Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חומרים מומלצים לניקוי ושמירה על רכב שטח


שימו לב! השרשור הזה בן 383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

 

התחדשתי בג׳ימני חדש בצבע לבן פנינה וכעת לאחר שנים רבות מחוץ לעולם הדיטיילינג (בא מתחום הספורט המוטורי בעברי) אני רוצה לחדש את המלאי.

המטרה כאן היא שונה... אני לא מעוניין לשמור על הרכב נקי ומבריק בכפייתיות (בכל זאת מדובר ברכב שטח שיתלכלך כולו בכל נסיעה ואולי גם יישרט), אבל אני כן מעוניין להחזיק חומרים איכותיים שינקו, ישמרו לאורך זמן ויספקו שכבת הגנה מינימלית ללא פגיעה בצבע הרכב (אני לא מכוון למוצרים האיכותיים והיקרים ביותר).

בעבר השתמשתי במוצרים של קארפלאן שהיו סבבה מבחינתי, אבל מקריאה עדכנית בפורום אני רואה שעולה תלונה חוזרת שהם לא אפקטיביים להרבה זמן לאחר היישום... 

 

אני מעוניין בהמלצות ספציפיות ל:

1. מטלית מיקרופיבר לשטיפה נוחה ויישום חומרים ללא שריטות

2. שמפו איכותי לרכב שאינו פוגע בצבע - יש רגילים, אקולוגיים, בריכוז גבוה (ללכלוך קשה), וכאלה שמכילים גם וקס או ציפוי אקרילי (מה ההבדל בניהם?) - האם מומלץ להשתמש בשמפו רגיל או כזה עם תוספת?

3. פוליש עדין שמומלץ לצבע לבן פנינה לצורך תיקונים

4. וקס או ציפוי ננומטרי - הבנתי שציפוי ננו עדיף, אבל ייתכן שמיותר במקרה של רכב שטח, וראיתי גם שיש מוצרי וקס משולבי ננו - בכל מקרה, עדיף תכשיר נוזלי, משחה או משחה נוזלית?

5. תכשיר לניקוי ריפודים - כמה שיותר יבש מכיוון שבמושבים יש מערכת חימום שלא כל כך אוהבת מים

6. תכשיר לשמירה על פלסטיקה וגומיות פנים הרכב - בזמנו השתמשתי בצהוב של stp שהיה סבבה, יש משהו מומלץ יותר כיום?

7. תכשיר לשמירה על פלסטיקה חיצונית (פגושים) - ראיתי שרוב התכשירים מכילים צבע שחור, אני לא בטוח עד כמה זה כדאי והכרחי ברכב חדש, אבל כן הייתי רוצה לשמר אותם לאורך זמן. בכל מקרה, האם עדיף ספריי או תכשיר למריחה?

8. פלסטלינה - בתכלס זה מרגיש לי כמו עבודה מיותרת לרכב שטח, אבל במידה ואני טועה אשמח שתאירו את עיניי ולהמלצה לאחת שקלה ליישום. 

9. דברים הכרחיים נוספים ששכחתי?

 

בנוסף, אשמח להמלצות היכן לקנות את כל התכשירים... :)

 

תודה רבה,

רון.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מגבות ייבוש, שתיים של RAG COMPANY מדגם THE GAUNTLET או THE LIQUID8R. אני משתמש באחת גדולה למעבר ראשוני ואחת קטנה לניגוב הסופי. אפשר כמובן לרכוש גם בעלי אקספרס, יש באיכות מעולה ובמחיר נגיש קצת יותר. תרכוש עוד איזה חבילה זולה של 20 מגבות מייקרופייבר פשוטות לכל מיני ניקיונות אחרים.

2. שמפו, אחד רגיל תמיד טוב שיהיה, יש כל כך הרבה מותגים ומחירים. רק אומר שאני לא אוהב את המוצרים של CHEMICAL GUYS, ביחס לכסף הם לא שווים את זה. SONAX, CARPRO, meguiars, Gyeon מספקים תמורה טובה לכסף בכל הקשור לאיכות המוצר והריכוז שלו. לא יודע אם יש לך גרניק, אך לרכב שגם יבלה בשטח מומלץ לשטוף בשני שלבים. מקציף,  מים בלחץ, שוב מקציף ואז שטיפה ידנית. 

3. פוליש יש את השילוב של meguiars קומפאונד ופוליש (הפוליש בעיקר לסיום) קוך כימי M3 מעולה. פלסטלינה עושים רק עם מתכננים פוליש, אחרת ממש לא כי זה תהליך שפוגע בלכה. 

4. ניקוי ריפודים מלוכלכים, יצא לי להשתמש רק ב- קוך כימי MZR, יקר אבל מספיק לשנים. 

5. פנים, Meguiars Natural Shine, CarPro Perl הם שני מוצרים שיש לי ניסיון איתם ואני די אוהב אותם, משאירים גימור של חדש בלי הברקה מיותרת. 

6. פלסטיקה חיצונית בשחור מט? עדיף ציפוי מגן כמו gyeon trim. בקבוק קטן אבל מספיק להמון. מורחים פעם בשנה והמראה חדש. 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה. 

2. האמת שחשבתי לקנות גרניק אבל ירדתי מזה כי הבנתי שלא בריא לצבע + יכול לקרוע צינורות למטה. 

