Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1693 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כמה ימים קרה לי משהו הזוי, 

הייתי ביום של סידורים, ובאחת מהפעמים שחזרתי לרכב ישבתי כמה דקות כשהרכב מונע ועומד במקום בזמן שבדקתי כמה דברים בפלאפון ובאיזשהו שלב התחלתי להרגיש שהמיזוג לא מוציא קור. חשבתי אולי המדחס לא נכנס לפעולה וטיפונת לחצתי על הגז (כשהרכב על סרק) במחשבה שאז נראתה לי הגיונית שאולי זה יזרז את זה, ואז נדלקה לי נורת חום מנוע.

ישר כיביתי את הרכב והלכתי לבדוק קרה. כשפתחתי את מכסה המנוע גיליתי שהפקק של מיכל המים לא נמצא במקומו והמיכל בכלל פתוח. יתרה מזאת, הפקק נמצא במקום שלא הגיוני שהוא היה מגיע אליו כי מכסה המנוע לא היה מאפשר לו להגיע לשם, ממש צמוד למכסה הצהוב של נוזל הוישרים (אני מצרף תמונה להמחשה. *התמונה מהאינטרנט ולא של הרכב שלי אבל זה נראה אותו הדבר). 

למזלי אני תמיד מחזיק איתי בקבוקי מים, מילאתי את המיכל במים רגילים, בדקתי שאין נזילות, סגרתי את המיכל מחדש. התנעתי, וחיכיתי עוד קצת, ראיתי שהנורית חום מנוע לא נדלקת, והמזגן חזר לקרר. ביצעתי עוד נסיעה אחת במהלכה לא היו שום תקלות ואחר כך נסעתי למוסך לבדיקה שם למזלי לא גילו שום נזק שנגרם, החליפו לי את כל המים למים מיוחדים כלשהם וכמובן עשו ניקוי וסינון וכו' וכו'.

הדבר המוזר שחוץ מכשהאוטו במוסך אף אחד לא פתח את המכסה מנוע אפילו שלא לדבר על לגעת במיכל מים לכן הפעמים היחידות שבהן יש סיכוי כלשהו שמישהו נגע בכלל במיכל מים היה כשהייתי במוסך כלשהו, הפעם האחרונה הייתה לפני חודש ושבוע כשהחלפתי רפידות וצלחות לבלמים, לפני זה הייתה פאנצ'ריה, במאי החלפת תושבות של הבולמים, ובמרץ שאז עשיתי טיפול אחרון.  האופציה האחרונה זה שמישהו מנסה להתנכל לי מסיבה כלשהי אבל זה יראה מאוד מוזר שאם כבר הצלחת לפרוץ למכסה מנוע זה הדבר היחיד שתעשה, ועוד תשאיר את הפקק שם איפשהו. זה פשוט נראה כאילו פתחו את המיכל שמו שם את הפקק ופשוט שכחו לסגור.

 

ועכשיו לשאלות:

1. האם באופן כללי יכול לקרות שהפקק התנתק בעצמו מהמיכל (מבלי שנגרם נזק כלשהו למיכל או או לפקק) בזמן נסיעה?

2. כמה זמן אפשר לנסוע ככה עם מיכל מים פתוח? ואם זה אפשרי לנסוע ככה חודש או קצת יותר מחצי שנה למקרה שזה באמת קרה במוסך?

 

image.thumb.png.6c7c3b7e05b0205cda10e9e766d189a2.png

  • מעניין 1
פורסם

הגיוני או לא זה לא משנה.

לא סגרו טוב את המכסה והוא עף. בהדרגה כל המים יצאו יכנס אוויר והמנוע מתחמם.

מה שנעשה נעשה אי אפשר לדעת מה הנזק/בלאי.

תמלא נוזל מתאים תנקז אוויר וסע.

 

פורסם

1. הפקק לא יכול להתנתק מעצמו. הוא סגור בלחץ.

 

2. לא אטעה אותך אז תקח את הדברים בערבון מוגבל וחכה לתשובות של מנוסים. מערכת הקירור היא מערכת סגורה שאמורה לעבוד בלחץ. יש מקרים (גם פה בפורום) כשהפקק לא אוטם טוב ויש בריחת לחץ יש גם איבוד של מים. לא חושב שאפשרי לנסוע חודש או בטח חצי שנה בלי להבין שהפקק פתוח, אבל לא ניסיתי (ולא אנסה) ואינני בקיא בתוואי הנהיגה שלך. 

 

3. הייתי ממליץ לך ללא קשר, ליצור הרגל של פעם בשבועיים לבדוק שמן מים ולחץ אוויר בצמיגים. יכול למנוע תקלות והפתעות למינהן.

  • רעיון טוב! 1

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם
לפני 6 דקות, ABSULUTT כתב:

הגיוני או לא זה לא משנה.

