Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תגיד - למה בדיוק אתה פוסל גיר רובוטי על הסף?

מתוך נסיון? מתוך סטיגמות? מתוך פחד מתקלות? מתוך פחד מרובוטים שישתלטו על העולם סטייל טרמינטור?

 

ישנם גירים נוחים, וישנם מזעזעים. ישנם אמינים יותר וישנם אמינים פחות. בחלק מהמקרים ישנה הורדה משמעותית במחיר 'תודות' לגיר הרובוטי מה שמפצה מקרה של תקלה (סתם דוגמא להמחשה: אם רכשת רכב ב10K פחות ממחיר השוק, ויש הסתברות של 20% לתקלה של 15K, אתה יוצא מורווח). לפסול את כל הרכבים הרובוטים, בדומה לפסילת כל הרכובים הלא-אירופאיים, זו פסילה.... 'תמוהה' נקרא לכך. לפחות בעיני.

 

לפוקוס המדוברת יש מוניטין מפוקפק מאוד בעניין הגיר, לא חקרתי בעצמי אך חבר שרכש אחת (ידנית) סיפר לי על כך אחרי הרבה חפירות שלו.

 

תקלות נטו. נהגתי כבר בפוקוס טורר רובוטית ולא שמתי לב להתנהגות בעייתית כל שהיא.

 

מצד שני שמעתי כל כך הרבה סיפורי זוועות על רובוטיות שאני לא מרגיש שלם לקנות כזה מידיעה שהרכב יעביר אותי מסכת התעללויות.

פורסם

הבנתי

אז מבחינתך כל הגירים הרובוטיים זהים, אם אני מבין נכון?

 

כמו לפסול את כל הרכבים המוגדשים כי היה לך נסיון רע עם רכב מוגדש כלשהו, או את כל הרכבים הקוראניים כי היתה לך קיה בעייתית, או ...... (וכו' וכו' וכו').

 

שלא תבין לא נכון, בתור חובב יד2 מבחינתי כן ירבו אנשים עם המנטליות הזו. פשוט הלוגיקה קצת בעייתית בכל הסיפור.

אחדד: הבעייתיות, מבחינתי, היא השימוש ברגש/סטיגמות/חוויה נקודתית בתור סוג של 'מקרה בוחן' שגוזר על הכלל. כמובן שזכותך להשתמש בה ולקבל החלטות באמצעותה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

oryo, לא לכולם יש עצבי ברזל ונכונות לתקלות. רוב האנשים רוצים שכל בוקר הרכב יניע ויסע. זה לא משנה אם הפוקוס הייתה אמורה לעלות 70 ועכשיו עולה 50 בגלל הגיר - עדיין זה התקציב שלו, ואין לו כנראה לשים עוד 20 אלף על תיקוני גיר למיניהם.

במקרה של הפוקוס זה נכון מאוד להכליל ולומר שהגיר בעייתי - כי הוא באמת כזה. ואף פורד ניסתה לקחת על כך אחריות. כמו גם VW. מבין את החששות של פותח השרשור. לא מדובר על סטיגמות אלא על מגמה ברורה מאוד.

ישנן תיבות רובוטיות מוצלחות. כמו ה TCT, הגיר של רנו, קיה ויונדאי.

 

במקום פותח השרשור הייתי מחפש קיה פורטה מבציר 2011 ומעלה.

פורסם

דניאל תקרא שוב מה שרשמתי, זה לא ממש קשור למה שאתה רשמת...

 

א. אם התקציב שלך הוא 70, ואתה קונה רכב ב50 ומחזיק את ההפרש בצד לטובת אי אילו בלת"מים, אז זה כמעט שקול מבחינה כלכלית לרכישת רכב ב70 (וייתכן שעדיף, הרי ההסתברות לתקלה בד"כ אינה 100%). אם אתה לא יודע להתנהל כלכלית זה עניין אחר לגמרי.

ב. הפסקה השניה שלך זהה לשלי, אני טוען (כמוך) שלומר 'לא רוצה גיר רובוטי' זה מטופש, יותר נכון לומר 'לא רוצה גיר רובוטי של X כי ביררתי עליו והוא בעייתי', ראה דוגמאות הטורבו/קוראני וכו' שציינתי קודם לכן - אני מדבר על גישה כללית, ולא ספציפית על גיר רובוטי.

 

הקטע שאנשים מונעים מסטיגמות (רובוטי זה רע, טורבו זה בזבזני בדלק, צרפתי זה בעיית חשמל), שלעיתים נובעות מדברים שהיו נכונים לדגמי עבר, לעיתים מונעים מדברים שקשורים לחויה סובייקטיבית כלשהי, וכו' וכו'. בעיני - אופן קבלת ההחלטות הזה תמוה, ויותר נכון לברר 'כל מקרה לגופו' ולקבל החלטה מושכלת.

