Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד המוסכים בעקבות עניין העתיד החשמלי


Bigmx
שימו לב! השרשור הזה בן 1684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא 2030 וגם לא ב2050, אנחנו מדינה שמוקפת אויבים שצריכה תקציבים, המסים מהדלק משמעותית מתדלקים את המדינה למען בעיות חשובות יותר.

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הייתי כמה פעמים במדינות שהן אפילו לא עולם שלישי אלא עולם 2.5 כזה.

 

 

תעמוד שם 5 דקות ליד כביש עם הרבה תנועה, תריח ותבין.

 

הרבה אנשים נסועים עם ממירים קטליטיים מפורקים, DPF - ים מבוטלים בתקלה הראשונה, נורת Check דולקת בכל רכב שני. אוטובוסים מעשנים וכו'. הזיהום מורגש מאוד בהשוואה למה שאנחנו רגעלים.

 

 

מהבחינה הזו המצב בארץ מצויין.

 

לגמרי מסכים

ביוני האחרון נסענו 2 זוגות לטיול בגאורגיה.

שכרנו ג'יפ לקסוס ופעמיים החליפו לנו בגלל תקלות.

בפעם הראשונה המפתח נשבר.

ואז קבלנו רכב עם צ'ק אנג'ין דולק קבוע .

התקשרנו ודווחנו - אמרו "סע ככה"

נסענו עוד קצת עד שהיה ריח בנזין בלתי נסבל ואז דוממנו את הרכב עד שהביאו אחד נורמלי יחסית.

כל הרכבים היו עם בערך 200K מייל ( !! ) על השעון

בכולם נורת לחץ אוויר דלקה.

עם כל זה שלפעמים בארץ מקבלים רכב שכור עם ריח סיגריות וחוסר אוויר - לדרגה הזו ב"ה לא הגענו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא 2030 וגם לא ב2050, אנחנו מדינה שמוקפת אויבים שצריכה תקציבים, המסים מהדלק משמעותית מתדלקים את המדינה למען בעיות חשובות יותר.

אז ימסו חשמל לטעינה.

כשיש ואקום תמיד מוצאים מאיזה מקום אחר ניתן לשאוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעידן החשמלי המוסכים הולכים להפסיד הרבה כסף בכל מה שנוגע לטיפולים שוטפים.

אין שמנים, יש פחות מסננים וגם בלמים ורפידות יצטרכו להיות מוחלפים אחרי תקופה ארוכה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד אולי ירוויחו פחות, הרכב החשמלי בהחלט דורש הרבה פחות תחזוקה, אבל זה עדיין רכב! שנוסע ועובר עליו מה שעובר על רכב של היום.

יש תאונות, חלקי פח, מתלים, רדיאטורים, פנסים, חלקי פלסטיק ופח יחולפו במסגרת הביטוח.

יש בלאי של צמיגים, ציריות, תושבות וחלקי גומי שונים, יש מזגן, לוח שעונים וחלקי קוקפיט, כמו מושבים, ריפודים, וחלקי פלסטיקה.

יש מנגוני חלונות ומנעולים מראות, מנועי מגבים ועוד אביזרי חשמל סטנדרטיים.

יש מצבר 12V! יחזיק אולי קצת יותר מאשר היום כי אינו נדרש להניע שום דבר, אבל עדיין בעל אורך חיים מוגבל.

יהיה תיקון סוללות מה שהיום זה החלפה או שיפוץ ממסרה/מנוע וזה יהיה יקר, כנראה במסגרת של אחריות מיוחדת שהלקוחות יקנו עבור הסוללות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל דבר שזז, נע, ויש בו חלקים נעים ומתחככים דורש תחזוקה. זה לא ייעלם גם בעוד אלף שנים.

עבודת המוסכים תהיה זהה לגמרי, החלקים קצת שונים וזהו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להגיד זהה ואי אפשר להגיד כי כל חלק זז דורש תחזוקה, למשל למנוע החשמלי אין שום תחזוקה כמכלול, אבל התעסקות עם המערכות עתירות טכנלוגיות וחשמל ברמה מסוכנת דורשת יותר ממה שיש היום, ציוד כ"א והכשרה ברמה אחרת.

כבר היום ברכב הרגיל שאנחנו מכירים, עם מנוע בעירה פנימית, דורש התעסקות ברמת הייטק, מצלמות חכמות, מכ"מים, מערכות מולטימדיה חכמות וחיישנים שלא היו בנמצא עד לפני כמה שנים, שדורשים ידע ומיומנות ברמה יותר גבוהה ממכונאי הממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך נתונים על ממוצע הנסועה במכוניות חשמליות לעומת רכבי בנזין איפשהוא בעולם?

