Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאסטה 2011 אוטומט


un4get
שימו לב! השרשור הזה בן 4019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני עומד לפני רכישה של פיאסטה 2011 עם אחריות יצרן לעוד חודשיים וחצי.

 

הרכב עשה 70,000 אבל זה לא מפריע לי כי הרכב לאישתי והיא בקושי נוסעת ברכב.

 

אמרו לי שיש לרכב בעיות במסרק הגה, זה נכון?

 

יש אנשים בעלים של הרכב הזה שיכולים לומר מה דעתם?

 

בבדיקה שלו רשום בהעברת כוח שיש בלאי דיסקיות והוא אמר יסדר את זה, זו בעיה שבעקבותיה לא כדאי לגעת ברכב?

 

בשלדת מרכב רשום: תקוני מרכב משמעות נמוכה דלת תא מטען פגום לא נפתח

תקוני מרכב וצבע, מעיכות / מעוך / שריטות בצבע פלוס פגמים

 

חו מזה הכל תקין בבדיקה וזה עוד לפני שאני לקחתי לבדיקה.

 

איך האחזקה של הרכב?

תקלות מיוחדות?

 

תודה על העזרה

un4get

בעל מאזדה 3 2006 מנוע 1.6ליטרים דגם אקטיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהפיאסטה עדיפה, היא יותר מפנקת, מאובזרת יותר ותא הנוסעים שלה איכותי יותר, ולרוב ה2 נמכרה ברמת הגימור הנמוכה שכוללת 2 כריות אוויר, בעוד לפיאסטה יש 7 כריות אוויר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיאסטה מכונית טובה למדי, אבל מצד שני יש לה חיסרון גדול אחד והוא המנוע. מדובר במכונית מאוד עצלה בגרסת ה-1.4 שחטיבת ההנעה שלה דורשת רגל כבדה יחסית בתחילת נסיעה. מה שפוגם גם בצריכת הדלק שלה. בשביל לקבל ביצועים סבירים צריך ללחוץ אותה חזק לכיוון ה-4K סל"ד וגם שם היא חסרת מחץ. תוסיף לזה יחסי העברה ארוכים מאוד וקיבלת רכב עצל במלוא מובן המילה. אם נשווה אותה למאזדה 2 או לסוזוקי סוויפט למשל הן ירגישו היפר אקטיביות לעומתה. בלי שום הגזמה. מחוץ לעיר יחידת ההנעה מרגישה יותר טוב כי בזכות יחסי העברה הארוכים היא משייטת בסל"ד נמוך יחסית והמנוע מעודן ושקט. בעיר זה בכלל לא כיף או חסכוני.

 

מעבר לזה מדובר במכונית נוחה למדי, עם איכות חומרים סבירה (לא הייתי אומר איכותית עם כל הכבוד), מרווחת יחסית (מלבד מרווח ראש מאחורה), מצוידת באבזור לא רע, די שקטה, מהנה לנהיגה, בטיחותית ומרגישה יותר עדכנית וייחודית מהמאזדה 2.

לדעתי מבחינת הרגשה היא לוקחת את המאזדה 2 בקלות בזכות עידון, שקט יחסי ותא נוסעים די מרווח. הפיאסטה מרגישה גדולה ממה שהיא וזה טוב מאוד.

 

