Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוף להצקות ה500, כלה חדשה הוזמנה (אולי חתן?)


shainin
שימו לב! השרשור הזה בן 6993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

2 תמונות להמחשה. ונעילת השרשור..
איפה אתה גר?:wink:

תהנה ממנו ושמור עליו.. יש אנשים רעים וצרי עין שם בחוץ..

סע בזהירות.

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש!

 

המלצה: אל תסתפק בשרשרת היחידה שמופיעה בתמונות

 

תוסיף לפחות שרשרת אחת נוספת לגלגל האחורי ואחת נוספת

שתעבור דרך השילדה. אני יודע שבCBF ניתן להעביר דרכה שרשרת.

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שם לב שההערות העיקריות הן "שמור עליו" וכ"ו הנוגעות לגניבה

 

 

חבר'ה אל תצפו ממני באמת שזאת השרשרת היחידה

זאת חניה זמנית בתצלום. האופנוע מאובטח בבית בצורה די רצינית.

HOOTERS

:ladysman:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם ללא קשר, אחד מכתבי הרכב המוצלחים של הארץ הכתיר את ה CBF כ500 הטוב ביותר, בסוף השבוע.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם ללא קשר, אחד מכתבי הרכב המוצלחים של הארץ הכתיר את ה CBF כ500 הטוב ביותר, בסוף השבוע.

סקוטר, הכתבה יצאה גם און ליין או רק בגליון המודפס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שעיתונאי אופנועים בישראל, כמעט תמיד מכתירים את האופנוע הכי חדש כ-"אופנוע שלמתחרים יהיה קשה מאוד להתעמת איתו" או כ-"קלף חזק ומנצח"

זה מאור מצחיק אותי.

בעליו החדש של HONDA CR 125!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שעיתונאי אופנועים בישראל, כמעט תמיד מכתירים את האופנוע הכי חדש כ-"אופנוע שלמתחרים יהיה קשה מאוד להתעמת איתו" או כ-"קלף חזק ומנצח"

זה מאור מצחיק אותי.

כשתרכב על שלושת האופנועים שבכתבה, תבין שהדברים נכתבו במלוא הרצינות.

 

פשוט הCBF אופנוע ה-ר-ב-ה יותר טוב מהGS והER בכל פרמטר אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואללה שיחקת אותה, דנדש מהניילון .....רק אל תשכח לא להשאר בהילוכים קבועים או סל"ד קבוע בזמן ההרצה. והכי חשוב, סע בזהירות...ותקח בחשבון כל שטות אפשרית של הנהגים הסובבים אותך.

HAVE FUN TAKE CARE!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם ללא קשר, אחד מכתבי הרכב המוצלחים של הארץ הכתיר את ה CBF כ500 הטוב ביותר, בסוף השבוע.

באיזה עיתון זה היה? אם יש לך את הכתבה ואתה יכול לסרוק אני אשמח מאוד

אני והקליאו כבר לא ביחד

אווווי הגעגועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אשמח לקבל עותק \ קישור או את שם העיתון בו פורסם

 

 

 

באיזה עיתון זה היה? אם יש לך את הכתבה ואתה יכול לסרוק אני אשמח מאוד

HOOTERS

:ladysman:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה:

 

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=544650&contrassID=2&subContrassID=23&sbSubContrassID=0

 

 

מועדון ה-5000.gifמאת עזרא יצחק0.gifקוואסאקי ER, סוזוקי GS או אולי הונדה CBF? מבחן השוואתי לאופנועי אמצע הדרך0.gif0.gif"מאזדה 3 או פורד פוקוס?" - סביב שאלה זו סובבות רבות משיחות הפסקות הצהריים השגרתיות של עובדים בחברות היי-טק. ובמקביל מתגלגלת לה השאלה במפגשי אופנוענים ובפורומים באינטרנט - "מה עדיף? סוזוקי GS, קוואסאקי ER או אולי הונדה CBF?" מדובר באופנועי אמצע הדרך, נפח מנוע 500 סמ"ק, תקרת הנפח המותרת ברכיבה לבעלי רישיון ב'.

