Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3872 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רכשתי בחנות גרמנית חלקי חילוף המופיעים ברשימה לשחרור מהיר. זומנתי למכס, וקיבלתי קנס בגלל שהחנות רשמה שערך הטובין הוא 50 יורו בעוד הערך האמיתי הוא 100 יורו. הייתי צריך לריב עם מנהלת המחלקה יותר מחצי שעה עד ש"ויתרו" לי, וזה רק בגלל שהבאתי איתי חשבונית מקורית ונראיתי להם רציני.

בסוף התברר שמי שרשם במערכת שלהם את הערך העתיק את הערך מהשדה הלא נכון בטופס, הוא הסתכל על הערך לביטוח. את זה כמובן גיליתי רק אחרי ששחררתי את החבילה.

 

במהלך הויכוח עם מנהלת המחלקה אמרתי לה שאין לי שליטה על פקיד המשלוחים של החנות בגרמניה, והיא בתגובה הראתה לי באתר האינטרנט שלהם את הנוהל החדש שאומר שחור על גבי מסוף שהקונה אחראי על ההצהרה של שולח החבילה. מדהים, אבל זה מה יש.

 

הנה הנוהל והנה ציטוט ממנו, ההדגשות במקור:

אחריות היבואן על הצהרת תכולת החבילה

  • על פי סעיף 39(ב) לפקודת המכס, המתייחס לייבוא באמצעות הדואר, די בכך שהטובין אינם תואמים את הפרטים הכתובים בהצהרת הייבוא או בתווית של חבילת הדואר כדי שניתן יהיה לתופסם, גם אם ההצהרה הכוזבת נמסרה ללא ידיעת הנמען.
  • במקרה של הצהרה כוזבת, רשות המסים רשאית לחלט את הטובין או להטיל קנס על היבואן (מזמין החבילה) בגובה כפל המסים בנוסף לתשלום מסי יבוא כתנאי לקבלת הטובין.
  • יודגש, כי מזמין החבילה הוא שאחראי על תוכן ההצהרה כלפי המכס. אשר על כן מומלץ, במיוחד למי שרוכש טובין באמצעות האינטרנט, לוודא עם ספק הטובין כי ההצהרה על גבי החבילה תואמת את הטובין המצויים בחבילה וכן, את נכונות הפרטים המופיעים לגבי עסקת הרכישה, לרבות מחיר הטובין.

 

 

 

המסקנה שלי מהסיפור הזה ואחרים שקרו לי בשנה האחרונה היא לא להתחכם איתם.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

איך יודעים במכס מה ערך החלקים שקנית? אם החלקים נמכרים במחיר x למה נקבע במכס שהמחיר הוא y?

אם לצורך הדוגמא גומייה עולה שווה ערך לעשרה שח בחול, ובארץ היא עולה 100 שח, למה שתצהיר אחרת?

זאת בדיוק הסיבה לקנייה מחול בכדי להוזיל עלויות לא?

פורסם

יש להם כמה שיטות:

1. אם רכשת ב-eBay הם מסתכלים על הדף של הפריט.

2. מחפשים בגוגל פריטים דומים.

3. חשבונית.

4. במקרים חריגים הם בהחלט יכולים לדרוש ממך לספק להם מחירונים או להביא מעריך מטעמם. לפני הרבה שנים רכשתי Apple Newton שזה מין מחשב נייד, העלות הייתה כ-$200. המוכסת לא האמינה לי וחיכיתי כמה שעות עד שמהנדס שכפוף אליהם בדק את הפריט והעריך אותו ב-$400. לא קיבלתי קנס אבל שילמתי מכס לפי ההערכה שלהם.

 

כמובן שלפעמים חבילות פשוט עוברות אותם בלי ביקורת ואז נוצרת אצל הקונה תחושה שזה תמיד ככה. זה ממש לא המצב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

לא יודע מה איתכם אבל אני עליתי על שיטה להכניס לארץ פריטים (גם חלקים לרכב) בשווי מאות דולרים ולא לשלם שקל למכס הגנבים.

אני כמובן לא הולך לכתוב כאן איך לעשות זאת אבל תחשבו קצת מחוץ לקופסא.

תתאמו עם המוכר לפני כמה הוא רושם על החבילה , לעשות עריכה לחשבונית , לשנות קופסא וכו' וכו'..

לא חסר דרכים לעקוף את המכס העוקץ שגובה ממנו מאות שקלים מכס ודמי טיפול על חבילות.

פורסם
לא יודע מה איתכם אבל אני עליתי על שיטה להכניס לארץ פריטים (גם חלקים לרכב) בשווי מאות דולרים ולא לשלם שקל למכס הגנבים.

אני כמובן לא הולך לכתוב כאן איך לעשות זאת אבל תחשבו קצת מחוץ לקופסא.

תתאמו עם המוכר לפני כמה הוא רושם על החבילה , לעשות עריכה לחשבונית , לשנות קופסא וכו' וכו'..

לא חסר דרכים לעקוף את המכס העוקץ שגובה ממנו מאות שקלים מכס ודמי טיפול על חבילות.

 

אף אחד פה בשרשור הוא לא מלאך, כולנו מכירים שיטות כאלה ואחרות.

כשמדברים על דואר חבילות, כלומר לא על יבוא אישי במזוודה תוך כדי מעבר בנתב"ג, אפשר להצליח להכניס כמה חבילות בלי לעורר חדש אבל ססטיסטית מתישהו חבילה תעצר במכס - במיוחד אם מדובר בחלק של רכב שהוא בדרך כלל גדול ושוקל הרבה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
לא יודע מה איתכם אבל אני עליתי על שיטה להכניס לארץ פריטים (גם חלקים לרכב) בשווי מאות דולרים ולא לשלם שקל למכס הגנבים.

אני כמובן לא הולך לכתוב כאן איך לעשות זאת אבל תחשבו קצת מחוץ לקופסא.

תתאמו עם המוכר לפני כמה הוא רושם על החבילה , לעשות עריכה לחשבונית , לשנות קופסא וכו' וכו'..

לא חסר דרכים לעקוף את המכס העוקץ שגובה ממנו מאות שקלים מכס ודמי טיפול על חבילות.

עד שיתפסו אותך, או שילשינו עליך ונראה מה תרשום פה.

אף אחד לא מלאך, אבל מה שאתה עושה זה סיכון, לכן אל תתלהב יותר מדי.

פורסם

החלק שוחרר בשלום ולהפתעתי הרבה יחסית מהר.

חוץ מכמה טרטורים של ללכת הלוך חזור בין המכס לדואר על שטויות היה בסדר.

סה"כ לקח לי שעה בערך של המתנה וטופסיאדה והמשכתי בדרכי.

פורסם

ברשותכם שאלה:

נשלח אליי חלק מאיטליה בדואר רגיל. יש מספר מעקב וכו'.

היום קיבלתי טלפון מ ups שהחבילה אמורה לנחות מחר בארץ.

לא אני ולא השולח ביקשנו/שלחנו דרך ups.

יש למישהו מושג איך לעזאזל הם נהיו המשלחים?

×
×
  • תוכן חדש...