Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7535 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
"סאונדמן"

 

יש פה קטע קטן שלא כל כך הבנת בנצילות.

אני אסביר בקצרה מה זה נצילות של רמקול בכלל. כי אתה אומר דברים ממש לא נכונים. (אני לא חובב מערכות רכב, אני בא מהמקצוע)

 

מהי נצילות?

בוא נניח שיש לך סאב של 750 וואט (תיכף אני אגע בהספק המוזר הזה), שהנצילות שלו היא 98 DB, (תשעים ושמונה), ויש לך סאב 750 וואט עם נצילות 88 DB, מה ההבדל בינהם? הסאב בעל הנצילות היותר גבוהה יספק צליל יותר חזק אבל! צליל פחות יפה. תשאל למה...

אני אסביר לך!

רמקולים תעשייתיים או רמקולים זולים משתמשים בנצילות גבוהה יחסית כמו

98DB (תשעים ושמונה) וזאת עקב שימוש בחומרים מאיכות ירודה, ברמקולים תעשייתיים אין צורך בשימוש בחומרים יקרים כי כשאתה משמיע צליל חזק אתה לא מחפש איכות מדהימה, הדבר מתבטא בחומר ממנו עשוי הוופר, הגומיות עליהן הוא יושב ובמגנט ועוד ועוד, זאת אומרת שרמקול ב98 דיבי יכול להתקרב יותר להספק התיאורטי הזה שקוראים לו 750 וואט מאשר רמקול שעובד ב88 דיבי, רמקול עם 88DB יספק צליל הרבה יותר נקי הרבה יותר יפה אבל הנצילות שלו נמוכה, והרבה יותר רחוק מ750 וואט מרמקול בעל נצילות גבוהה.

ועכשיו אני אגע בקטע של הרמקול בעל ה750 וואט.... בשביל להניע רמקול כזה בצליל נקי וללא DISTORTION אתה צריך למעשה מגבר בהספק של 1000 וואט, או 2X500 ב BRIDGE, אם תשתמש במגבר בעל הספק של 150 וואט ותנסה לנצל את הסאב, אתה פשוט משמיד את הסליל, כי המגבר מעל 60 אחוז מההספק שלו עובד בדיסטורשן, ואז סליל הרמקול לא זז בצורה ישרה ונשחק ונהרג בסוף.

אלה היו 60 שניות ארוכות יחסית, אם פיספסתי משהו תשאל...

ארז.

מה שהדגשתי באדום = אי דיוק בטירוף.

מה שהדגשתי בכחול = שטות מוחלטת.

שים לב שאלו הדברים שאתה כתבת, לא נערכו ולא הוצאו מהקשרם, רק הודגשו על מנת שתדע למה התייחסתי.

 

כפי שאמרתי, אלמנט ולא משנה איזה, אם הוא יודע לעבוד ב750 וואט RMS, הוא יוכל לעבוד גם עם נצילות של 88DB וגם אם נצילות של 98DB.

נצילות היא לא מדד לאיכות צליל,דיוק,עוצמה,מהירות תגובה,ספקטרום רחב\צר,רכיבים איכותיים\לא איכותיים\סוג החומר.

אם יש לי סאב שדורש 750 וואט, ויש לי הגברה תואמת לדרישות הסאב זה לא משנה באיזה נצילות הוא עובד!

אין הבדל בצליל מול ההספק ושום דבר לא בחשבון על משנהו.

 

וזה לא משנה אם יש לך נסיון של 10 שנים בתחום, או 10 דקות בתחום, זה עדיין לא מדוייק לא משנה איך אתה מסתכל על זה.

under construction..

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ארז.

נצילות היא לא מדד לאיכות צליל,דיוק,עוצמה,מהירות תגובה,ספקטרום רחב\צר,רכיבים איכותיים\לא איכותיים\סוג החומר.

אוקי, אמרת אמרת.

רצוי שתבדוק, תקרא קצת חומר תשאל אנשים בתחום (ולא, מתקינים ומוכרים לא נמצאים בקטגוריה הזאת)

(ולא, לא חבר פורום שיש לו סאב 50 אינץ', גם הוא לא נמנה עליהם)

פורסם
אוקי, אמרת אמרת.