 

לכל תחום מוטורי יש כרטיס כניסה: כלים זולים יחסית, הממלאים מגוון של משימות, 0.gif0.gifp.0.2502.800.1.9.jpg0.gif0.gif0.gif0.gif0.gifמבלי להצטיין באף אחת מהן. סוסי עבודה. שום רוכב אינו ממלמל את שמם מתוך חלום. הם מתאימים לאופנוענים מתחילים ויהיו בשביל רובם השלב הראשון בדרך לעולם אופנועי הכביש הגדולים יותר. אלו אינם הדגמים היחידים בקטגוריה, אך שלושתם נחשבים מתחרים ישירים.

 

כדי לרכוב על אופנועים כאלה נדרש רישיון מסוג ב' המתיר רכיבה על אופנוע בעל תיבת הילוכים רגילה ובנפח עד 500 סמ"ק. כיום מחזיקים כ-154 אלף מתושבי ישראל ברישיון נהיגה מסוג זה ומתוכם הונפקו כ-8,800 בשנה האחרונה בלבד. זוהי קטגוריית הביניים, שדרכה מחויב לעבור כל רוכב בדרכו לקטגוריה הבכירה יותר ("ללא הגבלת נפח מנוע").

 

שלושת הדגמים הנבחנים כאן מציעים אופי ידידותי ומתאים לרוכב המתחיל. מאות קילומטרים של רכיבה מבהירים, כי אף שמדובר בכלים דומים מאוד "על הנייר", הרי בפועל קיימים הבדלים ניכרים.

 

המתמודדים

 

הונדה CBF הוא האופנוע הצעיר בשלישייה. מדובר באופנוע חדש לחלוטין ולא בשדרוג הדגם היוצא (ה-CB500). עוד במבחן שערכנו לו בעת השקתו בארץ היה ברור שהוא מציב רף גבוה מהמקובל בקטגוריה ויכולתו הדינמית בלטה מאוד לעומת מתחריו. מחירו (כ-63 אלף שקלים) דורש בירור מעמיק, אם ההפרש בינו לבין מתחריו (כ-18,800 שקלים הפרש המחירים בין CBF לקוואסאקי ER5, הזול שבחבורה) מתבטא גם בחבילה שמקבל הרוכש הפוטנציאלי.

 

-GS הוא רב-המכר הישראלי של סוזוקי. אמינותו ופשטותו הקנו לו מוניטין של ממש בשוק הישראלי, והוא מיובא מאז 1989 כמעט ללא שינוי. הגרסה הנבחנת כאן היא ה-F, העטופה פלסטיק. הדגם העירום (E), הוותיק יותר, עדיין מוצע למכירה תמורת כ-5,400 שקלים פחות. למרות גילו, לא נס ליחו של הסוזוקי ומקצה השיפורים ההדרגתי והמתון שעבר במשך השנים הותיר אותו חבר מכובד במועדון ה-500.

 

ER5, המתחרה מבית קוואסאקי, קשיש בקטגוריה, מצויד במנוע שתוכנן בסוף שנות ה-80 והוכיח עצמו היטב במגוון אופנועי ה-500 סמ"ק של היצרנית (אותו מנוע מושתל גם ב-KLE ,EN ו-GPZ, שהשנה הופסק ייצורו; כולם מתוצרת קוואסאקי). ה-ER הוא אופנוע מיושן אך זול ואמין, וגם הוא, בדומה ל-GS, עבר עדכונים קטנים ושינויים קוסמטיים בלבד במשך השנים. הקוואסאקי והסוזוקי הם דוגמה מובהקת למאפיין נוסף של הקטגוריה - שמרנות.

 

מנוע ותיבת הילוכים

 

אחרי שבת גשומה הפציעה השמש, האספלט התחמם, השדות הוריקו ולא נותר אלא ליהנות מהדרך ומהרכיבה על האופנועים. מתברר שגם אופנוענים ותיקים מחייכים ונהנים על אופנועי ה-500 סמ"ק. בכביש הארוך והשומם שחוצה את רמת הגולן נבדקה גמישות המנועים בתאוצה. משתתפי המבחן מצוידים במנועים דו-בוכנתיים מוזני מאיידים ובתיבה של שישה הילוכים ומפתחים הספק של 56-47 כ"ס. ה-GS הוא הכבשה השחורה עקב קירור אוויר ושני שסתומים בלבד לכל צילינדר, לעומת קירור נוזל וארבעה שסתומים באחרים.

