Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני חושב שאתה מפספס בהרבה אחוזים.

האם לקחת בחשבון ביטוחים? ביטוח בריאות (כי אתה לא רוצה להיות תלוי בחסדי קופות החולים), ביטוח לדירה, ביטוחים לאוטו (לפחות חובה ו-ג'), ביטוח חיים (ריסק). תיאורטית, אפשר לשים את הכסף בצד במקום לבזבז על ביטוח. מעשית - אף אחד לא עושה את זה אלא מבזבז, לכן אתם בסיכון לחטוף פצצה בכל שלב בחיים.

רק על ביטוחים מדובר על בערך אלפייה לחודש, בתנאי שאתה צעיר ובריא. הפרמיות עולות בהמון (למעט ביטוח רכב) ככל שגילך עולה ויש לך יותר רכוש.

 

מה עם דלק? ארנונה? מים? חשמל? תקשורת? אוכל?

מה עם איזה תחביב, חס וחלילה? אולי אפילו לצאת מדי פעם בערב?

קח בחשבון שהם רוצים לגור באיזור שאינו זול, ולטוס לארה"ב כל שנה (5000 דולר מינימום).

 

עוד לא דיברנו על ילדים - שמטיסים את החשבונות למעלה. אם יש משכנתא - אתה בכלל נחנק.

הסכום שתיארת מספיק לקיום בתנאי מחיה מינימליים. לא רעב, חלילה - אבל בלי להתפנק.

 

ואם תקרא שוב את מה שרשמתי.. זה בערך אותם מילים :

" הערכה שלי שהכנסה חודשית של 10-11 אלף יכולים לגרום לכם לחיות בכבוד ובערך בתנאים שרשמתם.

כמובן שכמו כל משפחה, יש לכלכל את הצעדים וההוצאות בתבונה ובקפדנות ולעשות התאמות לפי הצורך של ההוצאות."

 

לא חיי מותרות ולא חיי רעב, ועם התאמות כאלו ואחרות אפשר להגיע גם לטיול.

הכל בהנחה שזה ללא ילדים כמובן.

  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני חושב שאתה מפספס בהרבה אחוזים. לא בהרבה

ביטוח בריאות ביטוח לדירה ביטוחים לאוטו ביטוח חיים מה עם דלק? ארנונה? מים? חשמל? תקשורת? אוכל?

מה עם איזה תחביב, חס וחלילה? אולי אפילו לצאת מדי פעם בערב?

עוד לא דיברנו על ילדים - שמטיסים את החשבונות למעלה. אם יש משכנתא - אתה בכלל נחנק..

שכ"ד (3500 ברמת גן), ארנונה, חשמל, אינטרנט, יס, 2 ניידים, קניות, קצת שופינג, ביטוחי בריאות וחיים, קשקושים ותחביבים, פה סופ"ש או טיול, פה ושם אוכלים בחוץ, משפחטומטית 2008 עם 20 אלף ק"מ שנתי, זוג נשוי ללא ילדים- בסביבות 10-11 הוצאות.

סעיף המשכנתא משווה את סעיף שכ"ד ומעלה אותו לצורך העניין בעוד 1500 ש"ח.

ילדים זה כבר סיפור אחר של עוד כמה אלפים (עוד לא יודע כמה :oops:)

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

וגם כדי להועיל במשהו - נכנסתי לחשבון הבנק באינטרנט->תנועות בעו"ש->חיובים בשנה האחרונה.

 

יצא 6700 ש"ח לחודש. אני חי בבית שכור(2700~ ש"ח לחודש) עם חברתי מזה כ3 שנים, היא סטודנטית עדיין, ואני מממן הכל. כמעט. טמפונים אני לא מוכן לקנות...

ככה שזה די קרוב למצב שלך, רק בלי ילדים.

יש לנו רכב אחד, אין כבלים, אינטרנט של 15 מגה, והחשבונות החודשיים הם גג גג גג 800 ש"ח לחודש. לא יודע איך אנשים הגיעו פה ל3000 ש"ח לחודש על חשמל ומים.

