Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השקעת ולא הצלחת - אל תתיאש


MatchBox
שימו לב! השרשור הזה בן 605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איני פעיל בפורום, אך בהמלצת חבר  פעיל זכיתי ולבקשתו אני משתף:

בתחילת ימי הקורונה קבלתי רכב חדש. מערכת הקול שמגיעה עם הרכב לא סיפקה אותי. בחו"ל ניתן לקבל מערכת משודרגת וממותגת.

החלטתי להקציב לעניין סכום לא קטן ופניתי לבעל מקצוע אשר ההגדרה שלי הייתה עבודה נסתרת לחלוטין - זאת אומרת לא נוגעים ב HU וככל שניתן, למצוא דרך להשאיר תא מטען נקי.

הסתבר שהדבר אפשרי, רק עלות הבניה תהיה יקרה מהמתוכנן ולכן התקציב נפרץ. 

בוצעה עבודה איכותית ביותר שעמדה בכל הדרישות שלי. סאב ומגברים נסתרים בלי לפגוע או להראות בתא המטען וכמובן החלפת כל הרמקולים ואיטום דלתות.

בתחושה הראשונית היה ניכר שיש שדרוג בצלילים. ביצועים מסויימים אפילו נשמעו ממש טוב.

לא חלף יותר מדי זמן ושמתי לב שזה לא זה. יש משהו צורם או מעייף לשמיעה ממושכת.

באותם ימים כל הגעה לסדנא הייתה אתגר גדול. סגרים, פיקוח בכבישים על כך שאתה נוסע למקום העבודה וכן חוסר יכולת להשאיר רכב ולבנות על מוניות. שלא לדבר על חשש כללי לפגוש אנשים.

העובדה הזו גרמה לחלוף זמן רב עד להגעה לבעל המקצוע ולהחלטה על החלפת המנחת ב DSP שעלותו אלפים נוספים. כמובן שקודם לכן בדקתי מה זה הקוד הזה והבנתי שהיכולת לכייל את המערכת באמצעותו היא גבוהה.

שוב לוקח זמן עד שהמכשיר מגיע ואז תיאום ההרכבה. תחושה מיידית היא של שיפור.

בתקופה הזו לא נוהגים הרבה, ולכן ציר הזמן רץ אבל היכולת לחוות מוגבלת. חולפים שבועות ארוכים ואף חודשים ושוב התחושה היא שזה לא זה.

בנקודה הזו אני די מיואש מהרצון להמשיך ולהשקיע. שפכתי סכום כפול מהתכנון המקורי והשלמתי עם העובדה שהאשם הוא ב HU מוגבל באיכותו.

התוצאה היא שלפעמים יש ביצועים שההגברה והסאב מייצרים חוויה מרשימה, אבל רוב הזמן התוצאה בינונית. לא פעם רכבים אחרים שאני נוסע בהם עם מערכות סטנדרטיות מספקים חוויה נעימה יותר. זו עובדה שאינה רק בראש שלי, אשתי ציינה זאת לא פעם בהשוואה לרכב שלה ובצדק לטעמי.

ואז מגיע חבר שפעיל כאן בפורום ולא אציין את שמו ללא רשותו (והוא לא את שמי אם יחליט להגיב) רק נקרא לו מ. פוגש אותי ובמקרה הנושא עולה והוא ממליץ לי ללכת למכוון מומחה של מערכות (עליו ככל הידוע לי קיבל המלצה בפורום זה).

אולי זה מצחיק, אבל מדובר על קרוב לשנתיים שחלפו...ואני מחליט להתקשר לדניאל שנשמע חביב, מבקש קצת תמונות ותיאור ועושה מין אבחון לצורת ההרכבה. מציין שבהחלט יש לו מה להציע, העלות נשמעת הגיונית ואנחנו נפגשים.

מגיע סקפטי, עם תחושה פנימית שאומרת לי שזה יהיה הניסיון האחרון. ביני לבין עצמי חוצה גם מחסום שאומר לי למה לך לשמוע עכשיו שעשו לך התקנה לא טובה או כל מני אכילות מוח מהסוג הזה.

דניאל ממש לא שם, אין לו מילה רעה על מה שהוא רואה. בכללי מציין שאחרי שיכוון הוא מהמר על כך שאקבל טעם לשינויים קטנים נוספים שישפרו עוד יותר את התוצאה מאותה מערכת.

