Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(כיצד ניתן לעדכן את התוכנה של הגיר ברכב מסוג) טויוטה 2009 גיר רובוטי [כ"ע]


Vrooom
שימו לב! השרשור הזה בן 4734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה פונטים נשפכו בפורומים על האוטו הזה...אנשים נאלצו להחליף מקלדות מרב שקטלו אותו סביב נושא הגיר הקופץ.

לדעתי הכל שטויות. יש לי את המכונית שנתיים ואחרי שלקח לי שבועיים להתרגל אני מתמוגג ממנה מאז. אבל ! אני נוהג במצב טיפטרוניק. הגיר חלק, מעביר כמו משי , חסכוני בטרוף. בקיצור במצב טיפטרוניק מושלם. כל הדיבורים על גיר קופץ הם שטויות במיץ. במצב אוטומטי גם אין שום קפיצות. הכל חלק כמשי.

אז איפה הבעיה בכל זאת במצב אוטומאטי ? הבעיה היא שמחשב העל האידיוט תוכנת להאמין שהוא מפעיל מנוע V900 של מיכלית נפט ומעביר הילוך ב-1200 סל"ד. התוצאה...עגלה.

ואני שואל את עצמי (כי שאלתי את טויוטה והם אישרו את דברי אחד לאחד) אם אני שנותן פקודה חשמלית במצב טיפטרוניק מעביר הילוכים כמו ב-458 Italia אז למה המחשב הכוּנף לא יכול להיות מתוכנת להעביר הילוך 700 סל"ד צפונה. זאת בעית תוכנה נטו ולמה לכל הרוחות לא פתרו אותה ? לתמיהה שלי אגב, שותפים בכירים בטויוטה ישראל איתם דיברתי.

עד כאן שאלות פילוספיות עמוקות ברומו של עולם. עכשיו לתכלס...

1. כשאומרים "מחשב" האם מדובר במחשב אחד לכל האוטו או שיש לגיר מחשב נפרד ? האם יש לו Chip שצרובים בו אלגרותמים לניהול מנוע בהם הסל"ד שבו יועבר הילוך הוא בר קינפוג למשל ?

2. האם אי שם על פני הגלובוס יש פיתרון תוכנתי לנושא ? הנה זה למשל ...

חפשו באיביי ...

PERFORMANCE CHIP TOYOTA COROLLA 1990-2010 01 02 03 04

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה מה זה. לא רק שטרחתי לשנות לך את הכותרת כדי שתעמוד בכללי הפורום, גם טרחתי לחפש את המוצר שהפנת אליו באיביי. לא בדקתי את זה מדעית, אבל אני מאמין שהמוצר הזה הוא קשקוש מארץ הקשקושים. יש עשרות אלפי קופסאות פלאים כאלו באיביי, כמעט לכל רכב שרק תבחר. המשותף לכולן הוא שהן עושות טוב לכיס של המוכר.

 

ולגבי עדכון התוכנה בגיר - טיוטה כבר חשבו על זה לפניך. אם תבטל את מצב ה-ECO בגיר הרכב יעלה הילוכים בסל"ד גבוה יותר. אבל לא זאת הסיבה שגורמת להעברות ההילוכים הבעייתיות בקורולה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתך הכל שטויות, אלא שאתה מחזק את הביקורת כלפי הגיר הזה, שהוחלף כעבור שנה וככל הנראה יש מוצלחים ממנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה מה זה. לא רק שטרחתי לשנות לך את הכותרת כדי שתעמוד בכללי הפורום, גם טרחתי לחפש את המוצר שהפנת אליו באיביי. לא בדקתי את זה מדעית, אבל אני מאמין שהמוצר הזה הוא קשקוש מארץ הקשקושים. יש עשרות אלפי קופסאות פלאים כאלו באיביי, כמעט לכל רכב שרק תבחר. המשותף לכולן הוא שהן עושות טוב לכיס של המוכר.

 

ולגבי עדכון התוכנה בגיר - טיוטה כבר חשבו על זה לפניך. אם תבטל את מצב ה-ECO בגיר הרכב יעלה הילוכים בסל"ד גבוה יותר. אבל לא זאת הסיבה שגורמת להעברות ההילוכים הבעייתיות בקורולה.

לא צירפתי לינק לאיביי כי פלטפורמת הפורומים כאן החליטה שאני לא פזמני"ק מספיק להכניס לינקים בהודעה. בע"ה עוד 10 פוסטים הבעיה תיפתר. לא מבין מה ההיגיון בזה..

לגבי עדכון ECO אשמח אם תפרט מה זה ECO ואיך מבצעים עדכון כזה. מוזר שהחברה בטויוטה לא ציינו שקיימת אפשרות כזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר של טויוטה ניתן לעשות עדכון, או יותר נכון כיול של גיר, ובכך לבטל את הדפיקות\רעידות או מה שיש שם.

 

כל זה בעזרת קיצור של שני פינים בשקע המחשב, ועוד אי אלו פעולות מוזרות.

