Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טוב ווידאתי את זה שוב עכשיו.

 

זכרון דברים תקף רק אם יש בו את כל הפרטים. מה זה כל הפרטים?

 

 

 

 

נ.

 

הקיצר...אם לא יודעים לא מגיבים הלא כך? מה שמחזיר אותנו לחתימך...:roll:

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

ירון אני מאחל לך רק הצלחה בחיים ושלא תיתקל באנשים כמוני בבית משפט. יעשו ממך קרקס.

 

פות"ש, אני במקומך הייתי מתייעץ עם עורך דין. הוא יידע הכי טוב.

מבדיקה שלי עם אבא שלי ועם גיסי, שופט שמקבל זכרון דברים בעסקת רכב מנסה להבין את רוח הדברים של זכרון הדברים ויש שני "מבחנים" שזכרון הדברים צריך לעבור.

 

מבחן גמירות הדעת

מבחן גמירות הדעת בודק אם בעת כתיבת החוזה הייתה הסכמה של הצדדים להתקשר בקשר חוזי מחייב. עניין החתימה אינו מקודש, שכן יכולה להיות גמירות דעת גם ללא חתימה. אך ללא ספק חתימה מהווה הוכחה לגמירות דעת. פסיקות בית המשפט נותנות קווים מנחים נוספים התורמים להחלטה בדבר גמירות דעת:

תחילת ביצוע החוזה. כך למשל, העברה של מקדמה בהסכם מכירת רכב.

אקט פורמלי במעמד חגיגי, כגון הרמת כוסית או תקיעת כף.

כמו כן, נקודות עקרוניות בחוק החוזים חייבות להתקיים:

חתימה על ידי בני סמכא כשירים משפטית המייצגים את עצמם או את הגוף המשפטי שבשמו הם פועלים.

העדר התניה המתנה את ביצוע ההסכם.

מבחן מסוימות

מבחן המסוימות קובע כי הפרטים החשובים והעקרוניים הנוגעים לחוזה צריכים להיות מצוינים בו. כך למשל, נושאים כגון תיאור נשוא החוזה, מחיר ומיקום חייבים להופיע. בית המשפט קבע בעבר כי חסרונו של תיאור הנכס (במקרקעין למשל, מדובר בכתובת מדויקת, או לחלופין מספר חלקה) הוא עילה לקביעת חוסר תקפותו של ההסכם.

בקיצור, השופט מחליט אם זכרון הדברים תופס או לא, ואם כן אז עד כמה.

בהצלחה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
ירון אני מאחל לך רק הצלחה בחיים ושלא תיתקל באנשים כמוני בבית משפט. יעשו ממך קרקס.

 

 

בהצלחה.

 

לעניין הקרקס - בנתיים אתה מצטייר כליצן אמיתי :twisted: ...כי אין אפשרות אחרת למשמעות קרקס בעניינך.

 

חבל - יכולת לבקש מחילה על תגובותיך הטיפשיות על דרך "מודה ועוזב ירוחם", אבל אתה מתעקש להוכיח את חתימך.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

תראה, התגובות שלי יכולות להיות מוטעות, אבל הן לא טיפשיות. לבן אדם מותר לטעות, זה לאו דווקא עושה אותו טיפש.

אחרי שזה נאמר, זכותך לחשוב שאני טועה, אני חושב שאני לא טועה.

זכותי.

רוצה להמשיך לקרוא לי טיפש? לבריאות. לא נפגע מפגועים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אתה לא מבין דבר אחד (אולי אביך/אחיך לא מסבירים לך כיאות), גילוי נאות, תום לב ושאר סיבות לערער זכרון דברים, יערערו גם את קיומו של חוזה כדת וכדין שנחתם בפני עו"ד או נוטוריון.

 

מצד שני, אם לא הייתה שום בעיה במכירה עצמה וסתם פתאום החלטת שלא מתאים לך לקיים את זכרון הדברים, אז צריך שתבין שהוא מחייב בדיוק כמו חוזה.

 

ככה שהלכה למעשה, זכרון דברים וחוזה הם כמעט זהים לחלוטין בתוקפם.

 

לבוא ולהגיד ש"זכרון דברים לא תופס בבית משפט" זו שטות ממדרגה ראשונה.