 דניאל מתחבר ל DSP עם כרטיס קול, מיקרופון ולפטופ ותוך כדי השמעת רעש עושה עבודה שיטתית ונמרצת של כיולים ובסוף מעט אקולציה. הוא מבקש ממני בשלב האחרון לשבת במושב הנהג ועושה עוד מעט כיוונים עפ"י טעמי האישי. אמנם חלפו רק שבועיים מאז, אבל התוצאה דרמאטית. קיימת סוג של הרמוניה שלא הייתה קיימת. חווית הסטראו שונה לחלוטין (פתאום הבנתי ש 3 ס"מ ממיקום הראש הם מאוד משמעותיים לדיוק השמיעה). השמיעה פחות מעייפת וניתן להעלות את העוצמה מבלי שיש עיוותים שהופכים את המוסיקה ללא נעימה.

לא שיתפתי את אשתי בתהליך עם דניאל, אולי מסוג של בושה על הכסף הנוסף שהולך להזרק. בכניסה הראשונה שלה לרכב, הפעלתי את המערכת בספונטניות מבלי לחשוב על כלום - ותוך שניות היא אומרת על יצירה אקראית " איזה יופי שומעים, מה זה הצלילים האלו"...

בשורה התחתונה סגרתי מעגל מסויים שהיכן שהוא היאוש ויתר עליו ובטעות.

תודה למ. לדניאל וכמובן לפורום.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי MatchBox
  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה נחמד לקרוא את זה ובתור הודעה ראשונה שלך - אחלה דרך להכנס לפורום. 

 

תיקח בחשבון שיש ארבעה דברים שעושים מערכת - 

 

1. הציוד.

2. הרכב עצמו. 

3. ההתקנה של הציוד ברכב. 

4. ביצוע כוון לכל זה. 

 

כשאני הולך מהקל לכבד - הקל ביותר - בעיני כמובן. זה הציוד. 

 

גם עם ציוד מאוד זול ופשוט היום אפשר להגיע לתוצאות מעולות - בתנאי כמובן שכל שאר השלושה מתקיימים - זה נכון גם לציוד היקר שביקרים רק ששם אתה פחות תשקיע בכוונים אולי אפילו בהתקנה. 

 

הרכב עצמו - הוא זה שמגדיר את סביבת העבודה של הרמקולים "החדר" ובפועל כנראה שהחשיבות שלו הכי גדולה - עצם זה שאתה לא בוחר רכב בשביל סאונד אלא פשוט בוחר ברכב בגלל הפרקטיקה שלו או לפי מה שאתה רוצה לנהוג בו - זה סוג של נתון שאתה צריך לחיות איתו ולכן הוא שני במעלה בעיני. 

 

ואז מגיעים שני הסעיפים הכי חשובים במערכת - 

 

ההתקנה והכוונים. 

 

ובעיני זה3+4 ולא ניתן להפריד בינם - אבל המציאות בארץ היא שונה והם, מופרדים. 

 

ללא התקנה טובה - כוונים יעזרו לך עד גבול מסויים למצות פוטנציאל שמראש הוגבל ובמקרים מסויימים אם ההתקנה לא טובה - לא יעזרו לך גם הכוונים. 

 

כאן החכמת לבחור במתקין שממה שאני מבין - הוא מתקין מעולה. 

 

והבחירה של מתקין טוב היא קריטית בייחוד כשהרבה מאוד מהמתקינים בארץ וזו לצערי המציאות - אתה לא יודע אילו הסמכות הם עברו, אם יש להם בכלל הסמכת חשמלאי רכב או מכונאי רכב וכך הלאה.

אתה מצפה ממתקין שלא ישבור לך חלקי פלסטיקה, שלא יפגע לך ברכב לא קוסטמטית לא מכאנית לא חשמלית ושיקח אחריות במידה וכן נעשה נזק ושכל בורג ומהדק ניילון יחזרו למקום שלהם. 

 

אתה תתפלא מאוד לשמוע שזה ממש לא טריוויאלי ולא קל למצוא מתקינים טובים. 

 

אז בחרת מתקין טוב מהכתוב מעלה וזה כבר יתרון. 

