Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
על מה אתה מדבר? באחת הכתבות מלמטה נכתב שהחוב של משפחה ממוצעת עלה ב-80% ב-10 שנים, בעוד המשכורת עלתה ב-30% בלבד.

בנוסף, מחיר הדלק עלה ביותר מ-70%, מחיר המים ביותר מ-500% אם אני לא טועה, רק מחיר החשמל עלה בפחות מ-40%, אבל הצריכה שלנו עלתה משמעותית.

אני מאמין שאם תבדוק, תגלה שגם מחירי הדיור והמזון עלו יותר משעלתה ההכנסה.

לפי התאוריה שלך, עוד 10 שנים כל אזרחי ישראל יאלצו למצוא את מזונם בפחי אשפה.

המדד היחיד שאני מכיר הוא מדד המחירים לצרכן, שאמור, פחות או יותר, לשקף את מצב האינפלציה בארץ.

בשנים האחרונות המדד עומד על 2-3% אינפלציה לשנה, קצב מערב אירופאי, ושיעור הצמיחה על 2-3%, גבוה יותר מאשר באירופה.

כלכל ישראל משגשגת, בתי הקפה והמסעדות מלאים, וכך גם אתרי הבילוי.

שיעורי האבטלה נמוכים, בוודאי בהשוואה למדינות אירופה הדרומיות, בה שיעור אבטלת הצעירים מגיע ל 25(!)אחוז.

וכל זה הספקנו לעשות ב 65 שנה ו 5 מלמחות, הספק לא רע, אחרי הכל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
תה ויסוצקי עולה בערך 20 ש"ח ל100 שקיות. זה לא זול?

 

100 שקיות ליפטון עולות 13 ש"ח.

מבין על מה אני מדבר?

 

אפשר גם לקנות במשקל (150 גרם) חליטות, בעוד פחות.

 

זה לדעתי א' ב' של "התנהלות כלכלית". מתחיל בזה ועולה למעלה לחוגים, חד"כ, אוכל, רכב, דירה וכד'.

משכנתא זה קל

פורסם
לפי התאוריה שלך, עוד 10 שנים כל אזרחי ישראל יאלצו למצוא את מזונם בפחי אשפה.

המדד היחיד שאני מכיר הוא מדד המחירים לצרכן, שאמור, פחות או יותר, לשקף את מצב האינפלציה בארץ.

בשנים האחרונות המדד עומד על 2-3% אינפלציה לשנה, קצב מערב אירופאי, ושיעור הצמיחה על 2-3%, גבוה יותר מאשר באירופה.

כלכל ישראל משגשגת, בתי הקפה והמסעדות מלאים, וכך גם אתרי הבילוי.

שיעורי האבטלה נמוכים, בוודאי בהשוואה למדינות אירופה הדרומיות, בה שיעור אבטלת הצעירים מגיע ל 25(!)אחוז.

וכל זה הספקנו לעשות ב 65 שנה ו 5 מלמחות, הספק לא רע, אחרי הכל.

 

אני חובב גדול של סטטיסטיקה, אבל מדד המחירים לצרכן קצת משקר, כי הוא לא משקלל מגוון גדול של עלויות משניות שמשפיעות מאוד (למשל, מי שגר בפריפריה במטרה לחסוך בעלויות הדיור חייב לנסוע הרבה יותר בשביל להגיע למקומות, ועליית מחירי הדלק משפיעה עליו הרבה יותר).

 

מצד שני, אולי זכור לך שכבר פתחתי שרשור על "המצב הכלכלי שלנו מצוין". ואמנם הוא לא חף מציניות (להפך), אבל בגדול, אני מסכים איתך שאנחנו אשמים לא מעט במצב אליו הגענו. (אבל הממשלות האחרונות אשמות פי כמה שהן לא עוזרות לנו למנוע את ההיתדרדרות).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
זאת בדיוק הבעיה. כי רוב האנשים סומכים על הבנק שיעזור להם להתנהל נכון כלכלית, אבל במקום זאת הוא מפציץ אותם בהצעות להלוואות: רוצה אוטו חדש? קח 80000 שקל. רוצה לטוס לחו"ל? קח 30000 שקל. רוצה שקר כלשהו שאתה לא באמת צריך? קח כמה עשרות אלפי שקלים בתנאים מועדפים...

