Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המציאות שמאחורי "יד ראשונה מליסינג. נהג יחיד. מטופלת במוסכים מורשים". ויש גם חידה...


ארנון
שימו לב! השרשור הזה בן 6325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצחיק אותי לשמוע ביקורת על חברות הליסינג מאדם שנסע מרמון לאילת בשעה ורבע - ועוד מתפאר בזה.

 

הבהרה:

כפי שרשם חברי המלומד שניר - הנסיעה שמופיעה בחתימה בוצעה בקליאו ספורט בבעלות פרטית לחלוטין (שיומיים לפני כן עברה טיפול יסודי ב-5500+ ש"ח כולל שמן הכי איכותי וכו' וכו' על חשבוני הפרטי).

 

בנוסף, נסיעה בעומס מלא (סל"ד גבוה, הרבה גז) לא מזיקה לרכב כל עוד שומרים על מספר כללים בסיסיים שאני משתדל לשמור עליהם (לא להעביר הילוכים בפראות, לא לנסוע חזק ב-10 דקות ראשונות אחרי התנעה קרה, לא לצאת מהמקום חזק)

וכמובן בהנחה שהרכב במצב תחזוקתי תקין (בעיקר שמן מוחלף בזמן ואיכותי, ומערכת קירור תקינה - גם בנסיעה מאוד חזקה הרכב לא מתחמם בכלל)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

...ידעתי שהתשובה היא קורולה.;הבעיה עם המנורת מנוע היא ידועה...אם הרכב יצא מאחריות ואתה לקוח פרטי' date=' תאלץ להפרד מ-5500 ש"ח...כמעט כל קורולה שלישית נכנסת למוסך עם התקלה הזאת.[/quote']

 

נראה שאתה טועה.

לא קראת את השרשור?

לא הסתובבת בפורום יעוץ ברכישה?

 

אנשים שנשמעים מאוד מבינים מסבירים שוב ושוב שקורולה (או מאזדה, או ניסאן, או סובארו. מחק את המיותר) לא רואה מוסך ממטר... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקורולה יש את המחלות שלה אבל היא עדיין רכב טוב במושגים של שירות/איכות/אמינות.

 

כדוגמא אתן את הרכב של הוריי: קורולה 2003 שהוחלפו בה מנגנון הגה כוח, סעפת יניקה והממיר

וזאת ברכב פרטי שלא נקרע.

 

לכל דגם יש מחלות ילדות במיוחד עם מדובר בדגם חדש.

 

לגבי הCHECK ENGINE בקורולה, אזי גם אצלנו הוא נדלק כי הייתה תקלה בממיר. (יותר נכון להגיד שהתחנה שתידלקנו בה כנראה לא מכרה דלק נקי או שהממיר רגיש מדי[זה היה ההסבר של השירות] כל התקלות קרו כמה חודשים אחריי סיום האחריות ובכל מקרה הוחלפו בחינם[אחריות] עם קצת לחץ מתון :-P )

 

אני חייב לציין שאם בעל רכב אירופאי היה כותב את ההודעה ,מייד היו עשרות תגובות על כך שהארופאיות הם חXX של רכב ,וטיפש האדם שלא קונה יפניות..

 

סתם , הייתי חייב..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לתת דוגמא קטנה,

 

כמעט כל בוקר נוצר עומס תנועה מכביש 443 לקראת צומת גמזו עבור אני פונה בצומת ימינה ל 444

ושמתי לב שאנשים מקצרים את הפנייה דרך איזה שביל קטן שחוצה את היער מימין לכביש ומקצר את הפנייה.

עשרות רכבים מבצעים את הקיצור מידי בוקר וגם אני התפתתי בוקר אחד וניסיתי את הקיצור:

השביל די משובש ובכמה נקודות מצריך נסיעה איטית וזהירה ולקראת סופו לפני עלייה בשיפוע די תלול נמצא קוליס מסולע שעליה לא זהירה עליו יכולה לגרום נזק רב, קרטר וכו.

צלחתי את הקיצור לאט ובזהירות כשעוקפים אותי רכבי חברה שונים במהירות.

מיותר לציין שלא חזרתי לשביל הנ"ל לאחר הניסיון המדובר.

לפני זמן מה נסעתי יחד עם עמיתה לעבודה, בחורה נחמדה ושקטה שנסעה לה ברוגע כל הדרך ב 90 קמ"ש במסלול השמאלי, שאלתי אותה האם היא מכירה את הקיצור הנ"ל והיא ענתה:

בוודאי בגשם קצת מחליקים שם אבל חוץ מזה קיצור מצוין, אז ציינתי שניסיתי לבצע את הקיצור עם רכבי הפרטי והיא בתגובה: השתגעת ? מה פתאום! ...

