Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר הילוכים בגיר פלנטרי


פאטון

פוסטים מומלצים

ראיתי שיש רכבים עם גיר פלנטרי עם ארבעה (או יותר) "הילוכים". מספר ההילוכים שקול למספר יחסי ההעברה? או שניתן להרכיב את ההילוכים אחד על השני ולקבל (במקרה של ארבעה "הילוכים") 16 יחסי העברה? ואז כשיש חמישה הילוכים מקבלים 32 יחסי העברה, שישה הילוכים פירושם 64 יחסי העברה וכו'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

4 הילוכים זה 4 יחסי העברה.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פאטון כתב:

מספר ההילוכים שקול למספר יחסי ההעברה?

כן.

 

אבל גיר פלנטרי עובד תמיד עם ממיר מומנט אז זה לא בדיוק 4 יחסי העברה קבועים קשיחים.

 

דוגמא. נוסע בהילוך 3 מהירות 80 סל"ד 3000.

יש עליה, נותן גז, נעילת ממיר מומנט משתררת ואתה על 3500 סל"ד, עדיין בהילוך 3.

 

אז זה לא בדיוק שווה ערך לגיר ידני או רובוטי עם אותו מספר יחסי העברה.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Buki כתב:

כן.

 

אבל גיר פלנטרי עובד תמיד עם ממיר מומנט אז זה לא בדיוק 4 יחסי העברה קבועים קשיחים.

 

דוגמא. נוסע בהילוך 3 מהירות 80 סל"ד 3000.

יש עליה, נותן גז, נעילת ממיר מומנט משתררת ואתה על 3500 סל"ד, עדיין בהילוך 3.

 

אז זה לא בדיוק שווה ערך לגיר ידני או רובוטי עם אותו מספר יחסי העברה.

 

 

אני מצטרף בהזדמנות זאת לפות"ח, לשאול: מדוע הממיר מומנט בגיר פלנטרי גורם לתצרוכת דלק גבוהה מגיר ידני/רובוטי? אני מתכוון במיוחד לגיר פלנטרי אם 4 הילוכים למשל? תמיד לא הבנתי מבחינה הגיונית למה הידני חסכוני יותר? מה ביגלל שבידני, אני לוחץ על המצמד וההפרדה בין המנוע לגיר, ההשהיה הזאת בעצם אין הזרקה ובתיבה פלנטרית אין את ההשהייה ולכן תמיד יש הזרקה של דלק האם זאת הסיבה? (אני ידגיש שהגיונית הבנתי, שיותר יחסי העברה= סל"ד נמוך וזה תצרוכת דלק  נמוכה מסתמא או שאני לא בכיוון).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר יחסי העברה זה לאו דווקא סל"ד נמוך יותר אלא יותר אפשרויות לתת למנוע לעבוד בסל"ד הכי יעיל שלו עבור כל מהירות. 

 

 

למה ממיר מומנט מבזבז דלק:

נגיד אתה מזנק בגיר ידני. אחרי בערך 2 מטר מהירות 3 קמ"ש אתה כבר עם קלאץ' משוחרר מוריד את הרגל מהקלאץ'. 

מאותה נקודה יש חיבור פיזי קשיח בין המנוע לגלגלים, כל האנרגיה של המנוע (נתעלם רגע מההפסדים בתמסורת) עובדת לגלגלים. 

 

 

בגיר עם ממיר מומנט קלאסי 4 הילוכים חיבור קשיח נוצר רק בהילוך הגבוה ולפעמים גם בשלישי, בהילוכים ראשון ושני אין חיבור קשיח.

המנוע מסובב מניפה בממיר מומנט, השמן שבתוך הממיר מסובב את המניפה השניה, חלק מהאנרגיה מתבזבז שם ומשם צריכת דלק גבוהה יותר, אבל זה מפצה במידה רבה על מספר קטן של יחסי העברה.

 

 

בתיבות פלנטריות מודרניות עם 8  הילוכים (ובמידה מסויימת גם ב 6 הילוכים) אין בעיה של מספר קטן של יחסי העברה ושם ממיר מומנט רוב הזמן נעול (חיבור קשיח), חוץ מבתחילת נסיעה. לכן התיבות האלו כבר לא מבזבזות יותר דלק בהשוואה לידניות, לפעמים אפילו חסכוניות יותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה  - מצרף לך צילומים מקטלוג שוויצרי מאוד מהימן. 
מרבית הדגמים שבצילומים עם צריכת דלק עדיפה בתיבה הפלנטרית שמאשר במקבילה הידנית. 
למה ? הפלנטרית עם 8 יחסי ההעברה והידנית עם 6 הילוכים. 
למי שלא מכיר - הנתונים בליטרים ל- 100 ק"מ , כך שככל שהמספר קטן יותר תצרוכת הדלק עדיפה. 

למי שמתקשה לעיין ולהבין  - 

לדוגמא : ב.מ.וו 25d X1 דיזל בגרסא ידנית  - נתון של 7.2/5/5.9   (משולב/בינעירוני/עירוני). בגסא אוטומטית פלנטרית - 6.3/5.1/5.5

או דגם בנזין 2.0i : ידני - 9.5/6.3/7.5 , אוטומטי - 9.1/6/7.1.

 

 

20240628_163446.jpg

20240628_163509.jpg

20240628_163613.jpg

20240628_163434.jpg

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש תיבה פלנטרית עם 9 הילוכים, הנסיעה בדרך מהירה עם סל"ד מאוד נמוך, והמנוע כמעט תמיד באיזור היעיל שלו, צריכת הדלק לא מרגישה פחות טובה מגירים אחרים שהיו לי.

עריכה אחרונה על ידי adi89
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים אחרים שלך  היו עם אותו סוג ונפח מנוע? אותו משקל עצמי?  אותה צורה חיצונית ( עם התנגדות אווירודינמית זהה )?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מסקרן באיזה רכב יש 9 הילוכים בתיבה.

אני יודע שבהרבה אירופאיות יש תיבת 8 הילוכים, ובדגמים חזקים של GM תיבת 10 הילוכים.

9 הילוכים לא זכור לי..

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, אליה כתב:

אותי מסקרן באיזה רכב יש 9 הילוכים בתיבה.

יש במרצדס החל מ 2014 בערך. 9G-tronic 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, vladclar כתב:

רכבים אחרים שלך  היו עם אותו סוג ונפח מנוע? אותו משקל עצמי?  אותה צורה חיצונית ( עם התנגדות אווירודינמית זהה )?

לא... אין הרבה רכבים שונים בעלי נתונים כאלו דומים

 

לפני 23 שעות, אליה כתב:

אותי מסקרן באיזה רכב יש 9 הילוכים בתיבה.

אני יודע שבהרבה אירופאיות יש תיבת 8 הילוכים, ובדגמים חזקים של GM תיבת 10 הילוכים.

9 הילוכים לא זכור לי..

Cadillac XT4

עריכה אחרונה על ידי adi89
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...