Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתוך השליש חייב להיות טווח ביטחון למקרה שבו הריבית ו/או האינפלציה עולים, אם לא לוקחים את נושאי הריביות בחשבון השליש יכול להפוך ל־40% ואפילו למחצית מההכנסה.

 

ובכלל לנושא הדיון, ברגע שבו העדר פה יבין שהתנהלות פיננסית נכונה היא מיומנות הכרחית לחיים, כמו לדעת להכין לעצמך אוכל וכמו לדעת לנהוג, אפשר יהיה להסתדר מצוין גם עם 14-15K נטו ועוד לחסוך כשליש לימים גשומים.

אבל בארץ תרבות השופוני ולהראות לשכנים/קרובים ש"יש לי" חשובה לאנשים יותר מכל הגיון כלכלי.

 

לא יודע במה אתה עוסק והאם אתה נשוי עם ילדים, אך רק שתדע שמה שכתבת מנותק מהמציאות.

אני למשל, עצמאי. מעסיק מס' עובדים.

נחמד, לא?

ממש לא!

המדינה חולבת לי את הצורה במיסים ישירים ועקיפים. יש חודשים שאני במינוסים גבוהים, רק בגלל המיסוי. אי אפשר להרים את הראש מעל המים.

האמן לי, 4 רואי חשבון מהטובים בתחומם, שבדקו את ההוצאות וההכנסות, אמרו לי שאין מה לעשות - "ככה זה".

אז למה "ככה זה"?

למה שאתה נכנס לסופר תה ויסוצקי שמיוצר בארץ עולה פי 4 מחו"ל?

יצא לך לשלם על גנים/מעון לשלושה ילדים?

 

אין כאן שום שופוני. לאנשים היום במדינה קשה מאוד, והמדינה מכבידה עליך משנה לשנה.

  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שתי כתבות מעניינות מכלכליסט:

 

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3599722,00.html

דור אימת המשכנתא

עוד ועוד ישראלים - אנשים עובדים, עם תפקידים בכירים, מעשירונים גבוהים - נאלצים למכור את הבית שלהם כי לא הצליחו לעמוד בהחזרי המשכנתא. הם דווקא היו מחושבים בתכנון, אבל החיים הסתבכו להם: עוד ילד, תקופת מחלה, אובדן עבודה, הלוואה שתפחה. בינתיים מחירי הדיור והמחיה ממשיכים לעלות, המשכנתא שלוקחת כל משפחה רק גדלה, והמוכרים בלית ברירה מתרבים והולכים

 

 

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3599725,00.html

מדד האבוקדו: החיים והמספרים מאחורי הפערים

נתונים טריים של הלמ"ס חושפים את עומק הפערים בין עשירים לעניים: פירוט מדוקדק של הוצאות המשפחות בכל מעמד, כולל הצצה לצלחות שלהן, מגלה שהעשירים אוכלים הרבה יותר בריא, ושההבדלים בחיסכון לפנסיה ובהשקעה בחינוך יעמיקו את הפערים

 

 

ללא ספק כתבות פופוליסטיות ומתלהמות אבל מהנתונים, לא ניתן להתעלם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

התמונה המצטיירת מכתבתו של אמסטרדמסקי אינה מפתיעה, וד"א - היא מוכרת בכל העולם המערבי: ככל שהמעמד הכלכלי יותר גבוה אורח החיים יותר בריא - עם תזונה נכונה, פעילות גופנית והרב פחות עישון. זה מתבטא גם בתוחלת החיים. מדובר בידה רבה בעניין של ומדעות - אותו "עני" מעשן יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה עם יחדול ממנהגו המזיק, ולנתב את הסכומים למסלול יותר מועיל - תזונה משופרת, חינוך לילדים או, אפילו, חסכון לשמו. אבל מי שגדל במשפחה שבה החינוך הכלכלי קלוקל יתקשה אוד לשפר את עמדתו.

מי שגדל במשפחה שבה לא מקובל "לקפוץ מעל הפופיק" ולמד לפעול בתוך מסגרת יכולותיו לא יסתבך. אבל מי שלא יפסיק להתפנק ויסתכל כל הזמן על החניה של השכנים לא יסתדר, גם עם אותו סכום.

