Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה על המחמאות, אבל משכיל אני ממש לא, אלא אם 7 שנות לימוד כלולות בהגדרה הזו..:-P

 

עזוב שטויות, כולנו פה בוגרים קון-לאוודר של העוניברסיטה של החיים.:wink:

 

אנחנו בגירעון של 40 מילארד..... והיד הרחבה של הממשלה הקודמת במתן העלאות שכר לכל מגזר שדרש.

בניגוד לממשלות רבות באירופה שהתנהלו בהפקרות כלכלית, ממשלות ישראל, לפחות ב 20 שנה האחרונות נהגו באחריות, אבל יש דברים שאינם בשליטתנו.

 

 

נהגה באחריות בכך שיש לה יד רחבה במתן העלאות שכר לכל מגזר ויצירת גרעון של 40 מיליארד ?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני מצודד בקרחי עם הסתייגות קלה.

אנשים במדינה הזו לא יודעים להתנהל כלכלית ולדעתי לא רחוק היום שבו אנחנו נתחיל לראות הרבה מהם נופלים חזק על קרקע המציאות. הבנקים אומנם נותנים הלוואות כמעט לכל דורש אבל הם יודעים טוב מאוד לדרוש את הכסף בזמן.

 

כאשר זוג חברים שואל אותי למה אנחנו לא מביאים ילדים ואני אומר להם שאנחנו כרגע לא במצב כלכלי מתאים אז התגובה שלהם היא "ומה אתם חושבים שכל ההורים בארץ מיליונרים" (מנסים להצדיק את המהלך שהם עשו להביא ילדים לפני שהם בכלל יכולים לדאוג לעצמם) או כאשר אני שומע קרובת משפחה שלא מזמן "הוציאה את הראש מעל המים" אחרי שנתיים שחיו מהיד לפה (וניצלו בעיקר בזכות המשפחה שעזרה) שהבת שלה "צריכה" סמארטפון (בת 10) אז המצב שלנו ממש לא רע.

 

העניין הזה מופיע גם בפרסומת, אה סליחה, כתבה על עמותת פעמונים, שיט שוב סליחה (מה קורה לי היום), על המשפחות שלא מצליחות להחזיר את המשכנתא.

בכל מקרה אתה יכול למצוא "פאק" באשמת המשפחה (חוץ מהמקרה של הבחור שחלה, שם באמת אין הרבה מה לעשות וזה יכול לקרות לכל אחד).

למה משפחה עם 4 ילדים צריכה לקחת משכנתא של 600K ש"ח (אנחנו זוג צעיר ומשכיל, עם עבודות שמכניסות לנו שכר מכובד ופנינו מעלה מבחינת שכר מפחדים לקחת כזו משכנתא)? למה לקחת משכנתא על 70% מערך הנכס (הבחור מרחובות)? שימו לב שבכתבה רובם מודים שהיו להם חובות עוד לפני שלקחו את המשכנתא.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
המשק הישראלי לא תחרותי מספיק מסיבה פשוטה - אנחנו פשוט משק קטן מידי.

ישראל מדינה ענייה באוצרות טבע, ואת רוב מוצרי הצריכה היקרים אנחנו נאלצים לייבא - מכוניות, מכשירי חשמל ועוד.

מדד המחירים לצרכן מורכב מגורמים רבים, שחלקם עונתיים (פרות וירקות, הלבשה) וחלקם כלל לא בשליטתנו (חומרי גלם ותשומות ייצור), אבל עדיין הוא משקף די נאמנה את קצב האינפלצייה.

גם לחובות פרטיים של אנשים יש גבול, ואף בנק לא נותן אשראי בלי סוף.

אין שום בעייה לשלב את החרדים והנשים הערביות במעגל העבודה; עובדים בישראל עשרות אלפי עובדים זרים, ואין שום בעייה להחליף את רובם בערבים וחרדים, אם זה כלכלי או לא, זו כבר שאלה אחרת.

אנחנו בגירעון של 40 מילארד, בעיקר בשל ההאטה הכלכלית באירופה, שוק הייצוא מס' 1 של ישראל, והיד הרחבה של הממשלה הקודמת במתן העלאות שכר לכל מגזר שדרש.

בניגוד לממשלות רבות באירופה שהתנהלו בהפקרות כלכלית, ממשלות ישראל, לפחות ב 20 שנה האחרונות נהגו באחריות, אבל יש דברים שאינם בשליטתנו.