בקיצור גם אם בעל רכב הליסינג הוא שקול ואחראי האפקט הפסיכולוגי של רכב שהוא לא שלך

משפיע מאוד על אופי הנהיגה ועל הבלאי שהרכב עובר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנוסע על ליסנג...

זה רומן מאד נחמד.. אתה לא שומר על האוטו ... והחברה גם לא מטפלת בו...

רוב המקרים תשתמש בצמיגים זולים חלקים זולים ... ותיקונים זולים..... אישית ... לא הייתי קונה שום רכב מילסינג. אפילו שאני מכיר את ההסטוריה שלו רק בגלל שהחברות מזניחות.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CHECK ENGINE וקורולה...

 

מנסיון של למעלה ממאה מכוניות.

 

בדגם 2003 הוחלף הממיר הקטליטי וחיישן החמצן כמעט בכל המכוניות.

בדגמים שאח"כ התקלה מופיעה בעיקר כתוצאה מתדלוק בתחנות עם דלק לא באיכות גבוהה.

 

(בכל המכוניות בהן נאותו המשתמשים להחליף תחנת דלק התקלה לא חזרה על עצמה)

 

גם יצרן כמו טויוטה לא יכול להתמודד עם בעיות של איכות ירודה של דלק.

 

אגב זאת בדיוק הסיבה שפיג'ו המשיכו לייצר ולשווק את ה-504 באפריקה עד לאחרונה.

(הדגם מסוגל לסוע גם על חול...)

 

צביקה (שבימים אלו הטויוטה שלו עברה את מחסום 90000 הקילומטרים - בלי תקלות *חמסה, חמסה* )

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כול אלו שחושבים שרכב ליסינג נוסע את אותה נסועה כמו רכב פרטי (רק לעבודה/וכו') מוזמנים לבדיקה עצמית כי הם משקרים לעצמם ביודעין

 

כול אלו שחושבים שרכב ליסינג מקבל את אותה תחזוקה כמו רכב פרטי גם מוזמנים לאכול את הכובע , כי אדם פרטי מפחד על רכושו , וברגע שהאחריות היא על מישהו אחר יש לו תירוץ טוב לזלזל

 

וכול אלו שחושבים שחברות הליסינג הן טהורות ומתקנות כמו שצריך (אז איך אומרים יש גם קשת בענן) חברות הליסינג עובדות על ההנחה הכלכלית של רכב נרכש בX סכומי טיפול Y ומחיר סופי Z כאשר X+Y-V וV-Z-R=P כלומר הוצאות כוללות (שהם שולטים בהם) פחות המחיר לצרכן הסופי פחות הריבית שהם משלמים זה הרווח שלהם. והרווח נמדד באחוזים ספורים אבל במנת ענקיות עם מינוף עצום, בתנאים כאלו הם לא ישקיעו יותר מידי בחלפים איכותיים , כי זה עלול לשבור את הרווח ולגרום להם להפסיד את המכנסיים . הם לוקחים בחשבון שמכונית חדישה היום יכולה לסבול התעללות קטנה ועדיין לנסוע

 

והיות וחברות הליסינג הן קונה ענק לעומת מוכרים רבים אזי ברור שבשיטה הזו מחיר הרכב לפרטיים יהיה גבוה

השיטה היחידה היא זה לתת יבוא אישי אמיתי , אבל החשש מהקומבינות של הישראלים והרצון לשמר את השוק בשליטה (שליטה שווה יכולת לאכוף מיסים ) ומאידך ההבנה שזה אינו שוק חופשי שמתאים למדינה דמוקרטית בשנות האלפיים, מובילים את משרד האוצר לנסות לעשות תקנות מתקנות שונות לשחרר את השוק .

 

בהנתן העבדה שיש בארץ מעט פוליטיקאים ישרים (אם בכלל) ושהשחיתות היא כמעט נורמה , והכוח הכלכלי נמצא אצל היבואנים ואצל חברות הליסינג , והלוביסטים עובדים למען כוח והכוח משפיע. אזי גם פקידים ישרים לא יוכלו למצוא תקנות שניתן להעביר ע"מ לנסות להביא לדמו של שוק חופשי .

