Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ולוסטר, לאון, קליאו או אוריס ?


szrahia
שימו לב! השרשור הזה בן 4023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עקב אי הכרת החוקים נסגר הדיון הקודם אז אפרט שוב,

אני מחפש רכב חדש, התקציב הוא לא סגור אבל הוא סביב ה120K, העדפה היא רכב מהחברה אך אני פתוח לרעיונות.

אני רווק, צעיר, עושה סביב ה60 קילומטרים ביום ועומד המון בפקקים (ראשון-תל-אביב)

הדרישות הם רכב עם גיר אוטומתי, שנראה כמה שיותר טוב, מאובזר ברמה הגבוהה ביותר, חסכוני בדלק, אחזקה זולה (ביטוח, טיפולים וכו').

אני מתכנן להישאר עם הרכב בין 3 ל 5 שנים, אז כמובן שהשאיפה היא שיאבד הכי פחות מערכו.

הדרך שעברתי:

1)הייתי בסיאט, הלאון החדשה נראת מעולה, מאובזרת מאוד לטעמי והנסיעה שלה הייתי מעולה ! העניין הוא שהאחזקה שלה יחסית יקרה מהאחרות והשוק שלה למכירה עתידית קצת בעייתי עקב המבצעים המפגרים של צמפיון מוטורס.

2)הייתי ביונדאי, הלוסטר ללא ספק נראת טוב מכולם וגם מאובזרת בצורה מעולה, הבעיה היא שהגירסא שאני מתעניין בה היא הפרימיום והמחיר שלה גבוהה מהמתחרות (140K) בנוסף על בנסיעת מבחן התרשמתי לרעה מהנהיגה עצמה, הרכב היה כבד ועגלתי למדי (לא פסלתי אותה מהסיבה הפשוטה שרכב מהיר עם חווית נהיגה ספורטיבית זה לא בראש סדר העדיפויות שלי)

אני בטוח שאצליח למכור את הרכב בקלות ושהאחזקה שלה זולה יותר.

3)טויוטה אוריס, לא הייתי בנסיעת מבחן, אין ספק שזאת הבחירה הנכונה מבחינת הראש, אבל גם פה המחיר יחסית גבוהה (135K)

מהניסיון שלי עם טויטה האחזקה זולה, הרכב אמין בצורה בלי הגיונית, וצריכת הדלק שלה גם נחמדה הבעיה היחידה היא שהרכב נראה זקן כנגד המתחרות והחיצוניות חשובה לי מאוד.

4)הקליאו באמת יפה, ומאובזרת, ואפילו הזולה מכולם (105K) הבעיה היחידי היא שזה רנו, השוק שלהם קשה, ובד"כ יש בהם המון בעיות.

אני באמת מתלבט ואין לי מושג מה להחליט, מה אתם הייתם עושים במקומי ? אשמח לעצות חכמות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 - סיאט לאון. לא בטוח עד כמה האחזקה תהיה באמת יקרה יותר. ירידת הערך בהחלט נובעת מהמבצעים הרבים. בהנחה שאתה לא רוכש במבצע מדובר בשיקול משמעותי. אבל השיקול הזה משמעותי יותר ככל שזמן הבעלות ברכב קצר. בטווח של 5 שנים זה לא מאוד משמעותי.

2 - למה דווקא את הפרימיום? אני לא מכיר את ההבדלים אבל נראה לי שגם הגרסה הרגילה יכולה לספק אותך.

3 - אכן יקרה ואכן בעלת מראה מבוגר. לא כל כך הבנתי למה היא ברשימה שלך.

4 - לדעתי זו הבחירה שמתאימה לך. לדעתי היא הכי יפה. נכון שיש שם בעייתי אבל לדעתי הוא קצת מופרז וכן המותג משפר את תדמיתו. 3 שנים ראשונות גם כך באחריות. ייתכן שהשם "רנו" יוביל לירידת ערך קצת יותר מהאופציות האחרות. אבל בהתחשב במחיר הרכישה הנמוך זה משתלם. הערה אחת רלוונטית היא שהקליאו הזו היא לא כמו הקליאו הקודמות. לא נוחות צרפתית ומדובר ברכב יותר קשיח וקופצני. אני אהבתי (נהגתי שבוע על ה 900 טורבו הידנית) אבל מי שמצפה לרנו קלאסית צפוי להתאכזב בהיבט הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה תשמור על הערך הכי טוב וגם תשרוד את השנים הכי טוב !

 

תעשה נסיעת מבחן ותבחר מה שהכי מרגיש לך נכון .

