Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש רכב 7 מקומות? גם אני! בוא תראה מה עשיתי.


יוגב ח
שימו לב! השרשור הזה בן 435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

שלום רב,
 

 

זוג+2 (הגדול בן 6), השלישי מגיע בחודשים הקרובים, והוא לא יהיה האחרון. יש צורך ב-3 כיסאות בטיחות.
במקום לקנות רכב משפחתי גדול ואז להחליפו בעתיד הקרוב שוב, חשבתי ללכת כבר מעכשיו על 7 מקומות.
מחפש יד שנייה, כבן 3 שנים (מודל 2020), כדי שגם ישתלם כלכלית.
ככלל, אני לא ממהר להחליף רכב טוב. מבחינתי, שיישמש אותנו לטווח של כ-10 שנים.
מקפיד לטפל בזמן לפי ספר הרכב.
נסועה: כ-15K ק"מ בשנה.
דגשים (בסדר יורד): בטיחות, אמינות וצריכת דלק.
תקציב: כ-150K ש"ח, עם אפשרות לחריגה מאוד מוצדקת. (חייב לומר שרציתי 100K-120K אבל הופתעתי לרעה מרמת המחירים.)

 


כהרגלי, עשיתי סקר שוק די מקיף בנושא, ובניתי טבלה עם השוואת פרמטרים חשובים בכלל, ופרמטרים שקשורים למשפחות עם ילדים בפרט.
הקובץ מצורף.
אשמח לשמוע תובנות.
 

 

הערות:
- הדגמים בהשוואה הם ברמת הגימור הבסיסית.
- הפרמטר "אמינות" הוא משהו שקשה להעריך, ולכן נמנעתי מלהתייחס אליו.
- הפרמטר "ירידת ערך" גם הוא משהו שקשה להעריך, ובצירוף העובדה שאני מתכנן להחזיק לטווח ארוך יחסית, נמנעתי מלהתייחס אליו.
- השתמשתי בקילומטראז' נמוך יותר מהממוצע כדי להשוות רכבים שהם "מציאה".
 

 

השאלות שעדיין נותרו לי:
1) האם אני בכלל מסתכל על קבוצת הרכבים הנכונה?
2) האם יש רכב רלוונטי שלא לקחתי בחשבון?
3) יש הבדלים מטורפים בין המחירונים למחירי יד2, ואפילו בין המחירונים עצמם.
למה?
4) קראתי באחד המקומות שפיג'ו וסקודה לא מומלצים לאחזקה לטווח הארוך, לעומת יפניות, לדוגמה.
האומנם?

 

השוואת רכבים.xlsx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור של האמינות הוא משמעותי כאן,
נניח הסיטרואן - אחלה רכב לכשעצמו אבל מצריך תחזוקה שוטפת קפדנית ועדיין תבקר מידי פעם במוסכים (לא לצורך טיםולים שוטפים) יש אנשים שזה לא נסלח מבחינתם.
פריוס+ - צפופה במושב האחורי אבל מבחינת חסכון היא לוקחת ופער גדול.
הסורנטו תהיה המרווחת מכולם (אתה צריך כזה גודל?), אבל גם צורכת יותר דלק.
קודיאק מאוד מבוקשת (אבל אמינות הגיר היא בספק) מחירי ביטוח בשמיים, הדיזל לטעמי פשוט מצויינת.אוטלנדר - הבחירה של מר ישראל ישראלי - חסכונית (יחסית), אמינה - מאוד, וסה"כ סבירה בהחלט לא מצטיינת בשום תחום אבל גם לא "גרועה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אגיב על סיטרואן. 

יש לי את גירסת הבנזין הפחות אמינה והשתיינית יותר.

 

רכב מעולה למשפחה מבחינת תכנון-  אם כי יש כאלו שמפריע להם הלוק של מיניואן. (אגב ה5008 זה אותן יחידות הנעה בעיצוב שונה) 

 

מבחינת אבזור ושימושיות הרכב מושלם. מה גם שהמושב האחורי מחולק ל3 כסאות נפרדים שזה פרמטר חשוב מאוד! עם 3 ילדים ישאר לך תא מטען ענק ושימושי.

