Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילה אצל השכן מלמטה אחרי שהחלפתי את כל הצנרת, איך מתקדמים?


Amired
שימו לב! השרשור הזה בן 890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבל שאין תמונות של הכל פתוח (ולא כאלה שהם כבר אחרי התיקון).
 

האם לאחר החלפת האטם והכנסת הצינור החדש, עדיין זה נזל ?

האם ניתן לראות את הנזילה מאצלך בבית או שזה רק מאצל השכן ?

הייתי ממליץ לפתוח קצת יותר לאורך ולרוחב את האיזור של הצינור הראשי בשביל לבחון בצורה יותר ברורה את הצינור ומה שקורה שם למטה (לחצוב קצת מתחת לצינור בשביל לבחון בזמן התיקון האם עדיין נוזל או לא).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, איציק נ. כתב:

חבל שאין תמונות של הכל פתוח (ולא כאלה שהם כבר אחרי התיקון).
 

האם לאחר החלפת האטם והכנסת הצינור החדש, עדיין זה נזל ?

האם ניתן לראות את הנזילה מאצלך בבית או שזה רק מאצל השכן ?

הייתי ממליץ לפתוח קצת יותר לאורך ולרוחב את האיזור של הצינור הראשי בשביל לבחון בצורה יותר ברורה את הצינור ומה שקורה שם למטה (לחצוב קצת מתחת לצינור בשביל לבחון בזמן התיקון האם עדיין נוזל או לא).

 

לצערי אין לי תמונות של נקודת הכשל עצמה בלי כל השכבות של הסיליקון והמלט.. אני שוקל לפתוח שם מחדש את כל המלט והסיליקון ששמו כי גם ככה זה לא עוזר ולנסות לראות בעיניים בעצמי את הגומייה שלא נכנסה טוב, אבל זה סתם מסקרנות, לא יודע אם יש דרך לתקן את זה כרגע.

 

1. לאחר החלפת האטם והכנסת הצינור החדש זה עדיין נזל, זה בעצם אחרי ניסיון התיקון הראשון.

 

2. כרגע אין נזילה אצלי בבית - נראה שהמים בורחים מהצינור הראשי דרך אטם החדירה שלי אבל יורדים ישירות אל השכן בתוך הפיר של הצינור הראשי ולא נכנסים אליי הביתה. אבל - לפני ניסיון התיקון השני (שכבת המלט) נראה שמים ברחו גם אצלי ברצפה.

סיכום ביניים:

א. תקלה מקורית - אטם חדירה קרוע - נזילה אצל השכן בלבד.

ב. אחרי ניסיון תיקון ראשון (החלפת צינור ואטם) - נזילה מוגברת אצל השכן + נזילה לתוך רצפת הבטון שלי.

ג. אחרי ניסיון תיקון שני (שכבת מלט על האטם החדש) - נזילה מוחלשת אצל השכן בלבד.

 

נקודת החיבור בין הצנרות נמצאת ממש בנקודת הבטון של הרצפה שלי, כדי לחשוף יותר למטה צריך ממש לחצוב ברצפת הבטון של הדירה, אני לא בטוח במה זה יעזור.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב איתך בקול רם לרגע:

מצד אחד, המלט אמור להחזיק את הכל במקום. מצד שני - אני לא יודע בוודאות מה רמת העמידות של הגומי תחת מגע של צמנט. מבחינת "חוקי אינסטלציה" שלמדתי בקורס, אסור לצמנט לבוא במגע עם גומיות חדירה של צינורות רגילים (זכר נקבה, שקע תקע) אבל אני לא יודע מה דין אטמים מהסוג הזה בחיבור עם צמנט.

