Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצת כבוד מקהילת המיאטות ב-MIATA.NET!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7786 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מוטי... ראשית ח"ח עצבני.... כל הכבוד!!!!

 

שנית.. התוכל להסביר לי בבקשה מה קורה בתמונה הזאת? איפה הדשבורד המקורי? לוח השעונים המקורי? הקופסה במושב הנוסע?

 

(אני ויתרתי על קריאת הכתבה מטעמי עצלנות, אז מצטער מראש אם התשובה נמצאת שם..)

התשובות לרוב השאלות נמצאות בשרשור על הפחתת משקל, הנה הקטע האמור -

לצורך חיפושים עתידיים של אנשים בפורום אני רושם את מה שאני אישית גילחתי מהאוטו בשביל להפחית משקל, למען ההבנה המכונית היא מכונית מירוץ בלבד שלא לשימוש על כבישים ציבוריים בשום מקרה -

איך מורידים משקל?

 

מוציאים מהאוטו דברים שלא הכרחיים לו לנסיעה -

 

מזגן על כל האביזרים הנלווים

מערכת הגה כוח שלמה

מערכת חימום

סוככי שמש

סטריאו

כריות אויר

הגה הוחלף להגה מירוצים (קל יותר על הדרך)

דשבורד

כל שטיח, ריפוד או חומר בידוד לחום / קור / רעש

אנטנה חשמלית

גלגל רזרבי

כל גוף תאורה שהוא בחלקו הקידמי של הרכב (פנסים קדמיים, איתותים וצדדיים)

קליפרים קדמיים קלים יותר (וכמובן הרבה יותר טובים)

כל מערכת המגבים והשפריצרים

כסא נהג הוחלף למושב מירוצים שהוא גם יותר קל

בקרת שיוט

כל חלק דיפון שהוא בתא המטען

צופר

תמיכות פנימיות לפגושים

חיתוך של כל הפגוש האחורי לשיפור האווירודינאמיות (מוריד גם משקל)

חיתוך של רוב התמיכות בצד התחתון של מכסה המנוע

חגורות בטיחות מקוריות הוחלפו ברתמות מירוצים (גם הן קלות יותר)

חירור (SWISS CHEESING) של מספר תושבות ומתאמים האוטו שהיו "חזקים מדי".

החלפה של כל מערכת הפליטה בצינור אחד קצר שיורד מהטורבו לרצפה מתחת לאוטו

החלפה של חלון כנף בצד הנהג לחלון עם כונס מ LEXAN (גם כן קל יותר)

הסרה של טבעות גרירה

הסרה של ברגים מיותרים והחלפה / חיתוך של כאלו שארוכים מדי

קיצור של צנרת הוואקום מתחת למכסה המנוע למינימום

הסרה של כמה מגיני חום מיותרים

ובטח שכחתי עוד הרבה דברים אחרים...

 

בביצוע כרגע -

דילול צמת החיווט של הרכב למינימום החוטים ההכרחיים וקיצור שלהם למינימום האורך הדרוש

הקופסה סתם הייתה על המושב בזמן הצילום, היא כמובן יוצאת החוצה כשהרכב בשימוש מבצעי :wink:!

 

לוח השעונים המקורי עדיין נמצא באוטו כשהוא קשור עם אזיקונים למוט שיושב מתחת ל(אין)דשבורד... הסיבה היא שאין לי עדיין שעון נפרד לראות כמות דלק במיכל אחרת הלוח היה מזמן בחוץ - הספידומטר לא מעניין, מד סל"ד יש לי אחד יותר טוב עם נורת איתות להחלפה הילוכים, חום מים, חום שמן ולחץ שמן יש לי שעונים יותר טובים מותקנים באוטו בקופסה המרכזית וכמו כן שעונים נוספים שאני זקוק להם על המסלול - גדישה/וואקום וטמפ' גז פליטה.

 

מוטי.

פורסם

אני זכרתי את עניין הורדת המשקל...

פשוט לא תיארתי לעצמי עד כמה רחוק זה יכול להגיע...:?

 

התמונה הזאת עשתה לי שכל... עכשיו אני מבין מה הכוונה שמוטי אומר "לגלח"...:-P:wink:

 

אמיר.

פורסם

מוטי!!! תעשה לי מיאטה! :p

כבוד. באמת כבוד. ברגעים כאלה אני מתגאה להיות ישראלי!

וסתם שאלה: האוטו הזה הוא STREET LEGAL????

אני רואה שיש לך לוחית רישוי עליו ושצילמת אותו במקום שלא נראה כמו מסלול מירוצים...

אני כבר מוותר על השאלה של "האם צריך לעמוד בתקינה מסויימת בנוגע לרכב בארה"ב?" כי אני יודע שהתשובה היא "לא" :)

פורסם

בזמן צילום אותה התמונה הרכב עדיין היה בחזקת חוקי לכביש (לפחות במה שמשרד הרישוי ידע עליו :twisted:...), כיום הרכב לא חוקי ולא משמש לנסיעה בכבישים ציבוריים.

 

מוטי.

פורסם

כל הכבוד !

באמת כל הכבוד, על ההשקעה, התוצאות, הרעיונות !

מאוד נהנתי לקרוא את הכתבה ואני באמת חושב שמגיע למיאטה הזאת להיות מיאטת החודש.

