Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני בבעיה! קד"ץ בחיל החימוש או להמשיך י"ג, י"ד?


Chevair
שימו לב! השרשור הזה בן 7083 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

אני אוטוטו מסיים כיתה י"ב ואני עומד מול שתי אפשרויות.

האחת היא לקחת קד"ץ בחיל החימוש שאני לא בטוח שיתנו לי כי יש לי פרופיל קרבי- 82...

והאפשרות השנייה היא להמשיך י"ג, י"ד...ואז ללכת לצבא , אבל לפי תפקיד מוגדר מראש.

אני נמצא במגמה טכנולוגית ואין אם זה שום בעיה וזה פלוס לכל מי שמחליט להתגייס לחיל החימוש.

האם תהיה בעיה להתקבל לחיל החימוש עם פרופיל גבוה?

 

זה המקום להביא התרשמויות מהשירות בצה"ל(חיל חימוש כמובן)

תודה לכל המגיבים!:smile:

 

מיכאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם זה אותו דבר, אבל גם אני נמצא באותו מצב כרגע, רק שבחיל האויר.

אני גם נורא מתלבט אם ללכת לי"ג-י"ד או להמשיך לצבא.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שהצבא לא בורח, ואני אעשה אותו בכל מקרה, אז לפחות לדחות בשנתיים וביינתים גם ללמוד וגם לעשות קצת כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם!

אני אוטוטו מסיים כיתה י"ב ואני עומד מול שתי אפשרויות.

האחת היא לקחת קד"ץ בחיל החימוש שאני לא בטוח שיתנו לי כי יש לי פרופיל קרבי- 82...

והאפשרות השנייה היא להמשיך י"ג, י"ד...ואז ללכת לצבא , אבל לפי תפקיד מוגדר מראש.

אני נמצא במגמה טכנולוגית ואין אם זה שום בעיה וזה פלוס לכל מי שמחליט להתגייס לחיל החימוש.

האם תהיה בעיה להתקבל לחיל החימוש עם פרופיל גבוה?

 

זה המקום להביא התרשמויות מהשירות בצה"ל(חיל חימוש כמובן)

תודה לכל המגיבים!:smile:

 

מיכאל.

אם אתה ערס לך לחימוש

אם אתה ילד טוב תברח משם מהר. אחרת תצטער.

בכל אופן י'ג י'ד ידחה לך את הצבא בשנתיים מה שאומר שתכלס תשתחרר שנתיים מינימום מאוחר יותר

וזה אם לא תחתום קבע כמו רוב הי'ג י'ד וזה בגלל חוסר תקציב של הצבא להחתים את כולם קבע.

היום כבר יש צוערים בקורס קצינים שלא מחתימים אותם קבע מחוסר תקציב והם עושים רק את השירות הסדיר בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי מה אתה רומה

לי את אותה אפשרות רק בחיל האויר

ואני רוצה ליבנות לעצמי קריירה צבאית אז אני כן שואף לי''ג י''ד שלי

אם לך יש תיכנונים אחרים אז אל תעשה את זה

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא בטוח שאתה ללמוד את מה שמלמדים אותך בי"ג י"ד.

 

אל תלך לשם.

 

בלי קשר חימוש זה חיל מאפן.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פורום רכב, למה שלא תנסה בפורום ייעוץ למתגייסים ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער אבל איך אתה רוצה שנייעץ לך אם זה העתיד שלך?

 

אתה קובע חביבי...

 

אךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך עוד שבועיים למנאייקקק

אני הופך לרכוש צה"ל... :|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער אבל איך אתה רוצה שנייעץ לך אם זה העתיד שלך?

 

אתה קובע חביבי...

 

אךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך עוד שבועיים למנאייקקק

אני הופך לרכוש צה"ל... :|

נכון, אבל עדיין אפשר לעזור לאנשים על סמך הניסיון שלך. לדוגמא אני הייתי בדיוק באותה סיטואציה כמו שלו לפני כשנתיים ולכן אני יכול לתת לו יעוץ מתוך ניסיון אישי שלי.