מצד שני, אם היית אומר לי לאטום עם צמנט, הייתי חושב להשתמש ב"סיקה טופ סיל 107" שהוא איטום צמנטי לחדרים רטובים, רק שהייתי מכין אותו סמיך ומורח\ממלא מסביב לנקודת הכשל.
אם הייתי צריך לחשוב על חומר אחר (צמנטי), הייתי חושב על הרבצה צמנטית. חומר שייעודו לאטום את הבניין מבחוץ ומיישמים אותו לפני טיח וציפוי חיצוני.
להשתמש במלט רגיל כחומר לאטום או לסגור משהו - הייתי משתמש נטו במים וצמנט עם מוסף אקרילי כלשהו (בלי חול בלי כלום) בשביל להשיג גם אטימה - עד כמה שאפשר...

בכל מקרה צריך בראש ובראשונה להבין מה קרה שם. האם זה רק האטם ? אם כן, אולי שווה ללנסות לקנות אטם של חברה אחרת (צריך לשאול אולי יש משהו איכותי יותר בתוספת של כמה שקלים) ולוודא שהוא יושב היטב במקום והצינור לא פוגע או מזיז אותו בחדירה פנימה (מומלץ למרוח את פני השטח של הצינור או פנים האטם במשחת החלקה או אפילו מעט סיליקון [ספריי סיליקון, גריז סיליקון] בשביל להיות בטוחים שהאטם לא "נצבט" או יוצא ממקומו בזמן ההכנסה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. תודה רבה.

לדעתי אין מגע בין הגומייה לבין המלט. שים לב שבתמונה הראשונה יש המון המון סיליקון סביב הגומייה, והמלט שנשפך עכשיו הוא סביב הסיליקון. יש פה סוג של שרשרת כשלים - הגומיה לא עוצרת את המים מהצינור, הסיליקון לא עוצר את המים מהגומיה, המלט לא מצליח לעצור את המים מהסיליקון וכו' וכו'. כל אחד עוצר טיפה.

אני לא יודע בדיוק באיזה מלט השתמש בעל המקצוע אבל הוא אמר שזה מלט מהיר שמתייבש תוך כמה דקות (חבית פלסטיק כחולה-כהה, ערבוב עם מים מהכיור בתוך כוס וזהו), והוא דווקא ניסה לעשות אותו מימי ולא סמיך כדי שהוא "ישתחל" לכל החרכים והחורים שם ויסתום אותם, גם כאלה שאי אפשר להגיע אליהם עם היד.

זה בעל מקצוע שהגיע מטעם הביטוח (הביטוח "לפנים משורת הדין" ולמרות שהנזק לא מכוסה לטענתם, הסכימו להביא בעל מקצוע שישפוך מלט וייראה אם זה מתקן את הבעיה. כן כן, לא לא).

 

לגבי החלפת האטם - בעצם מה שפתוח ברצפה כרגע זה רק המרצפת שגובלת בצינור הראשי. כדי להחליף את האטם צריך לשלוף את הצינור 2 צול ובשביל זה צריך לפתוח את הרצפה עד לקופסת הביקורת (כמו בתמונת התיקון הראשונה).

הריצוף בעצם נפתח עכשיו בפעם השנייה.. בפעם הראשונה לצורך החלפת האטם והצינור, נסגר, ועכשיו לצורך שפיכת המלט.

 

אם הייתי מגרד עכשיו את המלט והסיליקון וחושף את הגומייה הבעייתית, בהנחה ואי אפשר להחליף את הגומיה אלא רק לשים משהו סביבה כדי לוודא שלא בורח ממנה כלום, מה היית ממליץ לשים?

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חומר איטום פוליאוריטני חד רכיבי כמו סופר7, סיקה פלקס וכד' הם חומרים שברגע שאתה שם אותם על חיבור מהסוג הזה שלא אטום כמו שצריך, הנזילה נעצרת. מייבשים היטב את המקום (והגומיה), מורחים את החומר (במקרה הזה - אם אפשר למרוח על החריץ של הגומיה לפני הכנסת הגומיה לתוך הצינור זה עדיף) ושלום על ישראל. אחרי החדרת הצינור מורחים עוד קצת חומר מסביב (לייתר בטחון אם נשארו חריצים פתוחים לאחר החדרת הצינור) - וזהו.

