Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל בלמים-פלואנס דיזל 14


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 758 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוראות יצרן ברכב זה מדברות על החלפה כל 4 שנים או 120000 ק"מ המוקדם מבינהם

ה"טיפול" הקודם היה במורשה יבואן בסוף 2018

כפי הנראה רוקנו אז רק מהכוסית ולא ביצעו החלפה מלאה

לכן לאחר בדיקה שבדקתי לאחרונה  עם מכשיר יעודי שבודק מוליכות התגלה שאחוז הלחות בנוזל גבוהה מ3-4 אחוז  החלטתי לבצע את ההחלפה כמו שצריך.

השבוע סוף סוף לאחר הצטיידות מראש בחומרים אביזרים ,קריאה מספר פעמים של הMANUAL וצפיה בסירטונים ניגשתי למלאכה.

 

החומרים כלים הדרושים

נוזל בלמים 

ג'ק

בוק\ים-אחד יספיק

מפתח גלגלים חשמלי-לא חובה 

ערכת החלפה שעובדת על לחץ אויר מהגלגל מעלי אקספרס- 20 דולר כולל משלוח

קומפרסור12V לניפוח צמיגים(היה לי)

מד לחץ אויר(גם כן היה)

כלי קיבול(בקבוקים למיניהם)

צינורית שקופה 5 מ"מ קוטר פנימי

פיפטה\ מזרק עם צינורית לשאיבת עודף ממיכל העודפים

ספריי ניקוי בלמים לניקוי שאריות נוזל בלם

WD40\ספרי שיחרור ברגים לפתיחה קלה(לא חובה)

2 מפתחות רינג-פתוח 9 ו 11 מ"מ 

למהדרין בוקסות בגדלים הנ"ל 1/4 +ידית מומנט  לסגירה נכונה של שסתומי הניקוז בטורק 10-11 N.M

 

תהליך העבודה:

1.הורדת הלחץ בצמיג ל20-25 PSI ההוראות על הערכה מדברות על 1.4 BAR(20 PSI)

ההוראות בספר הרכב מדברות על 1.5 -2 BAR  בטיפול בשיטה זו

הלכתי על איפה שהוא באמצע בין 23-25 PSI(1.6-1.7 BAR)  כשהערכה מספיק חזקה לקבל אפילו מעל 2 BAR

העמדת כלי המילוי במקום יציב ובטוח במנוע שיעמוד ישר כך הצינור בתוכו שמגיע עד לתחתיתו שלא יקבל בטעות אויר בתהליך עם התרוקנות הנוזל.

מילוי כלי הערכה בנוזל טרי סגירת המכסה וידוא שבורג שיחרור לחץ האויר סגור

פתיחת מכסה מיכל העודפים והרכבת מכסה הערכה שמחובר אליו צינור המילוי במקומו

חיבור צינור האויר השחור לגלגל 

פירוק אחד הגלגלים לאחר שהרכב הורם ואובטח על בוק 

חיבור צינורית 5 מ"מ לשסתום הניקוז כשקצה השני מוכנס לכלי הקיבול כמעט עד סופו

פתיחת השסתום עם אחד ממפתחות רינג פתוח והמתנה עד שיצא פחות או יותר נוזל נקי

חזרה על התהליך בשאר הגלגלים

 

יתרונות וחסרונות של השימוש בערכה הזו:

חסרונות:

1.צריך מד לחץ אויר וקומפרסור 12V לרכב

2.לחץ האויר יורד ב 2 PSI בערך לאחר גלגל אחד וצריך לנתק את צינור האויר  ולמלא שוב אויר בצמיג למעל 20 PSI (אחרת ניקוז הנוזל יהיה איטי )

3.יש להשגיח שהנוזל בבקבוק המילוי לא ירד מתחת למינימום המסומן מה שגורם לשימוש יתר בנוזל(צריך אקסטרה)-בפועל זאת לא בעיה כיוון שהצינור שלוקח ממנו את הנוזל מגיע כמעט עד לתחתית הבקבוק והנוזל שיוצא ממנו ומגיע למיכל עודפים גם מלא 

אך למרות זאת יש לנתק את הערכה מהלחץ אויר(צמיג) ולהשלים נוזל במהלך העבודה מספר פעמים.

 

יתרונות:

1.אם עובדים נכון אין חשש של כניסת אויר למערכת ולABS

2.רק אדם אחד יכול לבצע זאת ללא מישהו נוסף שיפמפם או ישגיח

3.הניקוז עצמו מהיר ומתבצע בכמות גדולה אפשר לרוקן במהירות אף 200-300 CC מכל קליפר עד שפוחת הלחץ.

