Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיתוכים וחיות אחרות - קרוסאובר פוקאל אוטופיה 3 חלקים


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ילדים, גלו מה חריג בתמונה ולאחר מכן ננהל דיון פורה בעניין :wink:

AAA 007 (Large).jpg

AAA 010 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה+- בMID הפוכים. ואני חשבתי שמדובר באיזה חמיצר :-D.

 

אני מבין שזה בשביל למנוע קישור +- מקביל

אבל מה העניין באמת?

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בכיוון.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקוטביות של המידריינג' הפוכה.



 

ככל הנראה בגלל שהוא חתוך בסדר שני וזה הופך את הפאזה ולכן הקוטביות הפוכה.

 

נראה כמו קרוס לא פשוט של פוקל ואני חושב שאני יודע מה מקורו...

 

מה שמעניין עוד יותר זה למה שני סלילים עם ליבת ברזל ושני סלילים עם ליבת אוויר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. על פי ההדפס שעל הקרוס הקוטביות באמת הפוכה. בפועל על המעגל החשמלי הקוטביות "נכונה". לגבי הסלילים, לדעתי הסלילים הגדולים מגיעים עם ליבת ברזל כדי לחסוך מקום, לבנות סליל אוויר בעל ערך גבוה מצריך המון ליפופים ושטח. אני לא מבין למה בטוויטר הם השתמשו בסליל אוויר וברזל באותו המעגל, דווקא שם לא נראה לי שהיה צריך כזה סליל גדול.

 

ועכשיו לדיון :wink:

 

כבר כמה שבועות שאני נוסע עם שני קרוסים שונים למטרת A/B test, בצד שמאל הקרוס של האוטופיה ובצד ימין קרוס של מורל אילייט 3 חלקים.

הסטאפ מורכב מרדיו דיסק מקורי של הרכב -> מנחת -> מגבר ג'נסיס סדרה III (רגיל, לא בגישור). בדלתות יש וופרים 6.5" של דוטק ובדשבורד מידים 4" וטוויטרים של פיוניר מסדרת PRS. אני לא משתמש בשום כלי איקוליזציה בדרך, הכל FLAT.

 

ההבדלים בין הקרוסים ברורים ומוחשיים. האילייט מצטיין ב"אווריריות" בתחום המיד העליון והגבוה בעוד הוא סובל ממחסור מטורף בתחום המיד התחתון, שלמה ארצי נשמע כמו בן 20 ולא כמו בן 65.

האוטופיה בדיוק ההפך. יש מיד בשפע והזמרים\ות נשמעים יותר אמיתיים (אך בהקלטות ותדרים מסויימים זה כבר קצת יותר מדי וצורם) ואילו התחום העליון כמעט ולא קיים, העסק נשמע חנוק. אם ניקח את הטוב מהאילייט ואת הטוב מהאוטופיה זה יהיה קרוס מושלם לסט אפ הנוכחי.

 

אתמול ישבתי עם חבר שלי (כלומר הוא ישב וצייר, אני בהיתי בו) וביקשתי ממנו לצייר סכמה של הקרוס, בעיקר כי עניינו אותי שני דברים:

א. מה הסיפור של הפאזה ההפוכה.

ב. למה הקרוס חונק את הטוויטר לרמה כזאת שבקושי אפשר לשים לב שהוא שם.

 

לגבי א', לא הצלחנו להגיע למסקנה מה הם עשו וההעשרה היחידה שעלתה היא שאולי המיד עצמו (כלומר של האוטופיה הישן) בנוי בקוטביות הפוכה מאיזושהי סיבה. אדי, מאיפה שמעת שחיתוך הופך פאזה? לפי הבנתי לא מדובר כאן מקרוס בסדר שני אלא משהו מורכב יותר (סדר רביעי?), יש שני קבלים במקביל, שני סלילים בטור ועוד סליל במקביל, אפשר לראות בסכמה שצרפתי.

 

לגבי ב', הקרוס הזה מורכב יחסית ולא הצלחתי להבין מה הולך בו. מה שכן שמתי לב הוא לנגד הרצחני בערך של 4.7 אוהם שבא כבר על מצב ה 0 במפסק, כלומר מלכתחילה ועוד לפני שהספקנו להגיד "איטסיק" כבר יש חתיכת הנחתה על הטוויטר. אני מתאר לעצמי שזו הייתה אסטרטגית הלחימה של פוקל לרסן את הטוויטר המקורי של הסט, ה TN-51.