 

לגבי אמינות גירסת הדיזל אמינה יותר מהבנזין חסכונית ויקרה יותר.

לגבי גירסאות מנוע ב C4 ו 5008 בדיזל המנוע 2 ליטר הכי אמין. ואני לא בטוח שהוא בשנה הזו. בבנזין ה1.6 הכי אמין. זהירות מה1.2)

 

לגבי תחזוקה. 

 

רכבים אירופאים (כולל הסקודה) מצריכים תחזוקה נכונה ויש גם הפתעות מדי פעם (אם כי זה די מתקזז עם מחיר הרכישה).

 

כניסה למוסך סתמי כמעט בוודאות תוביל לטיפול עם שמן לא נכון ושו'ת ....

 

נקצר לך את הדרך אם אתה גר באזור המרכז ויכול להגיע לכך טיפול לאורן או גבע מצבך מעולה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, llaavvii כתב:

קודיאק מאוד מבוקשת (אבל אמינות הגיר היא בספק)

דגם הגיר לגביו יש ספק בכל הקשור לתדמית האמינות בפורום, הוא ה-dq250 ה״יבש״ (מצמדים יבשים). בקודיאק בכל הגרסאות מותקן הגיר ה״רטוב״ לגביו יש קונצנזוס די רחב שהוא אמין מאד.

לפני כשעה, yd b-4 כתב:

לגבי גירסאות מנוע ב C4 ו 5008 בדיזל המנוע 2 ליטר הכי אמין. ואני לא בטוח שהוא בשנה הזו. בבנזין ה1.6 הכי אמין. זהירות מה1.2)

הערה חשובה״ הימנע ממנוע ה-1.2. לדעתי הצנועה, מנוע הבנזין 1.6 בגרסתו האחרונה (180 כ״ס) הוא המוצלח והאמין ביותר.

 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, llaavvii כתב:

הסיפור של האמינות הוא משמעותי כאן,

תודה על התגובה.
בהחלט משמעותי, ולכן זה הדבר השני שרשמתי בדגשים שלי.
הבעיה היא שחוץ ממה שאנשים אומרים, אין לי איך למדוד את הפרמטר הזה ולהשוות בין רכב לרכב.
הייתי שמח לשמוע את דעתך לגבי השאלות בסוף הפוסט- במיוחד 3 ו-4.

 

לפני 12 שעות, yd b-4 כתב:

רכבים אירופאים (כולל הסקודה) מצריכים תחזוקה נכונה ויש גם הפתעות מדי פעם (אם כי זה די מתקזז עם מחיר הרכישה).

 

כניסה למוסך סתמי כמעט בוודאות תוביל לטיפול עם שמן לא נכון ושו'ת ....

תודה על התגובה המפורטת.
"כמעט בוודאות"? האומנם?
הייתי שמח לשמוע את דעתך לגבי השאלות בסוף הפוסט- במיוחד 3 ו-4.

 

לפני 11 שעות, menir1 כתב:

דגם הגיר לגביו יש ספק בכל הקשור לתדמית האמינות בפורום, הוא ה-dq250 ה״יבש״ (מצמדים יבשים). בקודיאק בכל הגרסאות מותקן הגיר ה״רטוב״ לגביו יש קונצנזוס די רחב שהוא אמין מאד.

הערה חשובה״ הימנע ממנוע ה-1.2. לדעתי הצנועה, מנוע הבנזין 1.6 בגרסתו האחרונה (180 כ״ס) הוא המוצלח והאמין ביותר.