 

קודם כל אני צריך לדעת יותר פרטים עלייך. האם יש לך כיוון בחיים ??? לדוגמא, אני יודע שאני רוצה להיות מהנדס, כרגע אני לא יודע מהנדס בדיוק של מה (כנראה מחשבים או אלקטרוניקה). האם אתה אהבת את הדברים שלמדת בתיכון ??? אני באתי דווקא מביצפר לא טכנולוגי לעומת רוב התלמידים בכתה שלי שהם מביצפר טכנולוגי ולכן בחלק מהמקצועות לי היה יתרון (מתמטיקה, פיזיקה, וכו') ולהם היה יתרון במקצועות היותר טכניים. לדוגמא אם אתה לא טוב במתמטיקה או פיזיקה או מכאניקה אז אין לך בכלל מה לחשוב על זה כי כמעט הכל מתחבר בסוף, גם הדברים שאתה אוהב וגם מה שאתה לא אוהב.

אני אהבתי בתיכון את כל המקצועות הטכניים (פיזיקה, רובוטיקה, מחשבים וכו') והייתי ממש גרוע בהיסטוריה ספרות וכו'. לכן הבנתי שהכיוון שלי הוא הנדסה ולא כלכלה או מקצועות הרוח.

 

אני בקרוב מסיים י"ד במכללת אורט סינגאלובסקי במגמת מכטרוניקה ואני לא מצטער שבחרתי בדרך הזו.

לקראת סוף י"ב ראיתי שהצבא החליט לשלוח אותי לתותחנים (או משהו בסגנון) מכיוון שהפרופיל שלי (73) הוא לא מספיק נמוך בשביל תפקיד ג'ובניק (64 ומטה) ו-73 זה עדיין בהגדרה של "קרבי". לכן הבנתי שאני צריך לנסות בדרך כלשהי "לברוח" מקרבי כי זה לא בשבילי. לכל אלו שמעקמים פרצוף עכשיו, יש לי בעיות בגב וכל הדברכים בהם ניסיתי לפנות לצבא ולהסביר להם שאני לא יכול לעשות תפקיד קרבי לא העלו דבר. מכיוון שהצבא זה גוף אטום לגמרי אז זה היה או ללכת לקרבי ואז היה יכול להגרם לי נזק גופני בטווח הארוך בגלל השרות הצבאי או לחפש "לברוח".

בחיים לא חשבתי לא לעשות צבא, אני חושב שכל אחד חייב לתרום למדינה כמו שהרבה אנשים תרמו לפניו. מצד שני חיפשתי תפקיד שאני אוכל להפיק ממנו תועלת כי אני לא כמו חברים שלי שעשו בעיות, קבלו תפקיד עלוב, יעשו אותו 3 שנים ואז יצאו ויגידו שהצבא זה סתם בזבוז.

משום מקום נפלה עליי ההצעה של י"ג י"ד וקפצתי עליה.

 

ועכשיו נחזור לנושא שלך. אני דחיתי את הגיוס בשנתיים, תקח בחשבון שחלק מהחברים שלי עוד שנה, שנה וחצי גג מסיימים את הצבא ואני בקושי התחלתי אותו (שלא נדבר על זה שיש לי ידידות שהיו איתי בכתה והם עוד מעט כבר משתחררות מהצבא כאשר אני עוד לא התחלתי בכלל).

מצד שני אתה מקבל תעודת הנדסאי, שזה שווה כסף באזרחי (2500 ש"ח תוספת למשכורת בכל עבודה ממשלתית), אבל מצד שני אתה לא תמצא עבודה נורמלית רק עם התעודה הזו.

אני עכשיו קבלתי הצעה לסיים תואר מהנדס בכמה מכללות בארץ אבל לבסוף החלטתי לרדת מהרעיון. היום זה בעיה רצינית להתקבל לעבודה נורמלית עם תואר ממכללה מכיוון שרוב המקומות שמכבדים את עצמם (אינטל ורוב חברות ההי טק) מעדיפים לקבל אנשים עם תואר מאוניברסיטה או טכניון לעומת מכללות.

 

אז בוא נעשה סיכום. אם אתה רוצה לברוח מקרבי זו אופציה טובה רק תקח בחשבון שאתה "מבזבז" שנתיים מהחיים שלך. אם אתה חושב שתקבל תפקיד יותר חשוב/טוב בגלל התעודה שלך אז אתה 50% טועה, אני לא רוצה להשלות אותך פשוט אף אחד בצבא לא יכול להבטיח לך תפקיד טוב. מה שכן, אתה פותח את עצמך אופציה להתקבל לתפקידים טובים (אבל שוב, אף אחד לא מבטיח שתקבל אותם).