 

ודרך אגב שוק חופשי בכלכלה זה שוק ללא התערבות ממשלתית

 

גם השקיפות בשוק הזה היא לא משהו שניתן לדווח עליו , ולפי כותרת בY_NET גם הדיווח על מספר המסירות שגוי

בקיצור תוציאו את השטויות אנו נמצאים במקום שבו כול מערכת השלטון/הון/עיתונות יוצרים חיפוי הדדי לשם שחיתות של רפובליקת בננות , והאזרח חושב שאם דפקו אותו בצורה שונה אז הוא מאושר ולכן הוא לא מנסה להחליף שלטון (ושימו לב שאותם פוליטיקאים נמצאים כול הזמן , הם רק מעבירים סגנון ומחליפים חליפות )

 

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*אין צורך לצטט את ההודעה שמעליך*

 

12 תאונות ל 30 מכוניות בפחות מ 3 שנים זה הרבה מעל הממוצע והסביר. ואם אתה מוסיף שמהן 6 היו באשמת הנהגים שלכם הרי שהחברה שלך מהווה איום לשלום המשתמשים בכבישים . טוב יהיה אם במקום לדון בעתיד מדיניות הרכבים הצמודים/תוספת בברוטו , יממנו לכם חפשי שנתי.

 

חביבי, את סטטיסטיקת טעונות עושים לא לפי כמו רכבים אלה לפי קילומטראז' שכל הצי עושה (בד"כ עושים לפי "טעונות למילוין ק"מ").

 

אני נוסע ברכב ליסינג של אלדן וכל התקלות שהיו קיבלו התייחסות ראויה.

 

טיפול והקפדה כמו של רכב פרטי? כנראה שלא.

 

צמיגים איכותיים? לצערי ממש לא. אבל זה משהו שהחברה צריכה להקפיד להסדיר בחוזה ליסינג.

 

אמינות מוחלטת בזמן מכירת הרכב? לדעתי לא.

 

אבל טיפולים איכותיים ובזמן - כן, ממש כן.

 

כמובן שלכל הסיפור הזה מתלווה יחס יותר מזלזל של המשתמש (אני מכיר מקרים של יחס מחפיר ומפחיד).

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי שירכוש את המכונית יראה מכונית מבריקה ונוצצת, עם גליון טיפולים מפורט.

אחרי שנתיים, כשהמזגן יפסיק לעבוד והוא יצטרך להחליף יחידה פנימית ב- 2000 ש"ח, הוא לא יחשוב שזה קשור באיזה שהוא אופן לכך שהרכב היה שייך בעבר לחברת ליסינג.

 

ארנון, מה הקשר בין תחזוקה ליחידה פנימית של המזגן ? או שמה אתה מדבר בכלל על יחידת חימום ?

 

אה - ולאלו שחושבים שהם נוסעים במכונית בת 0-3 שנים, שהיא ממש "במקרה" טובה יותר ממכונית בת 3-6 שנים, שיבדקו טוב טוב שהם לא נוסעים בגטס\דייהולט\אקסנט ושאר המכוניות "הבטוחות ביותר בקטגוריה" עם חצי כרית אויר לנהג - לפני שהם באים לשכנע אותי לפחות בזה שככל שיש מכוניות חדשות יותר על הכביש, הבטיחות עולה - כי הבטיחות של הזבלים הללו לא טובה יותר מבטיחות של "אלטיזעכן" ישן יותר ב 10-15 שנה.

 

ועוד בעניין נורת ה CHECK ENGINE:

בעידן תקני היורו-חארטה 3\4\5\10000000 כל "פיפס" הכי קטן מקפיץ טריגר של נורת CHECK ENGINE במערכות הזרקה מתקדמות.

זה כבר לא מה שהיה פעם. בישראל בה הבנזין הוא לא מהמשובחים שיש והמכוניות לא זוכות לטיפולים נדיבים כמו ביד פרטית (או לפחות כמו ברוב הידיים הפרטיות שמחזיקות מכוניות חדשות לגמרי) זו בעיה.

 

מצד שני, כשאני חושב על ישראלים פרופר, אז גם כאלה שיש להם מכוניות חדשות לא משקיעים יותר מידי ועושים את המינימום. הכל תלוי בבן-אדם ולא תמיד באוטו. אני מכיר כאלה שמתחזקים את המשומשת שלהם פי 20 יותר טוב ממי שמתחזקים ומתייחסים למכונית החדשה שלהם כמו לזבל. המקרה הפופולארי ביותר הוא זה שתואר קודם לכן; ישראלי ישמור על האוטו הפרטי שלו הרבה יותר מרכב שאינו שלו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים כולכם דיברתם פה על קניה של רכב חדש בליסינג ועל שירות החברה/מוסך אחריות וכו'.