 

תודה על הדיוקים.
הייתי שמח לשמוע את דעתך לגבי השאלות בסוף הפוסט- במיוחד 3 ו-4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 3 - זה מאוד פשוט לוי יצחק הוא המכריע לגבי בסיס המחירון, ישנם כאלו שמבקשים אחוזים מעל המחירון על רכב שמור במיוחד שבלא מעט מהמקרים לטעמי זה שווה (רכב ללא תאונות, טיפולים מסודרים ביבואן, קלומטרג' נמוך וללא צורך בהשקעה (שוב נניח החליף צמיגים לצמיגים נורמאלים אחרי טיפול גדול ומצבר, וכו,).
מחירון יד 2 לא רלוונטי (לטעמי) ולו רק עקב הנושא שהביטוח לא מכיר בו.

 

לגבי סעיף 4 - אני איש של סטטיסטיקה וכאן היא מאוד חדה, לאורך זמן היפניות שורדות יותר טוב (ובכלל שורדות) ולו לראיה כמה אוטלנדרים או טויוטות (ורסו) שחצו את ה250K ק"מ עדיין מסתובבים בכבישים לעומת הסטירואן/5008

.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סעיף 4 הוא דיי חד משמעי. אבל הוא נגזר גם מערך הרכב. בתקלה גדולה בטויוטה בת 10 יתקנו כי הרכב עדיין שווה את סכום התיקון. אבל בסיטרואן עם מחירון אפס אף אחד לא ישקיע חצימעלות הרכב בתקלה. ולכן הרכבים מושבתים.

 

הצד השני של המטבע שמחיר הרכישה של הצרפתיות מראש זול יותר. ובד"כ אתה מקבל רכב נעים יותר לנסיעה. ולטווח של 10 שנים ז משמעותי למדיי. מה גם שעם אחזקה נאותה וקפדנית במוסך מתמחה אפשר להגיע לאמינות מתקבלת על הדעת.

 

הבעיה/פתרון שה5008 כמשל שומרת מאוד על מחירה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, llaavvii כתב:

לגבי סעיף 4 - אני איש של סטטיסטיקה וכאן היא מאוד חדה, לאורך זמן היפניות שורדות יותר טוב (ובכלל שורדות) ולו לראיה כמה אוטלנדרים או טויוטות (ורסו) שחצו את ה250K ק"מ עדיין מסתובבים בכבישים לעומת הסטירואן/5008


מה שאתה אומר לא נכון מהסיבה הפשוטה שכדי לנתח סטטיסטיקה ולקבל תוצאה מובהקת ונקיה אתה צריך לבודד את כל המשתנים והנתונים מה שאין לך או לי האפשרות לעשות.

חוץ מזה לקחתי את כל האאוטלנדרים ביד2 משנים 18-19 ואת כל הC4 פיקאסו משנים 18-19 וניתחתי כמה מהן עברו את ה200 אלף קילומטר, מתוך 350 אאוטלנדרים רק 3 עברו את ה200 אלף קילומטר, שזה 0.85%.
בין הC4 פיקאסו מתוך 16 רכבים ביד2 מהשנים 18-19 2 רכבים עברו את ה200 אלף קילומטר שזה 12.5%.
האם זה אומר שהC4 פיקאסו יותר אמינה פי 12.5 ויש לה פי 12.5 יותר סיכוי לעבור את ה200 אלף קילומטר בהצלחה? לא זה לא אומר כלום כי כמו שאמרתי כדי לשחק ב"סטטיקאי" צריך לדעת את כללי המשחק ושיהיו לך את הכלים לשחק בו.


ואם להתייחס לגופו של עניין באאוטלנדר מותקן גיר רציף JATCO JF011E זה לא גיר בעייתי בקילומטראז נמוך אבל אם לא מקפידים להחליף שמן כל 60 אלף קילומטר ברגע שהוא חוצה את ה150 אלף קילומטר הוא חיי על זמן שאול. לגבי מנוע הבנזין אין לי מה להגיר, מנוע אטמוספרי טוב של פעם.