 

 

ואז מגיע הדובדבן שבקצפת והיהלום שבכתר בעיני וזה הכוונים - וכאן, בעלי המקצוע שמכירים את התורה הזו וגם יש להם את הציוד הנדרש נספרים על יד אחת. 

 

וגם שם - מתקין טוב לא בהכרח ישקיע את הזמן שלו בכוונים וגם זה עלול לדרוש עוד פגישה איתו ועלויות נוספות ובצדק - אלו הן שעות עבודה. 

 

נראה שהחכמת גם כאן. 

 

אז בסופו של דבר עברת דרך שהיו בה מספר תחנות - בסופו של דבר התוצאה טובה ואתה מרוצה ונעים לקרוא את הפוסט. 

 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי היה המתקין שהצליח  להעלים את הסאב ואת המגבר מתא מטען?  אפשר תמונות כי זה ממש מעניין ואני עומד לפני התקנה ואשמח לראות .

היה לפותח שרשור שנתיים לשחק עם ה dsp , זה המון זמן במיוחד בזמני קורונה שחודשים שלמים אפשר היה ללמוד ולהבין מה זה פאזות וטיים דיליי וחיתוכים. 

עריכה אחרונה על ידי 98civic
  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

98Civic  בוקר טוב לך, לכוון DSP ולכוון מערכת אקטיבית זה בכלל לא קל, גם אם יש לך הרבה זמן פנוי.  זה לא רק טיים דיליי וחיתוכים כפי שאתה כותב, זה הרבה יותר מזה. בכלל בכל העולם של סאונד איכותי SQ יש מעטים שיודעים לעשות כוונים בצורה טובה ומקצועיית. יש המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, צריך ציוד יחודי ( מיקרופון מקצועי עם כרטיס קול ותוכנה מיוחדת שהיא לבד עולה אלפי ש"ח ) . אני פעיל מאוד בתחום הסאונד/האודיו מקצועי לרכב בכל הקשור לאירגון מפגשים/תחרויות, ואני יכול לכתוב ובארץ בקושי יש מספר קטן מאוד של חברים שיודעים לכוון מערכות סאונד. חבר נכבד בשם LANOSFORCE יודע ומבין מעולה איך לכוון מערכת סאונד, אבל הוא אדם פרטי שלא עוסק בזה לפרנסתו.

המון אנשים ניסו לכוון לבד את המערכת שלהם עם DSP ( מערכת אקטיבית ) ושרפו רמקולים יקרים שעלו אלפי ש"ח, במיוחד טוייטרים ומיגריינג', ונגרמו להם נזק כספי גדול, ועוגמת נפש מרובה. לכוון מערכת אקטיביים עם DSP זה דבר קשה ומסובך, צריך לדעת היטב מה עושים, אחרת תקבל איכות צליל גרוע במקרה הטוב, במקרה הגרוע תעשה לעצמך נזק של אלפי ש"ח.

 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
הוספה ותיקון כתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Dani Cohen כתב:

לכוון מערכת אקטיביים עם DSP זה דבר קשה ומסובך

 

זה לא קשה, לא מסובך

ולא צריך "קוסמים" כדי להגיע למערכת מכוונת היטב.  

 

 

 

לפני שעה, Dani Cohen כתב:

 זה לא רק טיים דיליי וחיתוכים כפי שאתה כותב, זה הרבה יותר מזה. בכלל בכל העולם של סאונד איכותי SQ יש מעטים שיודעים לעשות כוונים בצורה טובה ומקצועיית. יש המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון,

 

 

זה לא הרבה יותר מזה.

חיתוכים והשהיית זמן הם בערך 80 אחוז ממה שDSP עושה,

השאר זה תיקוני אקוליזציה וגם על זה אפשר לוותר בחלק מהמקרים

 

 

 

 

לפני שעה, Dani Cohen כתב:

צריך ציוד יחודי ( מיקרופון מקצועי עם כרטיס קול ותוכנה מיוחדת שהיא לבד עולה אלפי ש"ח ) .

 

לא צריך ציוד יחודי.

מיקרופון יכול לחסוך זמן אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו.