דיברתם על קניית רכב מליסינג כיד שניה ועל מצבו הטכני.

שכחתם רק משהו אחד:

לפני שנה התחיל צה"ל לעבוד בשיטת הליסינג ועד סוף השנה הזו לא אמורים להישאר בצבא רכבים שהם לא בליסנג-משמע-בעוד שנה וחצי שנתיים השוק יהייה מוצף ברכבי "ליסינג" שעברו תחת ידייהם האימתניות של חיילי צה"ל היקרים - וכולנו יודעים אייך נוהגים על רכבים בצבא ומה עובר עלייהם .

בקיצור-אני לא שולל קניית רכב מליסינג אבל באמת שכדי לעשות לרכב בדיקה מקיפה ולוודא מה מצבו האמיתי לפני הקנייה ולא לסמוך על התאוריה שרכב ליסינג - הוא רכב שמור ומטופל הייטב-בדרך כלל הוא לא!!!

אין שכל-אין דאגות:יש רק הרבה הוצאות כספיות!:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, מה הקשר בין תחזוקה ליחידה פנימית של המזגן ?

דובר על כך שחברת הליסינג לא החליפה את הפילטר של המזגן. כשזה נסתם, תפוקת המזגן יורדת. כשמסירים אותו לחלוטין (פרקטיקה ידועה אצל מי שלא מעוניין לממן פילטר חדש) היחידה הפנימית מתחילה להתמלא בבוץ ולהיסתם - תהליך שמתרחש גם במזגן שבבית אם מפעילים אותו ללא מסנן.

 

זו דוגמה אחת לתקלות שנובעות מתחזוקה לקויה, אבל מתרחשות זמן רב אחרי שה"פשע" המקורי בוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים כולכם דיברתם פה על קניה של רכב חדש בליסינג ועל שירות החברה/מוסך אחריות וכו'.

דיברתם על קניית רכב מליסינג כיד שניה ועל מצבו הטכני.

שכחתם רק משהו אחד:

לפני שנה התחיל צה"ל לעבוד בשיטת הליסינג ועד סוף השנה הזו לא אמורים להישאר בצבא רכבים שהם לא בליסנג-משמע-בעוד שנה וחצי שנתיים השוק יהייה מוצף ברכבי "ליסינג" שעברו תחת ידייהם האימתניות של חיילי צה"ל היקרים - וכולנו יודעים אייך נוהגים על רכבים בצבא ומה עובר עלייהם .

בקיצור-אני לא שולל קניית רכב מליסינג אבל באמת שכדי לעשות לרכב בדיקה מקיפה ולוודא מה מצבו האמיתי לפני הקנייה ולא לסמוך על התאוריה שרכב ליסינג - הוא רכב שמור ומטופל הייטב-בדרך כלל הוא לא!!!

 

שימו לב: ליסינג שהיה בצבא יירשם ברישיון הרכב כליסינג לשעבר, כלומר אי אפשר יהיה לדעת אם זה ליסינג צה"ל או ליסינג אמדוקס. אני מעריך שזה יוריד עוד יותר את שווי רכבי הליסינג בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רציתי להוסיף שאחד החברים שלי נוסע על שתי מכוניות ליסינג של ההורים שלו

מאזדה 6 ופורד פוקוס.

הפוקוס איתו כל יום אחר הצהריים ולפעמים גם בבקרים.

בכל מקרה, הפוקוס עוברת התעללויות כמו אני לא יודע מה ובמשך תקופה, בתור תחביב, הוא היה לוקח אותה למגרש ומתאמן על מיני "תרגילים" שאני בטוח שלא היה מעז לנסות על רכבו הפרטי.

מצד שני, את המאזדה הוא מכבד הרבה יותר והיא לא עברה הרמת אמברקס אחת או כל דבר בסגנון.

גם אני, שלקחתי את האוטו ליסינג מחבר אחר קיבלתי הוראה חד משמעית "שבור אותו".

על כל פנים, תנו לנער שרק הוציא רשיון ומת לעשות שטויות אוטו בחינם והוא יהפוך אותו לקארטינג.

מנגד, אם הילד מתייחס לרכב כ"האוטו של אבא" (כמו במאזדה 6, שעדיין עם הניילונים מאחורה)

האוטו יקבל יחס אחר.

הכל עניין של גישה.

"I teach the fools some basic rules"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...