Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר סקודה אוקטביה אמביאנט 2006 - התרשמות


d_medic
שימו לב! השרשור הזה בן 4324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה הרכב עבר, איזה תיבה?

 

כל אלה שאומרים לו "למה החלפת", אז מה, תישארו 500KKM עם אותו שמן?

קצת היגיון חברים.

 

אם מחליפים שמן באופן תדיר, שומרים על חיי התיבה. (אסור להגיע למצב כזה שהוא ניהיה סמיך או דליל מידי, ויש בו חתיכות שחיקה, צריך להחליף אפילו לפני ההוראות יצרן ב10-20 אחוז פחות מהק"מ שכתוב בספר).

זה בלאי, אין מה לעשות.

 

[/b]

 

כן.

 

אמרו לך ב-VW שזאת תיבה שלא מחליפים בה שמן, תיבה סגורה.

התיבה הזאתי (בהנחה שזאת תיבה זהה לזאתי שבגולפים דור 4), ניזוקה מהחלפת השמן, משהו על אובדן ואקום/לחץ. לא בטוח מה הסיבה - אבל החלפת שמן דוחפת את התיבה הזאת אל מעבר לקצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Nakamichi,

זה ברור שבאינטרס חברה שכל מכלול יהיה סגור. כך שאם מכלול מתקלקל אז מחליפים את כל המכלול והיצרן נהנה. לכן תיבות האלו לא מחזיקות קילומטרז גבוה באחזקה שהיא לפי הוראות היצרן.

אם התיבה הייתה סגורה אי אפשר היה בקלות להחליף פילטר. בתיבה יש פילטר שניתן להחליף בקלות כמו בכל תיבה אחרת.

 

התיבה של פותח שרשור היא 09 והתיבה של גולף 4 היא 01.

יחד עם זאת גם במוסך היבואן מחליפים שמן ופילטר אם צריך. לי החליפו בגולף 4 ולא הייתה שום בעייה כתוצאה מכך אלא זה עשה רק טוב. אצל אבא שלי גם החליפו שמן כאשר התקינו קולר וכמובן אין שום בעייה כתוצאה מזה.

 

תיבת הילוכים אוטומטית זה לא משהו מסתורי ולשמן אין כוחות אל טבעיים ועם הזמן הוא מתבלה ומאבד מתכונותיו. לכן צריך להחליף שמן כדי להאריך את חיי התיבה.  אני מסכים עם nir100.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבת הילוכים "אטומה" וכנ"ל מערכת היגוי כוח שאינן דורשות טיפול והחלפת שמן הם ביסודו של דבר עניין שיווקי: ממסרה אלמותית! בפועל, מדובר בממסרה רגילה שיש לה אורך חיים קצת גדול יותר. החלפת שמן חלקית, שימוש בשמן איכותי ומתאים, ניקוי הפילטר בזמן, ושטיפה (פלשינג) של התיבה כל החלפה שניה-שלישית - יעשו רק טוב לתיבה. גם שימוש בתוספים איכותיים כמו זה של קסדו או תוסף מוליבדניום - יכולים רק להועיל.

 

כמו כן, כמו שנהיגה עירונית ונסיעות קצרות מקצרות את אורך חייו של שמן המנוע - כך הן עושות גם לשמן בתיבה. ברוב התיבות האוטומטיות הפלנטריות מדובר על קיצור של אורך חיי השמן ל-40 אלף קילומטרים, וקצת יותר בתיבות ידניות או מתוחכמות (כמו DSG). בתנאי נסיעה טובים יותר, מרווחי ההחלפה הן 60-80 אלף וזה לא זמן שיגרום לאף אחד לחור בכיס.

 

נזק לתיבה לאחר החלפת שמן יקרה רק אם ההחלפה תידחה לשלב מאוד מאוחר בחיי הממסרה - וזה נכון לכל מערכת ברכב שדורשת סיכה. כך מנוע מפייח בן 100 אלף קילומטרים שנסע על אותו שמן מינרלי מיום היוולדו ותחליף לו שמן - תקבל נזילות, דפיקות וסתימות. אותן נקודות נכונות גם למערכת ההיגוי ברכב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

 

אמרו לך ב-VW שזאת תיבה שלא מחליפים בה שמן, תיבה סגורה.

התיבה הזאתי (בהנחה שזאת תיבה זהה לזאתי שבגולפים דור 4), ניזוקה מהחלפת השמן, משהו על אובדן ואקום/לחץ. לא בטוח מה הסיבה - אבל החלפת שמן דוחפת את התיבה הזאת אל מעבר לקצה.

 

אני כולה בן 18 אבל עם הגיון בריא וידיים טובות, עוד לא נתקלתי במכונה עם מכלול מכאני שלא נשחקת.

 

כל דבר שיש בו פסיק של מכאניקה, בסופו של דבר נשחק\מתבלה\דורש תחזוקה.