 

נתונים לא אבל כמה מכוניות חשמליות טהורות נעות על הכבישים וכמה שנים?

 

אל תשכח שרובן מוגבלות טווח ולכן פונות מלכתחילה לנסיעית קצרות יחסית.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ימסו חשמל לטעינה.

כשיש ואקום תמיד מוצאים מאיזה מקום אחר ניתן לשאוב.

פתרון המיסוי חייב להיות יצרתי.

היום יש מטענים איטיים שאפשר לחבר לכל שקע כח חד פאזי. לדעתי היבואנים בשלב הזה מביאים את המטענים לקוחות החדשים, בשביל לחסוך בעיות רגולציה מסוימת. כלומר אם מישהו שקונה רכב ומקבל את את המטען הזה, בעל הרכב יכול להזמין חשמלאי (מרישיון מעשי ומעלה) ולבקש שיכין עוד מעגל ליד החניה, בשביל שהנהג יוכל להטעין את הרכב בחניה.

לכן מבחינה טכנית גם אי אפשר להגדיר מעגל מסוים (טעינה של רכב) יהיה בעל מכשיר מדידה שימדוד את כמות הצריכה, אלא אם כן, המדינה מוכנה להשקיע בזה כסף.

בנוסף לכל, אילו יהיו תעריפים שונים, אנחנו נחיה בעידן "חשמל חכם", עידן שבו אפשר לטעון את הסוללה של הרכב עד שהיא תתמלא, ולאחר מכן להעביר את הזרם מהסוללה של הרכב לתוך הבית בשביל לחסוך את העלויות הגובוהות שאולי יקרו.

מיסוי לפי קילומטר אולי זה הרעיון הכי ראלי לפי התקשורת, אך תמיד יהיו קומבינות להוריד את מד הנסועה בצורה פיראטית.

לכן, אני חוזר על המשפט הראשון, שכל הפתרונות חייבים להיות יצרתים בשביל לא לפגוע באף אוכלוסיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן מבחינה טכנית גם אי אפשר להגדיר מעגל מסוים (טעינה של רכב) יהיה בעל מכשיר מדידה

 

זה לא סיפור וקיים כבר בחו"ל. לפני תחילת הטעניה אתה חייב להצמיד כרטיס NFC לשקע, בלי זה הוא לא יפתח. ואז הוא יודע כמה חשמל "מלאת" ובאיזה שעות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון שאתה מציע הוא פתרון לשירות חשמל מחוץ לבית.

לפי מחקרים שנעשו בחברות שונות, רוב המוחלט של הצריכה היא בבית בלילה, כאשר בעלי המכוניות ישנים.

גם לפי ההיגיון הבריא: האם תרצה לשלם יותר על חשמל אם יש ברשותך מחיר אחיד וזול בבית? האם אתה תרצה לחכות שהרכב יטען במקום שהוא יטען בזמן שאתה בבית ולא משתצ ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא פתרון שאני מציע אלא זה כבר קיים.

 

נכון שרוב הצריכה היא בטעינה איטית בלילה בבית של בעל הרכב. עמדות במקומות ציבריים מספקות טעינה מהירה ושם החשמל עולה יותר יקר.

 

 

כרגע יש מעט מאוד מכוניות חשמליות והעומס הנוסף על רשת החשמל זניח. כשיהיה לכל אחד רכב חשמלי מניח שתהיה לזה התייחסיות אחרת. אין בעיה טכנית גם לשקע בבית לחבר צ'יפ NFC ומונה צריכה נפרד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיה בדבר כזה כי הגורם שיאשר חיבור מונה ביתי נוסף הוא חברת חשמל. רישום כזה יגרום לעיקובים ללקוחות הקצה, ותשלום נוסף ללקוח על התקנת המונה.

כלומר המדינה מכריחה את האזרחים לשלם עוד כסף על משהו שצריך להיות טרוויאלי (באופן ישיר או עקיף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעידן החשמלי המוסכים הולכים להפסיד הרבה כסף בכל מה שנוגע לטיפולים שוטפים.

אין שמנים, יש פחות מסננים וגם בלמים ורפידות יצטרכו להיות מוחלפים אחרי תקופה ארוכה יותר.

 

אז שעת העבודה תהיה יותר יקרה.

 

יצטרכו מוסכים ומוסכים יצטרכו אנשים יותר יקרים. מי שישלם את זה זה רק בעלי הרכבים ולא אף אחד אחר כי מוסך הוא לא גוף פילנטרופי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...