לעומת זאת המאזדה 2 (לא מדבר על האקטיב של הליסינג עם 2 כריות אוויר כי היא לא לעניין) היא מכונית נמרצת יותר, מהנה וקלילה משמעותית, מציעה צריכת דלק טובה יותר במעט (אם כי היא עצמה לא כ"כ חסכונית), עם נוחות נסיעה די טובה (עם המושבים של גרסת הדינמיק) ולמרות שרוב הטיפולים זהים במחיר היא מצוידת בשרשרת טיימינג ולא רצועה כמו הפיאסטה. מה שחוסך את ההחלפה היקרה יחסית שלה. בנוסף למאזדה 2 יש יתרון בנושא האמינות (ולא שהפיאסטה מאכזבת). המצד שני המאזדה רועשת יותר, פחות מאובזרת, פחות מרווחת, חדה מדי בכבישים בין-עירוניים, לא ממש משייטת בצורה רגועה כמו הפיאסטה ופחות מעודנת. אם נתעלם מיחידת ההנעה של הפיאסטה נגלה שמדובר במכונית טובה יותר. הייתי ממליץ לך להתנסות בשתיהן לפני הרכישה ולהחליט. הבחירה בין שתיהן לא ברורה שכן נתקלתי בלא מעט אנשים ששונאים את יחידת הכוח של הפיאסטה (וכאן כדאי שאני אציין שלי זה לא כ"כ הפריע, אבל בהחלט היה מורגש).

 

לדעתי מכונית נוספת שכדאי לך לשקול היא הסוויפט. לדעתי היא גורפת ממוצע נקודות גבוה משל שתיהן ואין לה חסרונות מהותיים מלבד תא מטען קטן ותא נוסעים מיושן יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיאסטה מכונית טובה למדי, אבל מצד שני יש לה חיסרון גדול אחד והוא המנוע. מדובר במכונית מאוד עצלה בגרסת ה-1.4 שחטיבת ההנעה שלה דורשת רגל כבדה יחסית בתחילת נסיעה. מה שפוגם גם בצריכת הדלק שלה. בשביל לקבל ביצועים סבירים צריך ללחוץ אותה חזק לכיוון ה-4K סל"ד וגם שם היא חסרת מחץ. תוסיף לזה יחסי העברה ארוכים מאוד וקיבלת רכב עצל במלוא מובן המילה. אם נשווה אותה למאזדה 2 או לסוזוקי סוויפט למשל הן ירגישו היפר אקטיביות לעומתה. בלי שום הגזמה. מחוץ לעיר יחידת ההנעה מרגישה יותר טוב כי בזכות יחסי העברה הארוכים היא משייטת בסל"ד נמוך יחסית והמנוע מעודן ושקט. בעיר זה בכלל לא כיף או חסכוני.

 

מעבר לזה מדובר במכונית נוחה למדי, עם איכות חומרים סבירה (לא הייתי אומר איכותית עם כל הכבוד), מרווחת יחסית (מלבד מרווח ראש מאחורה), מצוידת באבזור לא רע, די שקטה, מהנה לנהיגה, בטיחותית ומרגישה יותר עדכנית וייחודית מהמאזדה 2.

לדעתי מבחינת הרגשה היא לוקחת את המאזדה 2 בקלות בזכות עידון, שקט יחסי ותא נוסעים די מרווח. הפיאסטה מרגישה גדולה ממה שהיא וזה טוב מאוד.

 

לעומת זאת המאזדה 2 (לא מדבר על האקטיב של הליסינג עם 2 כריות אוויר כי היא לא לעניין) היא מכונית נמרצת יותר, מהנה וקלילה משמעותית, מציעה צריכת דלק טובה יותר במעט (אם כי היא עצמה לא כ"כ חסכונית), עם נוחות נסיעה די טובה (עם המושבים של גרסת הדינמיק) ולמרות שרוב הטיפולים זהים במחיר היא מצוידת בשרשרת טיימינג ולא רצועה כמו הפיאסטה. מה שחוסך את ההחלפה היקרה יחסית שלה. בנוסף למאזדה 2 יש יתרון בנושא האמינות (ולא שהפיאסטה מאכזבת). המצד שני המאזדה רועשת יותר, פחות מאובזרת, פחות מרווחת, חדה מדי בכבישים בין-עירוניים, לא ממש משייטת בצורה רגועה כמו הפיאסטה ופחות מעודנת. אם נתעלם מיחידת ההנעה של הפיאסטה נגלה שמדובר במכונית טובה יותר. הייתי ממליץ לך להתנסות בשתיהן לפני הרכישה ולהחליט. הבחירה בין שתיהן לא ברורה שכן נתקלתי בלא מעט אנשים ששונאים את יחידת הכוח של הפיאסטה (וכאן כדאי שאני אציין שלי זה לא כ"כ הפריע, אבל בהחלט היה מורגש).

