Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אונו - כפתור צופר לא מגיב (זה שבאמצע ההגה)


dudico
שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר תקופה ארוכה שאני מנסה להתמודד עם המצבי רוח של הצופר שלי, לפעמים הוא מגיב ולפעמים לא, אני חושב שזה תלוי בטמפרטורה (לא פועל כשחם מאוד). חשמלאי אמר לי שצריך להחליף את כל ההגה בגלל שיש מגעים בעייתים בכרית של הצופר. ניסיתי לחפש ללא הצלחה בהיינס הוראות איך לפרק את הכרית ממרכז ההגה כדי לנסות לנקות את המגעים או לנסות לראות מה הולך שם. מישהו נתקל בבעיה כזו או דומה לה?

ת'כלס נכשלתי בטסט בגלל זה אז יש לי שבוע לפתור את הבעיה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת'כלס נכשלתי בטסט בגלל זה אז יש לי שבוע לפתור את הבעיה :)

 

מה, הכשילו אותך בטסט בגלל שהצופר לא עובד ?

מוזר, עוד לא שמעתי על בדיקה כזאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבת באיזה אונו מדובר ובשנת הייצור.

נדיר מאוד שלחצן הצופר מתקלקל.

בגלגל ההגה, למטה, יש טבעת נחושת להעברת הזרם החשמלי אל פחית מגע הנמצאת במנגנון ידיות האורות/אתות/מגבים ולעיתים רחוקות, אם הפחיות האלו לא היו מגורזות ובסבוב ההגה נשמעו חריקות והן נשחקו, אז לא יהיה מגע חשמלי טוב והצופר לא יפעל.

לדעתי פעולה ראשונה ופשוטה לביצוע הנה:

פרק את הפלסטיק התחתון של חובק ההגה (3 ברגים או עם מברג צלב או עם בוקסה 8 מ"מ, תלוי בדגם).

כעת יתגלה לפניך חלקו התחתון של מנגנון ידיות האורות/אתות/מגבים ותראה שיש חבק (בנד) ברזל עם בורג שניתן לפותחו ע"י מפתח 8 מ"מ. שחרר מעט בורג זה והרם את כל מנגנון הידיות כלפי מעלה, לכוון גלגל ההגה והדק בחזרה את בורג החבק.

בפעולה זאת העלית למעלה את מנגנון הידיות וקרבת את פחיות המגע החשמלי שיתכן ומגען לא היה טוב.

יש דגמים של אונו שיש בהם ממסר לצופר בתיבת הנתיכים (ויש דגמים ללא ממסר) ויתכן שהצופר עצמו אינו תקין.

נא עדכן בממצאים ותוצאות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מסתר לי עם מה שאמרת שבחום הצופר לא עובד, ולפי מה שרפי אמר שהטבעת שיושבת על המוט רחוקה ,כי כשחם המוט מתארך וכך הטבעת מתרחקת יותר.

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבת באיזה אונו מדובר ובשנת הייצור.

נדיר מאוד שלחצן הצופר מתקלקל.

בגלגל ההגה, למטה, יש טבעת נחושת להעברת הזרם החשמלי אל פחית מגע הנמצאת במנגנון ידיות האורות/אתות/מגבים ולעיתים רחוקות, אם הפחיות האלו לא היו מגורזות ובסבוב ההגה נשמעו חריקות והן נשחקו, אז לא יהיה מגע חשמלי טוב והצופר לא יפעל.

לדעתי פעולה ראשונה ופשוטה לביצוע הנה:

פרק את הפלסטיק התחתון של חובק ההגה (3 ברגים או עם מברג צלב או עם בוקסה 8 מ"מ, תלוי בדגם).

כעת יתגלה לפניך חלקו התחתון של מנגנון ידיות האורות/אתות/מגבים ותראה שיש חבק (בנד) ברזל עם בורג שניתן לפותחו ע"י מפתח 8 מ"מ. שחרר מעט בורג זה והרם את כל מנגנון הידיות כלפי מעלה, לכוון גלגל ההגה והדק בחזרה את בורג החבק.

בפעולה זאת העלית למעלה את מנגנון הידיות וקרבת את פחיות המגע החשמלי שיתכן ומגען לא היה טוב.

יש דגמים של אונו שיש בהם ממסר לצופר בתיבת הנתיכים (ויש דגמים ללא ממסר) ויתכן שהצופר עצמו אינו תקין.

נא עדכן בממצאים ותוצאות.

בברכה - רפי לין :-)

תודה על כל הפירוט, מדובר באונו שנת 92 S60. אני אנסה ואעדכן אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והחלודה אכלה כל חלקה טובה בשטח הפנים של מגעי הצופר, אני לא מאמין שיהיה יקר במיוחד להשיג הגה במצב מעולה לפיאט אונו, וזה גם לא יעלה יותר מ-100 ש"ח.

 

לדעתי לא היית צריך להזניח את העניין, כי צופר זה לפעמים עניין של חיים ומוות.

 

שיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה , החלפת הגה זה פתרון מרחיק לכת (לדעתי).

 

גם בדוקאטו היתה לי את אותה הבעיה (רפי בטח מכיר את המנגנון העלוב והרגיש שיש בו) , הפתרון הפשוט היה לחבר את הצופר ע"י לחצן חיצוני קפיצי (אפילו שילבתי את הלחצן בהגה עצמו, באיזור האגודל, לשם נוחות).

 

לחצן = 8 שקלים.

 

אתה יכול לעשות זאת, ולו לשם פתרון זמני לשם מעבר טסט, ובכל מקרה יהיה לך צופר עד שתחליט לחקור את הבעיה לעומקה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

עברתי על ההודעות שכתבתי בעבר וראיתי שלא עידכנתי את השרשור הזה.

בסופו של דבר מסתבר שהחשמלאי טעה ובסה"כ היה מדובר על צופר תקול, הכל הסתדר אחרי החלפת הצופר עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שהחשמלאי נזהר עם המשחקים עם ההגה, שהכרית אוויר לא תיפתח בטעות... :wink:

 

שמח שהבעיה נפתרה, כל הכבוד שעדכנת את השרשור למרות הזמן שחלף.

אגב, אתמול כמעט אוטובוס נכנס בי, רק הצופר הציל אותי. כמו שרשמו- מדובר במערכת בטיחותית לא פחות מבלמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...