Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לשיפור אחיזה אבסולוטית בהתקנת מוטות מייצבים


גלעד 106 ראלי
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7873 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני ורוני שוחחנו ב-ICQ לגבי השוני שאני מרגיש בראלי לאחר התקנת סטראט.

אני טוען שהראלי שלי אחרי מוטות מייצבים+צמיגים רחבים +בולמים תאחוז טוב יותר מבחינה אבסולוטית. את הדברים אני מבסס על תקופה של שנה, שבה נכנסתי לאותה פניה עשרות פעמים ,ממש אותה פניה ואותה למדתי על עיוור.

בפניה הזו הייתי נכנס ב-90 ויוצר חופשי סחיפות על הצד.

אחרי שהמוט הותקן, כמעט לא ניתן לסחוף את הרכב, הוא נכנס לפניה ויוצא ממנה במהירות.

ללא החלקה ללא צווחות צמיגים, הכל נעשה כמו קודם.

עכשיו ניתן להיכנס לפניה גם ב-110 ועדיין לצאת בקלות ,דבר שהיה קשה בעבר ללא המוט.

עכשיו אני טוען שתוספת של בולמים מתאימים וצמיגים רחבים יעניקו לי ניהוג טוב יותר משל הסטנדרטית.

 

בקיצור למי שעוד לא הבין, הוויכוח הוא על כך שאני בטוח שהראלי לאחר השיפורים תאחוז טוב יותר מהסטנדרט. אלו שמבינים עניין נא לענות...ספקולציות לא צריך.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרגיש צורך לתקן - הויכוח איננו על התנהגות בכלל!! אני גם חושב שעם קוני, מוטות מייצבים וכולי, ההתנהגות תשתפר.

 

הויכוח הוא אך ורק על אחיזה אבסולוטית. אני טוען ששיפור של מוטות מייצבים (מה שיש כרגע לגלעד) לא ישפר את האחיזה האבסולוטית בפניה ספציפית מ-90 ל-110 (לדוגמה - באייפקס). גלעד טוען שעכשיו היא השתפרה בצורה כזאת.

 

כלומר - אני טוען שאולי הוא מרגיש שהרכב יושב יותר טוב בתוך הפניה, אבל האחיזה לא משתפרת בצורה כזאת קיצונית. ממש כשם שהנמכה לא משפרת את האחיזה בצורה רצינית ברוב המקרים (לפעמים גם מורידה את רמת האחיזה).

 

**עריכה - הדיון הוא מול מכונית X ללא מוטות מייצבים מול מכונית X זהה עם מוטות מייצבים.**

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם גלעד אומר שהוא למד את הפניה בע"פ ועכשיו הוא מרגיש הבדל(לא נשמע כמו משהו פסכולוגי) אז יש סיכוי ממש טוב שמה שהוא אומר נכון.

 

יש לי נקודה חשובה לציון.

אם תשאלו את יובל מלמד מה זה המוט הזה שעובר בין בולם לבולם, הוא יאמר לך שזה למנוע קריסה של הגלגלים פנימה בקפיצה גבוה.

 

*לדעתי......

לא כדי להתעשק עם אוטו בעל התנהגות כביש כמו של ראלי.*

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*לדעתי......

לא כדי להתעשק עם אוטו בעל התנהגות כביש כמו של ראלי.*

 

עזוב, לא על זה הדיון. בוא אני אקל עליכם:

 

מכונית X, מצדי שתהיה יונדאי אטוס. בלי סטראטים. 90 קמ"ש פניה. עם סטראטים, 110 קמ"ש פניה. הגיוני?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הויכוח הוא אך ורק על אחיזה אבסולוטית. אני טוען ששיפור של מוטות מייצבים (מה שיש כרגע לגלעד) לא ישפר את האחיזה האבסולוטית בפניה ספציפית מ-90 ל-110 (לדוגמה - באייפקס). גלעד טוען שעכשיו היא השתפרה בצורה כזאת.

 

לדעתי האישית, המוטות המייצבים בהחלט יכולים לשפר את האחיזה בסיבובים (אבל לא משהו שכיוון פרונט "אישי" לא יפתור... שינוי קליל בזוויות הקמבר יעשה רק טוב לאחיזה בסיבובים).

 

מאידך, התרחקות קורות השילדה בכ-1 ס"מ במקרה של גלעד יכולה להיות לו לרועץ מול סקסו VTS עם קורות שילדה במרחק תקין (ופרונט תקין), כפי שקבע היצרן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק ה-1 ס"מ הזה כביכול ,אם קיים, לא מורגש והאוטו מתנהג בצורה מעולה.