 

לדעתי מכונית נוספת שכדאי לך לשקול היא הסוויפט. לדעתי היא גורפת ממוצע נקודות גבוה משל שתיהן ואין לה חסרונות מהותיים מלבד תא מטען קטן ותא נוסעים מיושן יחסית.

 

למאזדה 2 נוחות נסיעה זוועתית וכסאות קדמיים שלא פעם שמעתי תלונות עליהם מבעלי הרכב,נקודה חשובה וקריטית ברכב.

אני מציע לבצע נסיעת מבחן ברכב ולהרגיש אם הוא אכן בשיקול פותח השרשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבת שלום ותודה על תגובתכם,

 

קודם כל אני חייב לציין שנסעתי גם על המאזדה 2 (גרסת הסאדן כשהייתה לי חליפית מהעבודה) וגם על הפיאסטה שתיהן נוסעות סביר למדי אם כי המאזדה 2 מאוד זריזה.

 

בנוסף, הרכב החדש לא ישמש כרכב עיקרי אלא כרכב שישמש את אישתי והוא רכב משני (עיקרי רכב ליסינג) והנסועה בו היא קצרה למדי (סדר גודל של כ-20 ק"מ ביום) ופעם בשבוע 25 ק"מ ביום.

 

חשוב לי שהרכב יהיה בטוח (ונראה לי שהפיאסטה לוקחת פה בגדול).

 

הסוויפט לא בא בחשבון כיוון שצריכה להיכנס עגלה ברכב ולסוויפט אין בגאז' ולכן היא לא אופציה.

 

הבעיה היא שכבר הייתי די סגור על הפיאסטה אבל אז חבר שעובד בחברת ליסינג אמר לי שהיא לא מומלצת כיוון שיש לה בעיות במסרק הגה לפחות ממה שהוא נתקל ברוב הנסיעות שירות שלו למוסך (הוא לוקח את הרכבים מלקוחות למוסך).

 

וכאשר התייעצתי עם חבר אחר בעל סוכנות להשכרת רכבים וליסינג נאמר לי כי המאזדה 2 או ה-I20 עדיפות כיוון שלטענתו לפיאסטה יש המון בעיות חשמל.

 

מה גם שקריטריון של רכב שיהיה באופן יחסי די קל למכור אותו בתום ה-3-4-5 שנים שאחזיק אותו והמחירון שלו לא יצלול כמו שקרה עם המאזדה 3 הישנה שלי לטענתו את הפיאסטה יהיה יותר קשה למכור מאשר ה-I20 והמאזדה 2.

 

הבעיה שלי שלאחר שאיבדתי המון המון כסף (למרות שרכב היא לא השקעת המאה אבל עדיין) על המאזדה 3 שלי אני דיי מפחד מהמאזדה ומהיונדאי כיוון שהשוק מפורק מהן ולכן אני מפחד שהמחירון יצלול צלילה חופשית בכל חודש כמו שקרה עם המאזדה 3 שלי.

 

בנוסף מבדיקותיי באינטרנט ראיתי שעוד השנה מאזדה הולכת להוציא דגם חדש למאזדה 2 (אולי מפואר יותר \ בטיחותי יותר) ולכן באופן אוטומטי המאזדה 2 תהייה שווה הרבה הרבה פחות בעוד כמה חודשים מאשר היא שווה היום (ידוע שכאשר יוצא דגם \ צורה חדשה הצורה הישנה צוללת באופן חד למטה בערכה).

 

לכן אני דיי מבולבל ולא בטוח מה לעשות.

אני לא מחפש רכב מירוץ כי זה ממש לא מעניין את אישתי יחסי העברת כוח ושות'.

