Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2940 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום קיבלתי הודעת אי שימוש ברכב מבוחן תנועה שעצר אותי באמצע הדרך. להלן התקנה מתוך תקנות התעבורה:

308. (א) סבור בוחן או שוטר הנושאים עמם תעודה כאמור בתקנה 307(א) כי רכב שניתן עליו רשיון רכב עלול לסכן את התנועה או לא נתמלאו בו תנאים שנקבעו לגביו כדין, ימסור לנוהג בו או למי שמחזיק בפועל ברכב ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב הודעה (להלן - הודעת אי-שימוש) שבה יפורטו הפגמים ברכב או התנאים שלא נתמלאו ברכב, לפי הענין, יודיע על כך לרשות הרישוי ויטול ממי שנמסרה לו הודעת אי-השימוש את רישיון הרכב, ובלבד שיפרט בהודעת אי-השימוש אם הותר לו לעשות שימוש ברכב, בכפוף להוראות תקנת משנה (ד);

 

"ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב".

 

רישיון הרכב לא היה עליי. הבוחן הגדיל לעשות וכתב את זה בגדול על הטופס והקיף בעיגול.

 

כסטודנט שנה ג׳ למשפטים ברור לי שהנסיבות הנדרשות בתקנה לא מתקיימות ולכן כל העניין בטל ומבוטל.

 

השאלה שלי היא מה אני עושה עם זה כרגע, כשאני צריך להתייצב תוך 48 שעות לתקן את הליקויים.

Auto Emoción

פורסם

אין באמת ליקויים.

הוא כתב שהאגזוז מרעיש והמחרשה לא תקנית. (מדובר באופנוע)

לשניהם יש תו תקן מלא ונרכשו ביחד עם האופנוע במטרו-מוטור.

 

חבל לי לבזבז חצי יום עבודה מחר, בשביל לנסוע למוסך להשיג את האישורים, ועוד חצי יום עבודה מחרתיים לגשת לבוחן שיאשר לי הכל.

 

עריכה: יש גם וינקר שבור. גם ככה כבר קניתי חדשים והתכוונתי לקפוץ למוסך השבוע להחליף אותם.

Auto Emoción

פורסם

מה דעתך לתת לשוטר לעשות את עבודתו?אם אתה מרעיש אתה פוגע בכולם גם אם הצלחת להשיג נייר כזה או אחר במדינת הקומבינות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

"ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב".

 

רישיון הרכב לא היה עליי. הבוחן הגדיל לעשות וכתב את זה בגדול על הטופס והקיף בעיגול.

 

שתי בעיות יש לי עם טענתך -

 

1. למעשה אתה טוען שבוחן לא יכול להוריד רכב מהכביש אם אין את רישיון הרכב - הנה פתרת במחי רישיון רכב את כל בעיית בוחני הרכב המורידים, פשוט צריך לאמר "אדוני השוטר אדוני השוטר אין בידי רישיון הרכב" וכבישינו יתמלאו בוחני רכב מתוסכלים. נראה לי שיהיה מעניין להציג טיעון זה לשופט. בתור סטודנט שנה ג' למשפטים אני משאיר לך זאת.

 

2. ציטטת (ואני מצטט....) "ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב".

אבל התעלמת ממה שבא לפני זה. ואם נוסיף את מה שבא לפני זה נקבל :

"...ימסור לנוהג בו או למי שמחזיק בפועל ברכב ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב..."

ככל שאני קורא כאן יש לשוטר שתי אפשרויות :

- למסור לנוהג ברכב, או -

- למסור לבעל הרכב ובלבד שיש לו את רישיון הרכב.

נראה לי שזו פרשנות קצת יותר מדויקת מהצטוט החלקי שהבאת. השאלה כאן ככל שאני רואה היא למי יש למסור את הודעת ההורדה מהכביש כך שתהיה אפקטיבית. ברור שאם נמסרה למי שנהג ברכב, זה אפקטיבי, אבל גם ניתן למסור אותה לבעל הרכב - כל עוד ניתן להוכיח (דרך רישיון הרכב) שהוא בעליו.

 

בוקר טוב

פורסם
שתי בעיות יש לי עם טענתך -

 

1. למעשה אתה טוען שבוחן לא יכול להוריד רכב מהכביש אם אין את רישיון הרכב - הנה פתרת במחי רישיון רכב את כל בעיית בוחני הרכב המורידים, פשוט צריך לאמר "אדוני השוטר אדוני השוטר אין בידי רישיון הרכב" וכבישינו יתמלאו בוחני רכב מתוסכלים. נראה לי שיהיה מעניין להציג טיעון זה לשופט. בתור סטודנט שנה ג' למשפטים אני משאיר לך זאת.

 

2. ציטטת (ואני מצטט....) "ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב".

אבל התעלמת ממה שבא לפני זה. ואם נוסיף את מה שבא לפני זה נקבל :

"...ימסור לנוהג בו או למי שמחזיק בפועל ברכב ובלבד שיש בידיו את רישיון הרכב..."

ככל שאני קורא כאן יש לשוטר שתי אפשרויות :

- למסור לנוהג ברכב, או -

- למסור לבעל הרכב ובלבד שיש לו את רישיון הרכב.

נראה לי שזו פרשנות קצת יותר מדויקת מהצטוט החלקי שהבאת. השאלה כאן ככל שאני רואה היא למי יש למסור את הודעת ההורדה מהכביש כך שתהיה אפקטיבית. ברור שאם נמסרה למי שנהג ברכב, זה אפקטיבי, אבל גם ניתן למסור אותה לבעל הרכב - כל עוד ניתן להוכיח (דרך רישיון הרכב) שהוא בעליו.

 

בוקר טוב

 

1) ממש לא. בהחלט יש לשוטר כלים להתמודד עם נהג שאין בידיו את רישיון הרכב - באמצעות סעיפים אחרים בחוק.

ידוע לכולנו שבמקרה של דוח שבו ממלא השוטר מספר סעיף לא נכון החוק מבוטל. אין סיבה שבמקרה הזה המצב יהיה שונה.

 

2) אני חושב שאתה טועה בפרשנות שלך של הנקרא.

Auto Emoción

פורסם

למה קומבינה?

מדובר על אביזר חוקי בעל תו תקן שנרכש כתוספת במעמד רכישת האופנוע.

אם מישהו רוכש היום פרארי ובוחר כתוספת אגזוז ספורט, שמאושר על ידי מכון התקנים, משרד התחבורה והיבואן, מדובר בקומבינה?

Auto Emoción

פורסם

ההורדה מהכביש תקינה לגמרי, אין לך שום דבר לעשות חוץ מלתקן את הליקויים ולהתייצב להציג את התיקון. בהצלחה.

פורסם

2) אני חושב שאתה טועה בפרשנות שלך של הנקרא.

 

לדעתי דני666 קרא נכון את הטקסט, וזה גם הגיוני שלא יגבילו את השוטר רק למקרים בהם יש בידי הנהג רישיון רכב.

אני אמנם לא משפטן, אבל לדעתי ההתפלפלות הזאת לא תעזור לך מול הרשויות. זה קצת מזכיר את אלה שביקשו שיבטלו להם את הדו"ח כי השוטר לא חבש כובע.

אפילו אם אתה צודק (ואתה לא), הקצין שיטפל בקבילה שלך יגיד לך "תוציא רישיון רכב" וייתן לך בדיוק את אותו הדו"ח, הפעם (לשיטתך) חוקי למהדרין.

 

יותר פרודוקטיבי יהיה עבורך לגשת למוסך ולהשיג את האישורים הרלוונטיים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

×
×
  • תוכן חדש...