Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבו - מקצר את חיי המנוע?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3632 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מקצר את חיי המנוע או לא...אני לא יודע ולדעתי זאת שאלה מאוד כללית ובעלת המון משתנים.

 

אבל אם חשבת לקנות רכב עם מנוע אטמוספרי החששות שלך היום בעיקר ממנוע וגיר, כמו שהיו קוראים לזה במכוני בדיקה.

במנוע עם טורבו, שהולך טורבו ויש להחליפו לפעמים אתה מגיע למחיר של מנוע.

כך שאפשר גם לשאול האם המנוע מקצר את חיי הטורבו ולצאת באותו נזק:wink:

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עמוד שלישי ועדיין לא מדברים על זה שהטורבו בעצמו מתקלקל?

הסיבה שהיפנים לא מתמשים בטורבו זה שזה עוד חלק יקר שמתקלקל באוטו.

פולו עם 100,000 ק"מ בטיפול מחליפים טורבו ושני מצמדים בעלות קרובה למחיר של האוטו אז.

טויוטה יאריס מחליפים שמן באותו טיפול.

 

תשאלו נהגי מוניות מה הם חושבים על מוניות דיזל טורבו.

אייל

פורסם
ההתפשטות היא לא מיידית- למעשה ברגע הראשון, כלומר ברגע הפיצוץ, אפשר להתייחס לצילינדר עם הבוכנה למעלה בתור תא סגור. פיצוץ הוא, בקירוב, מיידי. מעין input הלם, התנועה מתחילה רגע אחרי זה.

כמה אי דיוקים דיוקים ברשותך (אל תרגיש רע, הם חוזרים פה בפורום חדשות לבקרים):

1. לא פיצוץ, שריפה (combustion לא explosion)

2. ממש לא מיידי, כלכך לא מיידי שבסל"ד גבוהה מנועים דורשים קידום הצתה של מעל 40 מעלות בשביל שהשריפה תסתיים בזמן לנמ"ע..

 

תשאלו נהגי מוניות מה הם חושבים על מוניות דיזל טורבו.

אין צורך לשאול.

מונית היא עסק כלכלי,

אם רכב כלשהו לא מתאים למשימה, מהר מאוד המכירות שלו לשוק המוניות יתרסקו.

הטורבו דיזל שולט ב'ש' הידיעה בשוק המוניות כבר כמה עשורים. אז כניראה שמבסוטים ממנו אש!

יום טוב גם לך

פורסם

מונית היא עסק כלכלי,

אם רכב כלשהו לא מתאים למשימה, מהר מאוד המכירות שלו לשוק המוניות יתרסקו.

הטורבו דיזל שולט ב'ש' הידיעה בשוק המוניות כבר כמה עשורים. אז כניראה שמבסוטים ממנו אש!

 

הקשר לאמינות המנוע הוא לדעתי Non Sequitur.

 

ייתכן בהחלט, לדוגמה, שהחסכון בדלק מתקזז עם זה, ולנהגי המוניות זה משתלם.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

ייתכן בהחלט, לדוגמה, שהחסכון בדלק מתקזז עם זה, ולנהגי המוניות זה משתלם.

יש אלטרנטיבות לחיסכון בדלק,

הנעה בגז, הנעה היברידית, שתיהן נוסו על ידי נהגי המוניות ואחוז המוניות על הכביש על הנעה שכזו קטן עד כדי זניח.

כל יום שמונית עומדת במוסך זה המון כסף שהולך לפח, כסף שלוקח המון זמן להחזיר על ידי הפרשים בצריכת דלק. אמינות מפוקפקת וביקור תדיר במוסך יורידו את הרווח מחיסכון בדלק לפח, ומהר.

 

לכן, אני לא רואה בזה Non Sequitur, הטורבו דיזל מציג יתרונות ברורים לא רק בתחום צריכת הדלק. אמינות ואורך חיים מופלג מנת חלקם של הדיזלים ורואים זאת על הכביש.

מילא השוק המקצועי בארץ, תראה את השוק הפרטי באירופה...

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
כמה אי דיוקים דיוקים ברשותך (אל תרגיש רע, הם חוזרים פה בפורום חדשות לבקרים):

1. לא פיצוץ, שריפה (combustion לא explosion)

2. ממש לא מיידי, כלכך לא מיידי שבסל"ד גבוהה מנועים דורשים קידום הצתה של מעל 40 מעלות בשביל שהשריפה תסתיים בזמן לנמ"ע..

 

1- קיבלתי.

