Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3649 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

 

מדובר ברכב מסוג Volkswagen Transporter T5

 

 

שאם אני לא טועה, עוד לא הוחלף לו פילטר מזגן (הרכב שנת 2013), הייתי רוצה להחליף

מתוך מחשבה שאולי זה ישפר את תפקוד המזגן, וגם אולי כדאי להחליף אחרי 3 שנים (תכף יהיה 3 שנים בדיוק).

 

 

אני רק לא יודע אם זו פעולה שאני יכול לבצע אותה לבד?

אם כן, איפה נמצא הפילטר מזגן, והאם הגישה אליו מסובכת? ברמת הפירוק, והחלפת החדש

מהיכן אני רוכש פילטר מזגן לרכב הזה, והאם יש לשים לב על חלק מקורי? או כל פילטר יתאים (צריך ספציפי לסוג רכב

או שזה משהו גנרי?)

 

 

תודה רבה!

 

* לא ידעתי אם יש הבדל בין פילטר מזגן לפילטר אוויר. אשמח ללמוד האם זה אותו דבר?

פורסם (נערך)

היי גבריאל,

 

פילטר מזגן כדאי להחליף פעם בשנה. קפוץ לחנות הקרובה לביתך וקנה פילטר מזגן סיני.

 

הוא נמצא מתחת לפאנל שמתחת לתא כפפות.

 

103344.png

 

103345.png

 

https://catalog.mann-filter.com/media/einbauanleitung/HBi4YqtF.pdf

 

אין קשר לפילטר אוויר, שנמצא בתא המנוע ושייך למנוע ולא למזגן.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם (נערך)

היי אסף!

 

תודה על ההסבר, נראה די פשוט.

את המכסה השחור שבתמונה ראיתי כמה פעמים ברכב.

תמיד תהיתי לעצמי למה הוא שם, ומה מסתתר מתחתיו. כעת אני יודע.

אני מבין שכל מה שאני צריך זה מברג לפתוח את המכסה, פילטר, וזה הכל. מפה זה לא אמור להיות מסובך.

 

תודה!

 

אגב, מסקרן אותי - למה גבריאל?

 

עריכה: לאחר שנכנסתי לקובץ ה pdf, שמתי לב שצריך כלי מיוחד שאין לי בבית.

כלי שהוא כמו ידית עם עיגול כזה. צילמתי את הכלי מה pdf וזו התמונה שלו -

 

[ATTACH=CONFIG]464741[/ATTACH]

 

אני אראה מה אני יכול לעשות. מה שחשוב זה שאני יודע שזה לא אמור להיות מסובך.

נראית פעולה די קלה ופשוטה.

חוץ מחיבור חשמל אחד שיש לנתק ממה ששמתי לב. ניחוש שלי מדובר בכרית אוויר אולי.

אם אבצע את זה לבד צריך לשים לב זה.

עריכה אחרונה על ידי super-man
פורסם

סופר מן, לדעתי אצלך ברכב קיים פילטר מסוג פחם פעיל אשר מסנן חוץ מאשר אבק גם גזים רעילים וריחות לא נעימים לכן המלצתי לרכוש פילטר דומה.

המק"ט שלו -CU 2842.

פילטר כזה מחירו עשוי להגיע גם ל-150-180 שקלים.

איזה כייף לי :)

פורסם

כמה הערות:

לפעמים בטיפול השנתי מחליפים את המסנן הזה, מציינים את זה בחשבונית. בכל מקרה אם תחליף בעצמך, תקפיד שלא יחייבו אותך שוב בטיפול.

 

המפתח העגול זה מפתח משושה ("בוקסה") 5.5 מ"מ לברגים עם ראש משושה. כדאי להציץ שם עם פנס ולוודא שזה מה שיש אצלך ברכב, סביר שכן.

 

לפי הבנתי: לא צריך לנתק שום כבל חשמלי, המסנן יוצא בזהירות בלי לפגוע בכבל.

 

לפי דעתי שלושת הברגים האלה הם ברגי כוכב (טורקס TORX) בגודל T15, זה מפתח נדיר יחסית. השבוע רציתי להציע לפתוח שרשור השאלת כלים דביק, אולי תקדים אותי. בכל אופן עצה לא כל כך מקצועית, אבל עשויה לעבוד: בהעדר מפתח טורקס, אפשר לפתוח את הברגים האלה עם מברג שטוח בגודל המתאים. ספציפית את הברגים המשושים ניתן לפתוח עם פלייר, אבל בזהירות לא לפגוע בראש שלהם. הכלים לא כל כך יקרים (סט בוקסות סיני גם יעשה את העבודה במקרה הזה, אבל הוא חד פעמי - מתקלקל מהר. סט בוקסות מקצועי עולה 100 ש"ח + וישמש אותך לאורך זמן, בחלק מהסטים תמצא גם ביט (ראש) של מפתח טורקס)

 

 

ראה תמונות כאן:

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=368987

 

יש גם סרטונים ביוטיוב תחת החיפוש:

transporter t5 cabin filter replacement

 

אבל זה ממש לא מסובך, כמה דקות גם ללא ניסיון, עם הכלים המתאימים.