 

אם זה שיקול כלכלי נטו וכל השאר זה צ'ופר אז הטויוטה תתן לך את השקט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע ישבתי בלאון וזה פשוט עולם אחר, אין מה לשוות בכלל. לא רוצה להגזים אבל היא די מזכירה את האודי a3 ואתה מקבל איתה

את כל הפינוקים שלא תקבל בשום רכב אחר ( גג נפתח זה פלוס גדול לדעתי). הבעיה כמובן המנועים והאחריות שלהם שזה כבר שיקול שלך.

אוטו-מאניה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 - סיאט לאון. לא בטוח עד כמה האחזקה תהיה באמת יקרה יותר. ירידת הערך בהחלט נובעת מהמבצעים הרבים. בהנחה שאתה לא רוכש במבצע מדובר בשיקול משמעותי. אבל השיקול הזה משמעותי יותר ככל שזמן הבעלות ברכב קצר. בטווח של 5 שנים זה לא מאוד משמעותי.

2 - למה דווקא את הפרימיום? אני לא מכיר את ההבדלים אבל נראה לי שגם הגרסה הרגילה יכולה לספק אותך.

3 - אכן יקרה ואכן בעלת מראה מבוגר. לא כל כך הבנתי למה היא ברשימה שלך.

4 - לדעתי זו הבחירה שמתאימה לך. לדעתי היא הכי יפה. נכון שיש שם בעייתי אבל לדעתי הוא קצת מופרז וכן המותג משפר את תדמיתו. 3 שנים ראשונות גם כך באחריות. ייתכן שהשם "רנו" יוביל לירידת ערך קצת יותר מהאופציות האחרות. אבל בהתחשב במחיר הרכישה הנמוך זה משתלם. הערה אחת רלוונטית היא שהקליאו הזו היא לא כמו הקליאו הקודמות. לא נוחות צרפתית ומדובר ברכב יותר קשיח וקופצני. אני אהבתי (נהגתי שבוע על ה 900 טורבו הידנית) אבל מי שמצפה לרנו קלאסית צפוי להתאכזב בהיבט הזה.

 

 

2) מתחת לפרימיום אין אפילו סאן רוף\ גג פנורמי, והאבזור רדוד יותר.

3) המראה שלה קצת יותר מבוגר אבל האוטו נראה דיי טוב, מה גם שהאבזור שלו מעולה מבפנים ואין על האמינות של טויוטה, אחזקה זולה ואופציה קלה במכירה - אלו כל הסיבות שהוא כלול בהתלבטות.

4)מאוד אהבתי איך שהיא נראת השאלה הגדולה היא אם אצליח למכור את הרכב שקניתי ב105 אלף שקל היום, בעוד 5 שנים ביותר מ30 אלף ? וכמה טיפולים ומוסכים אני אעבור בדרך.. רנו :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה קצת לעשות סדר בבלאגן - את השימוש ברכב הגדרת מצוין, מה שלא הבנתי זה איך התערבבו לך באופציות רכב משפחתי (לאון), רכב "ספורטיבי" (ולוסטר), ושתי סופר-מיני?

לפי נתוני השימוש שלך (רווק, פקקים, נסיעות באיזור המרכז המישורי) עושה רושם שלא ממש נחוץ לך רכב משפחתי (לאון נפלה).

 

ברמת השימוש היומיומי במשך ה-3-5 שנים שאתה מחזיק את הרכב אני הייתי מוציא מהמשוואה גם את הולוסטר שנותנת ביצועים בינוניים ומטה ביחס למחיר הגבוה (ולשאר האופציות).

 

וכשנשארים עם האוריס והקליאו, הקליאו נותנת ביצועים טובים יותר ואבזור נרחב יותר תמורת פחות כסף.

 

נ.ב. בנוגע לשוק... ב-3 השנים הראשונות אתה תפסיד לפחות 35% מערך האוטו, נגד זה אין מה לעשות. אבל 35% מ-120\130 אלף הם פחות מ-104...

Citroen C4 2.0 SX-PK

Renault Clio ​Sport 172 ph2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה קצת לעשות סדר בבלאגן - את השימוש ברכב הגדרת מצוין, מה שלא הבנתי זה איך התערבבו לך באופציות רכב משפחתי (לאון), רכב "ספורטיבי" (ולוסטר), ושתי סופר-מיני?

לפי נתוני השימוש שלך (רווק, פקקים, נסיעות באיזור המרכז המישורי) עושה רושם שלא ממש נחוץ לך רכב משפחתי (לאון נפלה).

