Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     


israel l
שימו לב! השרשור הזה בן 299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברה, רוצה להתייעץ איתכם בקשר לבעיה שנוצרה שלי בפיקנטו 2014.

אמל"ק למי שלא רוצה לקרוא: התחיל לי  רעש מוזר במנוע(כנראה מאיזור השסתומים) ואני מתלבט מה לעשות.

 

לפני כשבוע שבועיים(לא בטוח מתי התחיל אבל התחלתי לשים לב אליו לפני שבוע) התחיל אצלי רעש במנוע(מצורף סרטון).  בדקתי שמן ומים וראיתי שהכל בסדר(בדקתי כמה פעמים ). קירבתי את האוזן בזהירות ונראה לי שזה מגיע מאיזור השסתומים(הקפתי בתמונה את האיזור). מאז קיבלתי כמה רעיונות מכמה אנשים שמבינים במכוניות. מישהוא אמר לי שזה יכול להיות משהוא משוחרר(בורג), אחר שצריך לנקות את השסתומים ועוד אופציה זה שצריך להחליף גומיות שסתומים, ועוד אופציה זה להוסיף תוסף שמן כדי להפוך אותו ליותר צמיגי. יום אחרי זה הלכתי למוסכניק שאני סומך עליו(מבחינת אמינות שהוא לא אחד כזה שיציא לי שאני צריך להחליף ראש מנוע או משהוא) והוא שמע את הרעש ושאל אותי אם בדקתי שמן ומים. אמרתי לו שכן והכל היה טוב והוא אמר לי שאין לך מה לדאוג זה לא רעש בעייתי כל עוד אין בעיה של שמן. אגב גם מי שאמר לי שזה כנראה גומיות שסתומים חושב שזה לא בעייתי מלבד רעש.

היום בדקתי עם עוד מישהוא שמבין והוא שאל אותי אם החלפתי שמן לאחרונה. עניתי שכן לפני חודש(ביחד עפ פילטר כמובן) ושמתי שמן של מוטול  8100 5w30. הוא אמר לי(לאחר ששאל על הקילומטראז' של האוטו- 118000) שזו לא צמיגות טובה למנועי קיה/יונדאי שכבר התחיל לעבור כמות של קילומטרים וצריך 10w40. אמרתי שלפי הספר יצרן 5w30 מתאים לרכב(מצרף תמונות מספר יצרן) וגם בחנויות חלפים מוכרים בקיט לטיפול של קיה פיקנטו 5w30(לדוגמה פה)  והוא אמר שבכל זאת מקילומר מסויים ביונדאי וקיה צריך לעבור ל-10w40 חצי סינטטי. הוא אמר גם שתוסף שמן אותי עשוי לעזור. לדעתו בכללי עדיף לא ליסוע ככה יותר מידי.

אז מה אתם אומרים? מה נראה הכי הגיוני מבין האפשרויות? והאם זה נראה בעייתי בכלל לנסוע ככה?(בעבר הייתה לי פורד פיאסטה שעשתה יותר רעש מזה במשך שנים)

סליחה על החפירה.....

 

 

image.thumb.png.b67e5bdbb1d7e73d007e34acaf4a64fd.png

 

image.thumb.png.9dd4171f40f4a7cef5a7421a724f9d60.png

 

 

image.thumb.png.d003fe109cd913bd4dc8cd477e4dbe94.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מהסרטון לא ממש הצלחתי לשמוע את הרעש..

מה שכן, אם הרעש הינו מהמרימי שסתומים זה משהו שעלול לקרות עם הזמן ולא ממש מהווה תקלה אלא יותר כמו בלאי טבעי.

היה לי בעבר 2 הונדה,

1. עם 230 קמ שם כבר הרעש היה יחסית מורגש יותר.

2. עם 135 קמ שם הרעש היה חלש יותר.

בשניהם הרעש הגיע אחרי ששמתי שמן בצמיגות נמוכה.

תנסה לראות אם הרעש קיים כשאתה על דרייב ועולה עליה קטנה יחסית במהירות נמוכה

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש נשמע ממרימי השסתומים ועל פי גוגל יש לך מרימי שסתומים הידראוליים.

זה יכול לנבוע בגלל שלא הגיע מספיק שמן אל המרימים, תתחיל מבדיקת ניקיון של רשתית השמן באגן ותמשיך למעלה לאיתור בוצה בכניסת השמן אל גלי הזיזים ומעברי השמן השונים בראש.

אם מדובר במקרה של הרעבת שמן הרעש הוא רק סמפטום והנזק (שחיקה) רחב יותר - יתכן ששחיקה במקום אחר גורמת ללחץ שמן נמוך באזור המרימים, אז אם יוחלפו מרימים {Car Engine Hydraulic Tappets for 2014 for Kia Picanto for sale | eBay}הבעיה תחזור.