בדיוק כפי שאני מצפה ממנו להתנהג.

הוא מגלח פניות ללא כל קושי.

אז עזוב את השטויות של ה-1 ס"מ, נראה לי שקצת נסחפתם עם העניין הזה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם ההבדל במהירות באמת נמדד באפקס?

אני אסביר למה אני חותר.

יש פנייה שאני לוקח לא מעט עם כל רכב שיוצא לי לסוע איתו.

למרבה הפלא מהירות איפקס מקסימלית עם החלקה קלה כמעט זהה ברוב הרכבים אבל ההבדל מתבטא בכמה בטוחה ההחלקה ואיך ניתן לצאת מהסיבוב.

ברכב משפחתומטי האיפקס הוא באמת השיא כי הרכב רוכן בטרוף וכל נסיון ללחוץ ביציאה מהסיבוב מסתיים בתת היגוי מטורף וגלישה חריפה אל מחוץ לסיבוב. אבל ב-VTR האיפקס הוא רק תחילתה של החגיגה. אחרי האיפקס אני מאיץ כאילו אין מחר והסקסו מצייתת עם הידוק זנב קל והתישרות עם המסלול. למעשה בזכות הקשיחות המהירות הגבוהה בסיבוב מגיעה מעט אחרי האיפקס.

לגבי צווחות הצמיגים הם לא תמיד מדד להחלקה. רכב קשיח מחליק יותר בשקט. אני מניח שזה קשור לכתף הצמיג שצורחת פחות בגלל שפיעת אופן מתונה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה בזכות הקשיחות המהירות הגבוהה בסיבוב מגיעה מעט אחרי האיפקס.

 

אבל אני דווקא מדבר על המהירות הנמוכה ביותר בסיבוב. זוהי בעצם המהירות שבה נמדדת האחיזה האבסולוטית, מכיוון שהבדלים בכוח יכולים להשפיע מאוד על היציאה מהסיבוב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה בזכות הקשיחות המהירות הגבוהה בסיבוב מגיעה מעט אחרי האיפקס.

 

אבל אני דווקא מדבר על המהירות הנמוכה ביותר בסיבוב. זוהי בעצם המהירות שבה נמדדת האחיזה האבסולוטית, מכיוון שהבדלים בכוח יכולים להשפיע מאוד על היציאה מהסיבוב.

 

רוני

 

אין ספק שברמה התיאוריטית אתה צודק במאה אחוז אני פשוט מנסה להבין איך ייתכנו טענותיו של גלעד. אם הוא אומר אני מאמין לו אבל ייתכן שיש איזה נואנס שכולנו מתעלמים ממנו ויכול להסביר את העניין.

הרי גלעד לא בהכרח מדבר על מדידה בתנאי אפס החלקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש מבין בזה...

אבל לפי ידיעתי (שלא ממש מבוססת ) אבל המוט המייצב מייצב את המכונית טוב מאוד כך שהיא לא סוחפת בפיתולים - כאילו לנסח את זה אחרת - שאתה נכנס לפניה במהירות גבוהה אבל לא בלי חריקות וכאלה.... אבל מצד שני האוטו נהיה פחות צפויי .. שזה אומר שאתה לא תוכל להחליק בצורה טובה וצפוייה כמו מכונית בלי מוט מייצב....

כך שלפי דעתי הפרטית בלבד- שאם מוסיפים מוט מייצב זה משפר את האחיזה בכולל ... אבל זה לא -כאילו - נותן לאוטו יכולת להיכנס לפנייה במהירות גבוהה יותר משבעבר , רק האחיזה בהפנייה עצמה...

 

בגלל שלא יוצא לי לכתוב את זה בצורה טוב יותר אז בפשטות - עם מוט אתה נכנס במהירות מסויימת לפני איבוד אחיזה (לא נשלט) ובלי מוט אתה יכול להגיע בהחלקה לאותה מהירות לפני שתגיע למצב שאתה לא יכול לשלוט ברכב .

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טוב יותר ממראה עיניים.

רוני ואני צריכים להיפגש על מנת לבדוק את הדברים על "רטוב".

אני בטוח ב-99% שהאוטו שלי יכנס ויצא מהסיבוב טוב יותר מהרכב של רוני,

בכל סיבוב.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...