Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזראטי לבנטה - מבחן דרך - מסורת ומסירות


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקאיין מיוצרת כבר כמה זמן? 10 שנים בערך?

אתה תתבאס לקנות 911 כי פורשה מייצרים גם קאיין ויש מצב שידית האיתות תיהיה זהה?

 

לא אתבאס.

אבל חלק מהקטע של מכונית מרגשת זה הייחוד שלה.

אני פחות מתרגש מ 911 מאשר בעבר, כי היא מזכירה יותר מדי איזה מפלץ מדרכות.

 

 

בוא נגיד ש TVR או לוטוס בהרבה יותר מרגשות. וזה בגלל שהן פחות נדושות.

 

חן מה הקשר לאוטבוס של מרצדס ולפרייבטים שלהם. אין שום קשר עצובי. הערה מעידה שלא הבנת כוונתי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הטלפון מצלצל, פבל על הקו.

 

פבל: אתה בעבודה?

אני: כן

פבל: פנוי?

אני: לא כל כך, אני בדיוק באמצע משהו ותכף הולך לאכול, אפשר לחזור אליך עוד 2 דקות?

פבל: חבל, אני בדרך אליך עם לקוח פוטנציאלי.

אני: (מרגיש שמשהו קצת חשוד) טוב יאללה, תוך כמה זמן אתה פה?

פבל: 2 דקות.

אני: סבבה אני יוצא אליך.

 

יוצא החוצה, מבין שהוא כנראה מגיע עם משהו מעניין.

ואז, בום! גריל! קלשון! לבנטה.

 

היופי החיצוני

קשה להתעלם מהדבר הזה. הוא ענק. אוריד את זה מהלב ואומר את זה מעכשיו, לדעתי הוא נראה טוב.

אני מורגל כבר לראות את הענקיים האלה בעבודה, עם כל סמל שתרצו על הגריל. החל מיונדאי וקיה, דרך מרצדס, אאודי ו-ב.מ.וו ועד פורשה. עכשיו, גם מזראטי.

קשה לפספס את הגריל הזה, ועוד יותר קשה לפספס את הסמל שנראה כאילו הגדילו אותו לגודל שגם תמונות מגוגל ארת' ידעו לזהות אותו.

יש לפרונט של הרכב לוק כזה שכשהוא מגיע אליך מאחורה, אתה זז אם אתה רוצה ואם לא. כאילו הוא אומר לך "סע סע, לפני שאני נוגס בך".

העיצוב הוא מזראטי מובהק, רק שפה הוא סוג של קופה-סטיישן-שוטיינגברייק-ג'יפ כזה. הוא לא מרובע כל כך, הוא לא מעוגל כל כך, הוא איפשהו באמצע. אהבתי.

 

האופי הפנימי

גובה המרכב יורד באופן אוטומטי על מנת שחס וחלילה ישבני הקט ייאלץ להתאמץ ולטפס למעלה.

תא הנהג סולידי, בול כמו שאני אוהב. שונא תא נהג עמוס, לא יכול לסבול את זה. אני רואה את זה כשאני יושב בקדילאק או בלקסוס. כפתורים על גבי כפתורים וכל מיני טריקים ושטיקים. לא מתחבר לזה. כאילו מנסים לחפות על משהו, מתאמץ מידי. לדעתי תא נוסעים של רכב יוקרה חייב להיות סולידי ולא עמוס. בגלל זה אני אוהב את האינטיריור של ב.מ.וו ו-אאודי, ובגלל זה ממש אהבתי את האינטיריור של המזראטי.

החומרים הרכים בכל פינה בערך נותנים הרגשה ממש נעימה, ריפוד הגג עשוי מזמש לדעתי (לא סגור על זה) שכן המגע שלו רך ונעים בצורה בלתי רגילה, העור איכותי, הכל מוקפד.

 

ומה שזורם בעורקים

פה המקום לציין שתפעול הגיר היה לי ממש טיפה מוזר בהתחלה למרות שאני רגיל לתפעול של גיר דומה, אבל מתרגלים תוך דקה בערך אז הכל טוב.