יישר כח, ומי יתן ותמשיך רק לפתח את הרכב המדהים הזה. :mm_yeah:

 

רציתי רק לשאול, אם אפשר, אם היה אפשר לדעתך להשיג את אותם תוצאות שהתוספת על הטמבון האחורי נותנת, אם היית מעצב את זה בצורה אחרת? כלומר, אם נניח היית מעצב את התוספת בצורה עגולה למשל.

תודה :-)

!AWDSOME

פורסם
שכחתי לשאול - בסוף לקחת את הפורשה הזאת שיש בגלריה שלך? ;)
חיובי.. היא קצת יותר (באמת שממש קצת) מהירה בישורות ואני קצת יותר מהיר בסיבובים הדוקים שהמסלול המצולם מלא בהם (לעומת ישורת אחת קצרה).

 

לאיש המערות -

אני מניח שניתן לעצב את הפגוש בהרבה צורות שונות ולהפיק תוצאות שאולי יהיו דומות למדי, את הפגוש שלי בניתי לפי מיטב הבנתי ובעזרת הידע שברשותי.. מצטער אבל אני לא הולך להסביר פה את הכל כרגע, זה מורכב למדי וארוך מכדי לפרט.

 

מוטי.

פורסם
לאיש המערות -

אני מניח שניתן לעצב את הפגוש בהרבה צורות שונות ולהפיק תוצאות שאולי יהיו דומות למדי, את הפגוש שלי בניתי לפי מיטב הבנתי ובעזרת הידע שברשותי.. מצטער אבל אני לא הולך להסביר פה את הכל כרגע, זה מורכב למדי וארוך מכדי לפרט.

 

מוטי.

בוקר טוב,

גדעון זה השם :-)

 

אני בטוח שזאת תורה שלמה כל העניין של אווירודינמיקה, אבל בכל זאת עוד שאלה קטנטנה, אם אפשר. התוספת נותנת גם יציבות נוספת בפניות נכון?

ראיתי שבמכוניות ספורט יקרות (אקסיג', איבו, 360) לדוגמא, הם מוסיפים "סנפירים" כמו שהם קוראים לזה, בחלק התחתון האחורי של הרכב, שמקבילים לאורכו של הרכב, לא מאונכים כמו ספויילר, כדי לקבל יציבות בפניות. באיבו אפילו יש על הגג...

כל הקטע הזה של תוספות שמגבירות Downforce, וביצועים בכלל מאוד מעניין ובגלל זה אני שואל.

 

שוב תודה.

!AWDSOME

פורסם
חחח איזה קרציה אני...

אפשר לנסוע אם הצמיגי סליק האלה גם ברחוב או שעדיף שלא כי הם נשחקים מהר יותר ?

שלילי חזק ביותר.

צמיגי סליקס הם לא חוקיים לכביש, לא בטיחותיים לכביש ולא מיועדים לכביש, הם צמיגי מסלול בלבד!

חוץ מזה, אני מניח שהם ישרדו רק כמה שעות בודדות של שימוש כביש.

 

גדעון -

ה"סנפירים" כמו שאתה (ואולי כך מקובל לקרוא להם בישראל) בחלקו התחתון של הרכב מהווים חלק מהדפיוזר (Diffuser).

מטרתו של הדפיוזר היא לתעל את האויר הזורם מתחת לרכב החוצה כשהוא זורם בצמוד למשטח וכתוצאה מכך נוצרת תופעה של כוח עילוי שלילי לרמה מסוימת, במספר רכבים זה ימנע את היצירה של כל כח עילוי בחלקו האחורי (Lift) ובמספר רכבים היעילות גבוהה יותר ותיצור כח הצמדה (Downforce), ע"ע פרארי לדוגמא.

החלקים האנכיים בדפיוזר תפקידם הוא פחות ליצב את הרכב בפניות ויותר לוודא שכיוון זרימת האויר נשמר והאויר לא "בורח" לצדדים שהרי תופעה כזו תהפוך את הדפיוזר לפחות אפקטיבי... דוגמא למשהו שמוכר לך שעושה בדיוק את אותה העבודה תוכל לראות בפלטות הקצה שמורכבות על כנפיים של מכוניות מירוץ (ומטוסים ואפילו מסוקים מסוימים) שתפקידן זהה למדובר.

 

אל תתבלבל עם אותם הסנפירים הקטנים שעל גג האיבו (נקראים Vortex generators), אין בינם לבין יציבות הרכב בפניות שום קשר, מטרתם היא שיפור התאוצה והיעילות האוירודינאמית של הרכב במהירויות גבוהות ע"י הפחתת הגרר.

הם מאיטים את זרימת האויר בקצה הגג, מה שגורם לאויר לזרום יותר בצמוד לגוף הרכב באיזור החלון האחורי - דבר שמפחית את הגרר (Drag)... לאור העובדה שהשיפור הנמדד הוא 3.5% במהירות של 100 מייל לשעה (160 קמ"ש), אני מוכן לומר שהחלק הנ"ל נועד יותר להוסיף לעיצוב הקרבי של האיבו יותר מלכל דבר אחר.

 

אם כבר אנחנו מדברים על חלקים אנכיים שמשפרים את יציבות הרכב בפניות, לסובארו STI של ה-WRC יש מה להציע עם עיצוב הכנף האחורית שבדיוק נועד למטרה זו -

689442.jpg

 

מוטי.

×
×
  • תוכן חדש...