 

בלינק הזה (אמנם מוסבר ברוסית) ניתן לקבל מושג מהו התהליך:

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=RKeTtJQhqB4&context=C370d3baADOEgsToPDskK-5VLLBC3-K3UTWYuM3FnP דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צירפתי לינק לאיביי כי פלטפורמת הפורומים כאן החליטה שאני לא פזמני"ק מספיק להכניס לינקים בהודעה. בע"ה עוד 10 פוסטים הבעיה תיפתר. לא מבין מה ההיגיון בזה..

לגבי עדכון ECO אשמח אם תפרט מה זה ECO ואיך מבצעים עדכון כזה. מוזר שהחברה בטויוטה לא ציינו שקיימת אפשרות כזאת.

 

eco בקורולה הכוונה לE הרגיל

תלחץ על הכפתור Es שנמצא מעל התיבה, זה טיפה מושך יותר .

חובב רכב , לא חובב תקלות :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

עם נהיגה שאליה מתרגלים תוך שבוע, אין לא דפיקות ולא בטיח.

 

צביקה,

נראה לי שאני מבין למה התכוונת ויצאתי לנסיעת מבחן הרגע. (נסיעת מבחן...מי שישמע...פגאני זונדה...)

יש מצב E: מצב אוטומאטי שבו המחשב חושב שהוא מנהל מנוע V800 של מיכלית נפט. הילוכים עולים ב-1300 סל"ד.

ויש מצב Es: מצב אוטומאטי שבו המחשב חושב שהוא מנהל מנוע של טיסן 2 פעימות. הילוכים עולים ב-3000 סל"ד. טוב לא ממש טיסן אבל הרבה מעל מה שצריכה דודה ממוצעת שנוהגת בקורולה...

 

שורה תחתונה : מצב אוטומאטי דפוק. המצב הראשון פשוט לא מאפשר נסיעה ולטעמי גם מעמיס על הקראנק. השני לא רלוונטי לשימוש הממוצע של טויוטה קורולה. וראבאק...הכל באוטו שנשלט ע"י מחשב. לא מדובר במערכת תמסורת מכנית מורכבת. אלא ב-10 שורות קוד שיגידו לגיר להעביר להילוך -X בסל"ד Y. חבל..

לי אין בעיה. אני גם ככה מעדיף ידני בכל אוטו. העניין הוא שאני אולי אמכור את האוטו השנה. ובשוק המקומי מצב אוטומטי פקאקט איננו נקודת מוצא טובה למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אמורה להיות יותר מהחלטה של כמה שורות קוד, זה רק נדמה כך. החלפת הילוך לא אמורה להיות תלוית סל"ד בלבד, יש עוד פרמטרים: שיפוע הכביש, מידת הלחיצה על הדוושה וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק Eily !

נהג הנוהג נהיגה ידנית אידיאלית או גיר אידיאלי מעביר הילוך בתהליך מורכב של קבלת החלטות בתלות בכמה פרמטרים:

סל"ד, ההילוך כרגע, מהירות כרגע, מטען, שיפוע וכו'.

אבל... יכלו להחליט למשל להעביר הילוך באופן שרירותי באזור החזק והרגוע שבין 2100 ל-2500 סל"ד.

אני עצמי כשאני במצב טיפטרוניק מעביר ב-99 אחוז מהמיקרים :

מראשון ב-2100, משני ב-2200, משלישי ב-2300, מרביעי ב-2400. זה הרגל שסיגלתי לעצמי מתוך הפנמה של עקומת המומנט הספציפית של האוטו הזה. ככה אני מקבל נסיעה חלקה, רגועה ,תחושה של מנוע חזק, וצריכה משוקללת של 14.7 ק"מ לליטר ואת רב הנסיעה שלי אני עושה בעליות של ירושלים . אשתי למשל מגיעה ל-12.5 כי היא תמיד מושכת עוד 100 או מאתיים סל"ד יותר ממני בכל הילוך. יש לה גם הרגל מגונה של להאיט הסיבובים...

 

אתה חייב לעשות סיבוב על האוטו הזה כדי להבין שמהנדסי טויוטה, בבואם לכתוב את קוד העברת ההילוכים, במקום לקחת את הנתונים האלה שכתבתי בפונטים מודגשים או משהו דומה להם, שיתן פשרה סבירה עבור 99 אחוז מהמקרים ,פשוט החליטו לדפוק את הראש עם איזה 2 ליטר סאקי וליצור תהליך רנדומאלי לחלוטין שאין בו שום הגיון.

במצב E למשל, ההעברה סבירה עד הילוך 3 ואז הוא מעביר ל-4 ב-1300. פשוט הזוי...

 

חשוב לי להגיד את הדברים האלה כי המוניטין הרע שיצא לגיר הזה מוצדק אבל מהסיבה הלא נכונה חחחחח.

לי כחובב נהיגה ידנית האוטו הזה היה הקנייה הכי טובה שעשיתי בחיי. את הבעיה הזאת של מצב אוטומאטי יכלו לפתור אולי לא באופן מושלם אבל בצורה סבירה ביותר. מה לעשות ששימוש ב-3D CAD לא הולך טוב עם סאקי :| ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...