אני מניח שאפילו שמדובר בבניין דירות ויש שכנים מעליך, בטוח אפשר לארגן כמה דקות "יבשות" בשביל לבצע את המשימה. חומרי איטום כאלה מסוגלים לעצור מים זורמים בצינורות שאינם תחת לחץ (תחת לחץ = כמו צינור מים).

 

במקרה הזה, לפי המיקום וגודל הפתח שחצבתם שם - אני לא יודע כמה מקום כבר יש להכניס לשם יד ולייבש, לשים את הגומיה כמו שצריך ולהכניס את הצינור בצורה בטוחה ונקיה. אי אפשר לעשות את הכל "על עיוור", צריך שתהיה גישה טובה וראות טובה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, איציק נ. כתב:

חומר איטום פוליאוריטני חד רכיבי כמו סופר7, סיקה פלקס וכד' הם חומרים שברגע שאתה שם אותם על חיבור מהסוג הזה שלא אטום כמו שצריך, הנזילה נעצרת. מייבשים היטב את המקום (והגומיה), מורחים את החומר (במקרה הזה - אם אפשר למרוח על החריץ של הגומיה לפני הכנסת הגומיה לתוך הצינור זה עדיף) ושלום על ישראל. אחרי החדרת הצינור מורחים עוד קצת חומר מסביב (לייתר בטחון אם נשארו חריצים פתוחים לאחר החדרת הצינור) - וזהו.

אני מניח שאפילו שמדובר בבניין דירות ויש שכנים מעליך, בטוח אפשר לארגן כמה דקות "יבשות" בשביל לבצע את המשימה. חומרי איטום כאלה מסוגלים לעצור מים זורמים בצינורות שאינם תחת לחץ (תחת לחץ = כמו צינור מים).

 

במקרה הזה, לפי המיקום וגודל הפתח שחצבתם שם - אני לא יודע כמה מקום כבר יש להכניס לשם יד ולייבש, לשים את הגומיה כמו שצריך ולהכניס את הצינור בצורה בטוחה ונקיה. אי אפשר לעשות את הכל "על עיוור", צריך שתהיה גישה טובה וראות טובה.

איציק

 

לגבי גודל החור והגישה - בעל המקצוע ניסה לפתוח כמה שפחות, אין מניעה להרחיב את החור לצדדים ולמעלה (להוריד את פיסת הריצוף שנשארה תלויה). מלמטה יהיה קצת בעייתי כי כמו שכתבתי זה כבר ממש הבטון.

העובדה שכמות הסיליקון והמלט ששפכו שם כבר לא עצרה את הנזילה מהאטם התקול מדאיגה, כי מי אומר שאני אצליח אם אוציא הכל ואנסה בעצמי.

 

אני לא שולל את האפשרות שאפתח את שאר הריצוף (מצרף תמונה של מה שפתוח כרגע - כדי להחליף את הצינור והגומיה צריך לפתוח עד לקופסת הביקורת מתחת לערימת החול) ולנסות לאטום בעצמי.

זה אומר לנתק את ה2 צול מקופסת הביקורת, לנתק אותו מהצינור הראשי, להחליף צינור וגומייה, לאטום את הגומייה עם חומר איטום כפי שהמלצת, לחבר את ה2 צול בחזרה לקופסת הביקורת.

עבודה מסובכת לחובבן שלא התעסק עם אינסטלציה בחיים?

איזה גודל של אטם חדירה אני אצטרך? הגודל מוכתב מגודל הצינור שהגומיה עוטפת (2 צול) או מגודל החור שקדחו ב- T והגומייה צריכה "לחפות" עליו?

 

 

מצד שני - השלב הבא זה באמת להחליף את כל ה- T - מה יש לי להפסיד?

 

916411298_WhatsAppImage2021-09-28at20_44_55.thumb.jpeg.15f678ba3870b49c7d2bbd08fd69fc56.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כל מה שאיציק אמר הייתי שופך כמויות סיקה וחובז את הכל בתחבושת אלסטית. עשיתי משהו כזה לצינור אויר של 8 אטמוספרות כעזרה ראשונה והחזיק 5 שנים עד שהיה פיצוץ במקום אחר.