ד"א כחיפאי עם 3 ילדים קשה לי לאמוד את ההוצאות הצפויות לזוג המתגורר במרכז הארץ, אבל כפי שכבר כתבתי - צריך לבחור את מקום המגורים בהתאם ליכולות ולא חייבים לגור בצנטרום של הפיילה.

לפותח השרשור - השקע ברשיון נהיגה לאשתך, מדובר במיומנות די בסיסית ואם בכוונתכם לחזור ארצה הייתי מגדיר אותה כחיונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בצנטרום של הפיילה.

 

כמה אנשים פה לדעתך מבינים על מה הביטוי מדבר?

 

לצערי כבר שנים רבות כשאני מטבל את הדיבור ב"גששית" אנשים פותחים עליי עיניים משתאות. :cry:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
בקריות אתה יכול למצוא דירות גם ב2000 (חיפשתי החודש אבל מעדיף לחזור לחיפה).

3000 כולל כל החשבונות וארנונה.

 

כשאני חישבתי את זה לפני שנה וחצי ראיתי שאפשר להתקיים ממש על מינימום עם 4500 אבל רכב מעלה את זה ל6500.

אם אתה גם קונה בגדים מדי פעם או שנסתם לך הכיור או כל דבר אחר, זה עולה ל7000, וגם אז אתה חי בתנאים בסיסיים.

 

 

אני גר במוצקין

בית באזור מרכזי, 100 מטר, ארנונה 900 שקל (הזוי אבל אין ברירה)

מים: אנחנו זוגי נשוי+תינוקת+שני חתולים: +200 שקל

חשמל בממוצע: 600 שקל (כל המכשירים בבית חדשים וחסכונים)

שכירות באזור הזה: 2800-3000 שקל לסדר גודל כזה של בית (לא שוכר התפנקתי במשכנתא).

ועד בית 100 שקל

בממוצע בלי שיצאתי מהבית למכולת ולפני שהנעתי את האוטו ההוצאות לחודש 2500

מפה יש להוסיף עוד הרבה מאוד הוצאות בשביל לשמור על רמת חיים מסויימת ולחסוך.

ההוצאות מאוד קשורות למשפחה עצמה: אפשר לגור באזור פחות טוב, בבית יותר קטן, להחזיק במכונית חסכונית/ממוצעת.

כאן נשאלת השאלה למה חיים? בסופו של דבר הכל תלוי במשכורות ובשורה התחתונה החיים כאן לא קלים אבל יש מקומות יותר גרועים ויש מקומות שלא צריך להחזיק צבא ענק ויש מקומות שלא צריך לשלם לכל מיני מגזרים שכל היום יורקים על המדינה ומקבלים כסף ממנה.

לעבודה פיג'ו 2008, לחיים אלפא 159 ולסופ"ש מרצדס W123

פורסם
תה ויסוצקי עולה בערך 20 ש"ח ל100 שקיות. זה לא זול?

 

אתה מדבר על התה הכי פשוט. רוצה משהו קצת שונה? תשלם... אבל זו לא דוגמא נכונה. מה לגבי לחם? מוצרי חלב? פירות וירקות?

 

אותו "עני" מעשן יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה עם יחדול ממנהגו המזיק, ולנתב את הסכומים למסלול יותר מועיל - תזונה משופרת, חינוך לילדים או, אפילו, חסכון לשמו. אבל מי שגדל במשפחה שבה החינוך הכלכלי קלוקל יתקשה אוד לשפר את עמדתו.

 

זה תמיד מדהים אותי, במיוחד בעידן בו מחירי הסיגריות כ"כ גבוהים. מילא אלה שמעשנים אחת-שתיים ליום (כמו לשתות קפה אחד-שניים ביום). אבל כל מי שמעשן קופסה ביום ויותר - מדובר ב-20 שקלים ומעלה ליום, או 600 שקלים ומעלה לחודש. אצל רוב האוכלוסיה זה 5-10% מההכנסה נטו. על מוצר שפאקינג עושה אותך פחות טוב בכל מובן אפשרי...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
כמה אנשים פה לדעתך מבינים על מה הביטוי מדבר?

הביטוי הזה בשימוש של קמר"ש הלור"ל עוד כשאתה היית בש"ש.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

מחירי המיחיה לא עלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וקצב האינפלציה אפסי.