 

ברכיבה, אין ספק ש-CBF נותן תחושה שמנועו הוא החזק ביותר, אך בפועל לו ולקוואסאקי מנועים שווי עוצמה ו-GS מפגר אחריהם בבירור. מי שמחפש פיצוי על ביצועי המנוע של הסוזוקי ימצא אותם בתחנת הדלק. הסוזוקי הוא החסכוני ביותר (כ-19 ק"מ לליטר), הקוואסאקי מפתיע בצריכה נאותה ביחס לביצועיו (כ-18 ק"מ לליטר) וההונדה הוא השתיין הגדול ביותר (כ-15.5 ק"מ לליטר).

 

את תיבת ההילוכים המדויקת והחלקה ביותר מציע דווקא הסוזוקי - וטוב שכך. החולשה היחסית של מנועו דורשת מהרוכב החלפות הילוכים רבות ומשיכת הסל"ד מעלה מעלה. שני האחרים נהנים מכוח מנוע עדיף, אך סובלים מחולשה יחסית במיגון הרוח. זהו נושא כאוב בכל האופנועים העירומים. מסיכת החזית של GS הופכת את השיוט המהיר בכביש 6 לנינוח הרבה יותר.

 

נוחות

 

לא נדרשים קילומטרים רבים באוכף כדי להבין שלהונדה תנוחת הרכיבה מושלמת. מיקום הכידון ותמיכת הכיסא מקנים שליטה נהדרת לרוכב שממוקם עמוק בתוך האופנוע, בטוח ומחובר אליו בכל מובן. CBF מציב את הרוכב בתנוחה נוחה, ספורטיווית אך לא מעייפת, ומעל לכל - בעמדת מפתח לשליטה מרבית באופנוע. כיף אמיתי.

 

הסוזוקי יכול ללמוד מההונדה. מושבו הצר והרגליים שאנוסות להתקפל מכתיבים תנוחה קרבית שרחוקה מלהיות נוחה. למעשה, הסוזוקי הוא הפחות נוח מכולם.

 

על ER מרגישים רוכבי המבחן שמשהו אינו כשורה ובאחת מעצירות הקפה ניתחנו ופיצחנו את מהות הבעיה - הכידון. מיקומו, גובהו וצורתו גורעים במידה משמעותית מיכולתו של ה-ER ומאפשרויות השליטה בו. זהו כידון צר, נמוך ובעל זווית אחיזה קיצונית ולא נוחה. גם ניסיון לכוונו כראוי לא צלח ולא היה אפשר להתעלם מהעובדה התמוהה הזאת. ישכיל הרוכש הפוטנציאלי להחליפו בכידון רחב וגבוה מעט יותר.

 

התנהגות כביש

 

ברכיבה ספורטיווית נשאר הקוואסאקי הרחק מאחור. על אף המנוע המתחרה באומץ במנוע ההונדה, החבילה של מתלים, בלמים, כידון ושלדה אינה מספקת התנהגות ספורטיווית סבירה, גם לא בהשוואה לסוזוקי הוותיק, המציג שלדה איכותית, יציבות והרגשת ביטחון ואת הבלמים הטובים ביותר בחבורה. למרבה הצער, הסוזוקי חוסך מהרוכב עליו מידע על פעולות הגומלין שבין הכביש לאופנוע. המצב אינו חמור כמו בקוואסאקי, אך אינו מתקרב לאיכויות שמציע ההונדה. ה-CBF הוא אופנוע 500 טיפוסי רק בנפח. בכל שאר המכלולים הוא מזכיר את הקטגוריות הבכירות יותר, וחלק מרוכבי המבחן אף טענו שיעדיפו אותו על אחיו מרובע הצילינדרים בנפח 600 הסמ"ק (ה-CBF600). ההונדה הוא בית הספר הטוב ביותר לרכיבה שרוכב ה-500 יכול לקנות.