 

מה שחשוב לנו שיהיה אמין (למרות שע"פ סקרים שקראתי באינטרנט המאזדה 2 נחשבת לרכב האמין ביותר בקטגוריה עם 0.35 אחוז תקלות בשנה, לעומת 1.3 תקלות לפיאסטה בשנה).

 

ממש מעניין אותי לדעת אם יש פה אנשים עם הפיאסטה שנתונים 2009 ומעלה כדי לדעת האם זה נכון שיש לרכב בעיות במסרק הגה? האם זה נכון שיש לרכב בעיות חשמל?

 

שורה תחתונה:

1. חשוב לי רכב שישמור באופן סביר על הערך שלו (שוב, שלא כמו המאזדה 3 הישנה שלי).

2. שיהיה כמה שיותר בטוח.

3. אמינות אמינות אמינות (אין לי זמן לבזבז במוסכים).

4. צריכת דלק נורמלית - סדר גודל של 1:12 ומעלה.

5. אם ניתן לבטל כרית אוויר לנוסע עם מפתח מה טוב או לפחות לבטל במוסך המרכזי (ילד בדרך).

 

תודה על תגובתכם ועזרתכם.

un4get

בעל מאזדה 3 2006 מנוע 1.6ליטרים דגם אקטיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה:

1. חשוב לי רכב שישמור באופן סביר על הערך שלו (שוב, שלא כמו המאזדה 3 הישנה שלי).

2. שיהיה כמה שיותר בטוח.

3. אמינות אמינות אמינות (אין לי זמן לבזבז במוסכים).

4. צריכת דלק נורמלית - סדר גודל של 1:12 ומעלה.

5. אם ניתן לבטל כרית אוויר לנוסע עם מפתח מה טוב או לפחות לבטל במוסך המרכזי (ילד בדרך).

 

תודה על תגובתכם ועזרתכם.

 

1. השוק הפרטי של הרכבים העממיים (סופר מיני, משפחתיות...) בנפילה כבר הרבה זמן. אי אפשר לדעת איזה רכב ישמור יותר על ערכו, השוק תמיד משתנה ומכונית שכרגע זוכה לביקוש גדול, ייתכן ועוד כמה חודשים ישכחו ממנה והמחיר ירד בפתאומיות. תתפלא, אבל לפי כתבות שהיו לקראת סוף שנת 2013 ב"ידיעות רכב" וב"ישראל היום" המאזדה 3 והטויוטה קורולה היו המכוניות שהכי פחות איבדו מערכן וזכו לביקוש יציב וערני (יונדאי I30 ב"ישראל היום" זכתה מקום ראשון באיבוד ערך, ולעומת זאת ב"ידיעות רכב" היא איבדה יותר ערך מאשר הקורולה וה-3). בקיצור, על השאלה הזאת אף אחד לא יכול לענות בוודאות. לבינתיים עושה רושם שהמאזדה 2 שומרת יותר על ערכה וכך גם היונדאי I20, אבל השוק מוצף בהן אז אי אפשר להבטיח לך שאיך שתפרסם יחטפו ממך את הרכב.

2. גם המאזדה 2 וגם הפיאסטה קיבלו ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי (NCAP). שתיהן מצוידות בסדר בהיבט הבטיחותי עם יתרון לפיאסטה. הימנע מגרסת הליסינג של המאזדה 2 שמציעה בקמצנות רק 2 כריות אוויר, לעומת 6 כריות אוויר בגרסת ה"דינאמיק".

3. הפיאסטה די אמינה. לא מאמין שתיתקל בבעיות מיוחדות כל עוד תטפל בה כמו שצריך, וגם אם לא, אני מאמין שהיא תהיה בסדר. בעיות חשמל ייתכן ובאמת יש, אני נתקלתי בזה מס' פעמים בפוקוס דור 2 ו-1 ובמונדיאו. בפיאסטה לא נתקלתי אני אישית. המאזדה 2 נחשבת לאחת המכוניות האמינות בקטגוריה לפי סקרים, והיא פחות רגישה לתחזוקת שבר. עדיין כצפוי אם תזניח אותה היא גם תתקלקל. אין מה לעשות... יונדאי I20 אמינה למדי גם היא.

