Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה מאתגרת ברנו קליאו


gadi74
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם , יש לי תקלה ממש מאתגרת ברכב , אני אפרט כדי שיהיה לכם נוח להבין ולנסות לעזור.

 יש לי רקע טכני כלשהו אני מהנדס מכונות , הייתי כבר בכמה מוסכים ואף במוסך מורשה והתשובות שאני מקבל הן ממש לא מספקות בלשון המעטה.

יש לי רנו קליאו 2014,  גיר ידני . 

בנסיעה בעיר הכל נורמלי. 

אך כשאני נוסע מחוץ לעיר לאחר כחצי שעה נסיעה נדלקת  נורת תקלה ומופיעות ההודעות הבאות , 
 check hill  start assistance

check esc,

Check injection system

 

בזמן שהנורה דולקת המנוע מאבד אמנם מעט כוח , אך אפשר להמשיך בנסיעה , אם במקרה אני מגיע לרמזור ועומד , האוטו כבה .

 אחרי שאני ממשיל בנסיעה עוד 20 דקות הנורה כבת  ואחר חצי שעה של נסיעה שוב נדלקת וחוזר חלילה

וזה מה שמוזר זה שהתקלה חוזרת  לסירוגין באינטרוולים של כ 20-30 דקות .

 

כמובן שאני מגיע למוסך כל הנורות כבויות האוטו במצב תקין לחלוטין.

 

אך פעם אחת נסעתי בכוונה מחוץ לעיר והגעתי למוסך מורשה עם נורת התקלה דלוקה , 

אחרי בדיקה שעלתה לי 400 ש"ח  הם אמרו שצריך להחליף את חיישן הMAP ,הם דרשו 1200 ש"ח עבור החלפת החיישן

, שאלתי אותם אם זה בטוח יפתור את התקלה והם אמרו שהם לא יכולים להתחייב.

 

א. זה לא ניראה לי מהתחלה שזה בעיה בחיישן ישירות בגלל שהתקלה חוזרת לסרוגין 

ב.  קניתי את חיישן הMAP  מחו"ל ( עלה 50 ש"ח )   וזה ממש לא פתר את הבעיה

ג. לצורך הבדיקה שמתי גם את חיישן ה MAP  מרכב רנו של חבר וכמובן שזה לא פתר את הבעיה.

 

יש לי סורק תקלות  והוא  מורה על תקלה P0106   שזה אמנם תקלה שקשורה לחיישן הMAP 

אך אני חושב  שזו בעיה חשמלית או משהו דומה שתוצאת לוואי שלו הוא פגיעה בתפקוד  חיישן הMAP 

 

בגדול אני דיי מיואש מהמצב ולא יודע באיזה מוסך לבטוח , הריי הייתי יכול לשלם עכשיו 1200 ש"ח  למוסך המורשה והם היו אומרים לי להחליף מחר עוד חיישן ואחר כך עוד שטות ולהגיע לאלפי שקלים של הוצאות בלי לפתור את הבעיה.

 

האם יש למישהו פה השערה ממה נובעת התקלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו 1000 שקל על חיישן MAF? מה נסגר זה לפתוח ברגים בקלות ולהכניס חדש..

אני מציע לך להתחיל מהמצבר לבדוק אם הוא תקין וגם האלטרנטור. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, netanel1014 כתב:

ואו 1000 שקל על חיישן MAF? מה נסגר זה לפתוח ברגים בקלות ולהכניס חדש..

אני מציע לך להתחיל מהמצבר לבדוק אם הוא תקין וגם האלטרנטור. 

 

את החיישן MAP  קניתי בסוף ב50 ש"ח והחלפתי אותו בעצמי ב3 דקות 

הם רצו עבור החיישן וההחלפה 1200 ש"ח , ממש הזוי 

 

החלפתי מצבר חדש לפני שבועיים , זה לא עזר .

 

עריכה אחרונה על ידי gadi74
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממעט מאוד הניסיון שלי, זה נשמע יותר כמו תקלה חשמלית שמקפיצה הודעות שגיאה בגלל שהמחשב לא מצליח להתחבר לכל מיני רכיבים, ולא בגלל הרכיבים עצמם.

 

בהצלחה למצוא את זה...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, netanel1014 כתב:

כשאתה מריץ OBD בזמן שיש את התקלה איזה קוד מופיע?

