Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום...בבקשה תענו לי רק מי שכן מבין במכוניות.

האוטו שלי מיתחמם כל הזמן..המים במיכל כל הזמן רותחים ומנסים ליפרוץ החוצה.האוטו עושה רעשים של טרקטור מהאגזוז.ליפעמים אני עוצר למלות מים במנוע.אבל יש שם מים , ובכל זאת כשה אני מוסיף מים המים נידחפים למטה והולכים לאיפהשהו.איך שאני מתחיל ליסוע , אחרי כמה זמן האוטו בכל זאת מיתחמם.אתמול ניכבע לי האוטו בגלל שנסעתי אם מנוע חם.

בבקשה תגידו לי מה לעשות אם זה...

פורסם

שלום רב וברוך בואך לפורום!

אני לא מבין במכוניות.

קח גרר וגרור את הרכב למוסך, במוסך לאחר מבט קצר , ולאחר תחקור קצר יותר, יבקשו ממך להשאיר את הרכב במוסך, לשלוח אותך לבנק, לשחחר את הכסף שחסכת בפק"מ, על מנת לשלם פירוק ראש מנוע, החלפת אטם ראש במקרה הטוב, והחלפת ראש מנוע, במקרה הרע.

סלאמת!

בברכת שנה טובה

צביקה

**** אנא חזור לעדכן.

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אתה כמו המכונאי אתמול שקבע ראש מנוע למה לא להרוויח כמה מאות שקלים גם אם לא צריך ולאחר מכן לשלוח אותו לניקוי רדחאטור למה לא שישלם.

פורסם

לי יש פונטו ואני לא מכונאי אבל אני מיתמחה עכשו ברכב הזה.

עם כך אני ינסה לעזור לך. אני ישאל ואתה תענה ולפי התשובות אני ימשיך.

1) בעמידה תיבדוק האם המאורר מיסתובב? בזמן שהמנוע עובד.

פורסם

יש בי הרגשה שאם טרמוסטט היה מוחלף בזמן (בעלות של 150 שקל לכל היותר), כל הצרה הזו לא הייתה קוראת.

 

בפונטו, יש להחליף טרמוסטט כל 60000 ק"מ - גם אם משתמשים בנוזל קרור פאראפלו.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

פורסם
יש בי הרגשה שאם טרמוסטט היה מוחלף בזמן (בעלות של 150 שקל לכל היותר), כל הצרה הזו לא הייתה קוראת.

 

בפונטו, יש להחליף טרמוסטט כל 60000 ק"מ - גם אם משתמשים בנוזל קרור פאראפלו.

ביג מק אתה אכן צודק, אך כפי שידוע לך, כמו בכל דבר הישראלי סוגר את השער כאשר,הסוסים כבר נמלטו מזמן מהאורווה, והמבין יבין את המשל והנמשל...

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

האוטו אצלי בסך הכל כימעט חודש..ואין לי מושג מתי הוחלף הטרמוסטת [למרות שאני לא יודע אפילו מה זה]..

אני ליפני 3 שבועות בארך הייתי במוסך ובדקו שם אם המאוורר עובד..הוא כן עבד , אבל דווקא בזמן האחרון סמתי לב שהוא לא ממש עובד לי..אני לא בטוח אבל ניראה לי שהמים לא מגיעים למנוע...והרחתי היום את הבוכנה לאיפה שאני שופך תמים , ויש שם ריח מטורף של דלק.

דרך אגב : הרכב במצב נסיעה נורמלי..רק שהמנוע מיתחמם מתחילות הבעיות...רעשים של טרקטור מאגזוז , רעשים מהמנוע :כאלה טיק,טיק,טיק [לא מצחיק]..ואחרי זה האוטו נכבה..אבל ככה האוטו נוסע.

--

ואת האמת למוסך אני דיי פוחד לקחת תאוטו , כי במוסך זה גם אנשים שרוצים עבודה וכסף ,אז הם קרגילימציעו לי מלא דברים שאני צריך להחליף , שבאצם לא יהיה דרוש כ"כ

פורסם

דלק או טחינה במים?

המי קירור נמצאים כל הזמן במנוע, אך הבעייה שהתרמוסטט כנראה תפוס, מה שמונע ממי הקירור במנוע, לעבור לרדיאטור, שם הם מתקררים, נכנסים שוב למנוע, מתחממים וחוזר חלילה.

זהו מחזור פעולה של מערכת קירור, אך במקרה שלך, מי הקירור ברדיאטור נשארים קרים, או פושרים, ולכן המאוור החשמלי, לא נכנס לעבודה, אך המנוע מתחממם, והתרמוסטט התפוס, מונע סירקולציית מים.

גש בדחיפות מחר למוסך, כדי לבדוק את אבחנתי, שנובעת מניחוש ומחוסר ידע, וזאת על מנת לתת למוסך להרוויח מאות ואלפי שקלים, מהכיס שלך, לכיס של המוסך.

תתפלל רק שהנזק למנוע, לא נעשה, ושעדיין לא מאוחר מדי, והנזק יסתכם בתרמוסטט בלבד.

חזור לעדכן על התוצאה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

ריח של דלק מהרדיאטור?

אתה באמת מוזמן להכין כסף לפירוק ראש מנוע.

(זה לא ריח של דלק, זה ריח של גזי שריפה או של שמן מעורבב בנוזל קירור \ מים או של שניהם, אבל זה לא משנה את המקרה שסביר להניח כבר קרה).

פורסם
אתה כמו המכונאי אתמול שקבע ראש מנוע למה לא להרוויח כמה מאות שקלים גם אם לא צריך ולאחר מכן לשלוח אותו לניקוי רדחאטור למה לא שישלם.

