Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4721 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בן דוד שלי הוציא רשיון בשעה טובה ומוצלחת ועכשיו בא לקבל ממני עצות ברכישת רכב.

לאחר שהסברתי לו שהוא צריך להתחיל מרכב פשוט, משנתון עד 03 וזול יחסית (אם כי הרכב יאכל הרבה מכות בחניות שפשופים וכל מה שרכב ראשון בד''כ עובר אצל נהג ללא נסיון).

יישבנו יחדיו והגענו למס' רכבים שהוא אהב והתפשר עליהם. לאחר מכן מצאנו מס' רכבים ביד 2 והייתה שם אימפרזה שבלטה מבחינת נתונים יחסית טובים לרכב משנת 2002 (ק''מ 160, יד ראשונה, צויין ללא תאונות ומחיר סביר מאוד).

עכשיו, לאור העובדה שהרכב עולה פחות מ18K, האם כדאי לקחת אותו למכון בדיקות (כדי לקבל רשימת כסת''חים שהם יתנו) או שהכי טוב לחפש מורשה של סובארו ולבקש מהם לבדוק בעצמם את הרכב שהם בוודאי מכירים ומטפלים בו קבוע כדי לשמוע חוות דעת קצת יותר מציאותית על הרכב?

לדעתי לגשת למוסך היא עדיפה בהרבה אבל אין לי כל יידע בנושא (בתור בעלים של מאזדה איני מכיר אף אחד באופן אישי בשום מוסך סובארו): האם ללכת למורשה של סובארו עם הרכב? האם בכלל מקובל ללכת לבדוק רכב במוסך (שלא מכירים)? והאם יש עוד דרכים או אנשי מקצוע שיכולים לתת חוות דעת אמינה על הרכב?

 

בכללי זה גם כדי לחסוך את העלות המוגזמת של המכון, אם כי אני לא בטוח עם במוסך זה יהיה הרבה יותר זול, וזה במידה והם עושים בדיקות מהסוג הזה. בכל מקרה למי שבקיא קצת בנושא שיכול לשפוך אור על הדברים אשמח לקבל חוות דעת.

פורסם

אם יש לך מכונאי שאתה מטפל אצלו באופן קבוע וסומך עליו זה עדיף

הוא בטח לא יחבר את הרכב למחשב ויבדוק את הצבע במיקרוסקופ אבל יבדוק מה שחשוב ויתו חוו״ד

בו בטח ליבי ונעזרתי

פורסם
אם יש לך מכונאי שאתה מטפל אצלו באופן קבוע וסומך עליו זה עדיף

הוא בטח לא יחבר את הרכב למחשב ויבדוק את הצבע במיקרוסקופ אבל יבדוק מה שחשוב ויתו חוו״ד

 

זה מה שחשוב לי, לקבל חוות דעת של מומחה אבל אין לי מישהו כזה שאני יכול לגשת אליו לכן אני שואל האם ניתן לגשת (ויש טעם בכלל) לגשת למורשה של סובארו ולבקש מהם (בתור גוף שמכיר כל בורג ברכב הזה) דבר כזה?

כמו כן המלצות לגבי מומחים באזור הדרום יתקבלו בשמחה.

פורסם

אם אין לך מוסכניק שאתה מכיר אז לא יודע עד כמה אובייקטיבית הדעה תהייה לגבי הרכב, תלוי על מי תיפול ואם יהיה לו את הרצון לסייע, בכל מקרה אפשר אולי לתאם מראש ולסכם עם מנהל המוסך משהו אנערף,

 

מנסיון שלי,

בדיקה לפניי קנייה ייתן לך תמונה היקפית על הרכב, מה מצבו בכל ההיבטים וגם ייתן לך כיוון לגביי יישור קו.