אני יכול להגיד שהתמזל מזלי והתקבלתי לרפ"ט (רשות פיתוח טנקים) שזו אחת מ-2 יחידות הכי טובות שיש בחיל חימוש (וד"א, לבחור שרשם למעלה שחימוש זה לערסים, רואים שאתה לא מכיר את כל היחידות בחימוש ורואים למי יש פה "דעות קדומות", המשפט הבא שלך יהיה בטח "כל מי שנוסע בהונדה הוא ערס", אז מה אם אני רואה גם זקנים בני 70 נוסעים בהונדה).

ביחידה הזו אתה עוסק ראסמי בפיתוח ואתה יכול לראות את התוצאות שלך על הטנק. בד"כ ברוב היחידות האחרות המהנדסים עושים את כל הפיתוחים וההנדסאים רק אוספים את השאריות.

 

אל תחתום על פרויקט יע"ד !!! 70% מהכתה שלי חתמו כאשר היו 2 דברים שהניעו אותם לעשות את זה:

1. הכסף- תלמיד בפרויקט יע"ד משלם רק 2K ש"ח על שנת לימודים לעומת עתודאי רגיל (כמוני) שמשלם 6K ש"ח. בתמורה אתה מתחייב לשרת בחיל חימוש כאשר לעתודאים רגילים יכולים גם להגיע לחיל אוויר, ים, מודיעין.

2. כמו בכל דבר בצבא הציגו להם את האופציה כתור משהו מפוצץ ללא הצגת הפן הפחות טוב של הנושא. בנוסף הם כנראה לא בררו הרבה ולא היה להם ניסיון בנושא ולכן הם עשו לפי דעתי טעות.

תלמידי יע"ד לומדים בכל סמסטר עוד 3 שעות שבועיות שבהם הצבא מלמד אותם על כל מני כלים בחיל חימוש. רוב האנשים שחתמו ביע"ד מגיעים לתפקידים גרועים כגון גירוז טנקים ותיקון חלקים ולא תפקידי פיתוח שהם היוקרתיים. בכוונה הדגשתי את הרוב כי לפעמים יבואו לבחון אותכם מיחידות אחרות או מתפקידים טובים בחיל החימוש ולכן יש אופציה שבמשך השנה 2-3 אנשים מיע"ד יצאו לתפקידים טובים (יש לי תלמיד אחד בכתה שהתקבל למודיעין ועוד תלמידה שהתקבלה ליחט"ל שזו יחידה בחימוש שעוסקת בפיתוח אבל עדיין נחשבת לדיי נחוטה ביחס ליחידות הפיתוח האחרות).

 

אני יכול להגיד לך שאני מרוצה, אבל אני פגשתי גם הרבה אנשים שהיו מאוד לא מרוצים וצחקו עליי שבחרתי במסלול הזה. הם אמרו את זה בעיקר בגלל שהם קבלו תפקידים לא טובים, ואני גם מבין אותם כי אחרי שאתה לומד שנתיים הנדסת אלקטרוניקה ונותנים לך לבדוק כל מני מכשירים אלקטרוניים שצריכים כל תקופה מסויימת בדיקה וכיול זה מעצבן (וזה גם לא תורם לך באזרחות אח"כ).

נכון, זה סיכון. אם אתה תקח אותו ותקבל בסוף תפקיד טוב אתה תסתדר לכל החיים, כי גם אחרי שתשתחרר מהצבא יהיו לך לפחות 3 שנים ניסיון בפיתוח ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממך. זה גם יתרון על אנשים אחרים, מכיוון שהיום בכל מקום מחפשים ניסיון, יש הרבה מקומות שמוכנים לשלם הרבה כסף בשביל ניסיון.