תודה על המחמאות, אבל משכיל אני ממש לא, אלא אם 7 שנות לימוד כלולות בהגדרה הזו..:-P

 

אני אוהב את הטיעון שאנחנו משק קטן מדי, בעיקר כי הוא לא נכון. קח מדינה כמו אוסטריה למשל שיש בה את אותו גודל האוכלוסיה שיש בישראל. למה המשק שלהם תחרותי יותר משלנו? ואל תענה שעלויות היבוא אצלם נמוכות יותר. הפערים בינינו הם לא עלויות ההובלה.

 

בנוסף מוצרים אשר מיוצרים בישראל נמכרים במחיר נמוך יותר בחו"ל מאשר בארץ, שזה בכלל אבסורד.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
אני אוהב את הטיעון שאנחנו משק קטן מדי, בעיקר כי הוא לא נכון. קח מדינה כמו אוסטריה למשל שיש בה את אותו גודל האוכלוסיה שיש בישראל. למה המשק שלהם תחרותי יותר משלנו? ואל תענה שעלויות היבוא אצלם נמוכות יותר. הפערים בינינו הם לא עלויות ההובלה.

 

קח מדינה שהיא חמישית מהגודל שלנו: אסטוניה. במקרה אני שם עכשיו. 1.4 מיליון אנשים בערך. יש פה מרכזי קניות ענקיים עם הכל מהכל. בדיוק חזרתי מהסופר, השלמות של דברים שחסרים. סתם שתראו כמה עולה כאן לקנות אוכל:

 

attachment.php?attachmentid=333866&stc=1&d=1365948123

 

גרנולה - 9 שקלים

שוקולד מילקה עם DAIM (יא-אללה כמה שזה טעים) - 5 שקלים

קרקרים - 4 שקלים

פילדלפיה - 8 שקלים

שלושה חטיפי גבינה - ביחד 5 שקלים

גבינה צהובה - 7 שקלים

תירס - 5 שקלים

פודינגים ויוגורטים (4 סה"כ, כולל מילקי אסטוני) - 12 שקלים

חלב 1 ליטר - 4 שקלים

לחם מצוין - 4 שקלים

10 ביצים - 8 שקלים

גזר+עגבניות+מלפפונים+חסה - 14 שקלים

 

סה"כ: 85 שקלים (או 17.5 יורו).

 

עכשיו תעשו חישוב כמה זה יעלה בסופר גדול בארץ. הערכה זריזה שלי - כפול.

IMG_3764_1024.JPG

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני - ומה השכר הממוצע\חציוני באסטוניה? חוץ מזה לא ציית מה תכולת האריזות. באירופה מקובל לקנות גבינה צהובה באריזות של 100-150 גר', אצלנו חפיסות קטנות הן של 300-400 גר.

לאור זאת המספרים שזרקת קצת בעייתיים להשואה.

אין לי ספק שיש לא מעט מוצרי מזון - למשל מוצרי חלב - שיקרים מאוד בארץ בהשואה לאירופה, בפירות וירקות המצב הפוך. וכמובן שתלוי מאד היכן אתה קונה. אל תשכח ששיטת הקניות בארץ ובאירופה שונה - אצלנו מקובל לקנות קניה שבועית גדולה בחנות מוזלת, ובאירופה מעדיפים קניה יומית בסופר השכונתי. הסופרים השכונתיים בארץ יקרים במיוחד ואם אתה עוקב אחרי כתבות ההשוואה שמתפרסמות מדי פעם ב-ynet הרי שגם בארץ הפערים בין חנויות שונות, אפילו באותו מתחם, עצום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ברור שהשכר ה-ר-ב-ה יותר נמוך כאן, אבל זו רק הוכחה לכך שאפשר.

תכולת האריזות - אפשר לראות בתמונה. הגבינה הצהובה היא אכן 150 גרם אבל בארץ גבינה פחות איכותית תעלה לך כפול לקופסה של 200 גרם (זה לפחות מה שאני הייתי קונה).

יש גם דברים שהפערים בהם קיצוניים - בעיקר מוצרי יסוד, אבל לא רק. (לחם ב-4 שקלים!)

המחירים שציינתי הם אכן מסופר גדול וזול יחסית, אבל המחירים במכולת שכונתית גבוהים אולי ב-20%.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוצה לשמוע על פערי מחירים? אשתי התאהבה בתוכנית בערוץ "החיים הטובים" שבה אנשים מחפשים בתי נופש או בתים לפנסיה. אתמול היתה תוכנית שטיפלה באיזו עיירה (כנראה עיירת חוף, ראיתי רק קטע קצר) בספרד - מחיר בית שנראה כמו אחוזה קטנה עמד על כ-100,000 ליש"ט לפני מיקוח, סביר שנסגר בסביבות 70,000. במחיר הזה תקנה בארץ דירת שיכון ישנה בת 3 חדרים בשיכון של מעמד ביניים נמוך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אותו הדבר כאן, אגב. אתה מוצא כאן אחוזות של שני דונם, 400 מטר בנוי, בריכה פנימית, מיליון חדרים, סאונה, ריהוט מלא והכל ב-350000 יורו, כלומר פחות מ-1.7 מיליון שקלים. עכשיו תאמר "בסדר, בטח זה רחוק מהמרכז", אז לא - 5-15 דקות נסיעה מהמרכז של עיר הבירה. חלק מהוילות האלה הוא עם נוף לים...

