Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5046 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אף אחד לא ציין שהסופרב 1.8TSI משווקת כרגע עם תיבה אוטומטית פלנטרית רגילה ולא רובוטית. שמעתי שהביצועים נפגעו אבל מניח שהם עדיין טובים משל משפחתית 1.6 משמעותית והגיר אמור להיות אמין בהרבה.

המונדאו נשמעת כאופציה מצויינת אלא שהדגם עומד להיות מוחלף בקרוב מאוד וזו נקודה לרעתה....

Live fast, die young - leave a better looking corpse

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא חשבתי שזה יהיה כל כך מסובך,

פשוט יש הרבה אלטרנטיבות טובות..

למישהו יש מידע על האופטימי ההיברידית?

מחיר, אבזור, צריכת דלק אמיתית?

פורסם

נראה לי הכיוון הוא

סופרב, מונדיאו או האופטימה.

שהאופטימה נראת קצת מאחור מבחינת מנוע

וסחיבה.

אולי בסוף באמת תהיה עוד. סופרב בסך הכל היינו מרוצים

למעט הגיר

פורסם

במקרה נסעתי אתמול במונית קיה אופטימה דיזל.

הוא היה עוד עם ריח של חדש וכבר הרגיש ישן ומסכן עם רעידות דיזליות וריח סולר מסביב לאוטו.

כששאלתי את הנהג לפשר העניין הוא אמר שהוא בהליכים לתבוע אותם ולהחזיר את הרכב לאחר מספר ביקורים במוסך וטענות שלהם שהוא תקין.

פורסם

40K ק"מ בשנה לדעתי זה רק דיזל, ובמיוחד שMIKE אמר שהיא מגיעה עם 170 כ"ס ו DSG6 זאת הבחירה הכי טובה שאתה יכולה למצוא. אנחנו במשפחה נוסעים 35K ק"מ בשנה ויש לנו אוקטביה 1.9TDI עם DSG6 ובוודאות היא יותר חזקה ויציבה מכל 1.6 אוטומטית אז בטוח שהסופרב תהיה מעולה, ואני יכול להגיד לך שכבר 5 שנים ו173K ק"מ והגיר אף פעם לא עשה בעיות ואין מישהו שעולה לרכב ולא מתלהב מההעברה החלקה של הגיר.

skoda fabia 1.4 16V

skoda octavia 1.9TDI

audi A4 1.8T - sold

פורסם

מה הייתרון של דיזל?

הבנתי שעלויות אחזקה גבוהות יותר,

מחיר התחלתי גבוה יותר, וגם יותר מזהם..

 

הפרש צריכת הדלק כל כך גדול?

פורסם

הדיזלים המודרניים באירופה נחשבים לירוקים אבל בגלל שבישראל חכמים יותר אז הנוסחה של המיסוי הירוק כאן בישראל שונתה והיא מפלה לרעה את רכבי הדיזל בזכות מתן משקל גדול יותר למזהמים ספיציפיים שהם פולטים.

עלויות האחזקה לא גבוהות יותר, במיוחד לא בשנים הראשונות כשהרכב עוד חדש יחסית וגם נמצא תחת אחריות.

אתם נוסעים הרבה מעל הממוצע השנתי שעומד על כ-16 אלף קילומטרים לשנה אם אינני טועה, הסולר אומנם נמכר במחירים דומים לשל הבנזין אבל יש תחנות עם הנחה גדולה יותר ושווה לחפש אחת כזאת באיזור שלכם ולתדלק בה באופן קבוע. מעבר לזה רכבים עם מנועי דיזל לרוב מבזבזים פחות דלק, אחת הסיבות היא כוח שזמין מסל"ד נמוך ביחס למנועי בנזין כך שאין צורך לאמץ את הרכב ולהאיץ בעוצמה.

 

הסופרב דיזל למשל דיי יקרה לעומת דגם הבנזין הבסיסי אבל במקרה של יונדאי וקיה ההבדלים עם כ-8,000 שקלים במקרה של הקיה וכ-16 אלף שקלים במקרה של היונדאי.

פורסם

אבל מנוע TSI גם מקבל אחלה מומנט בסלד מאוד.נמוך,

ועדיין יש יתרון משמעותי לדיזל?

 

יכול.להיות שזאת הבחירה המתבקשת בכזה קילומטרז'

אני באמת לא יודע, כי תמיד היינו אנטי דיזל לא משנה מה

אולי שווה לבדוק.את.הנושא יותר.לעומק

פורסם
הדיזלים המודרניים באירופה נחשבים לירוקים אבל בגלל שבישראל חכמים יותר אז הנוסחה של המיסוי הירוק כאן בישראל שונתה והיא מפלה לרעה את רכבי הדיזל בזכות מתן משקל גדול יותר למזהמים ספיציפיים שהם פולטים.

עלויות האחזקה לא גבוהות יותר, במיוחד לא בשנים הראשונות כשהרכב עוד חדש יחסית וגם נמצא תחת אחריות.