 

מופיע P0106

לפני 3 דקות, pooh-bear כתב:

ממעט מאוד הניסיון שלי, זה נשמע יותר כמו תקלה חשמלית שמקפיצה הודעות שגיאה בגלל שהמחשב לא מצליח להתחבר לכל מיני רכיבים, ולא בגלל הרכיבים עצמם.

 

בהצלחה למצוא את זה...

 

לגמרי , זה באמת יכול להיות לדוגמה איזשהו ריליי ... שאחרי חצי שעה מתחמם , יוצא מתפקוד גורם לתקלה ,,,, אחרי 20 דקות מתקרר  חוזר לתפקד והתקלה נעלמת ... וחוזר חלילה כול חצי שעה.... אבל השאלה היא איך אני מוצא את מקור הבעיה בלי שידחפו לי כל מיני תיקונים לא קשורים בשיטת מצליח כמו שאוהבים לעשות בארץ  ?

עריכה אחרונה על ידי gadi74
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו שאלת מיליון הדולר.

 

דבר ראשון צריך להבין שזו באמת הבעיה, זה לא וודאי כמובן.

 

דבר שני צריך למצוא מישהו עם הרבה ניסיון בקליאו כאלו, אולי אתה לא הראשון שחווה אותה. ב-C5 שהיתה לי פעם (ובעוד דגמים, למען האמת) היתה תקלה מוכרת בתיבת הפיוזים החיצונית. מוסכניק מומחה לזה זיהה את זה מאוד מהר.

 

אם אתה יכול להגיע לאזור ת"א, הייתי מתחיל לבדוק בגבע. הייתי גם מעלה בפניהם את התאוריה הזו, שיבדקו. גם אורן שירותי רכב בחולון יכול להיות כתובת טובה (הוא מצא אצלי את הבעיה ב-C5).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, pooh-bear כתב:

ממעט מאוד הניסיון שלי, זה נשמע יותר כמו תקלה חשמלית שמקפיצה הודעות שגיאה בגלל שהמחשב לא מצליח להתחבר לכל מיני רכיבים, ולא בגלל הרכיבים עצמם.

 


^+1

 

ברכבי רנו מחשב ניהול מנוע רגיש מאוד וכל גליץ' רגעי קטן מדליק את לוח השעונים כמו עץ חג מולד. חובה איש דיאגנוסטיקה בעל ניסיון עם הדגם. זה יכול להיות כל דבר החל משטות כמו מצבר או חיבור מינוס או קונקטור כלשהו סורר ועד דברים יותר גדולים... אני לא רוצה לכתוב סתם ספקולציות בלי בסיס.

מהיכן פות"ש בארץ?

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה קשור לבית מצערת.
הקוד p106 מדבר על כך שערך הוואקום במנוע לא תקין.
אם ישנה תקלה בפרפר מצערת והוא לא נפתח כראוי, המחשב מזהה לחיצה מסויימת על הדוושת גז ולכן הוא מצפה שהפרפר יפתח וערך הוואקום יהיה x. ברגע שזה לא x הוא מדליק תקלה.
המחשב לעיתים לא יודע מאיפה התקלה ואז הוא רושם תקלה על הסימפטום.
תקלה בבית מצערת יכולה להשפיע על מערכת hill-hold, esp וכמובן מערכת ההזרקה.
לדעתי תנסה לנקות את הבית מצערת ולבצע תהליך לימוד למערכת ההזרקה. ייתכן שניקוי לא יעזור ותצטרך להחליף הית מצערת.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה על ניקוי מצערת, האם החיישן החליפי שקנית הוא מחברה איכותית? נשמע לי זול מדי חיישן לחץ סעפת בכזה מחיר.
 

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, gadi74 כתב:

 

מופיע P0106

 

לגמרי , זה באמת יכול להיות לדוגמה איזשהו ריליי ... שאחרי חצי שעה מתחמם , יוצא מתפקוד גורם לתקלה ,,,, אחרי 20 דקות מתקרר  חוזר לתפקד והתקלה נעלמת ... וחוזר חלילה כול חצי שעה.... אבל השאלה היא איך אני מוצא את מקור הבעיה בלי שידחפו לי כל מיני תיקונים לא קשורים בשיטת מצליח כמו שאוהבים לעשות בארץ  ?

