Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה מצויינת ב- YNET - מכוניות מומלצות ב- 10K - דעתכם ?


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 1469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מתקשה להצדיק את היאריס במחירים האלו, לקנות רכב בן 15-20 בתקציב הזה, כשאפשר לקבל רכבים הרבה יותר צעירים.

נחמד שזה יפני (מיוצר בצרפת, אבל לא חשוב), אבל גם לרכב יפני בגילים האלו יהיה בלאי ותקלות עקב הגיל.

 

בתקציב הזה אפשר אפילו לקנות מכוניות יפניות אוטומטיות כמו לאנסר קלאסיק או אולי אפילו B3. הן לא סחירות ולא בולטות לטובה בשום דבר ביחס לקטגוריה מאותה תקופה, אבל הן נחשבות אמינות והייתי מעדיף לקנות B3 או לאנסר קלאסיק בנות 12-13 מאשר לקנות יאריס בת 20.

גם יונדאי אקסנט או קיה ריו משנתונים דומים (איזור 2008) נסחרות במחירים האלו ומציעות אמינות גבוהה מאוד.

 

לפני 15 שעות, Buki כתב:

לא משפחתית שנותנת הרבה VFM אלא מכונית קטנה עם אמינות סבירה והוצאות אחזקה הגיוניות. מה לקנות או לא הדגמים שבכתבה?

רנו קליאו 3 1.6 עם הגיר האוטומטי.

לא שמעתי על בעיות מיוחדות בדגם הזה.

לא במערכת החשמל, לא במנוע ולא בגיר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל ה al4אולי מעצבן בהתנהגות אבל לא סובל מבעיות מיוחדות.

 

בסביבות 10 אפשר כבר למצוא פלואנס 2 ליטר עם הגיר של הקשקאי שגם עמידה וגם אחלה משפחתית.

 

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מעצבן, אבל דיברנו על אמינות סבירה.

גם ככה רכב בתקציב הזה דורש פשרות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות של גיר Al4, לנרות שהשתפרה בגירסואות החדשות יותר עדיין נמוכה משל כמעט כל גיר אוטומטי אחר למעט אולי גיר 4 הילוכים של פולקסווגן.


נכון שלכולם יכולות להיות תקלות אבל כשקונים רכב מודל בסביבות מודל 2008-2010 עם 150-170 אלף ק"מ סיכוי לתקלות ב AL4 הוא די גבוה וגדול יותר מאשר אצל אחרים. שיפוץ גיר זה 50% ממחיר הרכב במקרה וזה משהו שצריך לקחת בחשבון.




 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מספר יתרונות משמעותיים לקנות יפנית מיושנת בתקציבים כאלו לעומת אירופאית חדשה יותר, בטיחותית יותר ונעימה יותר לנסיעה. 

זה יתחיל בתגובות הסובבים אותך. "קנית טויוטה, אחלה. לא רואה מוסך" להבדיל מ: "השתגעת, הצרפתיות האלו, שק של צרות ותקלות יקרות". 

וזה ממשיך שכשאתה קונה יפנית כזו אתה בטוח שרכשת רכב סולידי ואמין שישרת אותך נאמנה. כשאתה קונה את החלופה הצרפתיה/איטלקית אתה עם בטחון עצמי ירוד שנובע מהסטיגמות והדעות הקדומות וכל נסיעה כבר מצפה מתי תתרחש התקלה הבאה. 

ביפנית נסיעה ארוכה ומעט תובענית נראית לך טבעית. בחלופה האירופאית זה נראה כהימור או סיכון. 

כשצצה תקלה מסוימת - נניח, הלך האלטרנטור.

בטויוטה יאריס תגיד לעצמך:"טוב, קצת מזל ביש. זה אוטו מאוד אמין ושווה, מילא, פעם ב...תקלה. אבל זה אוטו ממש אמין. " 

אם הלך לך האלטרנטור ב - C4 למשל ישר תגיד לעצמך (או יגידו לך הנשמות הטובות סביבך): "חרא של אוטו, אמינות אפס." 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Buki כתב:

נכון שלכולם יכולות להיות תקלות אבל כשקונים רכב מודל בסביבות מודל 2008-2010 עם 150-170 אלף ק"מ סיכוי לתקלות ב AL4 הוא די גבוה וגדול יותר מאשר אצל אחרים. שיפוץ גיר זה 50% ממחיר הרכב במקרה וזה משהו שצריך לקחת בחשבון.

מצד שני, מי מבטיח שברכב יפני בן 15-20 לא תצטרך שיפוץ גיר?

לפחות הקליאו מפצה בנוחות נסיעה עדיפה, ביצועים עדיפים, בטיחות ורכב צעיר יותר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה לזה שמבין כל הרכבים הישנים שנוסעים על הכביש, כמעט כולם הם או דייטסו, טויוטה, יונדאי, מזדה וכו...