 

 

 

לפני שעה, Dani Cohen כתב:

 

המון אנשים ניסו לכוון לבד את המערכת שלהם עם DSP ( מערכת אקטיבית ) ושרפו רמקולים יקרים שעלו אלפי ש"ח, במיוחד טוייטרים ומיגריינג', ונגרמו להם נזק כספי גדול, ועוגמת נפש מרובה. לכוון מערכת אקטיביים עם DSP זה דבר קשה ומסובך, צריך לדעת היטב מה עושים, אחרת תקבל איכות צליל גרוע במקרה הטוב, במקרה הגרוע תעשה לעצמך נזק של אלפי ש"ח.

 

החיתוכים שעושים לרמקול צריכים להיות בהתאם לנתוני יצרן

ואז הסכנה של נזק לאלמנטים היא אפסית.

זו הסיבה שיש נתוני יצרן, ורשום שם  cut-off frequency

 

לדוגמה, אם תדר FS של טויטר הוא 1,000 הרץ אז הנקודת חיתוך לא יכולה להיות 1,200. 

למה?

כי יש כלל אצבע של הכפלה של התדר הזה ב-2 או ב-3, 

זאת אומרת שנקודת חיתוך הכי נמוכה כנראה תהיה בין 3,000-2,000 הרץ

וכמובן אפשר לבחור גם נקודה יותר גבוהה.

 

 


 

לפני שעה, Dani Cohen כתב:

המון אנשים ניסו לכוון לבד את המערכת שלהם עם DSP ( מערכת אקטיבית ) ושרפו רמקולים יקרים שעלו אלפי ש"ח, במיוחד טוייטרים ומיגריינג', ונגרמו להם נזק כספי גדול, ועוגמת נפש מרובה. לכוון מערכת אקטיביים עם DSP זה דבר קשה ומסובך, צריך לדעת היטב מה עושים, אחרת תקבל איכות צליל גרוע במקרה הטוב, במקרה הגרוע תעשה לעצמך נזק של אלפי ש"ח.

 

יש מספיק סרטונים והסברים ברשת וביוטיוב

איך לכוון מערכת עם DSP

 

  • אהבתי 4

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשמחתי אינני עוסק בתחום הסאונד לפרנסתי לכן, אין לי כל עניין או רצון להתחיל ויכוח חסר טעם בנושא כווני מערכת סאונד עם DSP.

הלוואי וכל הנושא היה כל כך קל לביצוע, לראות סרטון ב - YOUTUBE וזהו, אנחנו כבר יודעים לכוון מערכות סאונד אקטיביות שיש להם DSP.

עולם המציאות לחוד ועולם התאוריה לחוד, יש כך כך הרבה רכבים שונים, שונים בגודל ( SUV ) הצ'באק, פרייבט, קופה ועוד. בכל רכב ההחזרים של גלי הקול שונים. יש מערכות סאונד 2WAY ( רמקול מידבאס וטייטר ) יש מערכות סאונד 3WAY ( מידבאס, מיידרינג', וטייטריים ) ובחלק האחורי של הרכב סאבוופר, לגרום לכל הרמקולים האלו לנגן יחד וליצור במה, זה לא דבר קל שלומדים ב - YOUTUBE. כן, ניתן באופן עצמי אם אתם מאוד מוכשרים בלעבוד עם מחשב ותוכנות DSP לעשות כווני מערכת סאונד. אני מפנה אותכם לדברי אחראי פורום אודיו ומולטימדיה - LANOSFORCE שכתב המון בנושא זה, וכמה זמן לקח לו ללמוד ולהבין איך לכוון מערכת סאונד שלו. כל אחד שישי לו מערכת סאונד איכותית, שיעשה מה שהוא רוצה וחושב שטוב לו 🙏🙏

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
תיקון שגיאות כתיב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים יקרים, 

 

דני, ביקר (לא יודע אם מקובל מבחינתך לפנות אליך בשם הפרטי) 

 

שניכם לא טועים - לפחות מאיך שאני רואה את הדברים, זה עניין של נקודת מבט ולמי שייכות עיני המתבונן. 

 

דני גם אם אתה אינך מתפרנס מהתחום בדיוק כמוני ולמיטב ידיעתי גם כמו ביקר - אתה חי אותו! 