רצוי שתבדוק, תקרא קצת חומר תשאל אנשים בתחום (ולא, מתקינים ומוכרים לא נמצאים בקטגוריה הזאת)

(ולא, לא חבר פורום שיש לו סאב 50 אינץ', גם הוא לא נמנה עליהם)

רק משהו אחד מפריע לי, מילא בטחון עצמי גבוה, אחלה גם אני כזה.

אבל מאיפה הגישה הכלכך מזלזלת הזאתי?

אתה מכיר אותי? אתה יודע מה הידע ששיש\אין לי?

אתה יודע מה הנסיון שיש לי עם אודיו בכלל?

ובקיצור, שאתה לא יודע מי עומד מולך, תשאיר את הזלזול בצד, גם אני לא יודע הכל על הכל,וגם אתה ,גם אם זה מפתיע אותך,גם אתה לא יודע הכל.!.

 

אולי תלך תבדוק את עצמך, לפני שאתה מזלזל פה מישהו ו"שולח" אותו "לחפש" מידע.

אני מציע לך בדק בית לפני תגובות כאלו.

under construction..

פורסם

אני לא מזלזל! אם זה היה נראה ככה אני מצטער. אולי תגיד לי מה הרקע שלך?

ואתה חייב להסכים איתי שכל אחד שקנה פעם סאב בטוח שהוא יודע הכל על סאונד, וזה מה שמעצבן אותי, כי עברתי כמה קורסים בחיים שלי בנושא הזה וכשמישהו באיזשהו פורום אומר משהו שנוגד את מה שלמשל אומר מאיר קילים, אז נו במת..

תסביר לי ברצינות מה הרקע שלך, ושוב - לא זלזלתי.

פורסם
OK. נתחיל בעובדה שאני מחזיק בסאב של JL. והוא ה12W7. והוא 750W RMS.

אבל הוא 86DB מבחינת נצילות.

 

לחבר שלי יש סאב של לאנזר. סאב סביר. והוא 225W RMS. והוא יושב על מגבר מסכן. שנותן לו כ 150W RMS

אבל הסאב שלו הוא 96 DB נצילות.

 

ההבדל עצום. הסאב שלו מפרק את הרכב. והרכב שלו מחורבן מבחינה אקוסטית.

 

אגב איריזר. אתה יודע שכל 3DB זה כפול עוצמה נכון.??

ומה לעשות שסאב וופר של 8 אינטש לא ינגן טוב תדרים מתחת ל30HZ. אבל הוא יהיה יותר מדוייק מסאב 12 או 15. בתדרים הגבוהים "50-70".

אבל סאב של 12 או 15 יגיע לתדרים יותר נמוכים.

 

וכן יש השפעה עצומה על נצילות הסאב במיוחד. עם יש הגבלת הגברה. ואני הייתי מחפש סאב טיפה יותר נציל מסאב של 82-84 DB. אני הייתי מחפש אחד יותר ל88-90 DB.

למה אני צריך שהסאב שלי יפיק תדרים מתחת ל 30HZ? אם מתחת ל 30HZ אם אתה לא שומע את את אותו תדר וגם אותו תדר שנמוך יותר מ 30HZ פוגע בדרך כלל בסאב, וגם יש לי SUB SONICFILTER בחיתוך של 30HZ ומטה!!!

PIONEER 880PRS>JL 500.5>Morel H.ovation 6'+MT 22 Active cross>JL 8W7

Seat Ibiza>00'>1.6L>75HP>55KW>ALM>Manual G.B

פורסם

סאב אמור להתחיל לנגן בין ה15-30 תלוי בגודל הסאב , בסוג התיבה. ובסיגנון של המערכת. (מערכת של חובב SPL לא ינגן מתחת 25HZ כדי לא להרוס את הסאב בשתוללות הראשונה.)

אבל מי שמחפש איכות. והמערכת מיודעת לווילום סביר. הסאב יכול לנגן גם 15HZ בשקט. ולא יקרא לו כלום.

הוא יתן מענה נמוך יותר לתדרים שלך.

 

וסאב סוניק פילטר מיועד לחיתוך התדר הנמוך. זה לסאבים בתיבות פתוחות. שתדרים אלו יכול לגרום לחימום הסליל. או להוצאתו מהמסלול.