יש לי ניסיון עם כל מתחרות הקטגוריה (X5/X6, Q7, GLE, קאיין) גם בתנועה עירונית וגם בכביש המפותל כך שיש למה להשוות.

מתחיל בכביש המפותל שאני מכיר מקרוב ושנהגתי בו בערך על כל דבר שהייתה לי הזמנות (כולל פורשה קיימן שממש במקרה הזדמנה אליי כחצי שעה לאחר הנהיגה בלבנטה) ולא היססתי ללחוץ.

כוח לא חסר. ממש לא חסר.

הוא מאיץ בהחלטיות תוך שהוא מתעלם לחלוטין מהעובדה שאנחנו בעלייה עם זווית לא קלה בכלל.

עיקול ראשון, רגל ברצפה, היגוי, ו...כלום. דבק. זוויות גלגול מורגשות מעט, אבל זה בסך הכל לגיטימי בסגמנט הזה.

הכביש ממשיך אבל אנשים מחליטים שזה לגיטימי להפריע לי. Get lost peasants! The behemoth needs to stretch!

זוכרים את הגריל? אז הוא עושה את שלו. אפשר ממש להרגיש את התחושה של היושב ברכב מלפנים כאשר הוא עושה כל שביכולתו לפנות את הדרך (אל דאגה, לא נצמד לתחת, מאפשר לו לסיים את העקיפה בבטחה).

הכביש נפתח שוב והעיקולים ממשיכים. פנייה לפנייה, דוושה לחוצה, והוא בשלו. מחזיק, אוחז, נותן בראש. מרשים מאוד בשביל 2.1 טון.

הרכב היחיד שעשה את זה יותר טוב זה ה-X6 M50d, אבל הוא עם 76 קג"מ אז זה קצת לא חוכמה.

אותו כביש, עכשיו בירידה, אותם עיקולים, כביש מעט יותר משובש, זה הזמן לבדוק את המתלים, הבלימה, שיבושים ואיך הכל עובד ביחד.

אקצר כי כבר ממש חפרתי - הוא פשוט מתעלם משיבושים בדיוק כמו שהתעלם מהעלייה. ירידה, מהירות, עיקול חזק ימינה, בור לרוחב הכביש (מכיר אותו, עולה עליו בכוונה), והלבנטה, כאמור, מתעלם. חתיכת סנוב הבהמה, מתעלם מהכל.

אפילו מרגישים את התחת רוצה לצאת, בפאקינג בהמה שכזאת. ההגה חסר תקשורת, אבל השלדה פטפטנית יותר מפרחה שגילתה שחברה שלה הלכה לסרט עם כל החברות שלה ולא הזמינה אותה (ביחס לג'יפ כן?). סחתיין.

הבלימה זה קטע מעניין. יש המון רגש בדוושה מבחינת עוצמת הלחיצה, אבל הדוושה עצמה ספוגית משהו. כמו שאמרו לפניי, הוא קצת מתקשה לבלום את כל המשקל הזה. הוא עושה את זה בצורה נחושה, אבל ניכר כי הבלמים ממש מתאמצים לעמוד במשימה.

גם בידוד הרעשים עושה את שלו בלהתעלם מכולם ולהעלים מיושבי הרכב את התרחשויות העולם. איכות ההרכבה גם בחגיגה וכצפוי, לא שמעתי קרקוש ולו הקטן שבקטנים.

חוזרים לעיר, וחברי לנסיעה אומר שבמהירויות נמוכות הוא בועט כשעולה על מהמורה רצינית. מה עושה אדם שנוהג ברכב במטרה לבחון אותו? נוסע לכביש משובש ובודק את זה כמובן.

אז לא כל כך הסכמתי עם עמיתי לנסיעה, לדעתי הרכב מתמודד עם כביש משובש בצורה נהדרת גם במהירות עירונית לחלוטין.

