Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה p0420 הידועה לשמצה בטויוטה קורולה RunX 2004


ehud83
שימו לב! השרשור הזה בן 4245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בוקר טוב!

 

א. הרכב עובר טסט

 

ב. נורת תקלה נדלקת לעיתים ולא נכבית עד לאיפוס ידני

 

חוץ מתקלות powertrain שמפעילות את הנורה (כנסו לאתר הבא ותספרו כמה יש: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/) ישנן תקלות נוספות המסוגלות לתת חיווי דומה. עצם ההתעלמות מהנורה לא אומרת בהכרח שזו התקלה היחידה הנוכחית.

 

שיטת ה"יהיה בסדר!" הישראלית יכולה לעלות ביוקר....

 

בכל אופן, הפתרון הנוכחי הוא החלפת מחשב רכב לאחד עם צ'יפ בעל גרסה עדכנית והזמנת סורק בלוטות' למעקב אחר מדדי הרכב בזמן אמת (חיישנים, ממיר, לחצים....)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מציקה" המנורה מול העינים .

תשים תמונה קטנה של הילד,היא תסתיר לך את המנורה.

באמת אני חושב שחבל להתעסק עם זה בכלל, החיישן רגיש,איכות הדלק ירודה וזו התוצאה שמתקבלת.

תסתכל ותקרא טוב,רוב הפתרונות הם למעשה קומבינה להעלמת הנורה הסוררת ולא פתרונות של ממש.

לפי דעתי:

לא מדובר בתקלה.

עזוב את זה,שים דלק וסע.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה מהמכוניות הדלקות נורה אומרת שהמנוע נכנס לעבודה במצב "חרום" דבר שגורם לדוגמא בשברולט קוואליר להפעלה קבועה של המאוורר עד שהוא נשרף (ובד"כ המנוע מייד מתחמם עד למותו)

 

לא ממליץ להתעלם מהתקלה - במיוחד לאור העובדה שהתיקון איננו מסובך וגם לא מאוד יקר.

 

מי שיודע לטפל בתקלות הללו הוא איל נוימן מהמעבדה לרכב ממוחשב בראשל"צ

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ehud83 - אתה יודע את הפתרונות , ורשמתה אותם - ואלה אפשרויות הפתרון בשני המצבים שהעלתה .

ראיתי רכבים שבוצעו בהם הפתרונות הללו ללא בעיות .

 

1. שינוי ערכי מחשב המנוע - במחשב החדש מהחברה , או המשופץ - צורבים ומשנים את המחשב לערכים אחרים , עם מרווח תמרון גדול יותר לחיישן האחורי ( ועדיין עומד בתנאי צריכת הדלק וזיהום האויר )

2. שינוי ערכי החיישן - שלא יתן קריאה גבוה , הרחקתו מהממיר ע"י מופה , או הוספת נגד , להורדת ערך הקריאה - ( ועדיין עומד בתנאי צריכת הדלק וזיהום האויר )

זה לא ביטול החיישן כמו שכתבתה " ניטרול החיישן ע"י פירוקו והרכבתו מחדש בתוך תושבת המונעת ממנו קריאת נתונים "

החיישן ממשיך לעבוד ומספק נתונים יותר נמוכים .

 

בפועל שני הפתרונות תואמים - שינוי בערכי קריאה של החיישן האחורי - בין אם בחיישן עצמו , או במחשב המנוע .

 

הפתרונות הללו מתבצעים אצל בעל מקצוע , אשר יבדוק את כלל מערכות הרכב , ולבסוף יחליט כי הבעייה היא לא בממיר , מערכת הפליטה

או הזנת הדלק ושריפתו .

וכמובן אחרי סידור הבעיה , בדיקת ערכי צריכת דלק וזיהום אויר .

 

מה יותר טוב שאלה קשה - לדעתי , מאחר והחברה לא מספקת נתונים מלאים , אפשר כי בחברת טויוטה לא משנים רק מרווח קריאה לחיישן האחורי , יש אפשרות כי משנים במחשב המנוע את ערכי חום המנוע , פתיחת מאווררים לקרור , והורדת עומס החום במנוע .

פועל יוצא - פחות עומס על שמן המנוע , התפרקות השמן ולכלוך הממיר .