 

בעיר

 

ברכיבה עירונית גדושה בבורות עם קורטוב של סדקים ופסי האטה שוב מצליח CBF לקטוף את המקום הראשון, בהפרש קטן יחסית מ-ER. ה-GS מתגלה כמסורבל, נוקשה ולא נוח, והקוואסאקי - כבעל מושב נוח ומנוע גמיש. כוח ידיים רב נדרש לצורך היגוי בהשתחלות בין מכוניות - בלי ספק אשמתו של הכידון הסורר.

 

והמנצח הוא

 

אם מדרגים את שלישיית האופנועים באופן אבסולוטי, בלי התחשבות בתג המחיר, הרי יש מנצח ברור למבחן הזה. ההונדה CBF הוא אופנוע ה-500 הטוב ביותר בארץ כיום. הסוזוקי, למרות המנוע החלש וגילו המתקדם, מציע חבילה מאוזנת טובה ומהנה לרכיבה ומצליח לגנוב את המקום השני במבחן הזה מידיו של ה-ER. הכנסת נתוני המחיר למשוואה - CBF500 עולה 40% יותר מה-ER5 - עלולה לשנות את התוצאות.

 

שאלה לגיטימית תהיה: האם הם כלל בני השוואה? התשובה היא כן, בהחלט. 18 אלף שקלים (הפער בין ההונדה לקוואסאקי) אינם סכום של מה בכך, אך ההונדה הוא אופנוע אמיתי, מרגש, חי ובוגר, המגדיר תת-קטגוריה משלו. לא עוד אופנוע אפרורי, לא עוד סוס עבודה משעמם.

 

ומי שלא יכול להרשות לעצמו את מחיר ההונדה? טוב יעשה אם ירכוש דווקא את הקוואסאקי. הוא זול מהסוזוקי ב-3,500 שקלים ונמכר כשנתון 2005 לעומת 2004 של הסוזוקי. דומה כי יתרון האיכות של הסוזוקי אינו מצדיק את הפרש המחיר.

 

קוואסאקי ER5

 

מנוע: 2 בוכנות, קירור נוזל, 8 שסתומים, 498 סמ"ק

הספק מרבי: 50 כ"ס ב-8,500 סל"ד

מומנט מרבי: 4.6 קג"מ ב-7,000 סל"ד

בסיס גלגלים: 1,435 מ"מ

משקל יבש: 179 ק"ג

בלמים: קדמי - דיסק יחיד, 280 מ"מ; אחורי - תוף, 160 מ"מ

צמיגים: קדמי - 110/70 ZR17; אחורי - 130/70 ZR17

צריכת דלק (מבחן): כ-18.3 ק"מ לליטר

מחיר: 45,100 שקל (שנת 2005)

 

סוזוקי GS500

 

מנוע: 2 בוכנות, קירור נוזל, 4 שסתומים, 487 סמ"ק

הספק מרבי: 47 כ"ס ב-9,200 סל"ד

מומנט מרבי: 4.1 קג"מ ב-7,400 סל"ד

בסיס גלגלים: 1,410 מ"מ

משקל יבש: 169 ק"ג (דגם ה-180 ,(E ק"ג (דגם ה-F)

בלמים: קדמי - דיסק יחיד, 310 מ"מ; אחורי - דיסק יחיד, 250 מ"מ

צמיגים: קדמי - 110/70 ZR17; אחורי - 130/70 ZR17

צריכת דלק (מבחן): כ-19.3 ק"מ לליטר

מחיר לדגם ה-E ("העירום"): 48,542 שקל (שנת 2004)

מחיר לדגם ה-53,964 :F שקל (שנת 2004)

 

הונדה CBF500S

 

מנוע: 2 בוכנות, קירור נוזל, 8 שסתומים, 499 סמ"ק

הספק מרבי: 56 כ"ס ב-9,500 סל"ד

מומנט מרבי: 4.6 קג"מ ב-8,000 סל"ד

בסיס גלגלים: 1,480 מ"מ

משקל יבש: 183 ק"ג

בלמים: קדמי - דיסק יחיד, 296 מ"מ; אחורי - דיסק יחיד, 240 מ"מ

צמיגים: קדמי - 120/70 ZR17; אחורי - 160/60 ZR17

צריכת דלק (מבחן): כ-15.5 ק"מ לליטר

מחיר: 62,900 שקל (שנת 2005)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...