באופן כללי מרימים הידראוליים רועשים היא בעיה נפוצה ברכבי קיה\יונדאי כמו בעיית בוצה במערכת השמן שגורמת לאי ספיקה של שמן באזורים מסוימים במנועים.

 

גומיות שסתומים גורמות לאיבוד שמן מנוע וזה גם לא שייך לצמיגות של השמן.

הפתרון של לעלות בצמיגות הוצע לך על מנת להתגבר על שחיקה בשביל להגביר לחץ שמן.

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, om2 כתב:

הרעש לדעתי לא תקין.

האם הרעש מתשנה/נחלש אחרי שהשמן מתחמם?

לא עשיתי בדיקה אחרי נסיעה ארוכה. אחרי נסיעה עירונית של פחות מ-10 דקות הוא נשאר אותו דבר

לפני שעתיים, tribel כתב:

הרעש נשמע ממרימי השסתומים ועל פי גוגל יש לך מרימי שסתומים הידראוליים.

זה יכול לנבוע בגלל שלא הגיע מספיק שמן אל המרימים, תתחיל מבדיקת ניקיון של רשתית השמן באגן ותמשיך למעלה לאיתור בוצה בכניסת השמן אל גלי הזיזים ומעברי השמן השונים בראש.

אם מדובר במקרה של הרעבת שמן הרעש הוא רק סמפטום והנזק (שחיקה) רחב יותר - יתכן ששחיקה במקום אחר גורמת ללחץ שמן נמוך באזור המרימים, אז אם יוחלפו מרימים {}הבעיה תחזור.

באופן כללי מרימים הידראוליים רועשים היא בעיה נפוצה ברכבי קיה\יונדאי כמו בעיית בוצה במערכת השמן שגורמת לאי ספיקה של שמן באזורים מסוימים במנועים.

 

גומיות שסתומים גורמות לאיבוד שמן מנוע וזה גם לא שייך לצמיגות של השמן.

הפתרון של לעלות בצמיגות הוצע לך על מנת להתגבר על שחיקה בשביל להגביר לחץ שמן.

 

הבדיקות שהצעת פה הן חיצוניות? או שצריך לפרק מכסה שסתומים ולראות בפנים?

יש טיפה שמן באיזור מבחינה חיצונים אבל אני חייב לציין שנשפך לי קצת לפני חודש שמילאתי(ללא משפך) וניקיתי כמה שיכולתי אבל נשאר שם. אז אני לא יודע אם זה מאז או שזה משהוא חדש- בכל מקרה האוטו לא אוכל שמן והמפלס נשאר תקין.

לפי מה שאני מבין ממך לדעתך גומיות שסתומים זו לא הבעיה והגדלת צמיגות השמן עשויה לפתור את הבעיה? או שזה סתם משהוא זמני שיעזור להתגבר רק על הסימפטום?

לפני 10 שעות, המהיר הזהיר כתב:

מהסרטון לא ממש הצלחתי לשמוע את הרעש..

מה שכן, אם הרעש הינו מהמרימי שסתומים זה משהו שעלול לקרות עם הזמן ולא ממש מהווה תקלה אלא יותר כמו בלאי טבעי.

היה לי בעבר 2 הונדה,

1. עם 230 קמ שם כבר הרעש היה יחסית מורגש יותר.

2. עם 135 קמ שם הרעש היה חלש יותר.

בשניהם הרעש הגיע אחרי ששמתי שמן בצמיגות נמוכה.

תנסה לראות אם הרעש קיים כשאתה על דרייב ועולה עליה קטנה יחסית במהירות נמוכה

אני מבין מה אתה אומר. אני חושב שגם המוסכניק שהלכתי אליו חושב ככה. העניין הוא שזה לא בא בהדרגה אלא פתאום יש רעש.

הרכב הוא ידני ומתוך הרכב אני בכלל לא שומע את הרעש(הוא לא חזק כלכך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה נקודות להתחלה:

1. אין שום בורג משוחרר, מי שאמר לך את זה לא ראה מנוע מבפנים בחייו.

2. גומיות שסתומים לא עושות רעש.

3. צמיגות 5-30 מתאימה ונכונה למנוע שלך ואין שום סיבה לעלות ל10-40, מה גם שזה שמן חצי סינטטי נחות. מי שאמר לך את זה הוא קצת old school

 

לנושא התקתוקים שאתה שומע. מצד אחד אלו יכולים להיות מרימי שסתומים. מצד שני מרימי שסתומים לא מתפגרים כולם ביום אחד. לרוב אחד שניים נדפקים ואז שומעים אותם היטב.
אצלך שומעים תקתוק שווה ואחיד מכל השסתומים. לכן אני שולל מרימים תקולים.

