Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

777 vs 787 של אלעל - במי מהם הטיסה נעימה יותר?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 1931 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ככלל במטוס גדול יותר הטיסה תהיה יותר חלקה ונעימה, עניין של אינרציה ותגובת תדר למשבים. בכל מקרה כדאי לבחור מיקום בקדמת המטוס או מעל הכנפיים, ששם התאוצות הן מינימליות, ובטח לא בזנב המטוס.

 

מטוסים ארבע-מנועיים יהיו ככלל יותר שקטים לנוסע ממטוסים דו-מנועיים, עניין תוצאתי של דרישות התכן השונות ומיקום המנועים.

 

מערכת gust alleviation (מיתון משבים) היא באופן כללי לא דבר חדש, מדובר במימוש שהוא חלק ממערכת בקרת הטיסה, וייתכן שב-787 הוא אכן פועל באופן מוצלח יותר או שמלכתחילה תוכנן להיות אפקטיבי יותר בהשוואה למטוסים אחרים. ד"א, המטרה העיקרית היא הפחתת עומסים על המבנה, תוצאתית מדובר גם בשיפור באיכות הטיסה.

 

השיפור המשמעותי ב-787 מבחינת הנוסע הוא בקבינה - החלונות, רמת לחות גבוהה הרבה יותר (כ-15% במקום אחוזים בודדים) ורמת דיחוס גבוהה יותר; שינויים אלה מתאפשרים עקב המבנה המרוכב וארכיטקטורת מערכת בקרת אקלים שונה ממה שהיה קיים עד כה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לגמרי נכון. טסתי לפני חודש בקומה העליונה של ה 380 מסידני לסינגפור עם קוואנטס, בריצה על המסלול תהיתי מתי הטייס מתכוון להגביר כוח למנועים כדי שנמריא, ותוך כדי זה המטוס מתחיל להתנתק מהקרקע. לא האמנתי כמה שקטים המנועים.

מאוד נכון. בפעם הראשונה שטסתי ב380 לפני כ4 שנים חווית ההמראה היתה מוזרה ביותר. לא חשבתי שהמנועים עובדים חזק מספיק כדי להמריא...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון לכשעצמו מאוד מעניין, אבל כנוסע אין דרך לדעת איזה מטוס תקבל. לרוב מטוס מדגם מסוים מבצע את הנתיב, אך אם חברת התעופה נתקלת בבעיה במקום אחר לגמרי, המטוס הספציפי יכול לעבור לנתיב אחר ולטיסה ישובץ מטוס מדגם אחר לחלוטין או מאותו דגם ובקונפיגורציה שונה. גם במקרה של אנדר בוקינג ניתן לשבץ מטוס קטן וחסכוני יותר. מזכיר קצת שרשורי "מה עדיף לשכור בגרמניה, מגאן או אסטרה?".

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל תוכל לדעת באיזה דגם מטוס תטוס - זה מופיע בנתוני הטיסה באתר ההזמנות, ולרוב החברות יש סבב קבוע בכל קו, אם כי יש שינויים עונתיים. יש מצבים בהם לא תסע זאת (למשל בחלק מהטיסות בהן מדובר במטוס שכור), או בטיסות בהן יש שינוי ציוד ברגע האחרון בגלל סיבות מבצעיות ותקלות למיניהן. ההבדלים יכולים היות החל במטוס מאותו דגם וקונפיגורציה שונה, ועד מעבר למטוס שונה לחלוטין של חברה אחרת עם נציגות קטנה של החברה החוכרת בצוות הקבינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון לכשעצמו מאוד מעניין, אבל כנוסע אין דרך לדעת איזה מטוס תקבל. לרוב מטוס מדגם מסוים מבצע את הנתיב, אך אם חברת התעופה נתקלת בבעיה במקום אחר לגמרי, המטוס הספציפי יכול לעבור לנתיב אחר ולטיסה ישובץ מטוס מדגם אחר לחלוטין או מאותו דגם ובקונפיגורציה שונה. גם במקרה של אנדר בוקינג ניתן לשבץ מטוס קטן וחסכוני יותר. מזכיר קצת שרשורי "מה עדיף לשכור בגרמניה, מגאן או אסטרה?".