אתם נוסעים הרבה מעל הממוצע השנתי שעומד על כ-16 אלף קילומטרים לשנה אם אינני טועה, הסולר אומנם נמכר במחירים דומים לשל הבנזין אבל יש תחנות עם הנחה גדולה יותר ושווה לחפש אחת כזאת באיזור שלכם ולתדלק בה באופן קבוע. מעבר לזה רכבים עם מנועי דיזל לרוב מבזבזים פחות דלק, אחת הסיבות היא כוח שזמין מסל"ד נמוך ביחס למנועי בנזין כך שאין צורך לאמץ את הרכב ולהאיץ בעוצמה.

 

הסופרב דיזל למשל דיי יקרה לעומת דגם הבנזין הבסיסי אבל במקרה של יונדאי וקיה ההבדלים עם כ-8,000 שקלים במקרה של הקיה וכ-16 אלף שקלים במקרה של היונדאי.

 

רק כנקודת התייחסות: בסופרב דיזל צפה לצריכת דלק של 1:14 בעיר/מעורב עם פקקים, ועד 1:20 בין עירוני רגוע. (מניסיון של 20K ב7 חודשים).

פורסם
רק כנקודת התייחסות: בסופרב דיזל צפה לצריכת דלק של 1:14 בעיר/מעורב עם פקקים, ועד 1:20 בין עירוני רגוע. (מניסיון של 20K ב7 חודשים).

 

זה הבדל דיי משמעותי מדובר על 20-30% בכיף, ולמעשה אם הנתנוים טובים כמו שאתה מציג אותם

אולי לכיוון ה 40-50% אפילו.

 

מצד שני ממה שאני רואה דיזל יותר יקרה ב 10-20 לפעמים 30% מבנזין, לפחות ברב תחנות הדלק שאני מכיר.

מצד שני הרבה אנשים כתבו פה שיש מקומות עם דיזל מוזל, מה הסיפור בדיוק? איפה אני מוצא תחנה כזו קרובה לבית,

ומה הקאץ'?

 

לקילומטרז' של בערך 40K בשנה, האם בוודאות יותר נכון כלכלית ללכת על דיזל?

משום שרק בחיסכון בדלק אפשר לחסוך סדר גודל של 7-8K בשנה, אולי אפילו יותר.

האם מנוע דיזל יחזיק גם יותר קילומטרז'? כי הבנתי שלדיזל אורך חיים יותר טוב.

 

אם זה ככה אבל, למה אין הרבה מכוניות דיזל על הכביש?

איפה הדיזל נופל? רעש? טיפולים שוטפים?

 

אגב מישהו אמר לי לבדוק גם את סיטרואן C5, למרות שאני דיי אנטי צרפתיות,

מהאתם אומרים עליה? היא בקטגוריה של המכוניות כאן?

פורסם

בנתונים האלה במפורש היתי הולך על טורבו-דיזל.

לBMW יש כמה דכמים מעניינים, ובארץ לרוב לא קונים BMW טורבו דיזל, דבר שגורם לנפילת ערך די דרסטית.

 

כבנזין, מעניינת, היתי הולך על אאודי A4 מנוע 3,000, שבנסיעה רגועה אמורה לצרוך כמו מנוע 2000, ואם זאת עדיין נוחה וכיפים לנהיגה עם לא מעט כוח מתחת לשרוול.

The Beauty & the Beast

בסיפור הזה היפה היא גם החייה

פורסם

פותח השרשור מתלבט בין 2 רכבים: המונדאו והסופרב.

רציתי להציג את ההבדלים, בין הרכבים הללו, מנקודת המבט שלי.

 

לגבי המונדאו:

רכב גדול מרווח וחזק (מנוע האקובוסט 2.0 עם 203 כ"ס או עם 240 כ"ס- תלוי ברמת הגימור). תא מטען גדול. הדגם יוחלף ממש בקרוב (באמצע 2013).

נכתבו הרבה שבחים על המונדיאו אבל, אין את הרגשת היוקרה שיש בסופרב. המונדאו מתאימה יותר למי שמחפש הנאה בנהיגה.

אם יש צורך להסיע 3 מבוגרים מאחור אפשר לשקול את ה-S-MAX (דגם הטרנד עולה כ-175K), בעל מנוע זהה למונדיאו.

 

לגבי הסופרב:

כיום הרכב 1.8T מגיע עם תיבת הילוכים טיפטרוניק. הרכב מספק 153 כ"ס (25.4 קג"מ) עם תיבה זו גם צריכת הדלק עלתה מעט לעומת ה-DSG.

את ה-DSG ניתן לקבל עם ה-2.0T.

אין צורך לתאר את האיבזור העשיר של הסופרב, מאחר ופותח השרשור מכיר את הרכב.

 

אם פותח השרשור מרוצה מהסופרב (מדובר בגיר טיפטרוניק ל-1.8T) ומעדיף את הרגשת היוקרה והאיבזור, לדעתי, הסופרב עדיפה.

אם רוצים לשנות, ורוצים רכב מעט יותר דינמי (עם יותר "כח", נמרץ, בעל עוצמה), לשקול את המונדיאו (או את ה-S-MAX). אז צריך לדעת שהדגם יוחלף והשינוי החיצוני של המונדאו יהיה מאוד משמעותי (דגם דומה או זהה לפורד פיוז'ן שהתחילו למכור בארה"ב).

בכל מקרה רצוי לערוך נסיעות מבחן על הרכבים.

 

בהצלחה.


×
×
  • תוכן חדש...