 

הבדיקה הממוחשבת,לפחות זו שאני ביצעתי, זה כולה התחברות לסורק תקלות, מד שני המוסכניק נתן לי הרבה מידע

לגבי דברים נקודתיים ברכב,דברים שבבדיקה לא יכלו לזהות או לא בודקים,

 

לדוגמא: הממיר קטליטי אצלי הוא אחד שנלקח מרכב מדור קודם וחסר לו אחד מחיישני הלמדה (לא קיים לעומת מקורי)

וביצעו עקיפה חשמלית כדי שלא תהייה התרעה בלוח מחוונים, את זה גיליתי במוסך, בבדיקה רק נאמר לי שהממיר קטליטי ברכב הוחלף,

וגם זאת לאחר שראיתי את הקונקטור של החיישן למדה ושאלתי מהו ולמה הוא מנותק.

 

אישית הייתי מייעץ לעשות גם וגם, אבל זה כבר שיקול שלך, דרך אגב, בדיקה לפני קנייה 450-500 ש"ח

בדיקה ממוחשבת במוסך 150-250 ש"ח

פורסם
אם אין לך מוסכניק שאתה מכיר אז לא יודע עד כמה אובייקטיבית הדעה תהייה לגבי הרכב, תלוי על מי תיפול ואם יהיה לו את הרצון לסייע, בכל מקרה אפשר אולי לתאם מראש ולסכם עם מנהל המוסך משהו אנערף,

 

מנסיון שלי,

בדיקה לפניי קנייה ייתן לך תמונה היקפית על הרכב, מה מצבו בכל ההיבטים וגם ייתן לך כיוון לגביי יישור קו.

 

הבדיקה הממוחשבת,לפחות זו שאני ביצעתי, זה כולה התחברות לסורק תקלות, מד שני המוסכניק נתן לי הרבה מידע

לגבי דברים נקודתיים ברכב,דברים שבבדיקה לא יכלו לזהות או לא בודקים,

 

לדוגמא: הממיר קטליטי אצלי הוא אחד שנלקח מרכב מדור קודם וחסר לו אחד מחיישני הלמדה (לא קיים לעומת מקורי)

וביצעו עקיפה חשמלית כדי שלא תהייה התרעה בלוח מחוונים, את זה גיליתי במוסך, בבדיקה רק נאמר לי שהממיר קטליטי ברכב הוחלף,

וגם זאת לאחר שראיתי את הקונקטור של החיישן למדה ושאלתי מהו ולמה הוא מנותק.

 

אישית הייתי מייעץ לעשות גם וגם, אבל זה כבר שיקול שלך, דרך אגב, בדיקה לפני קנייה 450-500 ש"ח

בדיקה ממוחשבת במוסך 150-250 ש"ח

 

האמת שהחזרת אותי לשאלה שלי בלי תשובה של ממש :lol:

בכל מקרה מודה לך על הכיוון, הבעיה היא שמדובר ברכב ישן יחסית (אימפרזה 2002) ולכן בדיקה במכון לא הכי משתלמת מבחינת עלות. זה בהחלט יכול להיות רעיון טוב לתאם עם מנהל מוסך כלשהו ולסגור על מחיר סביר של בדיקת רכב, ועוד פעם שאלתי היא האם אני יכול לפנות למוסך מורשה של סובארו עם בקשה כזאת (אני לא בטוח איך ומול מי מתנהל מוסך מורשה ועם מי עלי לדבר).

פורסם

אני יכול להגיד לך שאני ניצבתי באותה דילמה כמו שלך.

אז חיפשתי בפורום פה מוסך אמין. מצאתי שרשור על מוסך אם הדרך (שבדרום תל אביב).

בסוף הגעתי אליהם עם שתי מכוניות . כל מכונית עברה בדיקה של שעה. וזה כלל חיבור של הסורק (scanner) למחשב הרכב וסריקת קודי התקלות של היצרן.חיפשתי בעיקר חוו"ד מכנית.

המכונאי שם אפילו אמר לי מקומות בהם המכונית עברה תיקוני פחחות למרות שאני לא יכולתי לראות בעין שלי (אמר שהתיקון נעשה ברמה גבוהה ). כלל אפילו נסיעת מבחן באזור המוסך .

