Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שפץ ביתך בעצמך. הפרוייקט החדש שלי (שרשור מתעדכן בתקווה שלא אתייאש)


ceyal
 שיתוף
עוקבים 40

פוסטים מומלצים

  • תגובות 206
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שנים שאני מסתכל בסרטונים ביוטיוב ומתכנן את השיפוץ האולטימטיבי בשתי ידיים, רק שזה אף פעם לא הגיע לידי מעשה. עד שהפכתי למובטל. אחרי ההבנה שמציאת עבודה כנראה תיקח לי קצת יותר זמן ממה שחשבתי בהת

הדבקת הקרמיקה במטבח הוכתרה בהצלחה. כמה טיפים ובסוף תמונות.   1. לפני הכל,  למדוד 300 פעם ואז עוד פעם את השטח. לחתוך את האריחים, לסמן מי הולך לאן.   2. הדבק צריך להיות טיפה יות

טוב, אז היום התקנו דלתות חדשות. למען האחריות והסדר הטוב, את ההתקנה ביצעו מחברת הדלתות ואני תיעדתי למען הפורום והדורות הבאים. ההתקנה לקחה כ 5 שעות עבור 5 דלתות.   ערב לפני, פירקתי א

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד

 

טיפ קטן

תחפש מקום לשכור מכונה לחיתוך קרמיקה

המחיר זול, יקצר לך את זמן העבודה משמעותית, והחיתוכים יצאו נקיים יותר

 

או שאולי יש חבר פורום שיוכל להשאיל לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לראות שיש עוד משוגעים כמוני.

 

גם אני עשיתי את אותו א-ב-ל. דיסק/משחזת לא מהווה תחליף למכונת חיתוך. היא פוצעת את הגלזורה בחיתוך וזה לעולם לא יצר ישר ונקי תחשוב שתצטרך להכין ככה פאנלים זה לא מציאותי.

 

מיותר לציין לעבוד ממוגן עם הדיסק. לי אישית עף רסיס לעין כשחתכתי קרמיקה- חוויה לא מרנינה במיוחד למזלי זה לא גרם נזק.

 

אפשר לקנות מכונת חיתוך יד 2 ולמכור בגמר העבודה. (מחיר שכירות הוא כ150 ש"ח ליום לא משתלם)

 

ערבוב הדבק- קנה מוט ערבול לפטישון 80 ש"ח והסיפור סגור. (שימושי מאוד גם אחרי זה לדילול צבע)

 

דגש נוסף אם צפית במספיק סרטונים אתה יודע. זה לא מספיק לעשות עם המאלג' פסים, להניח את המרצפת ועם דפיקות קלות סיימת. (אגב הספייספרים שאתה משתמש בהם מאוד נוחים לחובבנים) את המרצפת אתה צריך לטלטל אחורה קדימה כדי שהתחתית תהיה מלאה כ80% מגע, אם לא כל חפץ כבד שיפול המרצפת תתנפץ!

 

עוד דגש- בין החריצים כדאי לנקות היטב כשהדבק עדיין טרי. אחרי זה זה סיוט אמיתי שתרצה ליישם רובה. (יש סכין מיוחדת למולטיטול בשביל זה -אבל לא הייתי קונה כלי כזה בשביל עבודה אחת)

 

(עריכה: -את הפנאלים הקודמים אתה אמור להסיר לפני העבודה)

 

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
  • רעיון טוב! 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, שיהיה בהצלחה אייל !

להבא:

1. מפרקים פנלים לפני ריצוף ובשביל חיתוכים משכירים מכונה על בסיס יומי (תרכז את הכל ליום אחד או יומיים).
לא מדביקים פנל על פנל.

2. בהדבקה על אריחים קיימים חובה ליישם פריימר מיוחד (אריחי קרמיקה אינם סופגים ולכן הדבק לא תופס עליהם). חפש בגוגל (חומרים כדוגמת ARDEX P82 ודומיו, לא חסר).

3. תזכור שאני תמיד כאן בשבילך גם לייעוץ טלפוני (בתמורה ל 500 שקלים לדקה, כולל מע"מ, רק אחרי השעה 20:00, לא בשישי-שבת ו/או חגים. תעריף שישי בבוקר לדקת ייעוץ: 500% :-P )

:rofl:


איציק

  • אהבתי 2
  • מצחיק 1
  • מעניין 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לסקרנות חיפשתי ביד 2 מכונות חיתוך יש גם ב600-800 ש"ח דברים סבירים. (תחתור לסיגמא -ליגה אחרת) קשה לי להאמין שתצליח לרכז הכל ליום יומיים וזה מעצבן בביתת שגרים בו להשאיר קצוות לסוף. (יש לך גם מקלחות ושירותים זה יקח זמן)

 

אם אין לך זמן למרוח את הפרמייר ולהמתין לייבוש אפשר לערבב עם הדבק BG70 נדמה לי (ביג'יבונד בלשון הטמבוריות) עושה היטב את העבודה. ומחזק משמעותית את הדבק.

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים

לגבי המיגון, כן יש משקפי מגן, כפפות וכובע.