אולי באזור של 15-20 קמ"ש מרגישים קצת יותר את הכביש, אבל שום דבר שאני יכול לקרוא לו אי-נוחות.

 

זהו, נגמר. צריך לסיים.

אני מגיע לנקודת הסיום ומתפנה לצלם כמה תמונות, אומר שלום יפה לרכב ולאנשים שבאו איתו, ורק אז שם לב שזאת הפעם הראשונה ששמעתי את המנוע כמו שצריך. כשאני בחוץ כמובן.

אני לא יודע אם זה שהוא מבודד כל כך טוב, או שאני פשוט התרכזתי בנהיגה, אבל פשוט לא זכור לי שבכלל שמעתי את הבהמה נוהמת.

יופי באמת, ממש תודה לך.

 

סנוב, כבר אמרתי?

 

*ותודה לפבל על ההזדמנות לנהוג בכלי הזה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

חן מה הקשר לאוטבוס של מרצדס ולפרייבטים שלהם. אין שום קשר עצובי. הערה מעידה שלא הבנת כוונתי.

 

הכוונה הייתה לבגירה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה שיח חרשים, אתה לא התכוונת לחן, התכוונת אליי אבל אני כלל לא עניתי לך אלא לגירי-גירי שטען ש:

מה זאת אומרת?

:shock:

זה יצרן שבנה את שמו כמציע רכבים מסוימים, עם תכונות מסוימות. כשהוא מפסיק עם זה, אז איזה ערך מוסף הוא נותן ביחס לאינפיניטי FX לדוגמא חוץ מהשם?

 

בכל מקרה, אני לא מצליח להבין את הרציונל שלך/כם, לפיו אף אדם לא יקנה ג'וליה כי קיימת המיטו (ובקרוב הסטלביו)?

 

שאבין, כל פעם על הכביש שהיית נוסע ב RS היית מתבאס כשהיית רואה פורד טרנזיט?

 

לכל יצרן יש רכבים יותר טובים ופחות טובים, יותר נחשקים ופחות נחשקים ואין שום סיבה שאחד ישפיע על השני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה,

זה בדיוק העניין. שאין דינה של מזראטי או כל יצרן אחר עם ייחוס, כדין רכב של יצרן שמלכתחילה ייעד אותו להיות משנע נוסעים מנקודה א' לנקודה ב' ללא שום ערך מוסף. יוצא שאם מחר בנטלי, פרארי וכד' יחליטו להוציא משאית חלוקה, אז גם זה יהיה בסדר לדעתך?

את הדוגמא עם המיטו לא כל כך הבנתי. תוכל לחדד בבקשה?

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזראטי היא יצרן רכב, שזה אומר שהיא חברה עסקית לכל דבר ועניין.

 

חברה צריכה כסף. חברה צריכה ליצור רווחים חדשים ולמקסם קיימים.

 

אם צריך לייצר ג'יפ כדי להגדיל רווחים ושיוכלו להמשיך לייצר גם את הGT, גיבלי, קוואטרופורטה, GT-MC ועוד, אז זה שווה את זה.

 

לפחות כשהם עשו ג'יפ, הוא יצא להם ממש טוב.

 

הרי אם מזראטי היו בעוד כמה שנים/עשרות שנים מתים בגלל היעדר תזרים מזומנים, כולם היו אומרים שחבל שלא עשו איזה ג'יפ כדי לממן את עצמם.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי. רק שאם הם מתכוונים להמשיך עם רכבים בסגנון הQuattroporte, אז הם מצידי יכולים לסגור את הבאסטה כבר עכשיו. כזה שיקוץ משוקץ

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור אתה רוצה שהיצרן הזה ייצר רק רכבי ספורט וזהו. ואם זה אומר שבסופו של דבר הוא יחדל מלהתקיים כי נעדר מהקטגוריה הכי חמה בשוק, עדיף ככה.