 

ורק אתמול התקשרו אלי להציע הלוואה של 16 אלף ש"ח בריבית 8% בשביל לכסות 2000 מינוס...

אני עדיין מנסה להבין מה היא רצתה ממני.

 

אני אישית מרוויח באיזור ה 6500-7000 ש"ח נטו בחודש, מחזיק רכב, לא שוכר דירה נמצא אצל ההורים, ללא חברה, ואחרי הוצאות סטנדרטיות של אוכל ודלק ואם תשכללו ביטוח רכב תיקונים וכדומה אני מגיע לממוצע של 3000 ש"ח הוצאות (כולל ויזה בקטנה, קניה פה בגד שם מתנה ליום הולדת של אבא ודוד). אפשר לומר שאם היתי שוכר דירה לבד או עם חברים היתי נשאר בערך עם 1000-1500 ש"ח ביד +-. וכל זה אני מנסה לחסוך ללימודים הקרבים ובאים

Opel Adam S 2017

פורסם

עזוב את זה, כל פעם שאני נכנס לחשבון שלי בבנק הפועלים, קופץ לי משמאל "אשראי ברגע, במיוחד עבורך (עלק), בקשת הלוואה ישירות לחשבונך עד לסכום מרבי של...", כאשר הסכום כל הזמן משתנה, אבל בגדול מדובר על עשרות אלפי שקלים (כנראה שאם הייתי מרוויח יותר, הוא היה גדל למאות אלפי שקלים :-P ). כל מה שצריך לעשות בשביל ההלוואה שאני בכלל לא מבין למה אני צריך אותה - זה ללחוץ על כמה כפתורים (ולא לשים לב שמדובר על ריבית של פאקינג 12% בשנה).

 

אגב, אתה עושה בחוכמה שאתה גר אצל ההורים וחוסך כסף. אח שלי עשה את זה במשך שנתיים תוך כדי עבודה בהייטק וחסך עשרות אלפי שקלים. אני, לעומת זאת, "בזבזתי" את התקופה הזאת ולא חסכתי מספיק. ההבדל משמעותי מאוד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

באופן כללי - אני לא חושב שהמצב של רוב האנשים בארץ קשה או רע. כשאנחנו יוצאים למסעדה/בית קפה, כל המקומות עמוסים(אני גר בחיפה, אולי זה בגלל שאין המון היצע בקטע הזה).

הייתי בבודפשט שנה שעברה. רוב בתי הקפה והמסעדות ריקות. בסיור עם מדריך מקומי הוסבר לנו כי בודפשט יפה, אבל האנשים שם עניים[עקב משטר קומוניסטי בעבר ועוד]. וזה באמת משתקף בכמות האנשים במקומות הבילוי הסטנדרטיים.

אז כל עוד אני רואה במו עיניי את מקומות הבילוי(הלא זולים, יש לציין) עמוסים, אני לא מאמין כ"כ לכל מה שרשום בעיתונים.

פורסם

אני עשיתי זאת לפני הרבה שנים. וגם כאשר שכרתי דירת חדר התנהלתי בצורה צנועה מאד. אשתי נהגה בצורה די דומה. בסופו של דבר הגענו לזוגיות עם חסכונות שאפשרו לנו לרכוש דירה נוחה במקום מצויין עם משכתנא יחסית לא גדולה. נכון שמחירי הדיור היו אז הרבה יותר סבירים מאשר היום, אבל אני מדבר על הקרון.