לתחושתי המיקרופון מבליט את התקתוק הזה קצת יותר מידי ואין בעיה אמיתית. האם אתה בטוח שצליל המנוע השתנה ביום אחד? אתה יודע להגיד מה קרה באותו יום? אולי (לא מזלזל חלילה) קרה משהו שגרם לך פתאום לחפש רעשים חריגים ולפני זה לא שמת לב?

 

having said that

כיוון שהדגם הזה ידוע כרגיש לבוצה במנוע, בטיפול הבא הייתי מוריד אגן שמן ובודק שהכל נקי.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי תחביב לזהות רעשים ולמדר אותם..

אוכל לעזור לך בשמחה למדר את הרעש

אני באיזור ירושלים, אם תרצה לקפוץ אלי שלח הודעה פרטית

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, israel l כתב:

הבדיקות שהצעת פה הן חיצוניות? או שצריך לפרק מכסה שסתומים ולראות בפנים?

פנימיות.

יותר לעומק ממכסה שסתומים.

יש טיפה שמן באיזור מבחינה חיצונים אבל אני חייב לציין שנשפך לי קצת לפני חודש שמילאתי(ללא משפך) וניקיתי כמה שיכולתי אבל נשאר שם. אז אני לא יודע אם זה מאז או

שזה משהוא חדש- בכל מקרה האוטו לא אוכל שמן והמפלס נשאר תקין.

זה סימן טוב.

לפי מה שאני מבין ממך לדעתך גומיות שסתומים זו לא הבעיה והגדלת צמיגות השמן עשויה לפתור את הבעיה? או שזה סתם משהוא זמני שיעזור להתגבר רק על הסימפטום?

לא.

גומיות שסתומים אלה אטמים שעוצרים את השמן ליפול לחלל השרפה דרך השסתומים.

הגדלת צמיגות זה כמו לבטל את התרמוסטט כשאטם ראש מנוע לא תקין.

עובד אבל עובד חרא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Igalz כתב:

כמה נקודות להתחלה:

1. אין שום בורג משוחרר, מי שאמר לך את זה לא ראה מנוע מבפנים בחייו.

2. גומיות שסתומים לא עושות רעש.

3. צמיגות 5-30 מתאימה ונכונה למנוע שלך ואין שום סיבה לעלות ל10-40, מה גם שזה שמן חצי סינטטי נחות. מי שאמר לך את זה הוא קצת old school

 

לנושא התקתוקים שאתה שומע. מצד אחד אלו יכולים להיות מרימי שסתומים. מצד שני מרימי שסתומים לא מתפגרים כולם ביום אחד. לרוב אחד שניים נדפקים ואז שומעים אותם היטב.
אצלך שומעים תקתוק שווה ואחיד מכל השסתומים. לכן אני שולל מרימים תקולים.

לתחושתי המיקרופון מבליט את התקתוק הזה קצת יותר מידי ואין בעיה אמיתית. האם אתה בטוח שצליל המנוע השתנה ביום אחד? אתה יודע להגיד מה קרה באותו יום? אולי (לא מזלזל חלילה) קרה משהו שגרם לך פתאום לחפש רעשים חריגים ולפני זה לא שמת לב?

 

having said that

כיוון שהדגם הזה ידוע כרגיש לבוצה במנוע, בטיפול הבא הייתי מוריד אגן שמן ובודק שהכל נקי.

 

אתה צודק בעניין הבחור. הוא old school אבל עדיין איך שהראתי לו את הסרטון הוא ישר ניחש שהחלפתי שמן לא מזמן ושאל אותי על הצמיגות והקילומטר של הרכב. היה נשמע בטוח בעצמו שהוא אמר שזה זה. לא יודע- נכון לעכשיו אני עוד לא מחליף.

אני גם חושב שהמיקרופון מבליט יותר את הרעש לעומת המציאות. אני בטוח ב-90 אחוז שהוא השתנה ברגע אחד. אני חשבתי ששמעתי קצת רעש בנסיעות אבל לא ידעתי עם זה מהכביש, מהרכב או שאני סתם מדמיין.  השבוע פתחתי מכסה מנוע לא על מנת לזהות רעש אלא על מנת לבדוק נוזל בלמים ולא ראיתי כלום. חשבתי להניע אולי אני אראה משהוא זז וכלום(אחרי זה הבנתי שהמיכל והנוזל באותו צבע ולא היה לי סיכוי לראות אם ריק או מלא- בסוף היה נוזל ומספיק) וכשהרכב היה מונע ממש שמתי לב לרעש הזה.

