Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר באור צהוב


שימו לב! השרשור הזה בן 3969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אך מאחר ואינך מבין את הבסיס הפיזיקלי

הקשב למה שנאמר בסרט השני שהביא igalr, בדקה 1:40 והלאה. שמעת? יופי.

 

עכשיו תסביר לנו בבקשה למה האיש שדובר שם טועה. בלי ססמאות, בלי "ירידות" אישיות - פשוט הסבר פשוט ועניני, למה מה שנאמר שם אינו נכון.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אתם אומרים לי שאם עברתי בכתום(ויש לי הוכחה מצולמת) כי לא רציתי לבלום בלימת חירום, אז שוטר יכול להאשים אותי במעבר צומת ברמזור אדום?

העבירה היא לא שהאור היה אדום או צהוב, אלא שהוא לא היה ירוק.

 

מותר לעבור רק אם האור ירוק. כתום אסור בדיוק כמו אדום.

 

אבל, אם לא יכולת לבלום, אז מותר. כמובן שאתה צריך לשכנע שכך באמת היה. וכאן נכנס הענין של הצבע: אם האור בדיוק התחלף מירוק לכתום ולכן לא הספקת לבלום ונכנסת לצומת בכתום - זה יתכן. אבל אם נכנסת לצומת באדום, אז אחת מהשתיים: או שלא הסתכלת (עבירה), או שנסעת במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך (עבירה).

 

לכן, אם עברת בכתום אז אולי תוכל לצאת זכאי. אבל זה לא יהיה פשוט.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו ש"מספיקים" הם בד"כ אלו שיוצאים מהצומת כשהרמזור כבר אדום. אלו שבאמת לא יכולים לעצור (ולא מתוך תרבות החפיף) לרוב יצאו בצהוב מהצומת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשב למה שנאמר בסרט השני שהביא igalr, בדקה 1:40 והלאה. שמעת? יופי.

 

עכשיו תסביר לנו בבקשה למה האיש שדובר שם טועה. בלי ססמאות, בלי "ירידות" אישיות - פשוט הסבר פשוט ועניני, למה מה שנאמר שם אינו נכון.

 

דני

 

הוא דווקא לא טועה.

בשורה התחתונה, מה המשמעות הפיזיקלית של בלימת רכב ? המרת אנרגיית תנועה לאנרגיית חום ולמעשה "העברתו" לסביבה (חוק שימור האנרגיה). אם נפשט את זה - אז זה כל העניין.

ברגע שבלמים מתחממים (לא חשוב אם רכב פרטי או משאית) - אז הבלמים מתפקדים פחות טוב, מאחר וכעת היכולת שלהם להמיר אנרגיה פוחתת (הם כבר חמים, כך שיכולת "העברת" החום לסביבה קטנה).

בהנחה שכל מערכת ההיגוי והבלמים תקינה והיא בנויה לפי התקן (בלי שיפורים למיניהם), אז מקדם החיכוך קבוע מראש (אינני יודע את ערכו, אך מי שמבין ויש לו גישה לתקנים בנושא, יכול לברר זאת).

 

עשיתי כרגע חיפוש קטן בגוגל, ומצאתי קישור לאתר בו יש ציטוט מתקנות התעבורה לגבי דרישות איכות בלימה.

http://www.fridmanwork.com/X4238.html

שים לב, שמגדירים עבור כל סוג בלם מהי ההאטה הנדרשת (הפחתת מהירות מרחק בתלות בזמן), ואח"כ מפרטים אלו מערכות חייבים להיות בכל סוג רכב. מבחינת "איכות" בלימה, אין הפרדה בין סוגי הרכב -> אלא לכל הרכבים (למעט אופנוע ומכונה ניידת) חייבת להיות מערכת בלימה עם אותה איכות בלימה, כאשר ברכבים מסויימים החוק דורש מערכת בלימה נוספת.

 

בעת ייצור צמיגים משתמשים בחומרים ובפרופילים שונים כדי להתאים את הצמיג לדרישות שונות (הרי לא כל הצמיגים אותו דבר).

דרישות אלו יכולות להתייחס לסוגי שטחים שונים (אספלט, עפר, שלג/קרח, חול וכו'), יכולים להתייחס לעמידות בלחצים שונים, מהירות העברת חום לסביבה וכו'.

אך זה אפשרי כל עוד הצמיגים עומדים בתקנים הנדרשים (אני לא רוצה להתייחס לצמיגים סיניים, מאחר ואי אפשר להבטיח שאינם מרמים בנושא עמידה בתקן).

 

תוספת עריכה :

הקביעה כי מרחק העצירה שווה לכל הרכבים נכון בתנאים הבאים :

1. לא מופעלת מערכת ABS (מאריכה מרחק בלימה באופן לא ידוע מראש)

2. הבלימה נעשית עם כל הלב - רק במקרה כזה מערכת הבלימה משתמשת בכל היכולת (אי אפשר להשוות בין מישהו שבולם כאילו הוא נוסע על ביצים לבין מישהו שלא "מרחם". צריך אותם תנאים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

guy72

 

חפש את נתון מאה לאפס , לרוב פחות מפורסם מאשר אפס למאה ותראה שלכל רכב ביצועי בלימה אחרים.

 

פורד פוקוס עוצרת בכ39 מטר לעומת זאת פרארי ב 32.5 מטר

 

 

תראה כאן בדיקות :

http://www.youtube.com/results?search_query=100-0+test&oq=100-0+test&gs_l=youtube.3...17020.22715.0.22971.13.9.4.0.0.0.271.1555.0j8j1.9.0...0.0...1ac.1.11.youtube.YB0yhXm_DEc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם = יש תקן מהירות/ מרחק בלימה מינימלי שרכב כביש חייב לעמוד בו.

אם יוצר עם שיפורים לתקן - זה בונוס.

אין טעם לבדוק 100 ל-0 מאחר וכל רכב כביש בארץ מחוייב שיהיה לו ABS - ואז זה כבר לא רלוונטי.

אינני יודע אם ניתן לצפות מראש את מרחק העצירה עם מערכת ABS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

guya72, אתה חצי מבין וזה מטעה אותך לחשוב שהבנת באמת.

 

החצי שהבנת - העברת אנרגיה. החצי שלא הבנת - שיש יותר גורמים שקשורים לענין ממה שאתה מזכיר. לדוגמה - אני מזכיר לך את ההערה שלי בענין פעולה שונה של המתלים בעומסים שונים. האם הבנת את ההערה הזו?

 

ועוד: דרישות החוק הן דרישות מינימום שנבדקות בצורה פשטנית. אין להן בהכרח קשר למה שקורה בפועל, לטוב ולרע.

 

ABS אינו שייך לענין כלל. רמז - כיצד ABS משנה את העברת האנרגיה? תשובה: לא משנה.

 

אם תתעקש קצת פחות, תוכל ללמוד הרבה יותר.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...