AAA 002 (Large).jpg

RRR 018 (Large).jpg

CCI13082012_0002.jpg

CCI13082012_00021.jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי , מהסתכלות על רכיבים לא תבין לעולם למה המיד הפוך , מהסתכלות על דיאגרמת בודה של מסנן מאותו הסדר (לפי הסלופ ) , כן תבין ImageUploadedByTapatalk1344858314.750866.jpg

זו הבעיה עם מסננים , הם מוסיפים/גורעים פאזה

וגריעת הפאזה הולידה את ה״טיים קורקשן״

בתחום התדרים שלו כנראה שהמיד נמצא במצב טבעי בפאזה הפוכה לכן הפכו את ההיפוך , איפה שלא הפכו בצורה גלויה עשו את ההיפוך ״בילד אין״ במעגל

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הגרף ואת הקשר שלו לנק' חיתוך. אפשר לקבל בבקשה דף \ אתר \ לינק לשרשור שמסביר למה פאזה מתהפכת בקרוס?

ולגבי הטיים-קורקשן, לדעתי במכשירים דיגיטליים התיקון נעשה באמצעות דיליי בשליחת הסיגנל מהפרוססור ללא התעסקות עם הפאזות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגביי א. כשאתה יוצר קרוס אובר מסדר שני - אתה מסיט את ניגון הגל ב180 מעלות - כלומר אתה מתחיל לנגן את האות מהחצי גל התחתון (מתח שלילי).



 

וזה בעצם מה שגורם לפאזה באזור נקודת החיתוך להתהפך.

 

זה ידוע לגבי קרוסאוברים שכל קפיצה בסלופ של 6DB מסיטה אותך מהפאזה הישרה ב90 מעלות.

 

קרוס ב24DB יהיה מיושר בעצם אבל מוסט באורך גל שלם.

 

עכשיו - זה לא אומר בהכרח שהפאזה הפוכה למידריינג' שלך בגלל שהקרוס שלו הוא בסדר שני -> יכול להיות פשוט שהפרש הפאזות בינו לבין האלמנטים האחרים בסט עומד על כ12 דציבל והוא מנגן בקוטביות הפוכה, יחסית, אליהם.

 

זה כנראה מה שקרה כאן אם הוא לא חתוך בסדר שני.

 

התרשים של הקרוס הזה לא ברור לי ואכן התכנון שלו מתקדם מאוד. אני עדיין לא מבין למה יצרנים לא מיישמים LPADים ופשוט עושים מבחן כמעט אין סופי של רכיבים עד שהם מגיעים לתוצאה רצוייה בסטים פסיביים.

 

לגביי ב - די ברור לי שהם פשוט "חנקו" את הטוויטר שלהם, כי זה גם מה שצריך לעשות לו :twisted:

 

תעשה מבחן "פשוט" - תיקח טוויטר הרבה יותר צורם מזה של הפיוניר שלך - אפילו נאמר טוויטר של 30 שקלים, ותראה אם הוא פתאם הפסיק לצרום ודווקא נשמע לך כמו משהו שהייתי מתקין ברכב שלך :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרף המצורף (דיאגרמת בודה סטנדרטית, של lpf), בנק' החיתוך יש פאזה של 90 מעלות , זה לא גרף שמתאר מיד ,

הוספתי תמונה של BPF (לא מצאתי בגוגל משהו מתאים , מבחינת תדרים של מידוופר , אני יכול להכין כזה , אבל נראה לי שהתמונה תספיק)

rlcdemo_01.png

 

דיאגרמת בודה - היענות אות המוצא כפונקציה של התדר ,(תסתכל על התמונה ) למשל בתדרים נמוכים תהיה הנחתה של אות המוצא ב 40 DB , בתדרי המיד (אמצע) לא תהיה הנחתה והמיד יקבל את מלוא העוצמה , בתדרים גבוהים המיד יונחת,שיפוע הגרף מוכר בתחום האודיו כ "סלופ" , והוא נקבע לפי סדר המסנן (סדר ראשון,שני וכ')

ובגרף התחתון ניתן לראות את הפאזה של האות במוצא (ביחס לאות המקור ) כתלות בתדר.