4. לפי אתר KML הצריכה הממוצעת המציאותית של המאזדה 2 היא 12.41 ק"מ לליטר. אחריה הפיאסטה עם 11.57 ק"מ לליטר ולבסוף יונדאי I20 עם 11.23 ק"מ לליטר. מניסיון אישי (לא גדול) הפיאסטה דווקא הייתה בזבזנית יותר מהיונדאי. המאזדה 2 אולי הייתה טובה בקצת מהיונדאי, אבל לא משהו שקל לשים אליו לב (הרגיש לי דומה).

5. בפיאסטה למיטב זכרוני אין אפשרות לבטל את כרית האוויר לנוסע, אולי רק דרך המוסך. במאזדה 2 אותו הסיפור (בערך 450 שקלים). ביונדאי, אין לי מושג (לדעתי יש לה את האפשרות ללא צורך במוסך, אלא ע"י מפתח. אבל אני לא בטוח ב-100%)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מכוס התה שלי.

יצא לי לנהוג כמעט בכל הסופר מיני הקיימות, אך כולן בגרסאות הליסינג.

הפיאסטה היא האחרונה שהגעתי עלייה, ובתום יומיים החלטנו שאותה אנחנו רוכשים, הנדסת אנוש מצויינת, בגאז הרבה מעבר לסביר בקטגוריה, בידוד רעשים מצויין, שבחים מקיר לקיר בחו"ל, ובסופו של דבר זה הדגם שרכשנו. אבל ויש אבל גדול גיר 4 הילוכים משודך למנוע עצל הופכים את הגרסה האוטומטית לקצת בעייתית, כמו שאמרו פה צריך לסחוט את הדוושה כדי לקבל ביצועים סבירים, והיא ממש לא הכי נחמדה מעל 120, הדכם הנ"ל הוא תוצאה של בחירה גרועה של היבואן בגרסה המסורסת ביותר בחו"ל.

המאזדה 2 לעומת זאת אולי הנמרצת ביותר בחבורת הסופר מיני אם מוציאים את הוואגיות מהמשוואה, אבל סובלת מכל השאר, לא נוחה מספיק, לא מבודגת רעשים מספיק, ועושה הכל בסדר אבת לא מספיק, תוסיף לזה צריכת דלק מהגבוהות בקטגוריה וגרסת ליסינג מזוויעה. אבל היא הושקה ב2007 ועומדת להתחלף, ואי שם ב2008 היא הייתה בין המוצלחות.

 

דווקא במשוואה הזאת הייתי אולי מותח את התקציב ובוחר בין הריו החדשה והסוויפט, ואפילו i20 בגרסת ה1.6 מרגישה קניה נבונה וסבירה.

 

אם בכל זאת הייתי בוחר בין ה2 הראשונות, הייתי בוחר במאזדה בגרסת הסדאן שמציגה שימושיות גבוהה יותר ונסחרת הרבה מתחת למחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

היתה לי הפיאסטה המדוברת במשך ארבע שנים. לא היו לי בעיות מיוחדות איתה חוץ מהמנוע חסר הכוח.

הרכב מתאים מאוד לשימוש כרכב שני בבית, במיוחד כשהנסועה לא גבוהה.

ולדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אין לפיאסטה בעיה מיוחדת שמצריכה להתרחק מהרכב.

 

הענין הוא שבאקזמפלר שבדקת יש כמה רג'קטים שהיו גורמים לי להירתע מלקנות אותו.

 

חפש רכב נקי מתאונות.

 

 

חוץ מזה, אם אשתך נוסעת מעט- לא צריך לעניין אותה שהמנוע עצל, זה בטח הדבר האחרון שיפריע לה.

 

חפש רכב נקי מתאונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...