 

קיבלתי חוו"ד בע"פ כולל התלבטות עם בעל המוסך (לגבי מה הם היו בוחרים ולמה) היה שווה יותר מכל מסמך מכון (גם במחיר הבדיקה).

בחרתי אחת וקניתי אותה בלב שקט תוך הבנת הסיכונים הכרוכים.

אז לדעתי חפש פה בפורומים מוסך מומלץ שמתמחה בסובארו . יש להם את התוכנה של סובארו והם יבדקו לך גם את ה"מח".

וגם תוכל להתרשם מהם (בזמן שישבתי שם - ראיתי את היחס שאחרים מקבלים. אנשים מגיעים לטיפול תקופתי אפילו מבית שמש).

פורסם
האמת שהחזרת אותי לשאלה שלי בלי תשובה של ממש :lol:

בכל מקרה מודה לך על הכיוון, הבעיה היא שמדובר ברכב ישן יחסית (אימפרזה 2002) ולכן בדיקה במכון לא הכי משתלמת מבחינת עלות. זה בהחלט יכול להיות רעיון טוב לתאם עם מנהל מוסך כלשהו ולסגור על מחיר סביר של בדיקת רכב, ועוד פעם שאלתי היא האם אני יכול לפנות למוסך מורשה של סובארו עם בקשה כזאת (אני לא בטוח איך ומול מי מתנהל מוסך מורשה ועם מי עלי לדבר).

 

נתתי לך דוגמא למה שאני עברתי,והאמת בכל מקרה הייתי צריך את הסורק תקלות של המוסך כדי לדעת איזה חלק בדיוק להחליף ככה שבסופו של דבר שילמתי גם על בדיקה לפני קנייה וגם על בדיקה ממוחשבת לאחר שכבר קניתי את הרכב (דרך אגב,רכבי גם שנת 2002 אבל העדפתי לשלם אקסטרה ולהיות בראש שקט,והכי חשוב להכיר את הרכב, לך תידע מה עבר עליו ב 11 שנים.),

אני מאמין שמוסך מתמחה כמו שסייב הזכיר פה לא יתנגד לכמה שטרות בשביל לבצע בדיקה היקפית לרכב, בחר מקום שנירא לך או מומלץ פה בפורום, ברר איתם טלפונית כדי לא להגיע לשם סתם ולך על זה.

פורסם

למען האמת רכב ב18,000 , גם אם יש לו שאסי, ( שזה כל מוסך יגיד לך) אז תוריד לו כמה אלפים, ואם חליפו דלת / כנף/ מכסה מנוע. אז מה? לא תקנה את האוטו? תתקשר למוסך שקרוב אליך, תבקש בדיקה , תשלם 150-200 שח.

בו בטח ליבי ונעזרתי

פורסם
למען האמת רכב ב18,000 , גם אם יש לו שאסי, ( שזה כל מוסך יגיד לך) אז תוריד לו כמה אלפים, ואם חליפו דלת / כנף/ מכסה מנוע. אז מה? לא תקנה את האוטו? תתקשר למוסך שקרוב אליך, תבקש בדיקה , תשלם 150-200 שח.

 

דלת\כנף\מכנסה מנוע\ סנרוף\אנטנת רדיו בכיף שיחליפו אין לי בעיה אבל רכב עם שאסי גם משנה ישנה זה לא בא בחשבון גם שיוריד לחצי מחיר.

דבר נוסף יצרתי קשר היום עם המורשה של סובארו ונאמר דבר כזה: ''לגבי בדיקת רכב איני יכולה לעזור לך אולי תוכל להגיע ולדבר עם מנהל המוסך... אבל!! תוכל גם לרכוש מלקוח שלנו סובארו ישנה יותר, שקונה חדשה יותר (בעיסקת משהו משהו לשהם- לא כ''כ הבנתי ולא מעניין)''. אז לפי מה שהבנתי אני י

×
×
  • תוכן חדש...