לדוגמא: זה שהרכב שלי מוגדש ולא חסכוני לא אומר שאם ארצה בעתיד רכב חסכוני (או אם יבקשו ממני המלצה על אחד) אפסול על הסף כל רכב מוגדש כי 'היה לי פעם טורבו, וזה היה לא חסכוני בדלק'. זו גישה מטופשת ולא רציונלית.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

הא?

נראה לי ששכחת את ההודעה המקורית.... אזכיר לך שני סעיפים:

- אוטומטית פלנטרית רגילה.

- שתיהיה אירופאיתוזה סעיף חובה

על זה אני מדבר, אני לא מדבר על הגיר הספציפי של הפורד, אותו אני בעצמי קיטרגתי...

לפסול דגם ספציפי זה הכי לגיטימי שיש - ולפסול קבוצה גנרית שלמה זה (לדעתי) מטופש.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
הא?

נראה לי ששכחת את ההודעה המקורית.... אזכיר לך שני סעיפים:

 

על זה אני מדבר, אני לא מדבר על הגיר הספציפי של הפורד, אותו אני בעצמי קיטרגתי...

לפסול דגם ספציפי זה הכי לגיטימי שיש - ולפסול קבוצה גנרית שלמה זה (לדעתי) מטופש.

 

 

אירופאית - אני רוצה לנהוג הרכב עם תחושה וכיף ורכב שאני יאוהב. אסייתיות לא עושות לי את זה, להוציא מאזדה 3 דור ראשון.

 

פלנטרי - יש לי רכב כרגע עם טכנולוגיה די מסובכת והוא מעביר אותי גהינום. הוא גרם לי לפחד מוות מהטכנולוגיות מורכבות. אני רוצה רכב פשוט עם מכלולים ותיקים ואמינים.

 

אגב הרכב שלי הוא גם אירופאי וגם פלנטרי. והוא מדהים כשהוא עובד. אבל הוא כמעט ולא עובד.

 

חפש אשכולות שלי בפורום טכני.

 

בגלל זה אני מקווה שהדרישה לשנתון חדש כמה שניתן תגרום לי ליהנות קצת מהרכב ושהוא לא יהיה במוסך כל הזמן.

 

אוקיי?

 

אגב מאזדה 3 כרגע פייבוריטית כי רק היא מספקת את כל הדרישות (5 דלתות + נראית טוב + מהנה + אמינה + אטמוספרית פלנטרית)

פורסם
הא?

נראה לי ששכחת את ההודעה המקורית.... אזכיר לך שני סעיפים:

 

על זה אני מדבר, אני לא מדבר על הגיר הספציפי של הפורד, אותו אני בעצמי קיטרגתי...

לפסול דגם ספציפי זה הכי לגיטימי שיש - ולפסול קבוצה גנרית שלמה זה (לדעתי) מטופש.

 

אז גם היית ממשיך לקרוא בהודעה המקורית ורואה שהרכבים היחידים עם הגיר הרובוטי שהוא התייחס אליהם הם כאלו עם DSG או פאוור-שיפט.

 

דרך אגב מה עם יונדאי I30? או קיה סיד?

פורסם
אז גם היית ממשיך לקרוא בהודעה המקורית ורואה שהרכבים היחידים עם הגיר הרובוטי שהוא התייחס אליהם הם כאלו עם DSG או פאוור-שיפט.

 

דרך אגב מה עם יונדאי I30? או קיה סיד?

 

הבנתי שהריו והi20 משעממות נורא לנהיגה. האם המצב דומה בסיד ובi30?

פורסם (נערך)

אני לא יודע מה אתה מחפש ברכב. אבל המזדה 3 בהחלט לא נכנסת בקטגוריה של מעניינת לנהיגה. לפחות לא יותר מהסיד והi30.

 

בכל מקרה לדעתי האסטרה מתעלה על שלושתן. גם בעיצוב, ביצועים ואיכות.

עריכה אחרונה על ידי daniel.gri
פורסם

איזה קשקוש, אם יש יתרון למאזדה 3 זה שהיא מהשפחתיות היותר מעניינות לנהיגה (בדומה לפוקוס). ממש לא I30 או סיד בקטע הזה.

אפילו רחמנא ליצלן טובה מכמה אירופאיות. אסטרה אגב אם היא לא טורבו אין מה לחפש ברכב הזה, סך הכל עוד גירסה של השברולט קרוז.

×
×
  • תוכן חדש...