הדוגמא של הרכב השכור ממש לא נכונה. אתה כמעט תמיד יכול לדעת באיזה דגם מטוס אתה תטוס. יותר מכך לרוב יום לפני הטיסה אפשר גם לגלות בדיוק איזה מטוס ספציפי (מספר ״רישוי״) תטוס. כן, ישנם שינויים של הרגע האחרון מסיבות טכניות כאלה ואחרות, אבל זה היוצא מן הכלל, ולא הרוב.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, לרוב מטוס ספציפי מבצע את הטיסה. מכאן ועד להתבסס על נתון זה, ולבחור טיסה לפי דגם המטוס, בשים לב כי יש גם חשיבות למחיר, מועדי הטיסה ולשדה בו נוחתים (במידה וביעד יש יותר מאחד) המרחק לדעתי גדול.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 סנט - הערך המוסף העיקרי לנוסע של ה 787 הוא יכולת טיסה בגובה נמוך יותר אשר מייצרת לחץ אוויר שונה ומקטין קלות התייבשות וג'ט לג. ב 787 של אל על המערכת בידור היא מצויינת עם מסך ענק (ב 777 מסך ישן וקטן). התצורה של 9 מושבים בשורה דומה בין מרבית הרחבי גוף ברוב החברות.

אם יכול לבחור - 787 וזה אפילו לא קרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק לא מצליח להבין - יש אשכרה יעדים שבהם יש טיסות תכופות מספיק ששני המטוסים נמצאים באותו הקו ויש דרך לדעת בעת הזמנת הכרטיס איזה מטוס תקבל? כי אחרת הדיון הוא תיאורטי בלבד, אף אחד לא בוחר טיסה לפי מטוס. בוחרים טיסה לפי זמנים, קונקישיינים ומחיר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק למשל את הקו בין ת"א לאיסטנבול. משהו כמו 11 טיסות ביום, בלפחות 5 דגמי מטוסים. אני כבר לא מדבר על קוים עמוסים בעולם שטסים כמעט כמו מוניות שירות. או ת"א LHR שבו BA מפעילה לפחות 3-4 דגמי מטוסים (מספר הטיסות היומי תלוי בעונה), וגם אלעל מפעילה לפחות שני דגמים אם לא שלושה (וזה לא כולל את לוטון ושאר השדות - ללונדון יש 6 שדות תעופה ומהארץ אפשר לטוס ישירות לארבעה מהם, כמובן עם דגמים נוספים).

 

אני בוחר בטיסות לפי היעד, הזמן והמחיר. אבל יש אנשים שלפחות שני הפרמטרים האחרונים גמישים מאד מבחינתם ואז דגם המטוס יכול להיות מה שיקבע באיזה שעה יטוסו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קודם כל בודק מחיר וזמן(מעדיף בטיסות קצרות לא לטוס לפנות בוקר לדוגמא, אם חייב קונקשין לא לתפוס קונקשין של 20 שעות שידרוש ממני לתפוס לילה במלון ואם לא חייב קונקשין להימנע ממנו ככל הניתן - אלא אם ההפרש במחיר מוגזם) - במיוחד בטיסות לאירופה, אחר כך אם אין הפרש גדול בין המחירים והזמנים אני בוחר מותג של חברת תעופה מועדף.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק לא מצליח להבין - יש אשכרה יעדים שבהם יש טיסות תכופות מספיק ששני המטוסים נמצאים באותו הקו ויש דרך לדעת בעת הזמנת הכרטיס איזה מטוס תקבל? כי אחרת הדיון הוא תיאורטי בלבד, אף אחד לא בוחר טיסה לפי מטוס. בוחרים טיסה לפי זמנים, קונקישיינים ומחיר.

 

יש.

לדוגמא ביוני אלעל טסה 4 פעמים ביום ללונדון -

 

2 טיסות ללוטון ב-737-900

2 להיתרו - אחת ב-787, שנייה ב-777.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 סנט - הערך המוסף העיקרי לנוסע של ה 787 הוא יכולת טיסה בגובה נמוך יותר אשר מייצרת לחץ אוויר שונה ומקטין קלות התייבשות וג'ט לג.

לא עניין של יכולת לטוס נמוך יותר. כל מטוס יכול לטוס באיזה גובה שהטייס רוצה (עד תקרת גובה מסויימת בהתאם למטוס), אלא דחיסת האוויר לתא הנוסעים שבדרימליינר מתבצעת באמצעות מערכת חשמלית, ולא באמצעות המנועים. אם אני לא טועה, לחץ האוויר בתא הנוסעים שווה לגובה 6000 רגל במקום 8000 שמקובל במטוסים אחרים.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה קוים עם כמויות של טיסות.

 

אישית הקריטריונים מבחינתי זה קודם כל זמני המראה ונחיתה, אחר כך מי החברה ואחרי זה המחיר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בוחר בטיסות לפי היעד, הזמן והמחיר. אבל יש אנשים שלפחות שני הפרמטרים האחרונים גמישים מאד מבחינתם ואז דגם המטוס יכול להיות מה שיקבע באיזה שעה יטוסו.

 

זה צריך להיות מקרה ממש קיצוני, לדעתי. ברוב המוחץ של המקרים זמן ומחיר, שיש להם השפעה גדולה על מטרת הטיסה, משפיעים הרבה יותר מאשר אם יהיה לך 10%-20% נוח יותר לאורך הטיסה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...