בעיה אפשרית - המנוע לא עובד בחום אידיאלי , ואפשרות לצריכת דלק גבוה יותר .

ובמחשב משופץ - לדעתי לא משנים ערכי חום מנוע , משנים רק את מרווח הקריאה של החיישן במחשב .

 

באפשרות השניה - שינוי בחיישן בלבד - לא משנים ערכים במחשב המנוע , נשארים עם מנוע אשר ערכי חום המנוע הם כפי שיצאו מהחברה , ומורידים את מרווח הקריאה בערכי החיישן עצמו .

המנוע עובד רגיל - אבל חובה להקפיד על טיפולים בזמן עם שמן מנוע איכותי ונוזל קרור מתאים , למניעת עומס חום והתפרקות שמן .

 

אני הייתי מנסה קודם את האפשרות השניה , שינוי בחיישן - שינוי בערכו , ואם הפתרון לא מתאים לך , לעבור לאפשרות של החלפת המחשב .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הפתרונות הם למעשה קומבינה להעלמת הנורה הסוררת ולא פתרונות של ממש...

אני לא מאמין / תומך בשיטה הזו של להתחיל לחרבש את הרכב.

לפי דעתי:

לא מדובר בתקלה.

עזוב את זה,שים דלק וסע.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליין מן - תודה על תשובתך המלאה!

 

לגביי מחשב הרכב:

  • בארה"ב, במחשבים בהם ניתן לעדכן גרסה עושים זאת. במחשבים בהם לא ניתן, הם מוחלפים במשומשים. מה שהוצא נשלח למעבדה (חלק מחוץ לארה"ב וחלק בתוך), הוא מפורק והצ'יפ עובר צריבה מחדש של התוכנה
  • בארץ הבנתי שהרעיון הוא דיי דומה, ובשיחה בעבר עם מוסך מורשה הבנתי שהיבואן משלם למעבדה בארץ עבור פירוק המחשב וצריבה של העדכון על הצ'יפ, והעדכון משפיע על צריכת הדלק, כלומר חוץ מערכי המדידה הם משנים עוד פרמטרים בתוכנה. מסקנה: היבואן מעביר למעבדה את עדכון הגרסה הקשורה למחשבים שהגיעו לארץ

לגביי החיישן: הוא בסה"כ מנסה לעשות את עבודתו ע"י מדידת נתונים, מה כבר רוצים ממנו? :wink:

  • אני לא בטוח שהרחקתו תעזור במשהו. אני חושב שזה פשוט יגרום לו לשדר "פיקים". לכן ציינתי שפשוט חוסמים אותו ע"מ שלא יוכל למדוד כלל
  • הוספת נגד זו אופציה שלא חשבתי עליה כלל, והיא אפילו דיי פשוטה לביצוע. במידה ואחשב איזה נגד אוסיף והיכן, אני מבטיח לעדכן. אולי בעלי רכבים אחרים יוכלו לחסוך כסף בצורה זו במקום להחליף מחשב רכב / ממיר קטליטי

ושוב, תודה לך!

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי ערך החיישן , תואם לשינוי הנעשה בערכי המחשב החדשים בצריבה ועומד בתקנות זיהום האויר וצריכת דלק .

 

יש כבר מספר בעלי מקצוע - מוסנים להזרקת דלק אשר מתמחים בכך .

 

אתה צריך סקופ לבדיקת ערכים , ומחשב בקרת רכב/מנוע לחיבור למחשב הרכב לקריאת נתוני עבודת המנוע .

+ מכשיר לבדיקת גזים - לבדוק תוצאות ולתקן בהתאם .

 

זה לא פשוט - גש למכון/מוסך המתמחה בכך - יהיה לך אחריות ושקט שהרכב עובד בערכים הנכונים .

והעלות כ 400 ש"ח .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בוקר טוב!

 

סליחה שאני פותח שרשור חדש על הנושא המדובר והנדוש, אבל פתרון חד משמעי עוד לא מצאתי.

 

 

"מאז איפסתי בעצמי את התקלה כבר פעמיים"(!).

 

אהוד שלום,

 

אשמח אם תוכל לפרט איך איפסת בעצמך את התקלה כבר פעמיים? יש לך מכשיר קורא תקלות שמתחבר למחשב רכב? איך ניתן להשיג אותו? מה העלות שלו? היכן יש מידע איך משתמשים בו?