למה אני לא רואה פיגו' 307 בת 15 שנה? למה אני לא רואה פולקסצווגן פולו או גולף בנות 15 שנה?

כי ברוב המקרים היו תקלות רציניות שהיו יקרות יותר משווי הרכבים והם ירדו מהכביש.

ולרכבים יפנים היו פחות תקלות יקרות ואם כבר כן אז היה הרבה יותר זול לתקן אותם.

 

מבחינת בטיחות, אין לשום רכב בן 15 שנה בטיחות כמו שהיה חדש.

למתכת יש עייפות חומר, והיא מתרככת עם השנים (סדקים מיקרוסקופים עקב מאמץ)

כל תאונה והרכב יתקפל לתוך עצמו. 

 

 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזו עייפות חומר אתה מדבר?

אין סדקי התעייפות ברכבים אחרי 15 שנים.

 

עוד רכב שנעלם מהרשימה זה הסוזוקי ליאנה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@David17 אני לא יודע איפה אתה נוסע, אבל אני נוסע מבאר לשבע למרכז כמעט כל יום, אני רואה הרבה אירופאיות ישנות (בין היתר גם פולו שחצו את גיל 15).

חוץ מזה בטיחות זה לא רק מתכת.

כמה שזכור לי כריות אוויר אמורות לעבור החלפה אחרי 10 שנים, ככה שזה עוד יתרון לאירופאיות הצעירות.

 

אגב, אם יפניות כאלו אמינות, למה ברחוב שלי עומדת סוזוקי ליאנה מודל 2007 מושבתת כבר הרבה מאוד זמן? ולאחרונה גם דייהטסו סיריון 2003-2004 שעומדת כאן לפחות חודש.

ועוד משהו, אם אתה כל כך מהלל יפניות למה קנית קיה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

על איזו עייפות חומר אתה מדבר?

אין סדקי התעייפות ברכבים אחרי 15 שנים.

 

אני יודע שיש לפח עייפות חומר, אמנם לא באופן קיצוני אבל סדקים מקרוסקופיים יש.

מאחר ומדובר בשלדה אחודה ובה יש אזורי קריסה אז אני אישית לא הייתי מהמר

בחיים שלי שהאזור יקרוס כמו שצריך אחרי 15 שנה.

אם יש לך מידע אחר, אז תביא מקור ואני אשמח ללמוד ממנו.

 

 

לפני 24 דקות, dorsht כתב:

@David17 אני לא יודע איפה אתה נוסע, אבל אני נוסע מבאר לשבע למרכז כמעט כל יום, אני רואה הרבה אירופאיות ישנות (בין היתר גם פולו שחצו את גיל 15).

חוץ מזה בטיחות זה לא רק מתכת.

כמה שזכור לי כריות אוויר אמורות לעבור החלפה אחרי 10 שנים, ככה שזה עוד יתרון לאירופאיות הצעירות.

 

אגב, אם יפניות כאלו אמינות, למה ברחוב שלי עומדת סוזוקי ליאנה מודל 2007 מושבתת כבר הרבה מאוד זמן? ולאחרונה גם דייהטסו סיריון 2003-2004 שעומדת כאן לפחות חודש.

ועוד משהו, אם אתה כל כך מהלל יפניות למה קנית קיה?

אתה רציני שאתה כותב את זה?

תכנס ליד 2,  ותבדוק כמה יש רכבים שנת 2005 של צרפתיות או גרמניות למכירה ובאיזה מחיר.

ותבדוק כמה יש רכבי יפניים או קוריאנים למכירה מאותה שנה ובאיזה מחיר.

לדוגמה - מזדה יש 100 רכבים שנת 2005 ופולקצווגן בקושי 20. 

אם זה לא משכנע אותך אז אין לי מה להוסיף יותר.

 

יש לי קיה חדשה... כיום הייתי גם קונה פיג'ו 3008 חדשה.   אבל לא רכב בן 15 שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, David17 כתב:

אם זה לא משכנע אותך אז אין לי מה להוסיף יותר.

אני מאוד מצטער, זה לא משכנע אותי ואסביר גם למה.

אם יש נתוני מכירות מ-2005 כדי לראות כמה מכוניות נמכרו מכל דגם ולהשוות את זה להיום - זה רלוונטי.

אחרת זה לא מחזיק מים, מאזדה 3 למשל הייתה מאוד נפוצה בליסינג ובהשכרה. גולף או פולו לא. לכן טבעי שבזמנו עלו יותר רכבי מאזדה 3 על כבישי ישראל ולכן גם נשארו יותר.

20 לעומת 100 זה טיעון שהיה יכול להחזיק אם היית אומר לי שגם מאזדה וגם פולקסווגן מכרו בארץ באותה תקופה X רכבים כל אחד.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דבר מצחיק.