יש לי עוד הרבה מה לספר לך בנושא אבל אני מציע שאת ההמשך נעשה בה"פ מכיוון שרשמתי פה הרבה פרטים על חיי האישיים (שכנראה לא מעניינים פה אף אחד), אבל זו הדרך היחידה שמצאתי להסביר נושא טיפה מסובך כמו זה. הפעם באמת לסיום, אני יודע שזו החלטה קשה וחשובה מאוד ולכן אני אשמח לעזור לך. זו כנראה הפעם הראשונה שתצטרך להחליט החלטה שתשפיע בגדול על העתיד שלך ולכן כדאי לך לשקול אותה טוב טוב.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא בטוח שאתה ללמוד את מה שמלמדים אותך בי"ג י"ד.

 

אל תלך לשם.

 

בלי קשר חימוש זה חיל מאפן.

 

דניאל.

עכשיו אני אתייחס לתגובה הזו בנפרד (התייחסתי בקצרה ב"מגילה" הקודמת שלי).

אתה סתם מכליל. זה כמו שאני אגיד "כל התפקידים בחיל אוויר מצויינים", שזו שטות מוחלטת כמו המשפט שלך. בכל חיל יש תפקידים טובים ותפקידים לא טובים.

אני מסכים אתך שבחיל חימוש יש הרבה תפקידים מעפנים, אבל כאשר תגיע לנאס"א/רפ"ט/יפת"ח/יחט"ל (למרות שהיחט"ל פה הכי פחות נחשב) אתה תבין שגם בחיל חימוש יש תפקידים מעניינים וטובים.

יכול להיות שבחיל אוויר יש יותר תפקידים טובים לעומת מעפנים, אבל לא אני ובטח לא אתה בדקנו את הנושא. לכן אני מניח שהמסקנה שלך הגיעה מ"מה שאנשים אומרים", אז את זה תשאיר למי שאוהב לדבר. זה כמו אלו שאומרים "כל הצרפתיות לא אמינות" כי הם שמעו שהרנו של השכן כל היום במוסך.

מה שכן, אני מאוד מסכים אתך שאם הבחור לא בטוח שהנדסה זה הכיוון שלו בחיים אז הוא בהחלט יבזבז זמן בהנדסאי

 

ד"א, יש לי חבר שחושב בדיוק כמוך. ביום ראיונות שעשו לנו היו נציגים מחיל חימוש וחיל אוויר, והוא לא הסכים אפילו לשמוע על התפקידים בחיל חימוש אלא רק חיל אוויר. אתה שואל למה ??? כי חיל חימוש זה חיל "ירוק" ויש הרבה אנשים שיתנו הרבה בשביל המדים ה"בהירים", רק חבל שהאנשים האלו בד"כ מסנוורים וחיים באשליות קשות שכל בחור בחיל אוויר הוא מעל למישהו עם מדים ירוקים.

בחיל חימוש הציעו רק 3 תפקידים מבין הכי טובים שיש בחיל (יפת"ח, רפ"ט ויחט"ל) כאשר בחיל אוויר הציעו 14 תפקידים כאשר אולי 2 היו פיתוח וכל השאר היו תפקידים שלא קשורים בכלל לתעודה (מקצוע) שלו. עכשיו אני נמצא ברפ"ט ועוסק בפיתוח והוא נמצא בחיל אוויר ו"חוקר תאונות" (תאונות אוויר). הקשר בין מכטרוניקה (או הנדסת מכונות בשפת העם) לתפקיד הזה הוא דק מאוד, מה עוד שבתפקיד הזה בכלל לא עוסקים בפיתוח ככה שלא תצא הרבה תועלת מהתפקיד הזה.

 

אביר לילה, אל תבנה כ"כ מהר על קריירה צבאית. לך תדע מה יהיה עוד 5, 10 שנים ???

בהתחלה המשכורת בהחלט "אדיבה" לבחור בן 23 (זה יהיה הגיל שלך כאשר תסיים את הסדיר שלך), ואני מכיר הרבה אנשים שיעשו הרבה בשביל משכורת כזו וגם אני מכיר הרבה אנשים בני כמעט 30 עם תואר שני שמקבלים 70% ממה שמקבל בחור בן 23 כשהוא נכנס לקבע. הבעיה היא במה שקורה אחרי זה, את זה אתה לא יכול לצפות. נגיד ונשארת כמה שנים בקבע ועשית משכורת יפה ואז יום בהיר אחד הצבא החליט לעשות צימצומים על חשבונך. אתה תהיה בשנות העשרים המתקדמות שלך, עם תעודת הנדסאי ביד ולפחות 5 שנים ניסיון בפיתוח. אתה חושב שזה יתן לך הרבה בשוק העבודה ???