מצד שני בC4 בגרסאות הדיזל מותקן מנוע דיזל 2.0 HDI עם אורך חיים משמעותית גבוהה יותר ממנוע הבנזין שמותקן באאוטלנדר וגיר אייסין אוטומטי רגיל שגם הוא בעל אורך חיים גבוהה יורת ופחות תקלות מהגיר הרציף שיש באאוטלנדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס לסטטיסטיקה של מה שאני מכיר (והכרתי) אישית לא לפי אתרי יד 2,
גם בעבר וגם עכשיו בהווה אני מכיר לפחות 10 אם לא יותר אוטלנדר שחצו את ה200K (אחד חצה את ה300K),
הכרתי (כיום רק אחד ממשיך להחזיק בסיטרואן) לא מעט C4 פיקאסו שהיו בבעלות חברים/ליסינג מהעבודה וגם שם אני יודע מה כמות הרכבים שהלכו לתיקונים או הושבתו בסוף (2 שכנים שלחו פיקאסו 2012\3 לחלפים אחרי תקלות משביתות).
ושוב לא מתחושה סוג של אאוריקה הC4 הרבה פחות אמינה והרבה פחות שורדת האוטלנדר ושוב לא מחזיק אף אחת מהם (אני בעצמי מחזיק גם רנו) ואין לי מניות במיצובישי או אהדה ליפניות.
מה שיש לי זה המון שנות (יותר מ30) של התענינות ואהבה לתחום ואין ספור אנשים שמתייעצים (ברמה יומיומית כולל תקלות ומוסכים וכו')...גם משם אני לוקח גם לא מעט תובנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם יש לך כ"כ הרבה תובנות אתה אמור לדעת שהפיקאסו של 2012\2013 זה רכב אחר על פלטפורמה אחרת (PF1) שצויד גם בגיר רובוטי לא מוצלח וגם במנוע EP6 הנורא (156 כ"ס) שידוע בתקלות רבות ויקרות.
ב2014 הוצג דור חדש של C4 על פלטפורמת EMP עם מנועי בנזין טובים יותר (EP6 מדור חדש 165 כ"ס) גירים אוטומטיים פלנטריים של אייסין (חברה בת של טויוטה) וגם שילוב של מנועי הדיזל HDI שהם בין המנועים האמינים שבכלל קיימים בשוק כרגע ומותקנים על מגוון רכבי עבודה.

ממישהו עם יותר מ30 שנות ניסיון הייתי מצפה לדעת להסתכל מעבר לסמלון על מכסה המנוע ולהכיר את המחלות, הדגמים, הגירים והמנועים ולדבר לגופו של עניין ולא להגיד "יש לי שכן עם אאוטלנדר שעבר 200 אלף קילומטר ונוסע בלי בעיה אבל מישהו עם דגם אחר של פיקאסו עם מנוע אחר מדור אחר השבית את הרכב בגלל תקלה משביתה אז פיקאסו זה לא טוב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.2.2023 בשעה 08:18, llaavvii כתב:

הסיפור של האמינות הוא משמעותי כאן,
נניח הסיטרואן - אחלה רכב לכשעצמו אבל מצריך תחזוקה שוטפת קפדנית ועדיין תבקר מידי פעם במוסכים (לא לצורך טיםולים שוטפים) יש אנשים שזה לא נסלח מבחינתם.
פריוס+ - צפופה במושב האחורי אבל מבחינת חסכון היא לוקחת ופער גדול.
הסורנטו תהיה המרווחת מכולם (אתה צריך כזה גודל?), אבל גם צורכת יותר דלק.
קודיאק מאוד מבוקשת (אבל אמינות הגיר היא בספק) מחירי ביטוח בשמיים, הדיזל לטעמי פשוט מצויינת.אוטלנדר - הבחירה של מר ישראל ישראלי - חסכונית (יחסית), אמינה - מאוד, וסה"כ סבירה בהחלט לא מצטיינת בשום תחום אבל גם לא "גרועה".