אני יודע בודאות שהוא לא היה תמיד כי אני זוכר שבהתחלה היה לי קשה עם זה שהוא שקט(לפני זה היה לי פורד פיאסטה מאוד רועשת). אני בטוח שמשהוא השתנה ולא דמיינתי את זה אבל אני לא בטוח מה ההתחלה. שבוע שעבר גם נסעתי בגשם ועליתי על שלוליות של כמה סנטימטרים וגם אז חשבתי שהתחלתי לשמוע צלילים מוזרים מהמנוע אבל רובם לא חזרו.

לפני 5 שעות, המהיר הזהיר כתב:

יש לי תחביב לזהות רעשים ולמדר אותם..

אוכל לעזור לך בשמחה למדר את הרעש

אני באיזור ירושלים, אם תרצה לקפוץ אלי שלח הודעה פרטית

מאיפה בירושליים? אני לא גר שם אבל מבקר פעם באיזור רמות

 

לפני 3 שעות, tribel כתב:
לפני 12 שעות, israel l כתב:

הבדיקות שהצעת פה הן חיצוניות? או שצריך לפרק מכסה שסתומים ולראות בפנים?

פנימיות.

יותר לעומק ממכסה שסתומים.

יש טיפה שמן באיזור מבחינה חיצונים אבל אני חייב לציין שנשפך לי קצת לפני חודש שמילאתי(ללא משפך) וניקיתי כמה שיכולתי אבל נשאר שם. אז אני לא יודע אם זה מאז או

שזה משהוא חדש- בכל מקרה האוטו לא אוכל שמן והמפלס נשאר תקין.

זה סימן טוב.

לפי מה שאני מבין ממך לדעתך גומיות שסתומים זו לא הבעיה והגדלת צמיגות השמן עשויה לפתור את הבעיה? או שזה סתם משהוא זמני שיעזור להתגבר רק על הסימפטום?

לא.

גומיות שסתומים אלה אטמים שעוצרים את השמן ליפול לחלל השרפה דרך השסתומים.

הגדלת צמיגות זה כמו לבטל את התרמוסטט כשאטם ראש מנוע לא תקין.

עובד אבל עובד חרא.

אני קצת חושש מלפרק את המכסה הזה ולהגיע לראש מנוע. האמת מפחד יותר מההרכבה(הבנתי דורש RTV וכאלה) זה עשוי להיות מסובך לעשות את זה? בהנחה והרמה שלי היא מקסימום להחליף שמן ופילטרים.

שאתה אומר עובד אבל חרא אתה מתכוון שזה עשוי ליצור נזקים אחרים?

לפני 4 שעות, Buki כתב:

מה מצב הפקק מילוי שמן מבפנים?

תצלם אם אתה יכול את הצד הפנימי של הפקק.

מצרף.

אה וראיתי פתאום שיש בורג חסר במכסה פלסטיק הזה...  אין מצב שזה קשור נכון?

 

בורג חסר.jpg

פקק מילוי שמן(פנימי).jpg

פתח מילוי שמן.jpg

עריכה אחרונה על ידי israel l
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, tribel כתב:

זה לא פתרון.

צריך להחליף מה ששחוק ולהוציא לכלוך במעברי השמן אם יש.

בסיום להחליף את המרימים.

אז לדעתך זו בעיה שהתחילה ללא קשר להחלפת שמן שביצעתי?

זאת עבודה קשה לעשות לבד(בהנחה ורמתי היא מקסימום להחליף שמן ופילטרים לבד)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע נראה טוב מבפנים זה סימן טוב.

תנסה להחליף מרימים אולי שם תיגמר הבעיה ואולי לא.

מרימים (החלקים) זה לא סיפור יקר, העבודה ארוכה ולא למתחילים - צריך לדעת לעשות טימינג.

מותחן שרשרת טימינג, אטם מכסה שרשרת (או שאולי אצלך זה בכלל חגורת גומי ואז אין אטם וגם אין מובילי שרשרת והמותחן יותר ידידותי).

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שרשרת במנוע הזה. 

 

אין סימני בוצה בפקק וזה טוב. 

 

כמו יגאל אני לא מאמין שמרימים יכולים כולם להיסתם סתם ככה ביום בהיר אחד וגם ברמה כזאת שלא יהיה שינוי ברעש בין מנוע קר לבין מנוע בטמפ' עבודה. 

 

האם כשמכסה המנוע סגור שומעים את הרעש יותר מבמכוניות אחרות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ בחום לא להכנס להחלפה של חצי מנוע לפני שמבינים אם יש בעיה בכלל.
לא חסר מקרים של אנשים שהתחילו לשמוע רעשים "פתאום", כשבפועל הכל בסדר ופשוט קרה איזה אירוע שגרם להם לחדד את האוזן.

לפחות מהוידיאו המצורף, בהתחשב בהגברת המיקרופון של פלאפון, אני לא מזהה אירוע שמחייב החלפת חלקים דחופה במנוע.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...