בשנת 2005 מזדה מכרו 21 אלף רכבים (נתון פסיכי) ופולקסווגן מכרו רק 4000רכבים.

- פרטיים, לא גיפים או ואנים.

עכשיו, היחס בין הרכבים שמכרו לאלו ששרדו עד אצל שניהם נשאר זהה. 

 

מצ"ב טופס מסירות רכבים לשנת 2005.

רנו מכרו 4900רכבים.  ושרדו 12.

מצובישי מכרו 4500 ושרדו 22 רכבים.

 

אם להתייחס יותר ברצינות.

נכון להיום יש לך לבחור רכב מבין 100 רכבים של  מזדה ולבין 20 רכבים של פולקסוואגן.

סביר להניח שתמצא רכב יותר שמור של מזדה מאשר של פולקסוואגן.

אבל זה כבר אי אפשר להוכיח.

 

נ.ב את ההשוואה אפשר לעשות בכל שנה.

אבל הבעיה היא שיש פי 3 בממוצע יותר רכבים יפנים מרכבים אירופאים בשוק.

31470037834.pdf

עריכה אחרונה על ידי David17
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל לא מסכים עם האמירה שזו כתבה מצויינת. קודם כל הייתי כותב בפירוט הכללי שכדאי להעדיף רכבים ידניים ולא אוטומטיים.

לעניין ההמלצות - בשום מצב לא הייתי ממליץ על יאריס מאוד בסיסית בת 20 כשיש אפשרויות אחרות שצעירות ממנה ב-8 שנים ועם נתונים עדיפים (כח, בטיחות, עיצוב ועוד) כמו יונדאי אקסנט\אלנטרה, קיה ריו, מיצובישי לאנסר ואפילו עם קצת מיקוח מאזדה3 או סובארו B3.

ולגבי המיקרה - לא היו לה בעיות בגיר האוטומטי?

 

לפני 2 שעות, David17 כתב:

 

אני יודע שיש לפח עייפות חומר, אמנם לא באופן קיצוני אבל סדקים מקרוסקופיים יש.

מאחר ומדובר בשלדה אחודה ובה יש אזורי קריסה אז אני אישית לא הייתי מהמר

בחיים שלי שהאזור יקרוס כמו שצריך אחרי 15 שנה.

אם יש לך מידע אחר, אז תביא מקור ואני אשמח ללמוד ממנו.

 

לא חושב שסדקי עייפות רלוונטיים לאיזורי קריסה בשלדות רכבים. יש המון משקל לסדקי התעייפות בעולם התעופה, אבל בתחום הרכב סדקי עייפות פחות רלוונטיים כי הם מופיעים בעיקר במקומות שעומדים בעומסים גבוהים באופן קבוע. אם כבר סדקי התעייפות ברכב אז הייתי מצפה שיופיעו במתלים\קפיצים\מערכות בלימה וכד'. בכל מקרה זה לא מה שישפיע על בטיחות. אם אתה מבקש מקור לזה שתופעה לא קיימת אולי כדאי שתמצא קודם מקור שמראה שהתופעה כן קיימת.

עריכה אחרונה על ידי Asfanut

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או. קי, בואו ננסה להציע רשימה חליפית.

 

התקשרה אלי בחורה צעירה שרק לא מזמן הוציאה רישיון (על אוטומט כמובן, היום כבר נדיר שעושים על ידני), רוצה לקנות אוטו ראשון ב 10.000.

 

לא מעניין אותה איכות, נוחות, ניהוג. רק שיסע. וגם, בשום מצב היא לא תקנה פוקוס או לנסר או B3 או רכב משפחתי VFM אחר. לא מתאים לסטייל שלה, גדול מידי ולא רוצה להיסחב עם זה.

 

 

אז על מה ממליצים? קליאו 3? אחלה רכב שבעולם אבל אחד היקירים לאחזקה (טיימינג 3000 ש"ח), גיר לא הכי טוב ולא הכי אמין שבעולם, מנוע 1600 לא חסכוני שהיא לא צריכה. גם לא כזה נפוץ.

 

 

יאריס שנת 2000 באמת אין מה לקנות, ישן הרבה יותר מידי. אני במקרים כאלה ממליץ על גטס (לא 2003 אלא 2009-2010 כשכבר היה ABS בכולן) סיריון 2008-9, אולי גם פיאסטה 2008-10.

 

לא רואה כל כך אלטרנטיבות לרכב קטן, זול, אוטומטי, נפוץ (חשוב מאוד שיהיה נפוץ), זול גם לאחזקה וכזה שכל מוסך יכול לטפל בו ולא רק כמה מוסכים נבחרים.

 

 

אם אתם מכרים עוד אלטרנטיבות, מוזמנים לרשום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...