Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבוצרג'ר וסופרצרג'ר


-ohad-
שימו לב! השרשור הזה בן 7392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הטורבו (לעומת הסופר) יתן יותר מומנט (ולכן גם הספק) ככל שהסל"ד יעלה.

לכן בגדול, ב-5000 סל"ד למשל, הטורבו יתן יותר כוח למנוע.

הסופר לעומת זאת יותר לינארי, אבל גם גרף המומנט שלו יותר רגוע, על פי רוב.

 

הסיבות לטפטוף הדלק במכוניות ראלי הן:

1. להחזיק גדישה (במקום לפמפם על הגז, יש מערכת שגואגת לטפטף דלק כאילו המצערת קצת פתוחה).

2. חלק לא קטן מה"בומים" ששומעים זה בגלל הדלק המיותר שנשרף באגזוז הרותח.

למה?

המנועים בראלי מגיעים לטמפ' גבוהות מאוד, אז מזריקים קצת יותר דלק לצילינדרים וככה מקררים אותם עוד קצת (הדלק מאוד קר, יחסית), שאריות הדלק הלא מנוצל עפות לאגזוז ונשרפות שם (לכן יש בומים ובק-פיירים).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפוקת הטורבו היא בסל"ד גבוהה, לכן עדיף להשתמש בו ל DRAG...

ולעומת זאת תפוקת הסופרצ'ארג'ר היא בכל סל"ד, לכן עדיף להשתמש בו לנסיעה במסלולי מרוצים (ששם אתה צריך מקסימום כוח בכל סל"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מתקין ברכב גם טורבו וגם מגדש על ומכוון את שתיהם

שכל אחד יעבוד בסלד שלו, שהמגדש על יזין את המנוע בסל''ד נמוך

והטורבו בסל''ד גבוה אז זה יתן לי אפקט כמו של מנוע אטמוספרי?

או שעדיין יהיו התפרצויות כוח והוא יהיה יותר אגרסיבי ופחות מתורבת?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטורבו (לעומת הסופר) יתן יותר מומנט (ולכן גם הספק) ככל שהסל"ד יעלה.

לכן בגדול, ב-5000 סל"ד למשל, הטורבו יתן יותר כוח למנוע.

הסופר לעומת זאת יותר לינארי, אבל גם גרף המומנט שלו יותר רגוע, על פי רוב.

 

רועי, אחלה הסבר אבל עדיין לא הבנתי משהו:

 

איך בסופו של דבר יצרן רכב מחליט אם להרכיב ברכב הספורטיבי שלו טורבו או צ'ארג'ר?

 

הרי בסופו של דבר טורבו מסוגל לספק יותר כוח ויותר מומנט מאשר מגדש

על

 

מדוע זה ככה?

הרי הסופר לינארי לאורך כל דרך העלת הסל"ד

הטורבו יתפקד בדומה לסופר רק בסל"ד גבוה, ככה שהטורבו מוגבל יותר בתחום העבודה שלו!

 

עוד מישהו יכול לשפוך קצת אור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון בעיקרון , רק שהסופר מוגבל ביכולת הגדישה שלו בגלל מהירות הסיבוב , התלוייה במס. סיבובי המנוע אליהם מסוגל המנוע להגיע (מונע באמצעות רצועה) , לעומת הטורבו שמסתובב הרבה יותר מהר , וככל שהסל"ד יעלה יהיה מסוגל לגדוש יותר חזק , כי יקבל יותר גזי פליטה ולא יהיה מה שיעצור אותו (בתיאורייה).

 

הסופר ייצר רצועת כח יותר לינארית , כי הגדישה שלו לא משתנה בהרבה.

הטורבו ייתן מכת כח כאשר יסתובב מספיק מהר , כי הדחיסה שלו חזקה בהרבה (דמיין מפוח ברכב שעובד במהירות 2 כל הזמן , לעומת מפוח שמתחיל לעבוד על 1 ואז קופץ כמעט מייד ל-4 - הרוח תהיה חזקה בהרבה.

 

הלנצ'יה שהוזכרה בהתחלת השרשור - הS4 (לא אינטגרלה) הייתה היחידה שאני זוכר כרגע , שניסתה לשלב את הטוב שבשני העולמות.

 

הנה הסבר על המפלצת , שהיא, למרבה הצער , הלנצ'יה היחידה שלא לקחה אליפות , למרות שאני בטוח שאם לא התאונה של טיוונן הייתה לוקחת גם לוקחת - גם מול ה-205T16 .

 

http://freespace.virgin.net/shalco.com/lancia_S4.htm

 

 

יש לזכור כי אז היו בשימוש מגדשי טורבו בעלי מניפה גדולה ביחס, וזאת על מנת להשיג כח דחיסה גדול. לסובב מניפה גדולה עד שתגיע למהירות בה תספק דחיסה מתאימה לוקח זמן (אם ניקח את זה לקיצוניות , ראו כמה זמן לוקח להניע מנוע סילון) , וזוהי השהיית הטורבו הידועה לשמצה משנות ה-80.

 

בנוסף לכך , כדי להוסיף צרות , גם יחס הדחיסה היה חייב להיות נמוך , כדי לאפשר מרווח בטחון עם עליית הדחיסה ע"י המגדש , מה שהיה גורם לצלצולים. לפיכך , המנוע , כאשר הטורבו לא נתן את תפוקתו (סל"ד נמוך וכד') , היה חלש ועצל.

 

עם הזמן למדו להתגבר על רוב מחלות הטורבו - אם באמצעות שינוי גודל המדחס (מניפה קטנה יותר , קל יותר לסובב אותה) , שימוש בגיאומטריה משתנה (שוב , לטובת מומנט) , ומערכות הזרקה ממוחשבות (בהן ניתן לשנות את יחס הדחיסה און-ליין , להבדיל מהקרב' בו היחס קבוע). לפיכך הטורבו נפוץ היום יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...