Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרצה לרכב חדש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם ,

קיבלנו לפני איזה יומיים את הג'ז החדשה ,

 

השאלה שלי היא האם צריך לעשות הרצה , אני כמובן עושה הרצה בכל מקרה אבל בהונדה לא אמרו לנו שום דבר על הרצה ושהתקשרתי למוסך המרכזי אמרו לי שלא צריך הרצה 100% ,

אני החלטתי גם ככה לא לעבור 4 אלף טור ..

 

האם זה הגיוני שבאמת לא צריך הרצה ? ( אני מבקש תשובות מאנשים שיודעים ולא ניחושים של ילדים בלי רישיון ) .

 

תודה מראש.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תראה אני יודע שחבר שלי קנה מגנום שנת 2002

והוא ישר ניכנס איתה לשטח בלי הרבה בעיות ושאלתי אותו

והוא אמר שהם בדקו ואמרו להם שהמנוע כבר עבר הרצה

ואם אמרו לך כבר שהמנוע עבר הרצה אז אין לך ממה לחשוש

ואני לא חושב שיש צרך בהרצה נוספת

חווית הנהיגה המושלמת

ב.מ.וו

פורסם
תראה אני יודע שחבר שלי קנה מגנום שנת 2002

והוא ישר ניכנס איתה לשטח בלי הרבה בעיות ושאלתי אותו

והוא אמר שהם בדקו ואמרו להם שהמנוע כבר עבר הרצה

ואם אמרו לך כבר שהמנוע עבר הרצה אז אין לך ממה לחשוש

ואני לא חושב שיש צרך בהרצה נוספת

 

 

הבעיה אצלי שמי שאמרה לי את זה זאת פקידה במוסך , היא אמנם הייתה בטוחה ב - 100%

בנושא ,

 

לי לא נראה הגיוני שברכב שמיוצר בפס יצור יעשו הרצה למנוע ... זה יותר מדי זמן .

פורסם

בקיצור..

 

האם באמת שווה להסתמך על ה"אבלה" שיושבת במשרד ??

 

כמה כבר יכול להיות קשה להחזיק תאצמך איזה 1-2 אלף קילומטרים..

לדעתי שווה לעשות הרצה.

 

או שזה ליסינג ?? :wink:

פורסם

אני מסכים ולכן אני יעשה 1000 קילומטר רגוע ...

 

הרכב למרבה הצער הוא לא ליסינג , אלוהים כמה אני מתגעגע לליסינג , הכל בחינם ...

פורסם

אין כזה דבר הרצה בקו היצור, כל רכב זקוק להרצה.

בתור כלל אצבע לרכבים עם מנועים רגילים למדי (לא מנועי M, למשל):

1500 ק"מ לא לעבור 3500 סל"ד ו-110 קמ"ש. לא ליסוע נסיעות

מאומצות (עליות ירושלים הן מאומצות, לצורך העניין - לא בדיוק

סוף העולם, אבל להמנע אם אפשר). המנע מנסיעה על סל"ד קבוע

לאורך זמן על.

 

M5, די להיות מחדל - ביקשו ממך אינספור פעמים לא לדבר שטויות.

אני לא מבין איך אתה יכול לכתוב כל-כך הרבה הודעות כל יום וכמעט כולן

כל-כך חסרות תועלת. תקרא את כללי הפורום ותפנים אותם - אם אתה לא

יודע, בלום פיך.

פורסם

לדעתי המכוניות היחידות שהמנועים שלהם הם אחרי הרצה זה מכוניות שלא יוצאות מקו יצור אלא מכוניות שמורכבות ידנית כמו אסטון, בנטלי וכו' ...

 

לא שאני מזלזל בג'ז שלי אבל היא לא בנטלי עדיין :lol:

פורסם
אין כזה דבר הרצה בקו היצור, כל רכב זקוק להרצה.

בתור כלל אצבע לרכבים עם מנועים רגילים למדי (לא מנועי M, למשל):

1500 ק"מ לא לעבור 3500 סל"ד ו-110 קמ"ש. לא ליסוע נסיעות

מאומצות (עליות ירושלים הן מאומצות, לצורך העניין - לא בדיוק

סוף העולם, אבל להמנע אם אפשר). המנע מנסיעה על סל"ד קבוע

לאורך זמן על.

 

M5, די להיות מחדל - ביקשו ממך אינספור פעמים לא לדבר שטויות.

אני לא מבין איך אתה יכול לכתוב כל-כך הרבה הודעות כל יום וכמעט כולן

כל-כך חסרות תועלת. תקרא את כללי הפורום ותפנים אותם - אם אתה לא

יודע, בלום פיך.

 

למר עומר

אם אתה לא מאמין אתה יכול להתקשר לסוכנות מיצובישי ולשאול אותם

האם רכב מגה מגנום שנת 2002 עבר הרצה למנוע או לא

חבר שלי לא ישקר לי והוא בדק את העינין בעצמו ואמר לי שהרכב עבר הרצה ולכן אני מאמין לו

זה שאתה לא מאמין לי זאת בעיה שלך ואתה מוזמן להתקשר לסוכנות שלהם ולבדוק את העינין...