בצע ניקוי מצערת , ניקוי חיישן MAF - עם ספריי יעודי , בדוק בריחות אוויר (שיש ואקום כמו שצריך) אם לא עובד לך לחשמלאי רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, asix כתב:

לדעתי זה קשור לבית מצערת.
הקוד p106 מדבר על כך שערך הוואקום במנוע לא תקין.
אם ישנה תקלה בפרפר מצערת והוא לא נפתח כראוי, המחשב מזהה לחיצה מסויימת על הדוושת גז ולכן הוא מצפה שהפרפר יפתח וערך הוואקום יהיה x. ברגע שזה לא x הוא מדליק תקלה.
המחשב לעיתים לא יודע מאיפה התקלה ואז הוא רושם תקלה על הסימפטום.
תקלה בבית מצערת יכולה להשפיע על מערכת hill-hold, esp וכמובן מערכת ההזרקה.
לדעתי תנסה לנקות את הבית מצערת ולבצע תהליך לימוד למערכת ההזרקה. ייתכן שניקוי לא יעזור ותצטרך להחליף הית מצערת.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

עדיין נותרה החידה למה התקלה מופיעה רק בנסיעה מחוץ לעיר  וגם אז היא מופיעה באינטרבלים של כל חצי שעה ... כלאמר חצי שעה ראשנה אין שום תקלה ... אחרי חצי שעה נדלקת נורת תקלה .. אחר עוד חצי שעה היא כבית ... אחרי עוד חצי שעה בערך שוב נדלקת וכך חוזר  חלילה  ... האם התופעה הזו של התקלה שמופיעה לסרוגין במהלך הנסיעה יכולה לרמוז משהו על מקור התקלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, קשה לעשות אבחון דרך הפורום ללא הרכב מול העיניים.
מנסים לעזור עם הנתונים שיש. אולי יש בעיה עם הצמת מנוע, אולי בעיית טעינה, אולי תקלה במחשב, אולי תקלה חשמלית במצערת....
יכול להיות כל כך הרבה דברים. אם יש לך רכב שאתה יכול להעביר ממנו את המצערת לבדיקה, הייתי מנסה לעשות זאת.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שהתקלה היא בית המצערת ... למה היא חוזרת לסרוגין כל חצי שעה   למשך 20 דקות ואז היא נעלמת ואחרי חצי שעה שוב יש תקלה ?

לפני 2 שעות, asix כתב:

תראה, קשה לעשות אבחון דרך הפורום ללא הרכב מול העיניים.
מנסים לעזור עם הנתונים שיש. אולי יש בעיה עם הצמת מנוע, אולי בעיית טעינה, אולי תקלה במחשב, אולי תקלה חשמלית במצערת....
יכול להיות כל כך הרבה דברים. אם יש לך רכב שאתה יכול להעביר ממנו את המצערת לבדיקה, הייתי מנסה לעשות זאת.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk


 

לפני 10 שעות, asix כתב:

לדעתי זה קשור לבית מצערת.
הקוד p106 מדבר על כך שערך הוואקום במנוע לא תקין.
אם ישנה תקלה בפרפר מצערת והוא לא נפתח כראוי, המחשב מזהה לחיצה מסויימת על הדוושת גז ולכן הוא מצפה שהפרפר יפתח וערך הוואקום יהיה x. ברגע שזה לא x הוא מדליק תקלה.
המחשב לעיתים לא יודע מאיפה התקלה ואז הוא רושם תקלה על הסימפטום.
תקלה בבית מצערת יכולה להשפיע על מערכת hill-hold, esp וכמובן מערכת ההזרקה.
לדעתי תנסה לנקות את הבית מצערת ולבצע תהליך לימוד למערכת ההזרקה. ייתכן שניקוי לא יעזור ותצטרך להחליף הית מצערת.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

עדיין נותרה החידה למה התקלה מופיעה רק בנסיעה מחוץ לעיר  וגם אז היא מופיעה באינטרבלים של כל חצי שעה ... כלאמר חצי שעה ראשנה אין שום תקלה ... אחרי חצי שעה נדלקת נורת תקלה .. אחר עוד חצי שעה היא כבית ... אחרי עוד חצי שעה בערך שוב נדלקת וכך חוזר  חלילה  ... האם התופעה הזו של התקלה שמופיעה לסרוגין במהלך הנסיעה יכולה לרמוז משהו על מקור התקלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...