2- המחזור מנמ"ע לנמ"ע (כיוון אחד למעלה, כיוון אחד למטה), איפה שמתרחשת ההצתה, הוא פחות מ 1/10 מהמחזור השלם (מבחינת זמן)

אם ניקח ממוצע של 1700 סל"ד (הערכה די נמוכה), נקבל שזמן מחזור הוא 0.035~ שניות זמן כל תהליך הבעירה הוא משהו כמו 3 אלפיות השניה, הזמן בו הבוכנה מבלה בנקודה הגבוהה ביותר שלה, ונפח הבוכנה מינימלי, הוא בקירוב לא רע, רגעי. בשביל לפשט את העניין העברתי את האנלוגיה לתא סגור בתחילת התנועה, ההסבר תופס.

בתכלס, צורת ההסבר פחות משנה. הנתונים שמעניינים אותנו הם מקסימום לחץ פנימי ומינימום לחץ פנימי.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
פורסם
1- קיבלתי, אבל פחות משנה איך תקרא לזה, ההבדל היחיד בין "פיצוץ" ל "שריפה" במקרה הזה הוא מהירות ההתרחבות, וזה לא שיש סטנדרט מספרי לעניין.

בודאי שיש,

הגבול עובר במהירות הקול.

בערה היא הפיכת חומר לאנרגיית חום. בעוד שפיצוץ, יחד עם חום, מייצר גלי הלם הרסניים למכלולי המנוע. לכן פיצוצים (צילצולים בלשון העם) זה מצב מאוד לא רצוי במנוע.

יום טוב גם לך

פורסם

פיצוץ לא בהכרח מלווה בגל הלם על קולי.

יש באנגלית 2 מילים נפרדות-

Explosion- התרחבות המלווה בגל הלם כללי, גם אם חלש מאוד.

Detonation- התרחבות המלווה בגל הלם על קולי.

 

בעברית קצת חסרים לנו המושגים.

*ערכתי את ההודעה הקודמת בכל מקרה, מכיוון שזה פחות רלוונטי לדיון

פורסם
פיצוץ לא בהכרח מלווה בגל הלם על קולי.

יש באנגלית 2 מילים נפרדות-

Explosion- התרחבות המלווה בגל הלם כללי, גם אם חלש מאוד.

Detonation- התרחבות המלווה בגל הלם על קולי.

 

בעברית קצת חסרים לנו המושגים.

*ערכתי את ההודעה הקודמת בכל מקרה, מכיוון שזה פחות רלוונטי לדיון

 

איך נוצר גל הלם מבלי לעבור את מהירות הקול? אני חושב שאתה מבלבל בין על קולי לשגא קולי וזה ההבדל בין שתי ההגדרות האלו.

פורסם (נערך)

פיקה, יגאל צודק.

חיפשתי את הנתון של ההתפשטות החומר במנועי בערה פנימית. תבדוק אם אתה מוצא משהו אחר, אבל שני הנתונים היחידים שהצלחתי למצוא היו כ-16.5 מטר לשניה (ויקיפדיה) ו-40-50 מטר לשניה (באיזה מאמר על דטונציות שאני מודה שלא קראתי את כולו).

שתי המהירויות האלה קטנות לאין ערוך ממהירות התפשטות שיכולה להיחשב כ"פיצוץ", שנמדדת באלפי מטרים לשניה (לדוגמה 8000 מטר לשניה ב-C4).

 

במהירויות האלה, של מנוע, לגל ההדף (שקיים אגב בכל התפשטות של חומר ללא תלות במהירות) אין מספיק כח כדי לגבור על החוזק המבני של חלקי המנוע.

יתרה מזו, תא הבעירה במנועים מודרניים (15-20 שנה?) הוא בצורת חצי עיגול/אליפסה (משם אגב מגיע השם Hemi למנועי קרייזלר, כי הם היו הראשונים. או שסתם ממש התגאו בזה), כך שבעצם בשום שלב של הבעירה אין "מכה" בין גל ההדף לבין פנים הצילינדר. הבעירה פשוט "מתפשטת" בתוך התא ואז דוחפת את הבוכנה (שהיא החלק הכי עמיד ללחץ במנוע) למטה.

 

עריכה ל-ch2856 ופיקה לגבי מה זה גל הדף ואיך הוא נוצר: אין קשר למהירות ה"פיצוץ" (המונח פיצוץ זה כדי לא לכתוב "התפשטות החומר" ששמאות פעם). גל ההדף הוא אוויר (או מים, אם זה מתבצע מתחת למים) שנדחף החוצה ממוקד הפיצוץ בגלל שינוי בגודל החומר. היות ואוויר הוא חומר דחיס יחסית, צריך מהירות גבוהה כדי שיהיה מספיק אוויר שצריך לזוז וכדי שגל ההדף יהיה משמעותי או בכלל מורגש, אבל ברמה מסויימת הוא תמיד קיים.

