Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם באמת עולם הרכב התקדם בעיצוב פנים


yoni2sh
שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום
הנה השוואה בין סובארו שנת 93 לפולו R LINE 2022.
30 שנה הבדל,ואני לא רואה הבדל גדול,במיוחד פתחי האוורור המרובעים עד כדי בחילה.
subaru.thumb.jpg.1d9ca0e89562bac0a8218d50c3da59c4.jpg
1818084397_polo2022.thumb.png.fe3874ef5cd106eab952d6c69f2618ce.png
להגיד שאין הבדלי עיצוב זה כמו להגיד שכלום לא השתנה בעיצוב כסאות ושולחנות במאה האחרונה .
ברור שיש הבדלים אדירים באיכות החומרים, בכמות המידע הזמין, בקישוריות\מולטימדיה והכי חשוב - הפלסטיקה שמחזיק הרבה יותר.

מה שלא השתנה הוא...הנהג.
היות וכלל לא בטוח שתיפעול בנוסח טסלה, עם מסך מגע וכמעט ללא שום כפתור פיזי לרפואה בלוח, הוא אכן טוב, קל או בטיחותי לפחות כמו מה שהיה לנו עד כה, הרי שאלמנטים כמו צורה של פתחי איוורור הם לא דוקא הוכחה לקיבעון ויותר משקפים את האופי שהיצרן מבקש להעניק לרכב. ובמקרה של הפולו, אלמנטים מרובעים די קולעים למטרה...
כל עוד קהל היעד שמוגדר ע״י אנשי השיווק של היצרן הוא שמרני - הרי שנוסיף לראות בתקופה הקרובה את הסידור הקלאסי שהבאת כדוגמא. וזה לא בהכרח דבר רע.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • אהבתי 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצורה של פתח האוורור זה מה שמטריד אותך?

 

העיצוב צריך להיות, קודם כל, פונקציונאלי. אז אם פתח אוורור מלבני מאפשר הזרמת אויר טרי\חם\קר לכיוון היעד שלו הרי הוא העיצוב הנכון, ואם חוגה פיזית מאפשרת לך לקבוע את טמפרטורת תא הנוסעים המבוקשת בלי להסיר את המבט מהכביש הרי שהיא עדיפה כל מסך מגע חסר משוב לאצבע, שגוזל את תשומת הלב לשניות ארוכות בכל פעולה. הרכב צריך להביא אותך ליעדך בבטחה ורצוי בנוחות, לא להיות משחק מחשב. 

 

אני מסכים עם @oriu שיש בעשור האחרון נטיה לספק לנהג יותר מדי נתונים ולהעביר יותר מדי פקדים למסכי מגע. בסופו של דבר יש נקודת איזון בין היכולת של הטכנולוגיה לספק אמצעי שליטה "מגניבים" לבין יכולת הנהג לתפעל אותם בבטחה, בלי יותר מדי הסחת דעת מהכביש. והתרשמותי, מנהיגה בכמה רכבים עם ממשק מתחכם (בעיקר PSA) הוא שהניסיון להיות "מתקדם" מדי עלול לפגוע בבטיחות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שעיצוב רכב לא התקדם, העניין הוא שזה נע בצורה מחזורית בין מעוגל למרבע.

 

בשנות ה20 של המאה הקודמת עיצוב רכב היה פונקציונלי עם קווים ישרים, כמו בשברולט מודל 1930:

 

image.png.4440d61c966ed24e7a9b677ee9a7162f.png

 

בשנות ה30 התחילו עם עיצובים מעוגלים ואווירודינמיים, כמו בקרייזלר איירפלואו:

 

image.png.65bb9202ca47852599f39e453ee6fe7d.png

 

המגמה המשיכה אל תוך שנות ה50 (שברולט בל אייר)

 

image.png.a4e0f385a83bc8318b7f728dc0cc7b32.png

 

כאשר בשנות ה60 חזרו לצורות מלבניות וקווים ישרים (לינקולן קונטיננטל):

 

image.png.9860803d7fda94d94e5d415db71b7649.png

 

זה המשיך אל תוך שנות ה70 וה80:

 

טויוטה קראון 79:

 

image.png.0eb5924e3a2fee025454d32e215e415d.png

 

סובארו ליאונה 85:

 

image.png.7a9232530ec865a942b40f81e8f0505e.png

 

ביואיק גראנד נאשנל😍:

image.png.2ee6b5b72edbb52c09bef107c2f7d3d2.png

 

ובשנות ה80 חזרו שוב לצורות מעוגלות:

 

אודי 80:

image.png.764e0cb39f32c09d1a4853445c424c53.png

 

פורד סיירה:

image.png.f20c0827912037d99a8f5c016d26a67c.png

 

המשיך בשנות ה90 אל תוך שנות ה2000:

 

image.png.984667360f40638ee3aea06c54e57898.png

 

image.png.f1c5fda9644bc5fdc57985ebd7042247.png

 

image.png.ebe3df3b0fcf591c23b3a59ba08ffd83.png

 

ובשנות ה2000 חזרנו שוב לקווים ישרים וצורות מרובעות:

 

image.png.72fbdb1440fd8a823de4ff7abe2b2bcb.png

 

image.png.c0356fc57a962a7f35715681ba95636e.png

 

image.png.460eb171189c97f4e9b12be17f522ba6.png

 

עכשיו, במיוחד עם התקדמות של רכבים חשמליים, נראה שחוזרים לצורות מעוגלות ואווירודינמיות שוב:

 

image.png.d545168c91dd6c8f6eac2f9313489a42.png

 

image.png.d28c298116db74dc926755d9eba58ee9.png

 

image.png.7fe1f208e439d502ec1e4b3d43ff0687.png

 

image.png.b1417a2f68565efc377172e0a4711b1a.png

לפני 18 דקות, yoni2sh כתב:

התכוונתי לעיצוב פנים של הפולו,,,די אמכזב

 

אז תקנה משהו אחר

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתכלו על העיצוב פנים של הפולו הקודמת,,,הרבה יותר טוב,גם באיכות חומרים וגם בנראות,היה לי פולו 2016 וישביתי בפולו החדשה,,,פשוט נפילהinterior-1-745489.thumb.jpg.2b92cd030376829dc476672a78e88489.jpg

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
תסתכלו על העיצוב פנים של הפולו הקודמת,,,הרבה יותר טוב,גם באיכות חומרים וגם בנראות,היה לי פולו 2016 וישביתי בפולו החדשה,,,פשוט נפילהinterior-1-745489.thumb.jpg.2b92cd030376829dc476672a78e88489.jpg
האלמנט היחיד שאכן מהווה נסיגה ברורה מבחינת פונקציונאליות הוא.... פתחי האוורור.
אבל זה לא בגלל צורתם, אלא בגלל העברת המיקום אל מתחת למסך המולטימדיה - וכתוצאה הבלתי נמנעת של הקפאת הידיים והמרפקים במקום קירור החלל.
התופעה הזו חוזרת על עצמה בכמה רכבים מודרניים והדוגמא אולי הכי בולטת בקונצרן היא בדשבורד של האוקטביה החדשה. מבאס!
דוגמא קלאסית של חוסר יכולת למקם את המסך בלי פגיעה באיכות החיים בתא הנוסעים .fbc564b4c64e9a0de4852f5559675592.jpg

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם העברת מיקום פתחי האוורר,גם צורתם,,,ובכלל צורת הדשבורד עם כל מיני מדרגות ושילוב חומרים לא הגיוני בעליל,,השאירו גומי איכותי למעלה,ולמטרה ריפדו באיזה בד סטייל אלקנטרה או משהו,,,הכל נראה מישמש אחד גדול,,,כי הם לא יודעים איפה לדחוף את כל הטאבלטים שלהם.

 

הניסיון להיות מתקדם ויותר יצירתי גורם לדשבורדים החדשים להראות כמו ליצן שיכור.

 

תסתכלו על הדש של הפולו הקודמת,,הכל גומי איכותי,בצורה מעוגלת ויפה,העיצוב אלגנטי ומזמין,פתחי האוורר למעלה בצורה פונקציונאלית מושלמת.

מאז רק ירידה בעיצוב ואיכות החומרים,,,בפולו החדשה הרכיבו בפרונט של הדש חתיכת פלסטיק מול הפרצוף.

 

בכלל WV ירדו מאוד ברמת איכות האינטיריור לעומת סקודה,,,הם באמת עכשיו "רכב העם"

 

תראו את הפאביה החדשה שצריכה לצאת,,דרגה מעל הפולו מבחינת עיצוב ואיכות חומרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ויש. אני מרגיש שפעם (לא ב80-90 שזה עידן חסר עיצוב, אלא לפני), רכבים היו עם טעם גם בפנים, היה קצת יותר צבע ועניין. היום הכל אפור-שחור עם קווים צבעוניים ברמות גימור הגבוהות. יש כאלו עם סלונים בהירים, אבל איכות החומרים ברמה אחרת לגמרי.

אצרף תמונות של פנים 2 הרכבים שלי, לשם השוואה:

20210331_171024.thumb.jpg.b2c5fc060bdf26675322c355d366ce72.jpg20210303_143644.thumb.jpg.fba22a30617f9118a41c849068637afb.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אל תשווה בין סובארו לפולו, תשווה בין סובארו של שנת 90 לסובארו של 2021, או פולו של 90 לפולו של 2021. לכל חברה יש את האבולוציה העיצובית שלה וזה מעניין לראות איך עקרונות מסויימים נשמרים עם הזמן אבל מקבלים צורה חדשה.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, yoni2sh כתב:

תסתכלו על העיצוב פנים של הפולו הקודמת,,,הרבה יותר טוב,גם באיכות חומרים וגם בנראות,היה לי פולו 2016 וישביתי בפולו החדשה,,,פשוט נפילהinterior-1-745489.thumb.jpg.2b92cd030376829dc476672a78e88489.jpg

הרבה דברים שקשורים לעיצוב בסדרה החדשה של VAG הם נפילה לדעתי. החיצוניות/פנימיות של גולף דור 8, הפנים של הפולו פשוט עברו לדעתי שינוי לרעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כלכך מבין את ההשוואות בין יצרן אחד לאחר? למה לא להשוות פולו 92 לפולו חדשה במקום סובארו ל-VW, או פיז׳ו לפידו במקום פיז׳ו לטיוטה? [emoji848]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה פז׳ו 306 מול פז׳ו 308 חדשה:

 

image.png.19608e5f81d90a7e95dfbe86351bee82.png

 

image.thumb.png.2b4d00772803b1a67f00f85cec9392b3.png

 

או הונדה סיויק 2002 מול סיויק חדשה

 

image.thumb.png.a8a5238f1df2775c7403919c9f98dc94.png

 

image.png.f80ebe3f3f796b10ef39f53039c0773f.png

 

האמת?

 

הישן מוצלח יותר, פשוט, אינטואיטיבי ובלי הסחות דעת מיותרות.

 

נכנס וישר יודע איפה כל דבר נמצא, כי הוא כבר במקומות שזה צריך להיות בהם. עושה רושם שבשנות ה90 השקיעו יותר בארגונומיקה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...