 

ברמת השימוש היומיומי במשך ה-3-5 שנים שאתה מחזיק את הרכב אני הייתי מוציא מהמשוואה גם את הולוסטר שנותנת ביצועים בינוניים ומטה ביחס למחיר הגבוה (ולשאר האופציות).

 

וכשנשארים עם האוריס והקליאו, הקליאו נותנת ביצועים טובים יותר ואבזור נרחב יותר תמורת פחות כסף.

 

נ.ב. בנוגע לשוק... ב-3 השנים הראשונות אתה תפסיד לפחות 35% מערך האוטו, נגד זה אין מה לעשות. אבל 35% מ-120\130 אלף הם פחות מ-104...

 

 

אי אפשר כ"כ לקרוא ללאון רכב משפחתי, ונגיד וכבר קראת לו ככה ואני מצליח להבין למה, אז איך זה שהאוריס לא משפחתי גם כן ?

שניהם באוטו גודל לצורך העניין ועונים על אותם צרכים - אז מהצד שלי לאון הוא לא משפחתי, הוא רכב צעיר, נראה טוב ואף מספק נהיגה טובה מבין כל המוזכרות בפוסט זה.

לגבי עניין האיבוד מהערך מסכים איתך לגמרי, הבעיה שהיא שעל רנו אני חושב שאוסיף את ההבדל בטיפולים ובמכירה עתידית שתנצח עוד יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הזפזופ בין הקטגוריות אך אם כבר אז כבר:

 

מה עם פיאסטה 1.6 מאובזרת?

מה עם קיה ריאו מאובזרת ?

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב לרווק, שנראה טוב, עם אבזור מפנק - בטווח המחירים שלך (שהוא בת'כלס עד 140K) - תבדוק (אם תצליח לצאת מהסטיגמות נגד הצרפתיות) את הסיטרואן DS3.

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין האופציות שנתת, ולפי מה שאתה מחפש, לך על הקליאו - מאובזרת היטב, חסכונית, ביצועים טובים יחסית וכל זה במחיר הולם.

 

ולגבי הולוסטר, כמו שכתבתי בעבר, תחושות לחוד ומציאות לחוד. היא לא באמת עגלה כמו שהיא נותנת לך להרגיש :wink:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר למלא איתך לוטו? אם אתה יודע מה יהיה מצב שוק המשומשות בעוד חמש שנים, מה זה בשבילך לנחש כמה מספרים אקראיים?!

אתה נשמע חסר ניסיון לחלוטין אז בא קבל עובדה כואבת - רכב זה לא השקעה או חיסכון - זאת הוצאה. ובחמש שנים הוא יאבד הרבה מערכו. יש מותגים שאחרי חמש שנים יותר יקר להחליף בהם מצבר מאשר את הרכב עצמו. רכב שאתה קונה היום במאה אלף יימכר בעוד חמש שנים בעשר או עשרים אלף ואני מקווה שעד אז סכומים כאלה לא יהוו עבורך שיקול. וגם זה בהנחה שבחמש השנים האלה לא תהיה פריצת דרך מדעית שתהפוך את מנועי השריפה לאבן שאין בה הופכין.

תעשה נסיעות מבחן, תבחר מה שהכי נוח ומתאים לך ואל תחשוב מה יהיה עוד חמש שנים. מגיע לך ליהנות מהרכב שאתה משלם עליו במיטב כספך ולא רק להיות מודאג כל הזמן מירידת הערך שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אדם שמפחד מכל מיני אגדות אמינות, שמירת מחיר וכו', הלאון היא הראשונה שצריכה לרדת מרשימת האפשרויות, מאז המעבר לשימוש בנועי TSI וגיר DSG עולות הרבה תלונות מצד בעלי רכבים כאלה על בעיות אמינות, היו הרבה ריקולים וכו'.

נכון, היצרן כל הזמן משפר את המערכות ותקלות של דגמי 2010-2011 לאו דווקא רלוונטיות לדגמי 2014, אבל אז אתה גם צריך לקחת בחשבון שתלונות על הגירים האוטומטיים של מכוניות צרפתיות בשנות ה90' ותחילת ה2000 לאו דווקא רלוונטיות היום.

אני אישית לא הייתי קונה קיום רכב מקונצרן VAG אלא אם באמת באמת הייתי מתאהב בו או שהוא היה מציע איזה קלף מנצח משמעותי בעיניי.

 

וולוסטר, לדעתי הפוזה שלו נשחקה, הוא נפוץ, נוסעים בו הרבה מבוגרים ואנשים "לא מגניבים". אבל על טעם וריח אין להתווכח, אם אתה אוהב את העיצוב וחווית הנהגיה גם מספקת אותך אז אין סיבה לחשוש, זה יצרן איכותי עם מוניטין טוב.