לא סגרו טוב את המכסה והוא עף. בהדרגה כל המים יצאו יכנס אוויר והמנוע מתחמם.

מה שנעשה נעשה אי אפשר לדעת מה הנזק/בלאי.

תמלא נוזל מתאים תנקז אוויר וסע.

 

 

לא נראה לי שקראת את כל ההודעה...

 

לפני 5 דקות, Kooper כתב:

1. הפקק לא יכול להתנתק מעצמו. הוא סגור בלחץ.

 

2. לא אטעה אותך אז תקח את הדברים בערבון מוגבל וחכה לתשובות של מנוסים. מערכת הקירור היא מערכת סגורה שאמורה לעבוד בלחץ. יש מקרים (גם פה בפורום) כשהפקק לא אוטם טוב ויש בריחת לחץ יש גם איבוד של מים. לא חושב שאפשרי לנסוע חודש או בטח חצי שנה בלי להבין שהפקק פתוח, אבל לא ניסיתי (ולא אנסה) ואינני בקיא בתוואי הנהיגה שלך. 

 

3. הייתי ממליץ לך ללא קשר, ליצור הרגל של פעם בשבועיים לבדוק שמן מים ולחץ אוויר בצמיגים. יכול למנוע תקלות והפתעות למינהן.

 

אז כלל הנראה מישהו פתח אותו, השאלה רק איפה ומתי. 

פשוט הזוי. 

לחץ צמיגים אני בודק מדי פעם ומנפח בהתאם, גם מים אבל בתדירות הרבה יותר נמוכה. בכל מקרה זה לא נראה כמו תקלה שקרתה מעצמה. 

פורסם
לפני 19 דקות, Krishi כתב:

 

אז כלל הנראה מישהו פתח אותו, השאלה רק איפה ומתי. 

פשוט הזוי. 

לחץ צמיגים אני בודק מדי פעם ומנפח בהתאם, גם מים אבל בתדירות הרבה יותר נמוכה. בכל מקרה זה לא נראה כמו תקלה שקרתה מעצמה. 

לא יודע להגיד לך בוודאות אם מישהו פתח, או אם מישהו לא סגר אותו בכלל. אבל זה באמת לא משנה או רלוונטי.

פשוט תעקוב אחרי המפלס של הנוזל ומד חום מנוע. לא חושב שנגרם נזק.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם
לפני 3 דקות, Kooper כתב:

לא יודע להגיד לך בוודאות אם מישהו פתח, או אם מישהו לא סגר אותו בכלל. אבל זה באמת לא משנה או רלוונטי.

פשוט תעקוב אחרי המפלס של הנוזל ומד חום מנוע. לא חושב שנגרם נזק.

 

בסדר זה כבר טופל, לא נמצא נזק, וינוטר בהמשך גם. זה לא מה שמציק לי כרגע. מעניין אותי איך לעזאזל זה קרה. לא הבנתי למה זה לא משנה או לא רלוונטי. בכל מקרה לי זה מאוד משנה ומאוד רלוונטי. אתה לא היית רוצה לדעת איך דבר כזה קורה לרכב שלך? 

פורסם
Just now, Krishi כתב:

 

בסדר זה כבר טופל, לא נמצא נזק, וינוטר בהמשך גם. זה לא מה שמציק לי כרגע. מעניין אותי איך לעזאזל זה קרה. לא הבנתי למה זה לא משנה או לא רלוונטי. בכל מקרה לי זה מאוד משנה ומאוד רלוונטי. אתה לא היית רוצה לדעת איך דבר כזה קורה לרכב שלך? 

אני מתכוון שזה לא רלוונטי בהיבט הנזק שנגרם. אין לי (או לחברי פורום אחרים) דרך המסך כרגע דרך להבין איך זה כקרה פרט לניחושים. אני מבין שהמצב מטריד אותך מאד. במידה ותהיה מעוניין, יש מצלמות דרך עם סים שמצלמות גם כשהרכב כבוי. אבל כפי שציינתי, לעניות דעתי אין צורך לשבור את הראש על "למה". הנזק נעשה וטופל. זה לא קרה בתחום השליטה שלך ולדעתי אין על מה להכנס לסרט.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם
לפני שעתיים, Krishi כתב:

אז כלל הנראה מישהו פתח אותו, השאלה רק איפה ומתי. 

פשוט הזוי.

איפה ומתי לא משנה כבר אלא איך להימנע. אם זה נעשה בזדון, זו אחת הסיבות שאנשים מעדיפים להיות צמודים לרכבם במוסך. אז תשתדל לעשות זאת לאורך כל הביקור במוסך, ותעשה לך הרגל לבדוק קצת את הרכב לפני היציאה ממנו.

×
×
  • תוכן חדש...