עכשיו נותרת רק השאלה: למה שמישהו ירצה לבוא לגור כאן :lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ברור שהשכר ה-ר-ב-ה יותר נמוך כאן, אבל זו רק הוכחה לכך שאפשר.

 

ראשית אציין שאני בהחלט מסכים שיוקר המחייה בארץ מוגזם לגמרי.

 

אלא מה? כששכר הממוצע נמוך זה אומר שהוצאות הסופר על שכ"ע נמוכות יותר, לפיכך ניתן גם להניח שהארנונה זולה יותר ושעוד שירותים ואגרות זולים יותר.

 

לפיכך, אין שום סיבה שהמוצרים שם לא יהיו זולים יותר.

פורסם

נכון, אבל ההפרש הזה לא תואם לעובדה שהמחירים הם חצי. אפשר גם להגיד שהשוק פה קטן יותר אפילו מבארץ, ושהרבה מאוד מוצרים הם מייבאים ממדינות אחרות מאירופה.

מעניין, אגב, מה העלויות במדינות אירופאיות אחרות, אולי כאלו שבהן השכר הממוצע לא שונה משמעותית מבארץ.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בביקורים שלי בגרמניה ואוסטריה לפני 3-5 שנים - המזון ברובו היה זול מאוד (בקנה מידה ישראלי). התחבורה הציבורית בתוך העיר - אפשר לומר כמעט חינם (כרטיס יומי ל-5 אנשים בכל רחבי ברלין - 16 אירו). מד שני נסיעה ממינכן לשדה התעופה יתה די יקרה, והדלק היה יקר מאד. וגרמניה עוד יחסית זולה.

לעומת זאת שויצריה - מחירים שמצדיקים נסיעה של 50 ק"מ כדי לעשות קניה דו יומית בצד הגרמני של הגבול. הזעזוע הגדול ביותר היה עגבניות שרי במחיר שבתרגום ישיר מפרנקים עלו כ-70 ש"ח לקילו.

מספרד (קיץ 2011) יש לי זכרון אחר - קניתי לאחד הבנים בחנות של ספרינגפילד זוג ג'ינס ב-35 אירו וחולצה בכ-20 אירו. כעבור 4 ימים ראיתי בדיוק את אותם דגמים ב"משביר לצרכן" בחיפה - הג'ינס עלו כ-420 ש"ח והחולצה כ-250.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שוויצריה באמת מוגזם, אבל מה תאמר על אוסלו: כמעט כל מוצר בסופר עולה פי 2 מבארץ. בירה בפאב יותר מ-40 שקל, כוס קפה ב-20 שקל. אתה נכנס למונית - המונה מתחיל מ-40 שקל. כרטיס לאוטובוס ב-20 שקל. כרטיס לקולנוע ב-65 שקל.

מה שכן - שכר נטו ממוצע - פי 2 מבארץ.

 

אגב, ממה שאני רואה באסטוניה בהקשר של בגדים - העלויות מאוד דומות לארץ, לפחות כשמדובר במותגים. מה שדי מסביר למה חלק משמעותי מהאנשים בעבודה שלי מגיעים עם אותם הבגדים כמעט כל יום :lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
שוקולד מילקה עם DAIM (יא-אללה כמה שזה טעים) - 5 שקלים

סושרד אשכרה הצליחו להפיק שוקולד בטעם שלה? :shock:

 

dame-edna-purple-hair-spectacles-australian-fashion.jpg

 

 

 

והכל ב-350000 יורו :lol:

 

אסטוניה לא נמצאת ביורופה, היא נמצאת באירופה ולכן המטבע בה אינו יורו אלא אירו.

כדאי שתתרגל לקרוא לו ככה כי האירופים נוטים להתייחס למי שקורא למטבע הזה יורו כאילו הוא איזה רד-נק קאג'וני שהרגע יצא מהביצות של ניו-אורליאנס או איזה טקסני עם צמד SIX SHOOTER בחגורה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

זה בגלל שאתה באירלנד ובאירלנד, מדברים אנגלית.:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...