 

 

בהצלחה!

פורסם

היי חברים, ערב טוב.

 

מרק - כל הכבוד על מציאת המק"ט!

זה עוזר מאוד. אני אוהב לעבוד בצורה מסודרת, וזה יעזור לי. תודה חבר.

 

דרך אגב, מתוך סקרנות בלבד חיפשתי באינטרנט לפי המספר הקטלוגי.

 

12.74 דולר - http://www.eeuroparts.com/Parts/43466/Cabin-Air-Filter-CU2842/?cm_mmc=CJ-_-9223372036854775807-_-8078952-_-NEW+MANN-FILTER+Audi+Cabin+Air+Filter+CU2842&utm_source=cj&utm_medium=%zp&utm_campaign=%za

 

אבל, קצת מוזר. כי בחיפוש באתר eBay המחיר פי 2 אפילו יותר ליחידה -

 

http://www.ebay.com.au/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=CU2842&_sop=15

 

כמובן שזה לא רלוונטי לי. אלא סתם התעניינתי.

כי אני לא ארכוש מהאינטרנט, אלא מהארץ.

 

תודה פעם נוספת. כל הכבוד על הידע הרב, אני לא ידעתי שהפילטר מסנן עוד דברים מאשר אבק. למדתי משהו חדש.

 

Eily - את הטיפול האחרון עשיתי בעזרתו של החבר יגאל, מהפורום.

יצרתי קשר עם הבחור, הגעתי אליו, והוא עזר לי מאוד. החלפנו (יותר נכון הוא עשה הכל, אני עמדתי בצד והתרשמתי) שמן מנוע,

פילטר אוויר (לבן, עגול אם אני זוכר נכון).

 

את הטיפול שלפניו עשיתי במוסך מורשה כמובן.

אבל זה היה רק בשביל לא לאבד את האחריות (וזה היה די כואב בכיס, יקר מאוד).

אחרי שהאחריות הסתיימה - בעצתו של חבר פורום פניתי ליגאל, ולא התאכזבתי בכלל. הזדמנות להודות לו פעם נוספת על עזרתו האדיבה.

 

אגיד לך למה חשבתי שצריך לנתק כבל, בגלל התמונה הזאת:

 

[ATTACH=CONFIG]464762[/ATTACH]

 

יש סיכוי שלא הבנתי טוב את הצילום, ואכן לא צריך לנתק שום דבר.

 

אני אצרף צילום של איזה כלים יש לי בבית.

אולי אצליח להסתדר עם הכלים שיש לי. אם לא, אני אמצא כבר פתרון.

 

[ATTACH=CONFIG]464764[/ATTACH]

 

אין לנו בבית "בוקסות".

אני משער לעצמי שזה משהו שצריך להיות בכל בית? אנסה לברר קצת על מחיר הבוקסות.

 

תודה על הקישור למדריך המצולם!

ממש בא לי לנסות לעשות את זה לבד, ולהצליח.

פעם ראשונה שעשה משהו ברכב מעבר לנהיגה או שטיפה :oops:

הגיע הזמן, אחרי הכל כבר לא ילד :wink:

 

תודה חברים.

פורסם

מעולה. תודה.

 

מרק - תודה על התיקון.

 

מחר אעשה כמה טלפונים ואברר מה מחירו של פילטר כזה.

אני חושב לנסות לתת צ'אנס למוסך מורשה (אולי יסכימו למכור לי את הפילטר, בלי שאבצע שם את הטיפול) לפני שאתקשר לחנויות חלפים.

במוסך מורשה אוכל לרכוש בעיר. חנות חלפים תצריך נסיעה מחוץ לעיר.

 

אם המחירים יהיו מאוד יקרים בארץ, אולי אנסה לבצע הזמנה דרך האינטרנט (לא בטוח).

הבנתי שאפשר לעשות כרטיס אשראי חד פעמי נטען דרך הדואר, אבל לא אעמיס על הנושא, כי זה לא רלוונטי.

נקווה רק שזה לא יהיה כ"כ יקר.

 

תודה לכם על היחס ועל המהירות בה אתם עונים. כל הכבוד שאתם עוזרים לאחרים עם הידע שיש לכם.

פורסם

יש לך גם את הטורקס. T15 או T20. לבורג ליד הדלת הגישה בעייתית.