ולמר RedR אם אתה אומר שאיזה פקידה שבטח לא יודעת להחליף גלגל אמרה לך את זה

אז זה כבר משהוא אחר אני חשבתי שדיברתה עם מוסכניק או מישהוא שבאמת מבין...

חווית הנהיגה המושלמת

ב.מ.וו

פורסם
אין כזה דבר הרצה בקו היצור, כל רכב זקוק להרצה.

בתור כלל אצבע לרכבים עם מנועים רגילים למדי (לא מנועי M, למשל):

1500 ק"מ לא לעבור 3500 סל"ד ו-110 קמ"ש. לא ליסוע נסיעות

מאומצות (עליות ירושלים הן מאומצות, לצורך העניין - לא בדיוק

סוף העולם, אבל להמנע אם אפשר). המנע מנסיעה על סל"ד קבוע

לאורך זמן על.

 

M5, די להיות מחדל - ביקשו ממך אינספור פעמים לא לדבר שטויות.

אני לא מבין איך אתה יכול לכתוב כל-כך הרבה הודעות כל יום וכמעט כולן

כל-כך חסרות תועלת. תקרא את כללי הפורום ותפנים אותם - אם אתה לא

יודע, בלום פיך.

 

למר עומר

אם אתה לא מאמין אתה יכול להתקשר לסוכנות מיצובישי ולשאול אותם

האם רכב מגה מגנום שנת 2002 עבר הרצה למנוע או לא

חבר שלי לא ישקר לי והוא בדק את העינין בעצמו ואמר לי שהרכב עבר הרצה ולכן אני מאמין לו

זה שאתה לא מאמין לי זאת בעיה שלך ואתה מוזמן להתקשר לסוכנות שלהם ולבדוק את העינין...

ולמר RedR אם אתה אומר שאיזה פקידה שבטח לא יודעת להחליף גלגל אמרה לך את זה

אז זה כבר משהוא אחר אני חשבתי שדיברתה עם מוסכניק או מישהוא שבאמת מבין...

 

תגיד לי, אתה רציני?

איפה אתה חי? אתה באמת חושב שעשו הרצה למנוע במפעל? ואם עשו הרצה למנוע (ולא

עשו) מה עם שאר המערכות?

 

די לבלבל לכולם בשכל, תפסיק כבר לענות על דברים שאין לך מושג בהם. אתה מטעה

אנשים בקשקושי "חבר שלי אמר לי שדודה של חברה שלו במיצובישי עשתה הרצה".

זה שבסוכנות אמרו לו את זה בהחלט לא הופך את זה לנכון...

 

אתה קשקשן נוראי, אם לא תלמד לשלוט בעצמך - לא תהיה לך יותר הזדמנות להטעות כאן

אנשים.

פורסם
אין כזה דבר הרצה בקו היצור, כל רכב זקוק להרצה.

בתור כלל אצבע לרכבים עם מנועים רגילים למדי (לא מנועי M, למשל):

1500 ק"מ לא לעבור 3500 סל"ד ו-110 קמ"ש. לא ליסוע נסיעות

מאומצות (עליות ירושלים הן מאומצות, לצורך העניין - לא בדיוק

סוף העולם, אבל להמנע אם אפשר). המנע מנסיעה על סל"ד קבוע

לאורך זמן על.

 

M5, די להיות מחדל - ביקשו ממך אינספור פעמים לא לדבר שטויות.

אני לא מבין איך אתה יכול לכתוב כל-כך הרבה הודעות כל יום וכמעט כולן

כל-כך חסרות תועלת. תקרא את כללי הפורום ותפנים אותם - אם אתה לא

יודע, בלום פיך.

 

למר עומר

אם אתה לא מאמין אתה יכול להתקשר לסוכנות מיצובישי ולשאול אותם

האם רכב מגה מגנום שנת 2002 עבר הרצה למנוע או לא

חבר שלי לא ישקר לי והוא בדק את העינין בעצמו ואמר לי שהרכב עבר הרצה ולכן אני מאמין לו

זה שאתה לא מאמין לי זאת בעיה שלך ואתה מוזמן להתקשר לסוכנות שלהם ולבדוק את העינין...

ולמר RedR אם אתה אומר שאיזה פקידה שבטח לא יודעת להחליף גלגל אמרה לך את זה

אז זה כבר משהוא אחר אני חשבתי שדיברתה עם מוסכניק או מישהוא שבאמת מבין...

 

תגיד לי, אתה רציני?

איפה אתה חי? אתה באמת חושב שעשו הרצה למנוע במפעל? ואם עשו הרצה למנוע (ולא

עשו) מה עם שאר המערכות?

 

די לבלבל לכולם בשכל, תפסיק כבר לענות על דברים שאין לך מושג בהם. אתה מטעה

אנשים בקשקושי "חבר שלי אמר לי שדודה של חברה שלו במיצובישי עשתה הרצה".

זה שבסוכנות אמרו לו את זה בהחלט לא הופך את זה לנכון...

 

אתה קשקשן נוראי, אם לא תלמד לשלוט בעצמך - לא תהיה לך יותר הזדמנות להטעות כאן

אנשים.