אז אתה תצטרך להתחיל לעשות תואר (אני מזכיר לך שספרת העשרות בגיל שלך כבר יותר קרובה ל-3 מאשר 2 ולאנשים בגיל הזה כבר יש לפחות תואר ראשון או באמצע תואר שני) או לעבוד בעבודות פחות טובות עם כסף פחות טוב.

שלא תבין אותי לא נכון, אני לא נגד קריירה צבאית וגם אני לא שולל את האופציה. רק קח עצה קטנה ממני, תמיד תסתכל ימינה ושמאלה (לא רק בכביש), או במילים אחרות תמיד תבדוק את האופציות האחרות שלך כי לפעמים הם יותר טובות מהמקום שבו אתה נמצא.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כידוע, אדם קובע את עתידו, וכידוע כל דבר מורכב מ 50% רצון ו50% מזל....



אז, הכל תלוי בך...

אני הייתי בחייל חימוש, ואני לא ערס, והחבר'ה שהיו איתי לא היו ערסים (טוב, רובם), וגם אם כן, מה קרה? תתערבב...

חיל חימוש נותן הרבה מקום להתפתחות לאנשים שטובים...

ודע לך, כחוק לחיים, ידע הוא דבר נירכש, דבר ששום אדם לא יכול לקחת ממך!

בקיצור, אם תיפול במקום טוב, אתה יכול להגיע לדברים שלא בטוח שתראה באזרחות...

 

שוב, החלטה שלך...

כיום המגמה החיל חימוש היא לגייס אנשים טובים, אנשים עם ידע, אנשים שלמדו, אנשים עם ראש...

המגמה הזו נימשכת כבר כמה שנים, אז יש סיכוי טוב שתיפול עם חבר'ה טובים...

 

בהצלחה!

 

גילי

 

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוטוטו מסיים כיתה י"ב

:shock:

אם זכרוני אינו מטעני, שנת הלימודים נגמרת בסוף יוני. סוף יוני 2006. עוד שבעה חודשים.

יש לך עוד המון זמן לברר כמו שצריך מי נגד מי ומה נגד מו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock:

אם זכרוני אינו מטעני, שנת הלימודים נגמרת בסוף יוני. סוף יוני 2006. עוד שבעה חודשים.

יש לך עוד המון זמן לברר כמו שצריך מי נגד מי ומה נגד מו.

בי"ב הזמן עובר מהר...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Not!....שיגמר כבר! :mm_cry: :mm_cry: :mm_cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

REDROZE אני לא יודע למה אתה אומר שאנשים היו מתים להגיע לחיל אוויר,זה בטוח אנשים שלא יודעים הרבה על הצבא.

כל אחד יודע שחיל אוויר זה "חתונה ל 3 שנים" :)

וחוץ מהאוכל הטוב והמדים אין הרבה דברים טובים.

משמעת גבוה, יצאיות חרא וג"ובים קשים.

כל מקרא תחזיר אותי 5 חודשים אחורה לא היתי מתגייס בכלל..בזבוז זמן..ולא צריך לתרום לאף אחד? מי תרם לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מקרא תחזיר אותי 5 חודשים אחורה לא היתי מתגייס בכלל..בזבוז זמן..ולא צריך לתרום לאף אחד? מי תרם לי?

מי תרם לך? :evil:

מה אתה אומר על כמעט 300 הרוגים וכ 2000 פצועים מקרב כוחות הבטחון בארבע השנים האחרונות?

הם לא תרמו לך? כלום?

 

ידידי הלא מכובד, כל פעם שאתה עולה על אוטובוס, מסתובב בקניון או סתם הולך ברחוב - אתה מגיע בשלום הביתה בזכות אנשי כוחות הבטחון שתורמים את החיים שלהם כדי שאתה תוכל להסתלבט.

 

אני מבין מדבריך שדווקא עשית צבא, וכל הכבוד על כך (באמת), אבל על הדברים שאמרת - תתבייש!

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...