פורסם
ומה עם לחסוך משהו כל חודש?

 

בנוסף, עם הכנסה של 10K, אתה אולי חי סביר, אבל אתה כל החיים תלוי על בלימה, המזגן בבית התקלקל? הלך מנוע באוטו?

אתה מתחיל לרוץ ולחפש הלוואות יקרות בבנק בכדי לממן בלת"מים.

 

אספ,

 

אתה אומר ששני אנשים חיים חודש שלם, כולל כל הוצאות הבית (בקיזוז שכ"ד בלבד), כל הוצאות הרכב וכל הוצאות המחיה מ 4000 ש"ח לחודש?:shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הוצאות של מגורים חייבים להיות עד שליש מההכנסה. כמו במשכנתא. זו התאבדות אם זה יותר.

 

פעם חישבתי את זה לבודד, אפשר להתקיים במינימום תמורת 5.5K לערך. 7K כדי "להתפנק" (לצאת, סמים, זונות וכד'). אבל אני בסעיף הדיור לקחתי הוצאה של 3000 ש"ח (פריפריית הקריות).

משכנתא זה קל

פורסם

בקריות אתה יכול למצוא דירות גם ב2000 (חיפשתי החודש אבל מעדיף לחזור לחיפה).

3000 כולל כל החשבונות וארנונה.

 

כשאני חישבתי את זה לפני שנה וחצי ראיתי שאפשר להתקיים ממש על מינימום עם 4500 אבל רכב מעלה את זה ל6500.

אם אתה גם קונה בגדים מדי פעם או שנסתם לך הכיור או כל דבר אחר, זה עולה ל7000, וגם אז אתה חי בתנאים בסיסיים.

פורסם

האמת היא שמצאתי דירה ב1600 כולל חשבונות בנשר, מרוהטת ומשופצת. יש לי ידידה שגרה בה כבר שנה וחצי אז אני יודע שאין שם בעיות.

 

שוקל את זה אבל תלוי בהכנסות שיהיו בסוף החודש, אולי אני אלך על משהו באמת במחיר כפול.

 

כל אחד והצרכים שלו.

פורסם
יצא 6700 ש"ח לחודש. אני חי בבית שכור(2700~ ש"ח לחודש)

אתה אומר ששני אנשים חיים חודש שלם, כולל כל הוצאות הבית (בקיזוז שכ"ד בלבד), כל הוצאות הרכב וכל הוצאות המחיה מ 4000 ש"ח לחודש?:shock:

אני לא מכיר את אספ, אבל יש הבדל בין בני זוג לא נשואים בתחילת מגוריהם המשותפים, לבין זוג ותיק/ נשוי, ואסביר.

כשאשתי ואני עברנו לגור ביחד, פתחנו חשבון משותף לצרכי הבית, ואליו כל אחד הכניס מידי חודש כ3000 ש"ח, ז"א 6 אלפים כל חודש.

שכר הדירה ששילמנו היה 2850, מה שהשאיר 3150 ש"ח לקניות, חשבונות, רכב, יס, טלפון נייח, אינטרנט וזהו. חיינו בדירת שניים וחצי חדרים מרוהטת ואפשר לומר שחיינו בסדר גמור- לא התקמצנו במזגן בקיץ ולא אכלנו מקופסאות שימורים.

 

טמפונים, נסיעות שלי ללימודים, בגדים, טלפון נייד, ללכת לשתות עם החברים או לאכול בחוץ, ועוד כל מיני דברים אישיים של כל אחד מאיתנו- שילם כל אחד מאיתנו מחשבונו הפרטי.