להגיד לאנשים מנוסים שמנסים להסביר לך את העניין ש"תעשה מהם קרקס", זה כבר ממש לא לעניין!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בגירה, הסברתי באחת מתגובותיי את עניין זכרון הדברים. הסברתי שזכרון דברים יתפוס רק כאשר יש בו את הפרטים הרלוונטיים, דבר שבעצם הופך אותו לחוזה.

 

אני מסכים שההודעה הראשונה הייתה טעות, ובגלל זה תיקנתי ווידאתי את העניין על מנת לא להטעות אנשים.

 

שים לב, שזכרון דברים, כאשר מובא בפני שופט, השופט מנסה להבין למה התכוונו כאשר כתבו וחתמו על זכרון הדברים (מבחן הגמירות ומבחן המסוימות), כאשר בחוזה שופט לא בדיוק מנסה לעשות את זה, אלא החוזה נבדק לפי חוקי חוזים.

 

זכרון דברים הוא מסמך שמי שכותב אותו הם אנשים חסרי השכלה משפטית, כמוני, לעומת חוזה שנכתב ע"י עורכי דין.

 

יש הבדל בין השניים.

 

ושוב אני חוזר, אני מסכים שההודעה הראשונה הייתה טעות, ובשביל זה היא תוקנה. אם הייתי יכול לערוך אותה, הייתי עושה את זה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אני ממליץ לך להפסיק להגיב במה שאינך מבין.....אתה ממשיך לכתוב שטויות!!!

 

אומנם איני מנאמני דרכו של זאב זבוטינסקי, אך אני ממליץ בחום לקרוא את "מסכת שוטים" שכתב ב-1931. כל אחד יכול ללמוד משהו על עצמו למקרא הדברים.

 

ובכדי להקל מצ"ב קישור למסכת -

 

http://benyehuda.org/zhabotinsky/masexet_shotim.html

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
בגירה, הסברתי באחת מתגובותיי את עניין זכרון הדברים. הסברתי שזכרון דברים יתפוס רק כאשר יש בו את הפרטים הרלוונטיים, דבר שבעצם הופך אותו לחוזה.

 

אני מסכים שההודעה הראשונה הייתה טעות, ובגלל זה תיקנתי ווידאתי את העניין על מנת לא להטעות אנשים.

 

שים לב, שזכרון דברים, כאשר מובא בפני שופט, השופט מנסה להבין למה התכוונו כאשר כתבו וחתמו על זכרון הדברים (מבחן הגמירות ומבחן המסוימות), כאשר בחוזה שופט לא בדיוק מנסה לעשות את זה, אלא החוזה נבדק לפי חוקי חוזים.

 

זכרון דברים הוא מסמך שמי שכותב אותו הם אנשים חסרי השכלה משפטית, כמוני, לעומת חוזה שנכתב ע"י עורכי דין.

 

יש הבדל בין השניים.

 

ושוב אני חוזר, אני מסכים שההודעה הראשונה הייתה טעות, ובשביל זה היא תוקנה. אם הייתי יכול לערוך אותה, הייתי עושה את זה.

 

כואב (כאמור בחתימה שלך) ?

 

זכרון דברים הוא זכרון דברים ואילו חוזה הוא חוזה, שניהם יכולים להיות בכתב או בעל פה(למעט הקבוע בחוק שמחייב חוזה בכתב) , יכול להיות בין שני עורכי דין או כאלה ללא השכלה משפטית.

 

 

כשיש מחלוקת פרשנית בין הצדדים השופט מפרש את החוזה לפי אומד דעת הצדדים והנסיבות במידה שאומד דעתם אינו נובע מהחוזה וזה בסעיף 25 לחוק החוזים שתוקן לא מזמן :

פירוש של חוזה (תיקון מס' 2) תשע"א-2011

25. (א) חוזה יפורש לפי אומד דעתם של הצדדים, כפי שהוא משתמע מתוך החוזה ומנסיבות העניין, ואולם אם אומד דעתם של הצדדים משתמע במפורש מלשון החוזה, יפורש החוזה בהתאם ללשונו.

(ב) חוזה הניתן לפירושים שונים, פירוש המקיים אותו עדיף על פירוש שלפיו הוא בטל.

 

 

גמירות דעת ומסויימות לא קשור לאופן בו השופט מפרש את החוזה.

פורסם

במקרה של השואל קשה לסווג את הפגם בחוזה .

יכול להיות תום לב, טעות , הטעיה , עושק ואולי אפילו כפיה .