לדוגמא. במפגש האחרון. ניגנתי עם הסאב תדר של 5HZ. והוא ניגן. לא נתתי ווליום אבל הואניגן. והרגשנו אותו מנגן. ואתה אולי לא שומע תדר 20HZ בעוזניים. אתה שומע אותו בגוף.!

 

 

נעזוב את וויכוח של ארז.

אני לא מתווכח איתו. אחרי שהוא יבין שיש גם דרך ללמד אחרים. (אחרי שהוא באמת יודע את החומר הנכון ולא שטויות).

 

אני הייתי לא היייתי הולך על 8". כי יש לך כבר קומפוננט 6". ו8" ו6" קרובים מדיי מבחינת מענה לתדרים.

אני הייתי הולך על 10" או אולי פוקל (מידה 11" אינטש) שיתן באס טיפה יותר נמוך. אבל עדיין מעוד מדוייק. ומהיר.

זה ישתלב לך טוב יותר מסאב 8" (בעיות בתדרים הנמוכים) או 12"( לרוב פחות מדוייק וזריז , ביחס ל10").

ושהוא יהיה בתיבה לפי הדרישות.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אז מה אתה אומר לרדת מהרעיון של 8W7?

ובכללי איזה הספק NOM אני צריך בשביל הסאב? אם המגבר מוציא 250?(לא משנה ההתנגדות)

PIONEER 880PRS>JL 500.5>Morel H.ovation 6'+MT 22 Active cross>JL 8W7

Seat Ibiza>00'>1.6L>75HP>55KW>ALM>Manual G.B

פורסם

המגבר מוציא 250W RMS בין 1-4 אום.זה הנומינל.

אגב איזה רכב זה?

ואיזה מוזיקה אתה שומע?

 

אני הייתי מחפש סאב 10אינטש טיפה יותר נציל. (88DB בערך.)

ושהוא יהיה לפחות 200W RMS. נטו.

אולי 10W3V2-D4 הוא 86DB. והוא 300W RMS

 

או אולי MBQ. יש להם כמה סאבים טובים. הסדרות הגבוהות.

כמו RWE 254. הוא 300W 90DB. ועולה כ1500 שקל.

ובמחיר סביר.

 

אוריון חברה מצויינת.

לפייז יש סאבים מצויינים.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

לא יודע, אני מת להביא משהו מהסדרה של W7, וה 8' הכי מתאים מבחינת הספק

האוטו הוא סקודה ניו-פליסיה 99', אני שומע הכל חוץ מרוק וקלאסיקה

PIONEER 880PRS>JL 500.5>Morel H.ovation 6'+MT 22 Active cross>JL 8W7

Seat Ibiza>00'>1.6L>75HP>55KW>ALM>Manual G.B

פורסם

אתה לא חייב משהוא של JL. יש עוד דברים מצויינים של חברות מצויינות.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

למה אני אוהב את JL כי זאת ההתמחות הראשית שלהם, הסאבים שלהם בנויים בצורה גאונית כולל מליון פטנטים על כל אלמנט, גם אתה לא סתם שמתה את ה W7 כתמונה אישית :)

PIONEER 880PRS>JL 500.5>Morel H.ovation 6'+MT 22 Active cross>JL 8W7

Seat Ibiza>00'>1.6L>75HP>55KW>ALM>Manual G.B

פורסם

אני בחרתי בו כי. הוא היה מציאה.

אחרי הייתי לוקח אני מאמין L7 או שניים.

או ווגה ווגה. וכו.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אם אתה רוכש בארה"ב אז אין בעיה למצוא מוצרים של ID.

 

לכן, IDQ 10 יעניין אותך מבחינת איכות צליל והספקים.

"המבקר צריך שיהיה כאבן משחזת: משחיז ואינו חותך" (ר' משה אבן עזרא)

"אם אתה משבח את מה שאינך מבין בו - זה מעשה רע. אם דיברת בגנותו - מעשה רע יותר" (ליאונרדו דה וינצ'י)

Never underestimate the power of human stupidity - Robert A. Heinlein


×
×
  • תוכן חדש...