כשמצרפים את כל האקסטרות האלה, יוצא שזוג מוציא 7-8 אלף ש"ח לא כולל שכ"ד. אבל למחייה בסיסית- אוכל, חשבונות ורכב מספיק 3-4 אלף.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

יש גם הבדל גדול בעלויות על פי המקום בו אתה נמצא ורמת החיים בה אתה חי (אני לא מדבר בכלל על בזבוזים למיניהם ו/או דברים שניתן לצמצם (חשמל/מים) כרגע, אלא על חשבונות קשיחים, לפני שפתחת את העיניים):

אם חיים מחוץ לעיר, כמוני - חשבון הדלק מתנפח (1500 רק הדלק ברכב השני של אשתי, זה אחרי כמעט 3K לאוטו שלי).

כמובן שככל שהבית יותר גדול - ההוצאות גדלות בהתאם (ארנונה ושאר ירקות), חשבון החשמל תופח גם אם אתם עם היד על הדופק, וכו'.

 

אם מדובר בבית פרטי, אז בד"כ הוצאות המים גדלות בהרבה (גינה), ההוצאות הכוללות על הבית הן פי כמה (תיקונים שבבית משותף מתחלקים בין הדיירים הם כולם עליך).

 

אם יש ילדים - העלויות טסות למעלה. חינוך, חוגים, לבוש/נעליים, אוכל, בזבוזים פה ושם.

 

אני לא מדבר על חיים של מליונר, אלא איכות חיים טובה (לטעמי, לי ממש לא חסרה המולת העיר) בלי להשתגע. משהו כמו ה- SUB URBAN של ארה"ב, רק בלי קרוואן וסירה בחצר, ומעט מאוד זמן פנוי.

 

זה עולה המון כסף, ורק ממשיך לעלות - כאילו מישהו החליט לחסל את כל אפשרויות הפנאי והחיים מעבר לעבודה/בית. מאז 2009 אותה מחיה עולה לי הרבה יותר מאשר עד אותו זמן (שילוב נהדר של דלק/מים/חשמל/ארנונה/מע"מ). כמובן שהשכר לא עולה בשום יחס לעליות האחרות (אם בכלל) ולכן כל הזמן צריך לחתוך ולצמצם.

 

אז אני באמת לא מסכן, אבל ההרגשה היא שפשוט המדינה מצפה ממך לשלם עוד ועוד בלי לתת תמורה (ותחסכו ממני את תירוצי ה"נגמרו המים/נגמר הגז הטבעי ממצרים/עידן עופר ברח ללונדון ואין לנו הכנסות ממסים". כל עוד אני צריך לממן עוד ועוד משרות ממשלתיות וטפילים למיניהם (לא משנה מאיזו עדה) - כל השאר זה רק כיסוי תחת).

 

אגב - לא ראיתי את הוידאו (אינטרנט במהירות זחילה) אבל עפ"י התקציר - אלה בדיוק הטענות נגד ביבי וחבורתו:

המדינה במצב לא רע ולמתבונן מהצד הכל נראה זורח ("מעולם לא היה מצבנו טוב יותר"), אבל לאיש הפשוט קשה יותר ויותר לגמור את החודש ולהתקדם :http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3599876,00.html?dcRef=ynet

פורסם
"מעולם לא היה מצבנו טוב יותר"

אם אני זוכר נכון, מדובר בהברקה של שמיר, לא?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
הוצאות של מגורים חייבים להיות עד שליש מההכנסה. כמו במשכנתא. זו התאבדות אם זה יותר.

 

בתוך השליש חייב להיות טווח ביטחון למקרה שבו הריבית ו/או האינפלציה עולים, אם לא לוקחים את נושאי הריביות בחשבון השליש יכול להפוך ל־40% ואפילו למחצית מההכנסה.

 

ובכלל לנושא הדיון, ברגע שבו העדר פה יבין שהתנהלות פיננסית נכונה היא מיומנות הכרחית לחיים, כמו לדעת להכין לעצמך אוכל וכמו לדעת לנהוג, אפשר יהיה להסתדר מצוין גם עם 14-15K נטו ועוד לחסוך כשליש לימים גשומים.

אבל בארץ תרבות השופוני ולהראות לשכנים/קרובים ש"יש לי" חשובה לאנשים יותר מכל הגיון כלכלי.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)


×
×
  • תוכן חדש...