 

עומר - אני חושב שבמקרה זה אתה חייב התנצלות ל- M5.

 

אני יודע, שבפיאט עושים הרצה למנועים על פס הייצור.

הרצה דרושה כדי לתת לכל מיסבי המנוע "להתיישב" במקום. בפיאט, לאחר הרכבת המנוע, ולפני הרכבת הראש, מחברים את המנוע למכונה שמסובבת אותו, וככה מריצה אותו. (שמעתי זאת ממישהו שביקר במפעל פיאט, ראה זאת במו עיניו וקיבל הסברים).

 

אם הטכנולוגיה הזו הגיעה לפיאט, היא בטח קיימת מזמן במיצובישי. :D

 

רשמית - לא צריך הרצה.

מעשית - עד כמה שאני יודע - רצוי להריץ את המנוע, כדי לתת לכל החלקים "להתיישב" ו"להתרגל" זה לזה, וכם כדי לבנות שכבת פיח במנוע כדי לאפשר אטימה יותר טובה (אבל אני לא בטוח שהפיח מועיל).

 

אם לא תריץ את האוטו ותלחץ אותו על ההתחלה הוא לא יתפרק (מנסיון :D. מישהו דיבר על התעללות בליסינג? ), ובכל מקרה אם יהיו לזה השלכות, הן יבוא לידי ביטוי רק אחרי כמה זנים.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

אתה טועה.

 

לא מבצעים הרצה על קו היצור.

אם היו מבצעים הרצה, היה כתוב בספרי רכב לעשות הרצה?

ואיך בדיוק "מריצים" את התמסורת? מה שחבר שלך ראה במקרה

הטוב מכסה חלק קטן ממה שהרצה מכסה.

 

http://www.netcar.co.il/magazin/faq.asp#3001

 

ועוד קצת - אמנם היום חלקים שמיוצרים בקו יצור בעלי רמת דיוק הרבה יותר גבוהה, אבל

עדיין יש רמת חוסר התאמה מסוימת, גימור מחוספס בין חלקים שאמורים להתחכך אחד בשני

ללא הפסקה. ההרצה מאפשרת להם לעשות זאת בעדינות, לאט לאט עד שהגימור בשני

הצדדים נהיה חלק, ובמקום לקרוע את השמן - השמן מחליק מעל, וההתאמה מדויקת.

אז נניח שיש שני משטחים, בעלי clearance מסוים, מהיצור. עם במכה אחת אתה פתאום

מושיב את האוטו על 150 קמ"ש, יכול להיות שהרווח הזה יסגר בבום (ולא, העובדה שעברת

בדרך ל-150 קמ"ש בעוד כמה מהירויות לא ממש תעזור אם עשית את זה מהר), ושני

החלקים יוטחו אחד בשני - יוצרים את אותו גימור מחוספס. במקום זאת, חיכוך הדרגתי

ועדיין יתן להם אפשרות להתאמה.

פורסם

חשוב מאד להקפיד על החלפת השמן אחרי תקופת ההרצה (1000-2000 ק"מ)

השמן הזה מכיל חלקיקי מתכת וגרדים זעירים מדפנות הצילנדרים והבוכנות וחלקים אחרים במנוע שיוצרו בעיבוד שבבי.

 

נהוג ליצור מעין גרדים מקרוסקופיים על דפנות המתכות שנעות שתפקידן ליצור התאמה טובה בין הצילנדרים לבוכנות בתהליך הזה נפלטים לשמן חלקיקי המתכת הזעירים.

 

ידוע לי שחלק מיבואני הרכב לא מבצעים החלפת שמן בסיום ההרצה (לובינסקי למשל ב-206) בזמנו כשהייתה לי את ה-206 ביקשתי החלפת שמן בסיום ההרצה ודחו אותי בטענה שאין צורך עד מועד הטיפול 30,000.

 

לדעתי זו שגיאה וחיסכון מיותר מענין מהם הוראות היצרן להבדיל מהוראות היבואן.

ומענין עוד יותר מה יהיו הוראות היבואן לגבי ה-C3 שצריכה להגיע בכל יום :roll:

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

גם אני לא . לפיאט שלי כן עשיתי הרצה

וכן החלפתי שמן. זה מהמלצה של מוסך דניאל באשדוד (מוסך רשמי וסוכנות של פיאט באשדוד) שהוא חבר של המשפחה שלי...

למען האמת אחרי ההרצה חזרתי אליו ושאלתי אותו "מה עכשיו" והוא אמר לי

שעכשיו צריך להחליף את השמן וזהו...

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

פורסם

יש לי 206 בת חודש וחצי... בחברה גם אמרו לי שלא צריך לעשות הרצה. הקילומטרז' ברכב היה 2 ק"מ בלבד. אבל אני לא מקשיב להם ( הם לא יודעים אפילו מה זה פילטר פתוח ) עשיתי הרצה במשך 1000 ק"מ בלי לעבור את ה100... זה היה ממש קשה...

אבל זה נגמר, עכשיו אני מלמד את "החתיכה" שלי מה זה לחיצות :lol:


×
×
  • תוכן חדש...