לגבי הפנאלים, אני לא מפרק אותם אלא מדביק עליהם פנל פולימרי שמכסה על פנל קיים. כמה שפחות כאב ראש יותר טוב..

לגבי החיתוך, את כל החיתוכים אני משאיר לקצוות ואז הפנל מכסה אותם אז זה לא כל כך משנה.

בינתיים לפחות זה בסדר.

Just now, איציק נ. כתב:

2. בהדבקה על אריחים קיימים חובה ליישם פריימר מיוחד (אריחי קרמיקה אינם סופגים ולכן הדבק לא תופס עליהם). חפש בגוגל (חומרים כדוגמת ARDEX P82 ודומיו, לא חסר).

באמת שאלתי בכמה מקומות ואמרו לי שאין צורך בפריימר ו

 

Just now, yd b-4 כתב:

דגש נוסף אם צפית במספיק סרטונים אתה יודע. זה לא מספיק לעשות עם המאלג' פסים, להניח את המרצפת ועם דפיקות קלות סיימת. (אגב הספייספרים שאתה משתמש בהם מאוד נוחים לחובבנים) את המרצפת אתה צריך לטלטל אחורה קדימה כדי שהתחתית תהיה מלאה כ80% מגע, אם לא כל חפץ כבד שיפול המרצפת תתנפץ!

 

עוד דגש- בין החריצים כדאי לנקות היטב כשהדבק עדיין טרי. אחרי זה זה סיוט אמיתי שתרצה ליישם רובה.

 

 

אכן, עושה להם טיול קטן כדי שהכל יתמלא.

ובין החריצים אני מנקה מייד. הנקודות היחידות שנשארות זה בחיבור של הקליפסים שבאמת לגרד אותם זה סיוט לכן אני לא משאיר את זה לסוף ומנקה כל פעם שאני מתקדם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למראית עין - הוא צריך מכונה ענקית (כנראה 1.2 מ'), משומשת במידה הזו אין ב 600-800 שח ביד-2, בטח לא משהו שמתקרב לסיגמא.
לא תהיה לו ברירה, הוא יחתוך פנלים אצל איש שיש בתשלום (כמה שקלים לכל חיתוך).

אין טעם לערבב תוספים לדבק קרמיקה, זה לא עושה את העבודה של פריימר אפוקסי או פוליאוריתני.
מורחים פריימר, זה מתייבש דיי מהר (שעה-שעתיים בקיץ) ומתחילים לעבוד.
 

בלי קשר, דבק קרמיקה מומלץ ביותר לערבב עם מכשיר מכאני. הציעו כאן מערבל לפטישון - זה רעיון טוב לעבודה חד פעמית כמו זו.
אין צורך לפוצץ את הרצפה בדבק, אלא לסרק אותה בלבד.

שימוש בדבק קרמיקה ע"פ הוראות היצרן מחייב מריחה של גב האריח באמצעות מלג' (חלק זה בסדר)  לצורך קבלת היצמדות מקסימלית.
הרוב לא עושים את זה כשמדובר בעבודה בפנים הבית (ותכל'ס ברוב המקרים זה מחזיק מעמד שנים רבות עם 0 תקלות) - אבל במקומות מועדים לפורענות זה חובה (קרי: גינות בדירות גן,  גגות וכד' שחשופים לטמפרטורות קיצון של חום בקיץ [שמש קודחת] וקור בחורף). במקומות כמו מודיעין ואיזור ירושלים, שגם שם הטמפ' יורדות לעיתים בצורה קיצונית ביחס לקיץ הלוהט - כן כדאי ליישם מריחה קלה של חומר על גב האריח על מנת שבעוד כמה שנים האריחים לא יתנתקו מהתשתית (בין אם מדובר על ריצוף על טיט ובין אם מדובר על הדבקה)

 

איציק

  • אהבתי 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

BG70 אם אני זוכר נכון הוא גם פרמייר. אבל וודאי שהשיטה שלך עדיפה אם כי אם זכרוני אינו מטעה אותי יש זמן המתנה של  24 שעות. 

 

לא בא לי להיות נודניק אבל הנה סרטון חשוב מאוד!  לאיך מבצעים את העבודה נכון - רוב ההדגמות של הספייסרים לפילוס אוטומטים לא עושים ככה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת צריך מכונה שחותכת 1.2 מטר.

המחיר לחדשה בסביבות 6K ש"ח וזאת מפלצת

לגבי הפרמייר

מחר אלך לקנות. השאלה מה לגבי מה שכבר הדבקתי? לפרק?

על פניו עושה רושם של חזק מאד וההדבקה היתה ע"י הזזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר BG70.

הבעיה העיקרית בדוגמאות בסירטון זה שהוא עובד עם חומר מאוד מאוד מאוד סמיך.
טיפה יותר נוזלי ו 99% מדוגמאות בסירטון שמראות שה"פסים" של הסירוק לא "התאחו" והתרחבו עם הנחת האריח - לא היו רלוונטיות.
פטיש גומי עוזר בהחלט להתאחות והרחבת החומר מתחת לאריח. הזזת האריח תתאפשר בייתר קלות עם חומר טיפה יותר נוזלי (לא מידי).