גם כיום, כאשר שנינו מרויחים משכורת יפה, אנחנו חושבים פעמיים לפני כל הוצאה. אפילו בסופר בודקים מחירים של כל מוצר כל שבוע ולעתים קרובות מפצלים את הקניה ל-2-3 מקורות כדי לחסוך בהוצאות. וכפי שכבר כתבתי - המדיניות חוסכת לנו מאות אם לא אלפי ש"ח בחודש. אנחנו ממש לא מכירים כל מיני הוצאות שנחשבות לשגרתיות כמו מסעדות ויציאות. מצד שני - כאשר רוצים להתפנק עושים זאת במרוכז עם חופשה קצרה בחו"ל. וכמובן שהילדים בגיל שאין דרך אלא לממן להם כמות מסויימת של בילויים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני חובב גדול של סטטיסטיקה, אבל מדד המחירים לצרכן קצת משקר, כי הוא לא משקלל מגוון גדול של עלויות משניות שמשפיעות מאוד (למשל, מי שגר בפריפריה במטרה לחסוך בעלויות הדיור חייב לנסוע הרבה יותר בשביל להגיע למקומות, ועליית מחירי הדלק משפיעה עליו הרבה יותר).

 

מצד שני, אולי זכור לך שכבר פתחתי שרשור על "המצב הכלכלי שלנו מצוין". ואמנם הוא לא חף מציניות (להפך), אבל בגדול, אני מסכים איתך שאנחנו אשמים לא מעט במצב אליו הגענו. (אבל הממשלות האחרונות אשמות פי כמה שהן לא עוזרות לנו למנוע את ההיתדרדרות).

ברור שמדד המחירים לצרכן הוא לא מדע מדוייק, אבל בכל זאת הוא אמור לתת אינדיקציה לגבי יוקר המחיה וקצב האינפלציה.

לו לאנשים לא היה כסף, הם היו מצמצמים את הצריכה, ובהיעדר ביקושים, המחירים היו יורדים.

כל ממשלה מעוניינת שאזרחיה יצרכו, כי ללא צריכה נגיע לאבטלה גדולה, וירידה חדה בגביית מיסים.

אף פוליטקאי לא יעז לעולם למתוח ביקורת על ההתנהלות הקלוקלת של אזרחי ישראל, ועל תרבות משיכת היתר האין סופית, זה ממש לא פופולארי.

יתרה מזו, שר האוצר יכול להחליט בשניה שאין יותר משיכת יתר, ולו של שקל בודד אחד.

ההפסד יהיה כולו של הבנקים, ובשורה התחתונה של המדינה, כי הבנקים ירוויחו הרבה פחות כסף וישלמו פחות מיסים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן - אם יסגרו ברז אחד מישהו יפתח ברז אחר. למשל - הגדלת המסגרות בכרטיסי האשראי.

הבעיה של התנהלות כלכלית שגויה כנראה אינה ייחודית לישראל. זכור לי סרט שראיתי לפני מספר שנים באחד מערוצי 8 - על ההתנהלות הכלכלית של צעירים באנגליה. הביאו שם מספר מקרים של בחורות בנות 20 שהגיעו לפשיטת רגל אחרי ש"קיבלו" מספר כרטיסי אשראי, ניצלו את כל האשראי ולא יכלו לגלגל אותו יותר. וכנראה שהתנהלות כזו אפיינית ללא מעט ממדינות המערב.

רוני - הבנק מציע לך הלואות כיון שזו פרנסתו. הוא מוכר כסף. בדיוק כשם שחברת הסלולר תנסה למכור לך את הסמארטפון היקר ביותר ב-36 תשלומים, אבל תנסה לשכנע אותך לשדרג כעבור שנה או שנתיים. אתה זה שצריך לדעת להתנהל ולעמוד מול הפיתויים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ברור - לימודי הבישול והאפיה עברו לטלויזיה. כשאני מקשקש ב-CF אשתי צופה בהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ברור שמדד המחירים לצרכן הוא לא מדע מדוייק, אבל בכל זאת הוא אמור לתת אינדיקציה לגבי יוקר המחיה וקצב האינפלציה.

לו לאנשים לא היה כסף, הם היו מצמצמים את הצריכה, ובהיעדר ביקושים, המחירים היו יורדים.

כל ממשלה מעוניינת שאזרחיה יצרכו, כי ללא צריכה נגיע לאבטלה גדולה, וירידה חדה בגביית מיסים.