עריכה אחרונה על ידי Spire

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם (נערך)

יש באנגלית 2 מילים נפרדות-

Explosion- התרחבות המלווה בגל הלם כללי, גם אם חלש מאוד.

Detonation- התרחבות המלווה בגל הלם על קולי.

משמעות המילים הללו, כפי שאתה מציג אותה, חדשה לי.

אני תמיד הייתי משוכנע שdetonation היא הפעולה המובילה לexplosion, כשם שignition מוביל לcombustion.

אתה בטוח בפירוש שנתת למעלה?

יש לך סימוכין לעניין?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

תשאלו נהגי מוניות מה הם חושבים על מוניות דיזל טורבו.

הם חושבים שזה בין האלטרנטיבות הבודדות כדי לספק להם פרנסה. בדיזל הטורבו מחזיק הרבה יותר מבבנזין בשימוש נכון (הסברתי גם למה).

בשביל שהטורבו יחזיק הרבה בדיזל, צריך לבחור גירסא יחסית לא חזקה ביחס לנפח מנוע ולנהוג בלי לאמץ את הרכב (אז הטורבו לא יצטרך לעבוד קשה).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

לאן לקחתם את הדיון... כתבתי כבר פעמיים- המושג פחות משנה, הגלים פחות משנים, מה שמשנה זה לחץ מקסימלי VS לחץ מינימלי. אבל שיהיה, כבר פתחתם דיון חדש, בסדר.

משמעות המילים הללו, כפי שאתה מציג אותה, חדשה לי.

אני תמיד הייתי משוכנע שdetonation היא הפעולה המובילה לexplosion, כשם שignition מוביל לcombustion.

אתה בטוח בפירוש שנתת למעלה?

יש לך סימוכין לעניין?

 

http://chemistry.about.com/od/firecombustionchemistry/fl/Explosions-Deflagration-Versus-Detonation.htm

 

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-ignition-combustion-burning-explosion-and-detonation

 

גם אני למדתי מילה חדשה- מסתבר שפיצוץ תת קולי נקרא Deflagration, והוא המילה המדויקת למה שקורה בתוך מנוע בעירה פנימית.

 

יתרה מזו, תא הבעירה במנועים מודרניים (15-20 שנה?) הוא בצורת חצי עיגול/אליפסה (משם אגב מגיע השם Hemi למנועי קרייזלר, כי הם היו הראשונים. או שסתם ממש התגאו בזה), כך שבעצם בשום שלב של הבעירה אין "מכה" בין גל ההדף לבין פנים הצילינדר. הבעירה פשוט "מתפשטת" בתוך התא ואז דוחפת את הבוכנה (שהיא החלק הכי עמיד ללחץ במנוע) למטה.

בנוגע לפיצוץ או לא פיצוץ- קרא למעלה.

בנוגע ל "מכה"- לא צריכה להיות מכה במובן של אין נגיעה-יש נגיעה, הלם הוא עליה פתאומית בכוח (או אם תרצה, לחץ על שטח)

ההתפשטות בתוך מנוע היא לא איזוכורית, הלחץ בתחילת התהליך (בוכנה למעלה) גבוה, ואז יורד.

 

איך נוצר גל הלם מבלי לעבור את מהירות הקול? אני חושב שאתה מבלבל בין על קולי לשגא קולי וזה ההבדל בין שתי ההגדרות האלו.

תחליף "גל הלם" ב "רתע"/"שגא"/"איזור דחוס" אז. אנחנו בבעיה מבחינת הגדרות בגלל חוסר תאימות בין עברית לאנגלית.

מסתבר שבעברית "גל הלם" נוגע להפרעה על קולית, באנגלית shock wave זה מושג כללי יותר.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
פורסם
עמוד שלישי ועדיין לא מדברים על זה שהטורבו בעצמו מתקלקל?

הסיבה שהיפנים לא מתמשים בטורבו זה שזה עוד חלק יקר שמתקלקל באוטו.

פולו עם 100,000 ק"מ בטיפול מחליפים טורבו ושני מצמדים בעלות קרובה למחיר של האוטו אז.

טויוטה יאריס מחליפים שמן באותו טיפול.

 

 

 

תשאלו נהגי מוניות מה הם חושבים על מוניות דיזל טורבו.

 

הדיזלים היפאניים עם מגדשי טורבו עוד משנות התשעים.

 

חוץ מזה מאיפה הבאת את הנתון של החלפת טורבו אחרי 100K?

 

אתה מכיר מונית מהשנים האחרונות שהיא לא טורבו דיזל?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...