 

ונכון - זה לא באמת כזה מסובך לכוון DSP בשנת 2022 - יש כבר המון המון ידע זמין, המון! שזו לא היתה מנת חלקי 20 שנה אחורה או מנת חלקו של ביקר - אבל אפשר היום בעזרת ידע מקומי ובעזרת ידע זמין ברשת - להדביק את הפערים ולרכוש את המיומנות הנדרשת במהירות גדולה במכפלות מכופלות מזו של לפני שני עשורים. 

 

ונכון - מדובר לרוב בבחירת נקודות חיתוך, איזון הספקים, יצירת תזמון ולבסוף איקולציה מינורית - אפשר לעשות הכל עם האזניים - אך בכדי לעשות זאת, צריך לדעת מראש להאזין, צריך להכיר את ההקלטות ואת השירים שאנחנו שומעים היטב וצריך שיהיה מקור שמע טוב להשוות אותם אליהם בכדי לקבל עמדן וגם אז העייפות השמיעתית מגיעה מהר וגם זה דבר שמתחילים בתחום אינם מודעים אליו ואינם שמים לב מתי מתרחש. 

 

אנחנו אנשים וותיקים ומיומנים - היטב. 

האוזן שלנו מאומנת והמוח שלנו מאולף לשים לב לפרטים הקטנים - זה הבדל עצום מבערך 95 אחוז מהאנשים. 

 

ונכון - לא צריך קוסם - למען האמת קוסם יעשה רק נזק - ולא אני לא מדבר על השניים שפעם ייחסו להם את הכינוי הקוסם או לפרוססור מסויים מבית רוקפורד אני מדבר על אחד כזה ששולף שפנים מהכובע - לא, לא רצוי שאחד כזה יכוון DSP אם אין לו שום נגיעה בכך. 

 

בן אדם שמכוון DSP הוא מצד אחד מדען שמביא איתו את התיאוריה אל הפרקטיקה ועושה דברים שהינם מדוייקים - ניתנים לכימות וניתנים לחישוב.

מצד שני בן אדם שמכוון DSP הוא אומן ואמן! שיודע להביא דברים גם לטעם שלו ויודע גם שלכל תיאוריה יש גבול או לפחות תיאוריה אחרת או פרקטיקה אחרת שתנגוד אותה. 

 

בתוך רכב ובתוך מערכת צליל והסביבה שלהן מתקיימים בו זמנית אלפי משתנים שרק חלק מהם נלקחים בחשבון ולכן לכל תיאוריה וגם לכל פרקטיקה יש מגבלות - מכוון DSP בעיני הוא אדם שמהלך על התפר בין השניים ויודע לאחד בינם לתוצאה הטובה ביותר שהמציאות תאפשר לו. זו מערכת של פשרות בעיני. מדגיש - בעיני. 

 

ביקר - אתה בן אדם שמביא איתו עבר אשיר מאוד בתחום הזה ובעברך היית למיטב ידיעתי סמכות טכנית ואת הספרות ואת הידע - אתה שלטת\שולט בהם היטב אין ספק ואולי הדברים נראים בעבורך, בעבורי - פשוטים - אבל זו סה"כ נקודת המבט שלנו. 

 

לא רוצה להגרר לאף וויכוח - מקווה להבנה מהצדדים. 

 

יום טוב. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, מי שקונה ומרכיב dsp  כנראה כבר מבין מה זה חיתוך תדרים וטיים קורקשן ופאזה. לשרוף רמקול במקרה כזה צריך להיות דביל גמור אז תחסוך את זה. כיוון מערכת נמשך לעד , בערך. אז גם מכוון הכי טוב בעולם לא יכוון מערכת סופית בפעם אחת. אני 15 שנה בתחום הזה, אומנם חובבן, אבל עד היום כל הזמן מכוון את המערכת כי בכל טרק או שיר נשמע אחרת. 

מה עם התמונות ? או סט אפ ?זה נשמע יותר תרד פרסומי מאשר חוות דעת נייטרלית

 

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמממ אתה תתפלא - אבל DSPים הם גם מוצר שנמכר לפעמים כמו לחמניות - נכון לא כמו HU סטנדרטי ומגבר וסט פסיבי - בהחלט לא ברמות האלה.

אבל עדיין יש הרבה אנשים שקונים DSP ואח"כ מגלים - שהמתקין שהם הגיעו אליו - לא יודע גם הוא, מה לעשות עם זה. 