אף פוליטקאי לא יעז לעולם למתוח ביקורת על ההתנהלות הקלוקלת של אזרחי ישראל, ועל תרבות משיכת היתר האין סופית, זה ממש לא פופולארי.

יתרה מזו, שר האוצר יכול להחליט בשניה שאין יותר משיכת יתר, ולו של שקל בודד אחד.

ההפסד יהיה כולו של הבנקים, ובשורה התחתונה של המדינה, כי הבנקים ירוויחו הרבה פחות כסף וישלמו פחות מיסים.

 

סתם בשביל הצחוקים חישבתי פה את עליית המחירים (לפי המדד, כן?) מ-2004 ועד 2012.

בחישוב זריז יוצא שהמדד עלה ב-25% בשמונה השנים האלו.

 

דווקא גידול בצריכה היה צריך לעודד ספקים נוספים להיכנס לשווקים ולגרום לתחרות והורדת מחירים - אבל בפועל זה לא קורה מסיבה כלשהיא. השבוע למשל למדתי שפורמולה לתינוקות זולה יותר בבריטניה מאשר בישראל.

 

ודבר אחרון, מציגים פה גידול בתוצר של 2-3 אחוזים בתור הישג גדול, אבל אם מנכים את גידול האוכלוסיה מהמשוואה יוצא שהתוצר גדל בין 0 לאחוז אחד בודד - שזה דיי עלוב.

 

אז נכון שלהתנהלות אישית יש המון משקל, אבל עדיין יקר פה באופן אבסולוטי, המשק לא תחרותי ומסורבל, ולעסקים קטנים - שהם עמוד השדרה של הכלכלה מתנכלים ומקשים על כל צעד ושעל, בעוד העסקים הגדולים מקבלים הטבות והקלות.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

המדד היחיד שאני מכיר הוא מדד המחירים לצרכן, שאמור, פחות או יותר, לשקף את מצב האינפלציה בארץ.

בשנים האחרונות המדד עומד על 2-3% אינפלציה לשנה, קצב מערב אירופאי, ושיעור הצמיחה על 2-3%, גבוה יותר מאשר באירופה.

זה מדד אנרכרוניסטי, שכלל לא מתעדכן בקצב הראוי ומעל לכל, נשלט ומוכוון ע"י משרד ראש הממשלה.

בדיוק כמו שעבדו עלינו שהכל נהדר עד שלא הייתה ברירה וגילו לנו שאנחנו בגרעון של 40 מיליארד, בדיוק ככה יהיה גם עם נתוני האבטלה וגם עם מדד המחירים השיקרי.

כלכל ישראל משגשגת, בתי הקפה והמסעדות מלאים, וכך גם אתרי הבילוי.

שוב פעם השטות הזו?

הרי הסברת בעצמך, אנשים לא יודעים להתנהל כלכלית וכל היציאות האלה הן על חשבון הגדלת חובות, זה לא כסף שיש להם וביום פקודה, כולם יפגשו בלשכת ההוצאה לפועל, מתחננים על חייהם.

 

שיעורי האבטלה נמוכים, בוודאי בהשוואה למדינות אירופה הדרומיות, בה שיעור אבטלת הצעירים מגיע ל 25(!)אחוז.

תכניס למדד הישראלי את החרדים ואת הנשים הערביות שלא כלולים במדד ותחזיק טוב, אתה תחטוף שוק!!!

וכל זה הספקנו לעשות ב 65 שנה ו 5 מלמחות, הספק לא רע, אחרי הכל.

פה אני מסכים, יחסית ל 65 שנות קיום, הספקנו המון ומצבנו יפה מאוד.

 

ברור שמדד המחירים לצרכן הוא לא מדע מדוייק, אבל בכל זאת הוא אמור לתת אינדיקציה לגבי יוקר המחיה וקצב האינפלציה.