Jack_R1

אנא התיחסותך.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
Jack_R1

אנא התיחסותך.

בברכה

צביקה

 

צביקה,

אפרט את ההגעה למסקנה שהגעתי אליה (ראש מנוע - ואני בטוח שהגעת לאותה מסקנה ולא סתם):

קודם כל, לפי פותח השרשור, הוא חייב למלא מים במנוע. שום רדיאטור מלוכלך לא יוצר בריחת מים, אלא אם כן יש נזילה במערכת - וככל הנראה, אין נזילה. אבל גם אם נניח שיש - רכב שנכבה עקב חימום יתר, כמו שמתאר פותח השרשור, כמעט ב-100% וודאות עיוות את ראש המנוע. ריח של דלק (שהוא ריח של שמן \ גזי שריפה \ אדי דלק) סוגר את האבחון כמעט חד-משמעית.

 

כמובן שיחד עם טיפול בראש מנוע, הוא חייב לנקות את הרדיאטור ולהחליף את התרמוסטט (שאחד מהם או שניהם הם הגורם הראשוני שהביא את הרכב למצב הזה), אבל אכילת מים אף אחד מהם לא יוצר.

 

 

ניקוי רדיאטור אפשר לפסול יחסית בקלות - אם כל שטח המגע של הרדיאטור חם באותה מידה, אז הרדיאטור כנראה לא דורש התייחסות. אך בסכום זעום יחסית לטיפול בראש מנוע (אפילו אם זה טיפול עצמאי), כדאי להיפתר מהמרכיב הזה במשוואה בכל מקרה. מרכיב התרמוסטט הוא כ"כ זניח ועבודה כ"כ קטנה, שאני לא מבין בכלל, איך אנשים מגיעים ללא לעשות אותה, בהתחשב בנזקים החמורים שזה עלול להביא.

 

 

 

אה, ועכשיו הבנתי, מי כתב את ההודעה - אם ב"מכונאי" הכוונה אליי, אז אין לי את התואר הנ"ל. אני מהנדס חשמל, תודה - מכונאות זה תחביב.

פורסם

Jack_R1שלום רב!

התיחסותך היתה עינינית מקצועית במקומה, ומנוסחת כראוי.

אנשים שכמותך, מביאים לי סיפוק וחשק להכנס לפורום ליעץ ולהגיב כמיטב הבנתי.

אנשים מסוימים ולא אזכיר אותם בשמם, גורמים לי להמנע מלהגיב.

חג שמח ושנה טובה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
דרך אגב : הרכב במצב נסיעה נורמלי..רק שהמנוע מיתחמם מתחילות הבעיות...רעשים של טרקטור מאגזוז , רעשים מהמנוע :כאלה טיק,טיק,טיק [לא מצחיק]..ואחרי זה האוטו נכבה..אבל ככה האוטו נוסע.

אני לא יודע איך אתה יכול עד עכשיו לא להבין את זה, אבל אתה נוסע על מנוע שעוד מעט יתפורר מרוב שאתה אונס אותו. פריצת ראש מנוע רק מחריפה עם הזמן, ואם עד עכשיו אין פריצה בין מים לשמן, עוד מעט היא עשויה להיות. כמה מאות ק"מ בודדות אחרי הרגע הזה, ואתה יכול להגיד שלום יפה למנוע שלך. או מיסבי טלטל, או מיסבי קראנק ראשיים, או רינגים, או צילינדרים שעוברים "חריטה לא מתוכננת" ונהיים מאוד אובליים, או משהו אחר בסגנון ששכחתי להזכיר. לשיקולך.

 

ואת האמת למוסך אני דיי פוחד לקחת תאוטו , כי במוסך זה גם אנשים שרוצים עבודה וכסף ,אז הם קרגילימציעו לי מלא דברים שאני צריך להחליף , שבאצם לא יהיה דרוש כ"כ

נגד זה אין לי מה להגיד, לצערי, התופעה שאתה מתאר, קיימת ונפוצה. העצה היחידה שלי אליך, אם אתה לא רוצה לטפל לבד ברכב שלך - זה למצוא מוסך אמין. קשה, אבל אפשרי. יש כמה חברי פורום עם מוסכים, שעושים לפחות בפורום רושם של יושר ומקצועיות בכל תשובותיהם. אתה מוזמן לבדוק אותם.

פורסם
Jack_R1שלום רב!

התיחסותך היתה עינינית מקצועית במקומה, ומנוסחת כראוי.

אנשים שכמותך, מביאים לי סיפוק וחשק להכנס לפורום ליעץ ולהגיב כמיטב הבנתי.

אנשים מסוימים ולא אזכיר אותם בשמם, גורמים לי להמנע מלהגיב.

חג שמח ושנה טובה.

צביקה

 

צביקה, תודה רבה על המחמאות :-) מאוד נחמד לשמוע אותן במיוחד מבעלי מקצוע מוערכים בתחום. אני בכל זאת רק חובב :)

שנה טובה ומוצלחת.

פורסם
Jack_R1

אנא התיחסותך.

בברכה

צביקה

 

נו כתבתי כאן בפורום על בעיות שיש לי בפונטו שלי אני מקוה שהם ניגמרו .לאחר ניקוי מערכת הקירור עם לחץ מיים של כיבוי אש.

אבל מכונאי קבע שיש לי כאן ראש מנוע למרות שרק ביצעתי כזה. ולא יעץ לי לבצע ניקוי ולא בדק את מצב חום הרדיאטור כמו שאני ביצעתי.אתה מבין סתם כך למה לא אולי אני יבוא אלו לטיפול וירויח מימני ולאחר מיכן כמו שהוא אמר "אינני מבצע ראש מנוע ללא ניקוי רדיאטור " מבין!!!.

×
×
  • תוכן חדש...