 

ואז בד"כ היבואן מעורב ואו שהיבואן עושה כוון בסיסי בעצמו או שיש לו מישהו שמכוון בעבורו - לכל יבואן יש מישהו שהוא נעזר לדברים האלה - וגם הם לפעמים עושים טעויות - זה קורה. 

 

אתה לא חייב להיות "דביל" מספיק שתהיה עייף, לא מרוכז או לא ייסודי - בעיקר טוויטרים ומידריינג'ים. 

 

ואז גם מגיעים מקרים שהם לא לפה ולא לשם - בוצע כוון - והכוון סה"כ בוצע טוב. 

 

מגיע לקוח - יוצא לו לדרך ושם את המוזיקה שלו - הקלטה שאתה לא יודע מה המקור שלה ואיזה התעללות של המרות עברה - כל ההקלטה מפוצצת עיוותים - טיפה ווליום - הופס הלך רמקול. 

 

ואז לך תריב על מי אשם - בפועל על רמקולים אי אפשר באמת לתת אחריות - אולי במידה וקנית דרך ערוץ מורשה מכירה של יבואן ובמידה והכוון עבר אצל בן אדם עם ניסיון עוד תמצא מסגרת של רצון טוב אבל בגדול בדיוק בגלל מקרים כאלה - הנושא הזה הוא סופר בעייתי. 

 

הקובץ היה טוב, הכל נהדר - אבל הווליום המקסימלי של המערכת הוא מעבר למה שרכיבי המערכת או תשתית החשמל של הרכב מסוגלים לעמוד בו - הופס הלך פיוז במקרה הכי טוב, נשרף ערוץ במגבר, קרוס או רמקול וכך הלאה - לך תאשים מישהו במצב כזה - הדברים האלה הם מקרים לא ברורים והכי גרוע - זה כשהצד שמשווק ומוכר את כל הציוד מהסוג הזה - לא יודע מה הוא עושה - וגם זה, מאוד שכיח לצערי. 

 

בוא נגיד שהגעת למקום מסויים - היה נזק.

בעל המקום לוקח אחריות ואומר מחליף - ועושה כיול יותר זהיר למערכת - מדגים לך על מספר שירים והקלטות שאין שום עיוותים ושום בעיות. 

 

המקרה אח"כ חוזר על עצמו עוד פעם - כבר ברור שיש כאן מצב "בעייתי" והפעם מצד הלקוח. 

 

רק שרוב בעלי העסקים בתחום הזה - לא יקחו את האחריות אפילו על הנזק הראשון וישר יטענו על לקוח בעייתי. - יש כל כך הרבה מקרים - והכל נובע מזה שזה לא באמת כזה פשוט בפועל - לכוון DSP. לרוב האנשים.

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא מקבל את זה. אם לקוח מגיע למצב שבו הוא דורש להתקין dsp  או להפך כמו שאתה טוען שהמתקין החליט לדחוף לו מוצר , עדיין מתקין צריך לנמק למה הוא דוחף ללקול את המו ר או להפך הלקוח דורש כי אין לו מספיק גמישות בכוונים. בשני המקרים התקנה מתבצעת כאשר יש כבר ידע בסיסי מה זה גיין או חיתוך וזה מה ששורף רמקול או מגבר. לשרוף חייוט כי שמת מערכת spl על כבל מתח בעובי 2 מ"מ זה בטוח דבילי כפליים. 

  • אהבתי 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Dani Cohen כתב:

לשמחתי אינני עוסק בתחום הסאונד לפרנסתי לכן, אין לי כל עניין או רצון להתחיל ויכוח חסר טעם בנושא כווני מערכת סאונד עם DSP.

גם אני לא,

אבל דעתי היא הפוכה.

אני חושב שיש יותר מדי "דעות" ו"המצאות" שהן תוצאה של אינטרסים עסקיים. 

לפני 8 דקות, 98civic כתב:

עדיין לא מקבל את זה. אם לקוח מגיע למצב שבו הוא דורש להתקין dsp  או להפך כמו שאתה טוען שהמתקין החליט לדחוף לו מוצר , עדיין מתקין צריך לנמק למה הוא דוחף ללקול את המו ר או להפך הלקוח דורש כי אין לו מספיק גמישות בכוונים. בשני המקרים התקנה מתבצעת כאשר יש כבר ידע בסיסי מה זה גיין או חיתוך וזה מה ששורף רמקול או מגבר. לשרוף חייוט כי שמת מערכת spl על כבל מתח בעובי 2 מ"מ זה בטוח דבילי כפליים. 