שום אינדיקציה, כפי שכבר הסברתי, מצד אחד מבצעים בו מניפולציות גסות, מצד שני, בחלק מהנתונים (מי אמר דיור) הוא נשען על נתונים מהעשור הקודם! :shock:

 

לו לאנשים לא היה כסף, הם היו מצמצמים את הצריכה,

למה לדעתך יש צימצום כ"כ מסיבי בגביית מיסים? המשכורות זהות, אז משם המיסים זורמים כרגיל, אז מה השתנה?

 

ובהיעדר ביקושים, המחירים היו יורדים.

לך לקניון, תראה את השלטים על החנויות, תגיד לי שהמחירים לא יורדים.

 

יתרה מזו, שר האוצר יכול להחליט בשניה שאין יותר משיכת יתר, ולו של שקל בודד אחד.

זה כבר הוחלט מזמן ובוצע. נסה היום לחרוג מהמסגרת ללא תיאום מראש עם הבנק שלך.

ההפסד יהיה כולו של הבנקים, ובשורה התחתונה של המדינה, כי הבנקים ירוויחו הרבה פחות כסף וישלמו פחות מיסים.

 

חן,

 

במלוא הכנות, נשגב מבינתי איך אדם כ"כ נחמד, כ"כ חכם, כ"כ משכיל שאני רואה בך, מדבר כאלה שטויות כל פעם שמגיעים לדבר על כלכלה.

 

או שאתה מאמין אמונה עיוורת באיזה שטות שמאכילים אותך בכפית, או שאתה מנסה למכור איזה אג'נדה מסוימת שלא ברורה לי.

 

מה שלא יהיה, אין בין הדברים שלך ובין המציאות ולו דמיון קלוש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

המשק הישראלי לא תחרותי מספיק מסיבה פשוטה - אנחנו פשוט משק קטן מידי.

ישראל מדינה ענייה באוצרות טבע, ואת רוב מוצרי הצריכה היקרים אנחנו נאלצים לייבא - מכוניות, מכשירי חשמל ועוד.

מדד המחירים לצרכן מורכב מגורמים רבים, שחלקם עונתיים (פרות וירקות, הלבשה) וחלקם כלל לא בשליטתנו (חומרי גלם ותשומות ייצור), אבל עדיין הוא משקף די נאמנה את קצב האינפלצייה.

גם לחובות פרטיים של אנשים יש גבול, ואף בנק לא נותן אשראי בלי סוף.

אין שום בעייה לשלב את החרדים והנשים הערביות במעגל העבודה; עובדים בישראל עשרות אלפי עובדים זרים, ואין שום בעייה להחליף את רובם בערבים וחרדים, אם זה כלכלי או לא, זו כבר שאלה אחרת.

אנחנו בגירעון של 40 מילארד, בעיקר בשל ההאטה הכלכלית באירופה, שוק הייצוא מס' 1 של ישראל, והיד הרחבה של הממשלה הקודמת במתן העלאות שכר לכל מגזר שדרש.

בניגוד לממשלות רבות באירופה שהתנהלו בהפקרות כלכלית, ממשלות ישראל, לפחות ב 20 שנה האחרונות נהגו באחריות, אבל יש דברים שאינם בשליטתנו.

תודה על המחמאות, אבל משכיל אני ממש לא, אלא אם 7 שנות לימוד כלולות בהגדרה הזו..:-P

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

התיחסותכם למדד המחירים לצרכן שגויה: המדד נבנה מדי כמה שנים על סמך סקרים, כנראה די מעמיקים, של הוצאות הצרכן הישראלי. יש אפילו חוק דרקוני שמחייב אנשים לרשום במפורט כל הוצאה שהם מבצעים ולדווח עליה ללמ"ס. העניין הוא שמדובר במדד שאמור לבטא את הוצאותיהם של 8 מיליון תושבי מדינת ישראל, ואף אחד מאיתנו לא מתנהל לפי הממוצע. לכן כל אחד מאיתנו חש תחושות שונות ממה שהמדד מבטא.

מעבר לכך - יש לאנשים נטיה להיות רגישים לצדדים הרעים - במקרה זה את עליות המחירים - הרבה יותר מאשר לצדדים הטובים (ירידת מחירים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...