בדיקה עם זכוכית היא נחמדה, אבל פחות רלוונטית - ואני אסביר למה:
ברוב המקרים, לאריחים מרובעים (ובמיוחד לאריחי ריצוף מלבניים "דמוי פרקט" קטנים וגדולים כאחד) יש "בטן" (הם קעורים), ולכן מריחה של חומר צריכה להעשות באופן מספק בהתאם למצב התשתית (עד כמה הרצפה הנוכחית ישרה). ככל שהרצפה יותר עקומה, צריך להשתמש במסרק עם שיניים יותר עמוקות (יותר דבק, כל פס יהיה גבוה יותר) וכמובן להכין את הדבק כמו שצריך, דליל מספיק בשביל שהיה גמיש עם הנחת האריח - אך לא דליל מידי (שלא יהיה נוזלי) כי אנחנו עדיין רוצים "פסים" עומדים של דבק אחרי כל סירוק.

לכל אלו מצטרפת גם סוגיית ה"איזה דבק" לבחור.
מדובר בעניין שמצריך ניסיון והיכרות עם שלל החומרים בשוק - בשביל לדעת איזה חומר לבחור ואיך לעבוד איתו. סוגיית הדבק (וגם אופן היישום) הוא רק הבדל קטן מאוד בין מקצוען (אחד עם ניסיון)  לחובבן :-) .

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק החומר הוא BG-17 , לא 70.  מניח שיש עוד כמה מוצרים עם שמות אחרים.

 

לגבי הסירטון מה שחשוב זה העיקרון. עם הספייסרים הנ"ל מאוד מפתה ליישם חומר ולהניח ממש בעדינות את המרצפת (כך הספייסרים סופר יעילים-אבל ההדבקה שברירית) שמיישמים נכון נוצר ואקום ואז יותר קשה לשחק עם זה, העיקר שהוא יבין את העיקרון.

 

מה שכבר הדבקת? מצריך לשאול בעל מקצוע מנוסה.  אני רק מקוה שהדבק שבחרת מתאים להדבקה על ריצוף קיים.

 

איציק 2 :)

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

BG ממליצים בחומרים שלהם להוסיף BG-17 עבור חיזוק החומר לצורך הדבקה על תשתיות שאינן סופגות (כמו קרמיקה).

מיסטר-פיקס בהוראות יישום לדבק 109 ממליצים להשתמש בפריימר שהצעתי קודם לכן (P-82) ולתת לו שעה וחצי ייבוש בלבד.


109 זה דבק פשוט ובסיסי (באיזור ה 30 שקל לשק), עבדתי איתו בפעם האחרונה לפני עשור.
אחרי שהכרתי את הדבקים של פלסטומר (500s, 603 וכד') ואת הסדרות האיכותיות יותר של מיסטר פיקס 114-116, אתה מבין שהן בליגה אחרת.
דבק שמאוד אהבתי לעבוד איתו וקשה להשיג בגלל זמינות בחנויות (כנראה לא רווחי להם) - BG22. תמורה מעולה לכסף, חזק מאוד, ומתנהג כמו דבקים שעולים כפול ממנו מבחינת קלות היישום וכד'.
ה BG-22 עולה כמעט כמו 109 אבל מציע איכות כמו של דבקים יקרים בהרבה (603 ו-114\116 עולים 65-70 לשק). דווקא 500s  הוא לא רחוק מ 109 בעלות (באיזור 35 שח לשק) אבל בהחלט רמה מעל.
כל מה שהדבקתי עד היום עם 109 (עבר עשור), מחזיק יפה מאוד. דירות שלמות, לובי בבניין הקודם שגרתי בו (סירוק והנחה, אפילו בלי פטיש) - מחזיק כמו ברזל. חשוב לא לעבוד איתו על יבש אלא שיהיה נוח לסירוק ומספיק דליל (אבל לא יותר מידי).
הדלילות מאפשר לדבק שנמצא בתערובת להיספג היטב באריח - וגם בתשתית. דבק יבש - לא יתפוס טוב.

אם לפרק עכשיו את כל מה שכבר עשית ? לא יודע. זה כבר תלוי בך.
אם זה רק שטח הסלון+מטבח, הייתי משאיר את המצב AS IS אבל את יתר הבית עושה עם הפריימר.
חלילה אם תהיה בעיה בעתיד, מקסימום אתה מרענן רק את הסלון והמטבח (אפילו באריחים אחרים, בשביל לתת קצת טוויסט לבית).
בחייאת ראבק תפרק את הפנלים.... ואת החיתוך של האריח עד לקיר - אל תעשה על ה-0, אלא תשאיר 5-6 ממ מרווח מהקיר (הפנל יסגור אותו).
 

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז ההמלצה להשאר עם ה 109 ופריימר?

או חומר אחר ופריימר?

מה 109 קניתי רק 5 שקים בתור התחלה וזה מספיק בקושיי לסלון

את הסלון עצמו עוד לא סיימתי. נשארו עוד כמה מטרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...