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רגע, כל קרוס הופך פאזה? גם קרוס מסדר ראשון (כלומר סליל או קבל)? למה אנחנו לא רואים חיבורי + - הפוכים בקרוסים אחרים?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרוס לא הופך פאזה במובן של להפוך קוטביות.



 

הוא מסיט אותה באזור החיתוך וגם כמו שאמרו כאן בתדר נתון.

 

ככל שאתה מתרחק מנקודת החיתוך הפאזה מתיישרת חזרה ולכן ברוב הקרוסים לא הופכים את הקוטביות - למרות שצריך במידה ויש הפרש סלופים של 12DB בין אלמנט אחד למשנהו.

 

תיקח לדוגמא קרוס שבו הטוויטר חתוך בסדר שני והמידבאס חתוך בסדר ראשון - אין לך כאן מה להפוך לטוויטר פאזה כי גם המידבאס מוסט אבל רק ב90 מעלות.

 

אם היית מוכן לשלוח אימייל לפוקל ופשוט לשאול אותם זה היה יכול להיות מעניין אבל אני תוהה לעצמי אם נוכל בכלל לפרש את התשובה שלהם :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא מבין. יש לך לינק להסבר מפורט?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכים להיות לי כמה לינקים

:-P

 

בגדול - לגל קול יש מחזור (לא מחזור חודשי) שבנוי משני חציים.

 

חצי עליון וחצי תחתון.

 

החצי העליון הוא מסילת המתח החיובית של מתח הAC

החצי התחתון הוא מסילת המתח השלילית של מתח הAC

 

נניח ומדובר במתח של 5V - זה 5V+ ו 5V-

 

כשהממברנה זזה קדימה היא בחצי הגל שמייצג את ה+ וההפך

 

עכשיו - בנקודת החיתוך אתה גורם לרמקול להתחיל לנגן תדר מסויים בהסטה מסויימת על ציר הזמן משאר התדרים -

 

זו פעולה שנוצרת הודות לשיטת העבודה של הקבל שאוגר אנרגיה עד רמה מסויימת ואז פורק אותה -> ברור לך שמדובר כאן בתהליך שלוקח זמן.

 

או לחליפין גם פעולת העיקוב של הסליל שמאריך את הדרך - גם כן לוקחת זמן.

 

בסופו של דבר מה שאתה מקבל זה את נגזרת הפעולה של רכיבי הקרוס כלפי תדר נתון (כי גם לכל תדר ותדר יש את המאפיינים שלו) אזור נקודת החיתוך הוא לא "מדוייק" כמו תער אלא רחב יותר ולכן הסטת הפאזה היא משהו שיוצר הבדל שמיע.

 

נחזור לנושא חצאי הגל - פשוט, הודות לפעולת ההסטה - הרמקול יתחיל לנגן תדרים מסויימים מאוחר יותר ברבע או חצי או שלושת רבעי או מחזור גל שלם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לאדי על ההסבר וההסבר המפורט יותר בה"פ :wink: העניין ילמד ברצינות.

 

עדכונים מהיום.

שני הקרוסים הועלו הביתה, חובר המלחם לקיר ונעשה מעקף לנגד ה 4.7 אוהם שחשדתי בו שהוא מסרס את הטוויטר.

ירדתי חזרה לרכב, חיברתי וגיליתי עולם אחר. הטוויטר התעורר לחיים ונשמע מעולה, באף סט-אפ ומשחק (והיו הרבה כאלה) לא הגעתי למיצוי כזה של הטוויטר.

 

לאחר מכן החלטתי לבדוק את עניין הפאזות. לא היה צריך יותר מדי זמן כדי להבין שאם מחברים את המידריינג' בצורה חשמלית נכונה (כלומר + ל + ו - ל - לפי המעגל החשמלי) אז הפאזה אכן הפוכה, חצי מעוצמת המיד והפירוט נעלמים.

 

בשורה התחתונה, הסט-אפ מספק את הסחורה. נכון, זו לא המערכת הטובה ששמעתי בחיי וגם אין סאב, אבל בהתחשב בפשטות שלה, שהיא מבוססת על רדיו מקורי, מנחת ושהיא במצב FLAT ללא שום משחקים - התוצאה לא פחות ממצויינת!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...