 

את החרטות של "תיבה אטומה" שמענו כבר על הAL4. שבגלל החרטות האלה הרבה גירים כאלה נדפקים.

 

לחצים לא לחצים, לך למישהו מקצועי, מבין דבר או שתיים, יודע איך ולפי מה לעבוד, וההחלפה תיהיה מעולה ותאריך מאוד את חיי התיבה.

 

 

חוץ מזה אם תחכה שיהיו שבבים והשמן יאבד מהסגולות, החלפה כנראה תעשה נזק.

אם תחליף לפני שיהיה שבבים, או תחליף שיש רק התחלה של שבבים, לא יקרה כלום.

 

 

היצרן אומר, זו תיבה אמינה, בתחזוקה טובה יכולה להחזיק 400KKM.

בוא נכתוב שלא צריך להחליף שמן.

הופ, כבר קיצרת את חצי מהחיים של התיבה, אנשים מסכנים הולכים לשפץ, המוסך מקבל כסף, היצרן מקבל כסף, קומבינה, כסף מביא כסף.

הבנת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אחרית דבר:

 

הייתי השבוע אצל ספי לוודא שאני לא מפנטז.

העובדה: גיר שדפק לאחר החלפת שמן הפסיק לדפוק ונוסע מעולה!

ההסבר: לא ידוע, לא פתחנו גיר כדי לראות מה קורה שם.

ניסיתי לחבר בין ספי למוטי הספק של XADO אם תהייה כימיה בניהם נוכל כולנו לראות אולי בשורה

או הסבר לתהליך הזה.

למען הסר ספק, XADO מיועד לתקן ברמת המיקרון ולא נזקים עמוקים ואין הוא נועד להחליף תיקון

של מכלול שניזוק קשות!

אני שמחתי שתיקן בעיות ב2 גירים שלי שלא היו במצב TOTAL LOSS וכמובן הוכנסו למנוע.

בהמשך אעדכן על פתיחת מנוע של ניסן סאני שהתחממה כמה פעמים עד לקו האדום אין נראה מבפנים

במנוע מתוסף.

אני ממליץ למניעה וניסיונות תיקון

 

יום טוב חברים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי החלפת שמן בתיבה אוטו', אכן יש יצרנים מסויימים, כמו BMW, VW, שטוענים שהשמן הוא LIFETIME.

בפועל, מומלץ להחליף שמן באופן סדיר, כל 60-90 אלף, בהתאם לרכב, וכך גם את הפילטר.(אל תחסכו ותנקו אותו)

הפילטר נסתם פעמים רבות, או המעברים שבו נהיים צרים יותר, וזה מפריע לפעולה התקינה. הכי מורגש

זה קבלת השהיה בהעברה לרברס.

מומלץ שלא לשנות את השמן המקורי, כלומר למלא שמן חדש מקורי, כיוון שיש בו תוספים שמותאמים לגיר הספציפי.

הבעיה הגדולה היא מה עושים שברכב עם 150 או 200 אלף ק"מ לא ביצעו החלפה כזו.

הסכנה היא כמו שציין חן, שיש הרבה לכלוך ומשקעים, שעם החלפת השמן לחדש, מתחילים להשתחרר, ואז יש

לעתים כשל בתיבת ההילוכים.

אני אישית במקרה כזה לא הייתי נוגע בשמן, אלא אם יש בעיות, כמו החלפת הילוכים, השהיה ברברס וכד',

כי אז ממילא אין ברירה, והחלפת התיבה היא משהו שיגיע בקרוב, ועדיף לקחת סיכון ולבצע החלפת שמן ופילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה הרכב שלי עשה החלפה ב165K.

אני היום הייתי ממליץ לפעול כך:

1. האם הרכב נכון לעכשיו נוסע תקין?

2. הוספת XADO לשמן הישן טיובה אחת - המשווק ממליץ על 2 גם עבור הטורק. לפי הכתוב כנראה טיובה אחת תספיק.

3. לרענן שמן אני פעם הבאה ישים את השמן של XADO שכבר מתוסף בחומר ועוד טיובה כדי לוודא השלמת השיקום המיקרוני מהחלקיקים שאוכלי היו בשמן הקודם ושרטו עד להחלפה.

4. החלפה תדירה של השמן ופילטר פעם ב100K לשים טיובת XADO

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי רץ לשים שמן של XADO. מהרבה קריאה ונבירה בפורומים בחו"ל על הנושא,

גם חבר'ה עם בימרים, וגם חבר'ה עם VAG'ים, ניסו לעבור לשמנים אחרים, כמו רד-ליין,

ESSO, ועוד שמות שנחשבים איכותיים מאוד, וכולם הגיעו למסקנה שהמקורי עדיף.

הכוונה כמובן רק לבעלי רכב עם תיבה אוטו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...