גם אני לא.

 

אם חובב אודיו לא מבין בצורה בסיסית מה עושה המכשיר שקנה, או לא מצליח לתפעל אותו?

אז זה מצב לא רצוי

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן - זה מצבים לא רצויים, הבעיה - הם מצבים קיימים. ראיתי את זה יותר מידי. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

  

לפני 36 דקות, lanosforce כתב:

רק שרוב בעלי העסקים בתחום הזה - לא יקחו את האחריות אפילו על הנזק הראשון וישר יטענו על לקוח בעייתי. - יש כל כך הרבה מקרים - והכל נובע מזה שזה לא באמת כזה פשוט בפועל - לכוון DSP. לרוב האנשים.

אז למה רשמת את כל המדריכים לכיוון מערכות?

 

לפני שעה, 98civic כתב:

דני, מי שקונה ומרכיב dsp  כנראה כבר מבין מה זה חיתוך תדרים וטיים קורקשן ופאזה. לשרוף רמקול במקרה כזה צריך להיות דביל גמור אז תחסוך את זה. כיוון מערכת נמשך לעד , בערך. אז גם מכוון הכי טוב בעולם לא יכוון מערכת סופית בפעם אחת. אני 15 שנה בתחום הזה, אומנם חובבן, אבל עד היום כל הזמן מכוון את המערכת כי בכל טרק או שיר נשמע אחרת. 

 

בדיוק.

 

לפני 3 דקות, lanosforce כתב:

אכן - זה מצבים לא רצויים, הבעיה - הם מצבים קיימים. ראיתי את זה יותר מידי. 

זה רק מבהיר למה כן צריך להתנסות עם כיוון DSP.

 

 

 

אם שומרים על כללים של חיתוך תדרים לפי נתוני יצרן (כתוב בחוברת נתונים)

ועובדים לפי מדריכים של כיוון כדי למנוע קליפינג,

אז הסיכוי לשריפה של רכיבים הוא אפסי.

לקוח שמנצל לרעה את המערכת? שום דבר לא יעזור מולו

לפני 4 שעות, Dani Cohen כתב:

עולם המציאות לחוד ועולם התאוריה לחוד, יש כך כך הרבה רכבים שונים, שונים בגודל ( SUV ) הצ'באק, פרייבט, קופה ועוד. בכל רכב ההחזרים של גלי הקול שונים. יש מערכות סאונד 2WAY ( רמקול מידבאס וטייטר ) יש מערכות סאונד 3WAY ( מידבאס, מיידרינג', וטייטריים ) ובחלק האחורי של הרכב סאבוופר, לגרום לכל הרמקולים האלו לנגן יחד וליצור במה, זה לא דבר קל שלומדים ב - YOUTUBE.

אם נתמיד בגישה הזו אז הקבוצות/פורומים יהפכו ללוח המלצות על

בעלי מקצוע

 

לא חושב שזה רעיון טוב לחובבי אודיו

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, BEEKER כתב:

אז למה רשמת את כל המדריכים לכיוון מערכות?

בשביל להנגיש את הידע בשפה מקומית, בשביל לחלוק את מה שאני כן יודע. 

 

אני יודע שיש כאלה שנחשפו לזה - אין לי שליטה על מי או כמה.

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, lanosforce כתב:

בשביל להנגיש את הידע בשפה מקומית, בשביל לחלוק את מה שאני כן יודע. 

 

אני יודע שיש כאלה שנחשפו לזה - אין לי שליטה על מי או כמה.

אז סביר להניח שגם אתה מאמין ביכולתם של אנשים לכוון לבד.

נכון?

 

לפני שעה, lanosforce כתב:

אבל עדיין יש הרבה אנשים שקונים DSP ואח"כ מגלים - שהמתקין שהם הגיעו אליו - לא יודע גם הוא, מה לעשות עם זה.

רוב המתקינים יודעים לכוון היטב,

אבל זה זמן שעולה כסף וברוב המקרים הלקוח יוכל לעשות את החלק הזה לבד

גם ללא עזרת מתקין

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...