Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 15,000 ברכב היברידי


שמואל מורסיאנו
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

רכב רגיל עושה טיפול כל 15,000 ק"מ

רכב היברידי המנוע בעירה עובד בערך 40% פחות

וגם המנוע בעירה עובר למנוחה בנסיעה במורד או במהירות נמוכה כך שלא עובד הרבה שעות רצוף [דבר שמביא לבלאיי גבוה של שמן המנוע]

לכאורה היה צריך לבצע טיפול ברכב היברידי כל 25,000 ק"מ לכל הפחות

אולי היצרנים והיבואנים מחייבים אותנו לעשות טיפולים מיותרים בשביל להרוויח עוד קצת [או הרבה] כסף ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טובה. על פניו הגיוני שמרווח הטיפולים יהיה גדול יותר, אבל, מכיוון שטיפולים למנועי ICE אמורים להיות להיות לפי שעות מנוע. יצרני הרכב מתרגמים למספר הקילומטרים שהרכב עבר כי זה מדד נוח יותר.

כל יצרן מנחה את מערך השרות (שלו/של היבואן) לגבי נוהל תחזוקה מונעת. שים לב שבהרבה מקרים תופיע הערה האומרת שרכב שנסע בתנאי מאמץ לאורך זמן מומלץ לקצר את זמן השרות . 

שים לב גם לתקני השמן עבור מנועים שונים, בין אם זה שמן סינטטי או חצי סינטטי (פחות נפוץ היום שמן מינרלי מלא) רגיל אן long life שמאפשר מריווח טיפולים ארוך יותר.

 

בכל מקרה, בדוק בספר הרכב המקורי של יצרן הרכב. אני פחות סומך על ההמלצה המקומית. 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוותר להם.

אם בחישוב שלך מנוע הבעירה עובד 40% פחות , אז צריך להכפיל את מרווח הטיפולים ב 1.66. 

כלומר במקום 15,000 ק"מ, 25000 ק"מ. 

רק אל תצא פראייר בשמירה על הרכב שלך שקנית ב 100,000 - 150,000 ש"ח. 

שערוריה שהם מנסים לעקוץ אנשים תמימים ב 700 שקל בשנה על שמן ופילטרים. 

 

 

  • אהבתי 2
  • משעמם 1
  • מצחיק 3

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, שמואל מורסיאנו כתב:

רכב רגיל עושה טיפול כל 15,000 ק"מ

הנקודה היא שגם אם נסעת ברכב בנזין רגיל רק 3000 ק"מ בשנה, אתה צריך לעשות טיפול שנתי. 

 

 

 

מה שכן, כשהמכוניות האלו ייתישנו, ייצאו מאחריות ויעברו ביד שלישית - רביעית- חמישית לאנשים שלא מקפידים על ביצעו טיפולים בזמן, הנזק מאי ביצוע טיפולים יהיה קטן יותר בהשוואה לרכב רגיל. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שנכתב, זה משתנה בין רכב לרכב ובין נהג לנהג בהתאם למסלול ותנאי הדרך.

בנוסף, ישנם מצבים שבהם דווקא מנוע ICE עובד קשה יותר ברכבים היברדיים בשל:
 -  מחזורי כיבוי והתנעה מרובים

 -  מאמץ ללא חימום מקדים

- זמן ארוך יותר להגעה לטמפרטורת עבודה

 בסופו של דבר היצרנים החליטו לשמור על שגרת טיפולים זהה לרכבי ICE טהורים וכנראה שיש בזה הגיון . 

 

אגב, העומס על הגיר ברכבים היברדיים נמוך יותר ובעיקר ברכבים היברדיים שמשולבים עם תיבות רובוטיות.
  התאוצה הראשונית והזחילה בפקקים שגורמים לשחיקה מהירה של המצמדים מתבצע ע"י המנוע החשמלי.  

 

  • אהבתי 1

S60 Rdesign

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בגלל שהוא עובד פחות, ודווקא בגלל שלא תמיד מתחמם כמו שצריך ודווקא בגלל שהוא מונע בפתאומיות, ודווקא ודווקא - צריך להחליף שמן כל 15 א' ואפילו פחות.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, discoTD5 כתב:

שערוריה שהם מנסים לעקוץ אנשים תמימים ב 700 שקל בשנה על שמן ופילטרים. 