בקשר להפרש המחיר, התשובה ההגיונית היא שזה לא שווה, אבל באופן כללי קניית רכב חדש היא צעד לא כלכלי בעליל.

 

אוריס, לדעתי היא מכוערת (בחוץ ובפנים), היא מכונית לזקנות שלא צריכות אוטו בגודל של קורולה.

מבחינת אמינות ושמירת ערך סביר מאוד שהיא תהיה טובה.

 

הקליאו, על אף היותה צרפתיה (ולי אין איתן שום בעיות, היום נוסע בפז'ו, ולאורך רוב השנים למשפחתי היו רנואים שנטחנו ושרדו יפה) היא כנראה הבחינה ההגיונית ביותר כאן, אולי מבחינה אחוזית היא לא תשמור על ערכה כמו האוריס, אבל כשהיא עולה קצת יותר משני שליש ממנה מלכתחילה כנראה שעדיין כמות הכסף שתפסיד תהיה נמוכה יותר.

היא גם חסכונית יותר, כנראה גם תהיה זולה יותר לביטוח ובעלת אגרת רישוי זולה יותר, ואם אני לא טועה מגיעה מאובזרת מאוד!

 

בקשר לאמינות, אף אחד לא יכול להבטיח כלום, אבל יש אחריות 3 שנים.

 

אני חושב שקודם כל לך תבדוק את הקליאו, אם היא לא מוצאת חן בעיניך תמשיך הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אדם שמפחד מכל מיני אגדות אמינות, שמירת מחיר וכו', הלאון היא הראשונה שצריכה לרדת מרשימת האפשרויות, מאז המעבר לשימוש בנועי TSI וגיר DSG עולות הרבה תלונות מצד בעלי רכבים כאלה על בעיות אמינות, היו הרבה ריקולים וכו'.

נכון, היצרן כל הזמן משפר את המערכות ותקלות של דגמי 2010-2011 לאו דווקא רלוונטיות לדגמי 2014, אבל אז אתה גם צריך לקחת בחשבון שתלונות על הגירים האוטומטיים של מכוניות צרפתיות בשנות ה90' ותחילת ה2000 לאו דווקא רלוונטיות היום.

אני אישית לא הייתי קונה קיום רכב מקונצרן VAG אלא אם באמת באמת הייתי מתאהב בו או שהוא היה מציע איזה קלף מנצח משמעותי בעיניי.

 

וולוסטר, לדעתי הפוזה שלו נשחקה, הוא נפוץ, נוסעים בו הרבה מבוגרים ואנשים "לא מגניבים". אבל על טעם וריח אין להתווכח, אם אתה אוהב את העיצוב וחווית הנהגיה גם מספקת אותך אז אין סיבה לחשוש, זה יצרן איכותי עם מוניטין טוב.

בקשר להפרש המחיר, התשובה ההגיונית היא שזה לא שווה, אבל באופן כללי קניית רכב חדש היא צעד לא כלכלי בעליל.

 

אוריס, לדעתי היא מכוערת (בחוץ ובפנים), היא מכונית לזקנות שלא צריכות אוטו בגודל של קורולה.

מבחינת אמינות ושמירת ערך סביר מאוד שהיא תהיה טובה.

 

הקליאו, על אף היותה צרפתיה (ולי אין איתן שום בעיות, היום נוסע בפז'ו, ולאורך רוב השנים למשפחתי היו רנואים שנטחנו ושרדו יפה) היא כנראה הבחינה ההגיונית ביותר כאן, אולי מבחינה אחוזית היא לא תשמור על ערכה כמו האוריס, אבל כשהיא עולה קצת יותר משני שליש ממנה מלכתחילה כנראה שעדיין כמות הכסף שתפסיד תהיה נמוכה יותר.

היא גם חסכונית יותר, כנראה גם תהיה זולה יותר לביטוח ובעלת אגרת רישוי זולה יותר, ואם אני לא טועה מגיעה מאובזרת מאוד!

 

בקשר לאמינות, אף אחד לא יכול להבטיח כלום, אבל יש אחריות 3 שנים.

 

אני חושב שקודם כל לך תבדוק את הקליאו, אם היא לא מוצאת חן בעיניך תמשיך הלאה.

.

 

תשובה מאוד מספקת, תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת חבילה כוללת ובדגש על הנאה מנהיגה ואבזור - הלאון תהיה הבחירה הטובה ביותר.

מבחינת שמירת ערך - טויוטה.

שתי האחרות לטעמי לא קולעות.

Cupra Leon VZ 2024

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...