 

אני בכיוון?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אבהיר את הנקודה. אין לי שום דבר נגד הQuattroporte, נהפוך הוא, במיוחד דור V, אחת המכוניות האהובות עלי. התכוונתי ספציפית לדגם הנוכחי, שהוא איום ונורא בכל אספקט. שילכו בדרכה של פורשה, שייצרו SUV בשביל הכסף, אבל ימשיכו עם מכוניות הנוסעים/ספורט שלהם. למרות שפורשה לא מדברת אלי, אני מעריך את היצרן שדבק ברעיון המקורי, אפילו מבחינה עיצובית (911 לדורותיה).

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתבאס.

אבל חלק מהקטע של מכונית מרגשת זה הייחוד שלה.

אני פחות מתרגש מ 911 מאשר בעבר, כי היא מזכירה יותר מדי איזה מפלץ מדרכות.

אוי נו באמת...אז אני מניח שהיצרנים הראויים היחידים מבחינתך הם: פרארי, פאגאני, קוניגסג, אסטון מרטין, לוטוס ובוגאטי. מקווה שלא שכחתי מישהו.

 

יש לך טעם יקר.

 

אני אבהיר את הנקודה. אין לי שום דבר נגד הQuattroporte, נהפוך הוא, במיוחד דור V, אחת המכוניות האהובות עלי. התכוונתי ספציפית לדגם הנוכחי, שהוא איום ונורא בכל אספקט. שילכו בדרכה של פורשה, שייצרו SUV בשביל הכסף, אבל ימשיכו עם מכוניות הנוסעים/ספורט שלהם. למרות שפורשה לא מדברת אלי, אני מעריך את היצרן שדבק ברעיון המקורי, אפילו מבחינה עיצובית (911 לדורותיה).

נהגת בדור הנוכחי של הארבע-דלתות? אני פשוט מנסה להבין מה כל כך איום ונורא ברכב המצוין הזה...

 

בכל אופן, מזראטי נמצאים כרגע במצב הטוב ביותר אי פעם. בעתיד הלא רחוק צפויה להופיע מחליפה לגראן טוריסמו ומיד לאחר מכן מזראטי חדשה - גרסת ייצור לאלפיירי.

 

לבסוף, לבנק הולכים עם כסף, לא עם מורשת וגם לא עם תשוקה איטלקית - זה בגדול חותם את הדיון הזה.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי, וגם לא רוצה. במקום עיצוב איטלקי אנין טעם ולא מתיישן, עוצבה בסגנון קוריאני, די דומה לקאיה אופטימה החדשה. הקבינה גם איבדה את הייחוד שאפיין את רכבי מזראטי מאז ומעולם. אין בה גם פתרונות טכניים כמו בקודמת, למשל מבנה Transaxle ו dry sump. אין לה גם מנוע V8. רכב מאד "סנטטי". תכסה את הסמל, ואף אחד בחיים לא ינחש על איזה רכב הוא מסתכל או נמצא בתוכו. תסתכל על המנוע של הקודמת ועל המנוע של זו הנוכחית, שמכוסה בפלסטיק. דוגמא קלאסית, איך יצרו חובבי רכב true enthusiasts, ואיך מייצרים היום.

בקשר לבנק, עניתי בהודעה הקודמת.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי נו באמת...אז אני מניח שהיצרנים הראויים היחידים מבחינתך הם: פרארי, פאגאני, קוניגסג, אסטון מרטין, לוטוס ובוגאטי. מקווה שלא שכחתי מישהו.

 

יש לך טעם יקר.

 

 

.

 

מי כתב מה ראוי ומה לא.

דובר על עיצוב מרגש. על ייחוד.

סליחה שפגעתי בציפור נפשך. מבטיח להמשיך ;-)

הרשימה שליקטת אמנם אינה רק איטלקית, אבל בהחלט לטעמי. כל הכבוד! מוותר על הבוגאטי...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובטוח גם על אסטון מרטין עם השיקוץ הזה...

d4tbp3l9.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. אם באמת נדרש דיוק עד הסוף.

אבל אין לי מושג כמה בדיחות כאלו נמכרו...ככה שנדוש זה לא הפך.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...