 

 

השערוריה היא שגובים 700 ש"ח על פעולה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nev כתב:

 

השערוריה היא שגובים 700 ש"ח על פעולה כזו.

 אמת היא שאין לי מושג כמה גובים על זה, 

אני קונה שמן סופר איכותי (מוביל1) לטיפול שנתי ברכב שעושה 6000 - 7000 קמ בשנה, וזה הדבר האחרון שאני מנסה לחסוך בו. 

לפי פות"ש, הייתי צריך להישאר עם השמן שנתיים וחצי / שלוש רק כדי לצאת 'לא פראייר'. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, nev כתב:

 

השערוריה היא שגובים 700 ש"ח על פעולה כזו.

אז תפתח מוסך שרק עושה טיפולים ותהיה מיליונר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. אני אגיד לך לייצר קוטג'.

קל מאוד לבוא בטענות על "מחיר מנופח" (בכל תחום) בלי שיש לך מושג במבנה העלויות הכולל של מוצר/שירות. אתה מסתכל בעיניים של כמה עולה שמן ופילטר וכמה הוא מרויח בשבילך השעה שעבד וזו ראיה מוטעית.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק. הצרכן הוא פרה חולבת וישלם מה שמתחשק לבעל המקצוע.

הסיבה היחידה שהמוסכים האלו לא פושטים רגל היא הרצון לשמור על אחריות במוסכי יבואן. יש מספיק מוסכים מורשים שגובים סכומים שפויים על טיפול מינימלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלויות של מורשה יבואן הן שונות. יש עליו הגבלות ודרישות שאין למוסך מורשה משרד התחבורה.

 

ואם יש לך אופציה יותר זולה שמתאימה לך אז אף אחד לא מחייב אף אחד לטפל רק במורשה יבואן (וגם בין מורשי יבואן יש הבדלים גם באיכות וגם במחירים ולא מחייב שתהיה הלימה בין שני הדברים).  כל מה שאתה צריך לדאוג זה שיהיה מצויין בחשבונית סוג השמן והפילטר, קילומטרז', תאריך ומספר הרכב.

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכותו של בעל מוסך לדרוש על כזה טיפול גם 1500 ש"ח,

לא רוצה אל תבוא אליו,

כל עוד אנשים מגיעים אליו זה בעיה שלהם,

באם הוא לוקח 700 והוא לא סגר את המוסך, כפי הנראה שהוא עובד,

לא מתאים לך תחפש מוסך אחר,

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יצא לך לשוחח מלב אל לב עם בעלי מוסך מורשה יבואן (לא בבעלות היבואן) תגלה כמה דברים מעניינים שאת הלקוח המקומי לא יעינינו אף פעם.

חברים קרובים ניסוי פעמיים לקבל מורשה יבואן ונרתעו (ברחו ממש) מההשקעות שנדרשו.

 

ברוב המיקרים בעלי המוסך נדרש להיות בעל הקרקע, אחרת ההשקעה מעולם לא תחזור. היבואנים בהנחיית היצרן מכתיבים את כל שלבי התכנון והאדריכלות , אזורי קבלת קהל/המתנה/שרות/מחסן ומראה חיצוני . עובר לכמות הליפטים/עמדות טיפול והפרדה שלהם (חשמל/דיאגנוסטיקה ) .

בנוסף כח אדם מחולק על פי תפקידים, מחסנאי/מכונאי/חשמלאי/מיזוג /בוחן … 

 

צ'מפיון/סקודה - הריהוט (עמדות קבלה/המתנה/משרדי) מיובא כולו מצ'כיה , להשגת מראה אחיד בכל מרכזי השרות.

טלקר/קיה - ריהוט מקוריאה 🙃 

 

מדובר על השקעה של מיליונים. 

 

עכשיו, אם אתה איש עסקים, תעשה חישוב קצר של החזר השקעה ותראה שהמחיר של 700 שקל זה סביר ובוודאי בהשוואה למחיר הרכב. 

 

אתה תמיד יכול למצוא מוסך זול יותר שיעשה את העבודה, רק שכדאי שתוודא שהוא מכיר את כל מה שצריך לעשות. (כולל לשים פקק ריקון חדש לאגן השמן ולא לחרוש את הברגה עם פקק ישן או לאלץ את הפקק הפלסטי לחזור למקומו ולהבטיח שלא תהיה נזילה מההברגה שנפגעה. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...