Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנעה עם כבלים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם מותר להתניע בכבלים רכבים חדשים?

זה נכון שאסור להטעין רכב ישן עם רכב חדש? שמעתי משהו על זה שזה יכול להרוס את המצבר

פורסם

כל רכב מותר להניע אם כבלים מכל רכב אחר בעל מערכת חשמל שעובדת באותו מתח.

 

 

יש להקפיד על חיבור נכון של הכבלים.

 

רק אדם אחד מחבר אותם בשתי המכוניות.

לא להפוך בין פלוס למינוס, לא לקצר בין פלוס למינוס, לא לגעת עם כבל פלוס בשום דבר. לוודא הידוק טוב של ה"תנינים" על קטבי המצבר, לנסות לתפוס כמה שיותר שטח מגע.

 

 

בזמן ההתנעה של רכב עם מצבר פרוק, הרכב התורם צריך להיות כבוי.

 

 

במקרה של טעות בחיבור, יכול לקרות נזק גם למכונית מודרנית וגם לישנה.

 

 

פורסם
כל רכב מותר להניע אם כבלים מכל רכב אחר בעל מערכת חשמל שעובדת באותו מתח.

 

 

יש להקפיד על חיבור נכון של הכבלים.

 

רק אדם אחד מחבר אותם בשתי המכוניות.

לא להפוך בין פלוס למינוס, לא לקצר בין פלוס למינוס, לא לגעת עם כבל פלוס בשום דבר. לוודא הידוק טוב של ה"תנינים" על קטבי המצבר, לנסות לתפוס כמה שיותר שטח מגע.

 

 

בזמן ההתנעה של רכב עם מצבר פרוק, הרכב התורם צריך להיות כבוי.

 

 

במקרה של טעות בחיבור, יכול לקרות נזק גם למכונית מודרנית וגם לישנה.

 

חדש לי, תוכל להסביר למה ?

פורסם

כשהסוויץ' סגור חלק גדול מהמערכות מנותקות מהמצבר ולא יקרה להן משהו במקרה של חיבור לא נכון.

 

 

מצבר טעון ברכב התורם + כבלים טובים יאפשרו להניע את הרכב השני גם כשמנוע של הרכב התורם כבוי.

 

 

פורסם
כל רכב מותר להניע אם כבלים מכל רכב אחר בעל מערכת חשמל שעובדת באותו מתח.

 

 

יש להקפיד על חיבור נכון של הכבלים.

 

רק אדם אחד מחבר אותם בשתי המכוניות.

לא להפוך בין פלוס למינוס, לא לקצר בין פלוס למינוס, לא לגעת עם כבל פלוס בשום דבר. לוודא הידוק טוב של ה"תנינים" על קטבי המצבר, לנסות לתפוס כמה שיותר שטח מגע.

 

 

בזמן ההתנעה של רכב עם מצבר פרוק, הרכב התורם צריך להיות כבוי.

 

 

במקרה של טעות בחיבור, יכול לקרות נזק גם למכונית מודרנית וגם לישנה.

 

תוספת קטנה:

לאחר חיבור הכבלים בין שני המצברים (+ ל +, - ל -) יש לאפשר למצבר הנתרם להיטען במשך מספר דקות לפני שמנסים להניע (את זה אפשר ואולי רצוי כשהרכב התורם מונע. כעבור מספר דקות ניתן לכבות את המנוע של הרכב התורם ואז להניע את הרכב הנתרם). אם לא מאפשרים למצבר הנתרם את פרק הזמן הזה הרכב הנתרם עלול להתקשות להניע.

פורסם

תלוי ברמת הפריקה של המצבר הנתרם.

 

אם יש אורות ברכב, הרדיו עובד, הכל עובד אבל אין מספיק כוח למצבר לסובב את הסטרטר במהירות הנדרשת, אפשר לוותר על התהליך הנ"ל. לחבר כבלים ולהניע ישר.

 

אם המצבר פרוק לגמרי, אין חשמל בכלל ברכב, אז כן לעבוד לפי התהליך הנ"ל.

 

 

פורסם
האם יש צורך אמיתי לחבר מינוס תורם לגוף הרכב הנתרם במקום לקוטב מינוס, ולהקפיד על סדר חיבור "מעגלי" וניתוק בסדר הפוך, או שזו רק פרקטיקה בטיחותית למניעת טעויות?

 

יש כאן קישור ל"התנעת מכונית בעזרת כבלים", הם מציינים לגבי שאלתך שישנם 2 פרקטיקות (חיבור ישיר לקטבים והשני חיבור המינוס לגוף הרכב משיקולי בטיחות הקשורה לגז מימן הנפלט מין המצבר, ראה אזהרה 4 סעיף 4).

http://www.pagosh.co.il/useful-information/mazber.php

פורסם

ממילא מינוס המצבר מתחבר לגוף הרכב ולמנוע. עולה איפה שככל שיש אפשרות לחיבור כבל מינוס העזר לגוף המנוע עצמו וזאת במקום למינוס המצבר, עדיף הדבר.

למה? כי זה יחסוך נפילות מתח [גם אם רק זניחות לכאורה בין חיבורי המצבר וגוף המנוע שאל גוף המנוע מחובר המתנע] כך שיקל את סיכויי ההתנעה במצבים קיצוניים.

 

והחשוב מכל - כבלי עזר להתנעה מקצועיים מאוד, ולא רק כאלה המתיימרים להיות כאלה וארוזים באריזות מפתות.

למה? כי ברוב המקרים כאשר כבלי העזר לא אפשרו התנעת הרכב, הסיבה נעוצה בכבלים שאינם מסוגלים לספק את הזרם הנדרש ולא בתקלה באוטו שמנסה לעזור להניע ואו בבעיה אפשרית אחרת.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
האם יש צורך אמיתי לחבר מינוס תורם לגוף הרכב הנתרם במקום לקוטב מינוס?

 

במכוניות מסויימות מצבר מותקן בצורה כזאת שאין גישה בכלל לקוטב מינוס לפני ניתוק קוטב פלוס והורדה של קוספת פלסטיק אשר בתוכה נמצא המצבר.

 

באוטו שלי (ברלינגו) המצבר מותקן בצורה זו.

יש נקודת חיבור מינוס נפרדת ליד המצבר אבל לא ממש קרוב אליו, ראה תמונה.

 

111.jpg

 

 

×
×
  • תוכן חדש...