  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריח אחד מהקיר (מהחיפוי של הצינור) בטוח תצטרך להוציא, אולי אפילו 2 (לגובה, כן ?)
אלו נראים לי אריחים סטנדרטיים לבנים של 30X60 חיתוך לייזר. לא משהו נדיר (נמכר עד היום כמו לחמניות חמות).

קודם כל צריך ראות טובה פנימה, אני לא מבין איך אפשר לעבוד חצי על עיוור. זה חשוב.

איציק

לפני 3 דקות, Night Driver כתב:

אחרי כל מה שאיציק אמר הייתי שופך כמויות סיקה וחובז את הכל בתחבושת אלסטית. עשיתי משהו כזה לצינור אויר של 8 אטמוספרות כעזרה ראשונה והחזיק 5 שנים עד שהיה פיצוץ במקום אחר.

אכן.
סיקה טופ סיל הוא חומר איטום צמנטי דו-רכיבי מאוד חזק שעמיד בלחץ שלילי וחיובי, בשביל החומר הזה לאטום את הנזילה הקטנה הזו - זה "בקטנה". הוא גם מתייבש דיי מהר אבל אני מניח שצריך לארגן סביבה ללא מגע מים ממושך בשביל שהוא יתייבש כמה שיותר מהר (עדיף אולי לנקות את השטח ולהכין אותו מבעוד מועד - ובלילה לשפוך את החומר ע"מ שיתייבש עד הבוקר - בזמן שאנשים משתמשים פחות בסניטריה של חדרי האמבטיה).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Night Driver כתב:

אחרי כל מה שאיציק אמר הייתי שופך כמויות סיקה וחובז את הכל בתחבושת אלסטית. עשיתי משהו כזה לצינור אויר של 8 אטמוספרות כעזרה ראשונה והחזיק 5 שנים עד שהיה פיצוץ במקום אחר.

 

יש תמונה / קישור לתחבושת הזאת?

 

לפני 1 דקה, איציק נ. כתב:

אריח אחד מהקיר (מהחיפוי של הצינור) בטוח תצטרך להוציא, אולי אפילו 2 (לגובה, כן ?)
אלו נראים לי אריחים סטנדרטיים לבנים של 30X60 חיתוך לייזר. לא משהו נדיר (נמכר עד היום כמו לחמניות חמות).

קודם כל צריך ראות טובה פנימה, אני לא מבין איך אפשר לעבוד חצי על עיוור. זה חשוב.

איציק

 

זה אריחים 30*90 פשוטים מאוד, יש לי מיליון ספיירים, כששיפצנו הגזמנו עם הכמויות והמחסן שלי מפוצץ בכל סוג של קרמיקה שהשתמשנו בבית.

 

איזה גודל גומייה צריך עבור צינור 2 צול?

זה https://www.scope.co.il/catalogue/product/24729

או גודל אחד מעל (https://www.scope.co.il/catalogue/product/24730)?

 

תודה רבה, אני ממש שוקל לפתוח הכל מחדש ולנסות בעצמי. אם יש עוד עצות לגבי החיבור לקופסת הביקורת או ההשחלה של ה2 צול חזרה לצינור הראשי עם הגומייה אני אשמח לדעת.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Amired כתב:

יש תמונה / קישור לתחבושת הזאת?

כבר לא. הצינור כבר הוחלף.

 

פשוט עבדתי כמו שעושים גבס. הרבה חומר על החיבור מסביב ומתחילים לחבוש ולהוסיף חומר על התחבושת עד שנגמר הגליל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. אני מתחיל לתרחש בראש את תהליך התיקון של זה בעצמי, מעלה בינתיים כמה שאלות שעלו לי.

1. מה הדרך הנכונה והיעילה לנתק את הכמויות ההיסטריות של הסיליקון והסיקה שמחברים את צינור ה-50 לצינור הראשי של הבניין? רואים בתמונה את החיבור.