הכבל יכול להיות של נורה, שיש או אין אצלך. לא של כרית אוויר (ולא לנתק סתם כבל של כרית אוויר ללא הוראות!).

 

בהצלחה!

פורסם

ממליץ להרכיב מסנן בעל פחם פעיל , תוכל לנשום לרווחה גם עם כניסת אוויר מחוץ לרכב כשאתה בפקק אחרי היילקס 96 מעשנת...

פורסם (נערך)

עשיתי כמה טלפונים:

 

מוסך של צ'מפיון - 149 לפני מע"מ. אמרו מקורי. רק בלי מסנן פחם (הוא אמר שהוא שם לכולם את הרגיל).

 

היה גם מוסך שאמר לי שאי אפשר לענות על דבר כזה בטלפון, מוסך מורשה, ושאני צריך לבוא עם הרכב וצריך לראות את הפילטר.

 

אמרתם עם מסנן פחם, אז החלטתי התקשר לעוד מוסך בעיר קרובה.

הבחור אמר שהוא שם לכולם את הרגיל, ושהוא יבדוק לי אם יש עם פחם. חזרתי אחרי כמה דקות.

הוא אומר יש מקורי שעולה 149 לפני מע"מ.

יש עוד אחד מקורי רק שהוא עולה 232 וגם לו צריך להוסיף 17% כי זה בלי מע"מ.

 

הוא לא יודע אם היקר יותר הוא עם מסנן פחם או לא. הוא רק יודע שיש 2 מקוריים במחירים שונים.

 

ביקשתי לרשום את המק"ט של היקר יותר: 7H0819631A

 

מהשיחות יצאתי די מבולבל.

עכשיו אני מבין למה אנשים מעדיפים להכניס את הרכב למוסך ושהם יעשו הכל.

אבל אין מה לעשות, להכניס למוסך אני מאמין שאצטרך לשלם גם על עלות עבודה, וכלכלית עדיף לרכוש לבד ולהחליף לבד.

 

ניסיתי גם בחנות חלפים לרכב, צריכים לחזור אלי. לבדוק אם יש להם ומה המחיר.

 

אולי כדאי לי לעשות כרטיס ויזה נטען באינטרנט ולחפש לפי המק"ט באיביי? כמה מסובך זה כבר יכול להיות.

אם אני לא טועה המחיר שם הוא 50% פחות.

 

עריכה:

חזרו אלי מהחנות חלפים.

אמרו לי ככה: אורגינלי של MAN 120.

אורגינלי של פולקסווגן 240.

 

אם זה לא דחוף - עדיף להמתין לפילטר של MAN.

 

שאלתי מה ההבדל? שניהם זה MAN, נכון?

הוא אמר שהאורגינלי של 240 אם אני לא טועה זה עם חותמת של MAN, השני הוא בלי.

 

מה דעתכם? לקנות של MAN ב 120, או שאני קונה תחליפי? או שלנסות להזמין מהאינטרנט?

עריכה אחרונה על ידי super-man
פורסם (נערך)

אכן לא כול המחסנאים בקיאים בהבדלים בין פילטר עם פחם פעיל ולמסנן רגיל. בהרבה מקרים בגלל מחירו הגבוה של פילטר מסנן פחם פעיל הלקוחות מבקשים מסנן רגיל.

קנה לפי המק"ט ולא לפי מה שנאמר לך על ידי המחסנאי/מוכר.

 

המק"ט של ייצרן הרכב לפילטר מסנן פחם פעיל הינו: 7H0 819 631 A

המק"ט של מסנן רגיל הינו: 7H0819631 (ללא האות A בסוף).

 

בדוק האם קיים פילטר עם מסנן פחם פעיל לפי המק"ט של MANN או של הייצרן אצל אבי בקישור המצורף.

 

** אכן בהרבה מקרים הפער במחיר בין פילטר מקורי עם לוגו של הייצרן לבין פילטר של MANN הינו קטן.

 

http://www.justmotor.co.il/

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

היי מרק,

 

ביררתי אצל אבי. חבר'ה נחמדים מאוד. אני ממליץ.

הוא היה זה שאמר לי שפילטר מקורי יעלה 120, ופילטר מקורי עם חותמת יעלה 240.

היצרן של הפילטרים MANN. ההבדל הוא החותמת.

למרות שהייתי בטוח שההבדל יהיה שהזול ללא מסנן פחם, ואילו היקר עם מסנן פחם.

אבל ממה שהבנתי שניהם עם מסנן פחם, רק שאחד מגיע עם חותמת השני בלי.

 

אני צריך לזוז, אני אראה כבר מה אני עושה.

אם אפשר למצוא את הפילטר במחיר זול יותר. זה עם הסיומת A.

 

תודה רבה!

×
×
  • תוכן חדש...