אולי מדד המחירים לצרכן אינו משקף הכל בדיוק, אבל הוא נותן תמונה די טובה.

כשהבת שלי נולדה, לפני 13 שנה, חבילת מגבונים בודדת עלתה 10 ש"ח ופחית סימילאק קטנה עלתה 33 ש"ח, היום הכל עולה בדיוק שליש.

אנשים מצפים שהממשלה תהפוך להיות הבייביסיטר שלהם, ולא מבינים שהבעייה הגדולה ביותר שלהם היא העדר תכנון כלכלי.

רוב הזוגות הצעירים מתחילים את חייהם במינוס גדול, שמקורו לרוב בשטויות כלכליות כמו טיול גדול למזרח ואחריו הפקת חתונה ראוותנית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

טוב על הרישיון אנחנו עובדים :).

תרבות הקניה בארץ והצורך הזה שיהיה לך דברים בלי שיש לך כסף בעצם גם אחראיים לעליית המחירים.

פה אין לי יכולות להכנס למינוס. הגעת לאפס ? זהו אין מה להוציא והבנק לא מתקשר עם הצעות. בעצם, הבנק בכלל לא מתקשר :). רוצה כרטיס אשראי? תוכיח להם לפחות שנה שאתה לא עושה בעיות וגם אז תקבל מסגרת של 1500 יורו. אם בארץ היו מוציאים רק ממה שיש היום קונים פחות ולקנות פחות מעלה תחרות ומוריד מחירים.

 

כל עוד ימשיכו לקפוץ מעל הפופיק, החגיגה תמשך עד לפיצוץ.

דרך אגב גם פה תראה הרבה צעירים יוצאים לטיול בחול ולהם אין שלוש שנים צבא על הראש. הם לרוב עובדים תקופה וחוסכים ואז נעלמים לאיזה שנה.

 

ולגבי הגשש, מת עליהם!

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

הבנק לא מחכה שתיפול, אין לו שום אינטרס בזה, להיפך.

כמו שאוויס ואלדן חברות להשכרת רכב, בנק הוא חברה להשכרת כסף.

משפחה שחשבון הבנק שלה עומד על 30K מינוס, משולה בדיוק למשפחה שחיה כשחשבון הבנק שלה עומד בזכות של 30K.

ההבדל היחיד הוא הריבית שהבנק גובה ממשפחה א'.

העמלות והחשבונות במינוס מהוות חלק נכבד ביותר בריווחי הבנקים, והם לעולם לא יוותרו עליהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מחירי המיחייה לא עלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות,

 

על מה אתה מדבר? באחת הכתבות מלמטה נכתב שהחוב של משפחה ממוצעת עלה ב-80% ב-10 שנים, בעוד המשכורת עלתה ב-30% בלבד.

בנוסף, מחיר הדלק עלה ביותר מ-70%, מחיר המים ביותר מ-500% אם אני לא טועה, רק מחיר החשמל עלה בפחות מ-40%, אבל הצריכה שלנו עלתה משמעותית.

אני מאמין שאם תבדוק, תגלה שגם מחירי הדיור והמזון עלו יותר משעלתה ההכנסה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ברור שזה חלק מההכנסות ובכל זאת בארץ הבנק יעודד אותך להתנהלות כלכלית לא נכונה. כשהתחתנו, ובאתי לבנק שלי בארץ למשוך את הכסף הפקידה אומרת לי: מגיעה לך הלוואה. למה שלא תשאיר את הכסף ותקח הלוואה בסכום שאתה צריך? באותו רגע אמרתי לאישתי: הם אשכרה לא נורמלים והכי גרוע הם גם מצליחים לעבוד על אנשים ככה ולהכניס אותם לצרות.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

זאת בדיוק הבעיה. כי רוב האנשים סומכים על הבנק שיעזור להם להתנהל נכון כלכלית, אבל במקום זאת הוא מפציץ אותם בהצעות להלוואות: רוצה אוטו חדש? קח 80000 שקל. רוצה לטוס לחו"ל? קח 30000 שקל. רוצה שקר כלשהו שאתה לא באמת צריך? קח כמה עשרות אלפי שקלים בתנאים מועדפים...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...