2. בהנחה וההוצאה לא הולכת חלק (למשל: שברתי עוד חלק מהצינור הראשי של הבניין באופן שגומיית חדירה כבר לא מכסה את כל הפתח) ואני חלילה צריך לבצע סגירת חירום מהירה, אפילו בלי לחבר את הצנרת שלי, רק כדי שביוב לא ייכנס אצלי לחדר, איך אפשר לעשות את זה? אפשר להיערך מראש עם איזשהו טלאי קעור מפלסטיק שאדביק אותו על הפתח?

 

50937325_WhatsAppImage2021-09-28at17_44_25.thumb.jpeg.d874238176554dd6f1cd1e90263a1cb7.jpeg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החומר שאתה צריך הוא מלט הידראולי מהיר יבוש. החומר מתייבש במהירות (כדקה) ומתאים גם לאיטום שלילי, עובדים אתו כמו פלסטלינה "על רטוב". הורד את חומרי האיטום הישנים ויישם מחדש על פי הוראות המוצר.

 

יש גם לסיקה מוצר כזה שנקרא מונופלג, שיהיה בהצלחה :

 

https://gilar.co.il/products/סיקה-מונופלג/

 

https://www.asbit.co.il/Control.aspx?control=modulesProducts/productDetails&pid=16190&controller=product&id_lang=1

 

הינה דוגמה לתיקון דומה ואיטום סופי שבוצע עם החומר:

 

image.thumb.png.045cf2b5203d9c95978aae9328237406.png

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה סיפור מהסרטים

 

 

אני לא מבין כלום באינסטלציה

לכן כל מה שאני כותב עכשיו מצידי זרוק לפח אם דיברתי שטויות

סתם זורק רעיון

 

למה לא לחשוף כמה שיותר מהצינור בחלק העליון שלו (זה חיפוי גבס שם?)

ולבצע חיתוך והלבשה של מופה + מחבר תקני ונורמלי כמו התמונות שהעלו פה למעלה?

 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, zaf כתב:

אין מנוס מלבצע "ניתוח" ולהתקין חיבור תיקני - מחבר T מסודר.

אני משתמש בשרותיו של מקצוען באשור המרכז, אולי בשביל פרוייקט משמעותי כמו אצלך יגיע לאשדוד מכיוון שמופיע אצלו כאזור שרות.

דבר עם נח (האב המייסד, עדיין עובד במלוא המרץ) תתיעץ איתו. אצלי הוא "אינסטלטור הבית" לכל דבר כולל שטחים משותפים בביניין דירות של ההורים.  

 

 התקשרתי, לצערי לא עובדים באשדוד.

 

לפני 13 שעות, avargel כתב:

נראה סיפור מהסרטים

 

 

אני לא מבין כלום באינסטלציה

לכן כל מה שאני כותב עכשיו מצידי זרוק לפח אם דיברתי שטויות

סתם זורק רעיון

 

למה לא לחשוף כמה שיותר מהצינור בחלק העליון שלו (זה חיפוי גבס שם?)

ולבצע חיתוך והלבשה של מופה + מחבר תקני ונורמלי כמו התמונות שהעלו פה למעלה?

 

 

זה אחד מ2 האפשרויות שנשארו - להחליף את האביזר לאביזר T תקני עם חיבור ל2 חדרים, או לנסות לתקן את המצב הקיים עם גומיה חדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הסאגה שלך כנראה שהצעתו של אברג'ל היא הנכונה (אני מדבר כהדיוט עם ניסיון מוגבל של מי סבל קשות מליקויי אינסטלציה). תזקק לשת"פ של השכנים מעליך, שלא ישתמשו בשירותים המחוברים לאותו צינור במשך ההחלפה.

 

צריך למצוא אינסטלטור שמוכן לעבוד ולא לחפף. מבחינתך ומבחינת השכן, עבודה טובה, גם אם יקרה, תחסוך נזקים הרבה יותר גדולים בעתיד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...