גיר קודיאק אמין מאוד, קודיאק דיזל - שילוב של מנוע וגיר מאוד אמינים ולמעשה שילוב אחד האמינים שהחברה ייצרה.

לעניין ביטוח אחד הזולים, משלם כ5,500 לשנה (ביטוח + מקיף וצד ג כמובן) כולל כל התוספות האפשריות (החל מביטול השתתפות וכלה בתיקון עד 30,000 ללא תוספת פרמיה עתידית) וללא שום מיגון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים ואכן כתבתי שהקודיאק דיזל יקרה ומומלצת (אחותי מחזיקה אחת),
אבל קודיאק בנזין 3/3 שאני מכיר (שנקנו פרטיות כחדשות) הלכו לשיופץ\החלפה של מוח גיר,
עוד 2 חברים בליסינג גם אישפזו את הקודיאק בשלב מסויים על הגיר (חזר תקין אין להם מושג ולא מעניין אותם מה עשו - ליסינג), כאן ברור שאי אפשר להכליל מבחינת אמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, שאפו על הקובץ. עבודה יפה.

 

מוסיף כמה תובנות משלי:

 

1. והכי חשוב: המצב בשוק ה7 מקומות על הפנים.

2. אכן גם אני נתקלתי בכמה וכמה אאוטלנדרים שהחליפו גיר בסביבות 150-200 אק"מ

3. לגבי הסיטרואן, גם אלה של אחרי 2014 עם המנוע המשופר סובלים מאוד מתקלות. ה165 הרבה יותר אמין מה156, אבל עדיין יש לו לא מעט מחלות ילדות שרואים אותן חוזרות בכל האקזמפלרים שאני מכיר לפחות.

4. חבל מאוד שטויוטה הפסיקו לייבא את הפריוס+. מה שגרם למחירים של המשומשות לטפס למספרים לא סבירים בעליל.

5. המצב בשוק ה7 מקומות על הפנים.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, yd b-4 כתב:

הצד השני של המטבע שמחיר הרכישה של הצרפתיות מראש זול יותר. ובד"כ אתה מקבל רכב נעים יותר לנסיעה. ולטווח של 10 שנים ז משמעותי למדיי. מה גם שעם אחזקה נאותה וקפדנית במוסך מתמחה אפשר להגיע לאמינות מתקבלת על הדעת.

חייב לומר שאני מתקשה לראות את הצד השני של המטבע, כי בהשוואה שערכתי נראה שהצרפתיות לא זולות יותר (מחירון הפריוס+ הוא אף הזול ביותר).
"מוסך מתמחה"- הכוונה מוסך מורשה או יותר מזה?

 

לפני 14 שעות, yd b-4 כתב:

הבעיה/פתרון שה5008 כמשל שומרת מאוד על מחירה. 

לא לגמרי הבנתי את המסר שרצית להעביר פה.
יכול להסביר?

 

לפני שעתיים, avargel כתב:

פות"ש, שאפו על הקובץ. עבודה יפה.

תודה.
מקווה שאחרים ימצאו בו תועלת.
 

לפני שעתיים, avargel כתב:

1. והכי חשוב: המצב בשוק ה7 מקומות על הפנים.

5. המצב בשוק ה7 מקומות על הפנים.

מה אתה רוצה לומר בזה?

 

לפני שעתיים, avargel כתב:

2. אכן גם אני נתקלתי בכמה וכמה אאוטלנדרים שהחליפו גיר בסביבות 150-200 אק"מ

3. לגבי הסיטרואן, גם אלה של אחרי 2014 עם המנוע המשופר סובלים מאוד מתקלות. ה165 הרבה יותר אמין מה156, אבל עדיין יש לו לא מעט מחלות ילדות שרואים אותן חוזרות בכל האקזמפלרים שאני מכיר לפחות.

אז לדעתך, איזה רכב "מנצח" בסעיף של האמינות לטווח הארוך?

5008? פריוס+? קודיאק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...