כל עילה מאפשרת סעד שונה.

החל מפיצוי ועד ביטול חוזה והשבה.

פורסם

Ghost Buster - תעלה את אבא שלך לכתוב, חבל על הפאדיחות. בחברות, כמובן. במיוחד על הקטעים של "קרקס" וכו'. יכול להיות שאתה באמצע הלימודים עכשיו/בסטאז'/מה שזה לא יהיה - מכל מקום זה לא יפה. עורכי דין יש פה בפורום כל יוזר שלישי בערך - חבל על הפאדיחות.

 

לגופו - לפותח השרשור יהיה מאד קשה להוכיח תביעה, באם יתבע, והכדאיות הכלכלית מוטלת בספק. לצד כל אלה צריך להתחשב בשופט/ת שברגע שיראה רכב ב-7500 ש"ח, ועוד כזה שנבדק ונחתם הסכם, וישאל את שאלת הקסם - מה ציפית? חבל על המאמץ. אף שופט לא ידון בשאלות הנוגעות לעקרונות דיני חוזים ברכב ב-7.5K.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

טוב חלאס אין לי כוח לזה יותר. חושבים שאני טועה ומטעה? תמחקו את התגובות שלי.

אדם שנלחם במשהו בבית המשפט, למרות שכולם חושבים שאין לו סיכוי בגלל חוקים ונהלים כאלו ואחרים, עדיין יכול לנצח. קוראים לזה תקדים.

אמנם פה זה לא בית משפט, אבל אני מקווה שהבנתם את הפואנטה.

 

לכל מי שהחליט לרדת עליי כי אני לא מסכים איתו, אני מאחל בריאות, אושר, עושר והצלחה בחיים.

 

אסיים בשני דברים.

 

1. גם עורכי דין טועים.

2. איני זוכר את שם המדען אבל היה אחד שטען שכדור הארץ עגול כאשר כולם צחקו עליו ואמרו לו שהוא טיפש ושכדור הארץ שטוח.

היה גם את גלילאו שטען שכדור הארץ סובב סביב השמש ולא להיפך כמו שחשבו כולם, וגם לו כולם קראו טיפש.

 

ותראו איפה אנחנו היום.

 

שבת שלום.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

חבל שהאגו שלך מניע אותך....במקום נאמר, הגיון או ידע אמיתי. אפילו שאביך עו"ד - זה ממש לא הופך אותך למבין או בר סמכא בענייני משפט (אפילו בתגובה שלך מעלי אתה ממשיך לעסוק בענייני משפט וממשיך להטעות).

 

אין כאן עניין של הסכמה או אי הסכמה - אתה טועה, ומטעה ועוד מתווכח על כך.

 

דרך אגב כולם טועים - אבל מי שטועה ומבין זאת ראוי שיודה בכך!

 

ולסיום - בדיון או שמא וויכוח שהתפתח בשירשור זה אם נעשה שימוש בדוגמאות שהבאת, אזי עפי"הם אתה הוא זה שטוען שכדור הארץ שטוח.....

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

חברים, מריבות בצד. הרכב נלקח למכון בדיקה, וזה המקום הראשון שצריך להיבדק מבחינת אחריות.

ולענייננו:

 

שלום

עשיתי בדיקה במכון מכובד ויצא סביר בהחלט.

 

אחרי 5 ימים הלך המנוע.

אחר כך התגלה שיש גם בעיה בגיר שלוקח זמן עד שהוא מתחמם ורק אז אפשר לתפוס את ההילוך "דרייב".

 

בעצם הרכב היה עם מנוע מת והילוכים פגומים מאוד.

 

עד שלא תעלה את תוצאות הבדיקה מהמכון, אנחנו נמשיך לטחון פה מים ולא לסייע לך במאומה.

בנוסף, חסר מידע לגבי סיבת מות המנוע. מה אבחנת המוסך לגבי התקלה שגרמה לכך?

מה זה "אחר כך התגלה שיש בעיה בגיר"? שבוע אחרי הקנייה? ז"א שבשבוע הראשון של השימוש ברכב הגיר היה בסדר? אם כן- למה אתה מניח שזו תקלה שהיתה קיימת לפני שקנית את הרכב? ישנה אבחנה בנוגע לבעיה בגיר והגורם לה?

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

×
×
  • תוכן חדש...