3. ראיתי שקומפאונד הוא פוליש גס לעומת הקוך כימי. האם גם הוא מומלץ לצבע מטאלי? בנוסף, האם אפקטיבי ליישם m3 ללא מכונה?

5. מקבל את הרושם שהפרל יותר טוב. האם נוח לעבוד איתו למרות שמבוסס מים?

ומה לגבי וקס? :) 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליישם פוליש ידני זה חתיכת אתגר כיום שכן מרבית היצרנים משתמשים בלכה קשה מאוד, בעבר זה היה מאוד מקובל והמקצוענים יותר למעשה היו עושים פוליש ידני ולא עם מכונה. אם זה למשהו נקודתי, אז כן, ליותר מכך? הכל אפשרי אבל מאתגר מאוד. 

 

הקומפאנד מאוד סלחני והוא לא מאוד גס וכן, מתאים למטאלי. ה- M3 מיועד לשריטות ממש עדינות מהסוג שנשאר אחרי שטיפה במגע (לאורך מספר שטיפות), אבל הוא במקביל יוצר גימור סופי ברמה גבוהה. M3 לדוגמה הייתי עושה רק עם מכונה, קומפאונד אפשר גם ידני. 

 

אני משתמש באוטם צבע ולא בוקס. יש כמובן בלי סוף, החל מכאלו שמבצעים על רטוב עם השטיפה וזה הכי פשוט וקל (carpro hydro2 lite), יש ציפויים קרמיים עמידים יותר אך שדורשים כבר מריחה ידנית וניגוב ויש קרמי מלא (ננו) שכבר דורש המון הקפדה על היישום אך מחזיק שנתיים ומעלה בהתאם למוצר.

 

בתחום הוקס, המון אוהבים את המוצר היפני SOFT99 FUSSO שנחשב לוקס מעולה, עמיד ומיכל אחד מחזיק המון זמן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם וקס, SOFT99 FUSSO או Turtle wax CERAMIC + GRAPHENE PASTE WAX הם מוצרים טובים מאוד, אך אטום צבע קרמי, באופן כללי, קל ומהיר הרבה יותר ליישום, עמיד במידה דומה, לרוב ניתן ליישום על הכל (צבע, פלסטיק, זכוכית, חישוקים...) לא משאיר כתמים על פלסטיק ובקיצור, פשוט מוצר נוח יותר לשימוש. 

 

אוטמים זולים יחסית עם הגנה טובה, שמחזיקים הרבה זמן ופשוטים לשימוש אלו, לדוגמה:


Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating
Turtle wax HYBRID SOLUTIONS CERAMIC WAX SPRAY 

griot's garage 3 in 1 ceramic wax (רק באמזון).

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בקטגוריה שאני מחשיב אחת נמוכה יותר, מהניסיון שלי מריחה של חומר מחזיקה ועמידה יותר לעומת היישום של hydro2 שהוא על רטוב - שוטפים את הרכב ולפני הייבוש, מרססים פאנל, משאירים כמה שניות ומיד שוטפים היטב בלחץ גבוה. זה מוצר טוב, קל מאוד ליישם כמובן, אבל קצת פחות חזק בעמידות והגנה. בסופו של דבר, כל ציפוי שתשים, גם אם הוא מחזיק רק חודשיים בערך, כמו hydro2, טוב יותר מכלום והיתרון במוצר כמו hydro2 זה שממש לא צריך להתאמץ בכדי ליישם אותו. כבר קרה לי שרכשתי איזה ציפוי "יוקרתי" ובסוף הוא נשאר על המדף כי הוא דורש המון הכנה ויישום. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מוצר שהוא יותר קל ליישום מציפוי אך אמור להיות בעל עמידות וביצועים מרשימים הוא זה של אדאמס:

 

https://www.amazon.com/Adams-Advanced-Graphene-Ceramic-Coating/dp/B09KTK4KB4/ref=sr_1_3?crid=3QDIT17EHLE1G&keywords=spray+coating+advanced&qid=1681136598&sprefix=spray+coating+advance%2Caps%2C207&sr=8-3

 

אפשר לתחזק אותו עם מוצרים אחרים גם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

two years of protection? המוצרים של אדאמס מעולים אבל זה נשמע לי קצת מוגזם, יש לך או למישהו ניסיון עם זה?

ראיתי בעבר סרטונים שזה מחזיק באמת טוב (אלה ששוטפים 9000 פעם עם כל מיני חומרים חריפים) אבל איכשהו אני עדיין מפקפק בשנתיים..

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא שנתיים, יש אפילו באחד הסרטונים המלצה ליישם פעם בחצי שנה כדי לתחזק את הציפוי, אבל עדיין מדובר במוצר נחמד לאללה שהוא גם לא כזה יקר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהמוצר של אדאמס מיושם כמו ה griot's garage ושאר ה ceramic wax sprays שהציעו פה.

אולי הוא איכותי יותר ומחזיק ליותר זמן (ולכן גם יקר יותר) אבל מבחינת צורת יישום נראה שאין שוני, פספסתי משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי קצת על המוצרים. בהחלט נראה שציפוי קרמי מכסה יותר דברים מוקס שזה נחמד, אבל אני מקבל את הרושם שקשה יותר ליישם אותו (בעיקר להוריד אותו). יותר רגיש למינונים וכו׳... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...