לדעתי היתרונות עולים על החסרונות ולו רק בגלל שהכי חשוב לבצע את העבודה ללא סכנה של פגיעה במערכת הבלמים\כניסת אויר למערכת והערכה הזו מפחיתה לגמרי את הסיכון אם עובדים נכון

 

לגבי כמות הנוזל שרוקנתי יצא משהו כמו 0.9-0.8 ליטר

בסוף התהליך פירקתי הכל ,מהלחץ דלף מעט נוזל ממיכל העודפים על הגיר למרות האטם במכסה וסגירה הדוקה כמובן שניקיתי הכל באמצעות ספריי ניקוי בלמים.

שאבתי עם פיפטה את העודפים ממיכל העודפים שהיה מלא עד הסוף.

 

יכולתי לרוקן יותר אך לא ראיתי צורך כיוון שהגעתי לנוזל די נקי שיוצא וגם הייתי על הקשקש

להבא אולי אשתמש בעוד חצי ליטר ליתר ביטחון ,עם הערכה הזו כדאי שיהיה עוד ספייר

 

יש לציין שתחושת הבלימה השתנתה לטובה כאשר תגובת הדוושה מדויקת ועוצמתית יותר וכן המהלך שלה התקצר.

 

מצורפות תמונות.

 

נ.ב 

התמונה עם הבקבוקים:

הבקבוק 1.5 ליטר ריכוז של כמעט כל הנוזל הישן.

הבקבוק הקטן עם הנוזל הירוק -ריקון חוזר מהגלגל הקידמי שמאלי לאחר שהרגשתי שלא רוקנתי משם מספיק ונשאר לי עוד נוזל חדש

הבקבוק עם הנוזל הצהבהב נוזל חדש שרוקנתי ממיכל העודפים לאחר סיום התהליך.

 

 

20220613_134722.jpg

20220613_134747.jpg

20220613_112410.jpg

20220613_114209.jpg

20220613_112416.jpg

20220613_134727.jpg

20220613_134734.jpg

20220613_135029.jpg

20220613_161554.jpg

 

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה. באמת לא ראיתי כמעט בשום מוסך עושים כמו שצריך. הכי קרוב שראיתי ריקון הכוסית מילוי בנוזל חדש  ומכונאי מפמפם בדוושת הברקס ומכונאי שני פותח את בורג הריקון ומוציא את השמן לבקבוק איסוף. האם עשה את זה עד לקבלת נוזל בלמים נקי היה קשה לראות מעמדת המתנה.

לא הבנתי למה להוריד לחץ אוויר בגלגל? או שזה הלחץ בקומפרסור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, taz3k כתב:

לא הבנתי למה להוריד לחץ אוויר בגלגל? או שזה הלחץ בקומפרסור?


להבנתי זו ערכה בשיטת של דיחוס הכוסית, כאשר הדיחוס הוא באמצעות לחץ מהצמיג. יש גם ערכות על בסיס דיחוס ממשאבה ידנית, ויש ערכות על בסיס שאיבה מהקליפר.

@nit_zan שים לב שהנוזל הזה יקר מאוד (גם אני קניתי כזה ובאותו מקום). עולה יותר ממקורי של רנו, ובמכפלות לעומת נוזלי DOT4 אחרים. אני לא בטוח שזה מוצדק.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:


 

@nit_zan שים לב שהנוזל הזה יקר מאוד (גם אני קניתי כזה ובאותו מקום). עולה יותר ממקורי של רנו, ובמכפלות לעומת נוזלי DOT4 אחרים. אני לא בטוח שזה מוצדק.

 

יקר יחסית, אך הדרישה היא לתקן הזה, ולא לענין לחסוך כאן  30 ש"ח במערכת כה חשובה בטיפול של פעם במספר שנים.

אגב "מקורי" לא היה במלאי.

 

לפני שעה, taz3k כתב:

יפה. באמת לא ראיתי כמעט בשום מוסך עושים כמו שצריך. הכי קרוב שראיתי ריקון הכוסית מילוי בנוזל חדש  ומכונאי מפמפם בדוושת הברקס ומכונאי שני פותח את בורג הריקון ומוציא את השמן לבקבוק איסוף. האם עשה את זה עד לקבלת נוזל בלמים נקי היה קשה לראות מעמדת המתנה.

לא הבנתי למה להוריד לחץ אוויר בגלגל? או שזה הלחץ בקומפרסור?

תודה,

אסור שהלחץ  במערכת יעבור 1.4 BAR ע"פ הערכה

היצרן דורש בשיטה זו לחץ בין 1.5 -2 BAR

ככה שהלחץ המקורי בצמיג גבוה מדי מה שעלול לגרום נזק ודליפות

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 758 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...