 

תודה מראש,

שבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום!

 

1. את התקלה ניתן לאפס ב2 אופנים:

  • ניתוק אחד מקטבי המצבר למספר שניות
  • אם תפרק את תא הכפפות תראה מאחוריו מעין קופסה דקה מתכתית אליה מתחברות 4 צמות (אם אני זוכר נכון). זהו המחשב רכב. אני לא זוכר בדיוק איזו צמה מכניסה מתח מהמצבר, אבל ניתוק צמת המתח למס' שניות מאפסת את המחשב לברירת מחדל והתקלה נמחקת. ניתן פשוט לנתק כל אחת ולחבר חזרה

אני ממליץ על אופציה א'. על פניו היא יותר פשוטה. פירוק תא הכפפות מס' רב של פעמים עלול לפגוע בפלסטיקה. מצד שני, כשאתה מפרק אחד מקטבי המצבר עליך להיזהר משום שהברגים עדינים יחסית ונוטים להיגזר (להישבר) אם סוגרים אותם בלחץ גדול מדי.

 

2. יש לי סורק תקלות, בסביבות ה50$ באיביי, אם אני זוכר נכון. מורידים ללאפטופ תוכנה חינמית, מסנכרנים אותו כמו שמסנכרנים סלולרי בתקשורת בלוטות', וניתן לראות את קוד התקלה, מידע עליה ואף לאפס.

 

שבת שלום

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אהוד,

 

דווקא השיטה של להתחיל מהתיקונים "הקטנים" לדחות את החלפת הממיר זו השיטה היקרה ביותר, מכיוון שכפי שבדיקת המחשב ציינה מדובר על P0420 שהינה תקלה בממיר הקטליטי. המחשב בטויוטות רגיש מאוד וברגע שהממיר נחלש מעט נורת הצ'ק אנג'ין דולקת באופן מיידי וצריכת הדלק ברכב עולה במספר אחוזים.

 

מבחינתך מיותר יהיה להחליף חיישנים, כפי שהתגלה בבדיקה אין שום בעיה בחיישן, ומשחקים כאלה ואחרים בתוכנת המחשב הינם פתרון בדרך כלל אם לא יודעים את מקור הבעיה או שמנסים להימנע מהבעיה ולטפל רק בסימפטום שהוא המנורה בלוח השעונים.

 

הפתרון האמיתי היחיד לתקלה הוא החלפת ממיר קטליטי, יש צורך לבדוק בטויוטות כי הממיר מתאים לתקן EURO4 ולתקן הקליפורני, מכיוון שבמידה והממיר שהותקן הוא ברמה נמוכה תחזור המנורה לדלוק.

 

ישנם ממירים חלופיים העומדים בתקנים הנ"ל, מחירם כולל התקנה הוא כ-1200 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוטה לחלוק עליך!

 

1. רכבי סובארו וטויוטה (דגמים מסויימים של 2 היצרנים) הינם בעיתיים עם ממירים חלופיים, ודווקא התקנתם עלולה לגרום לבעיות חריפות יותר והקפצת נורה בתדירות גבוהה יותר, או לתקלות נוספות (בפרוטוקולים מקוריים של יצרנים אחרים מצויין בנוסף אילו רכיבים חלופיים ניתן להתקין במערכת, ומצויין שם שייתכן ואיכותם תהיה נמוכה יותר). התייעצתי לגביי זה עם מנהל מוסך מחו"ל, חבר של המשפחה (הוא לא יכול להרוויח עליי), והוא הודה בפניי שהמחשב רכב לעיתים מסרב לקבל את החליפי, ושהתוכנה בעייתית. בנוסף, הערכים המתקבלים בטסט אינם חריגים ואף לא רעים בכלל!

 

2. ברוב התקלות הבעיה היא בתוכנה של מחשב הרכב: התוכנה בצ'יפ משווה את ערכי החיישנים. במידה והיא חורגת מהערכים הקיימים בתוכנה, היא מקפיצה את התקלה. היצרנית מודעת לבעיה וההנחיה העולמית הינה לעשות עדכון גרסה, לכזו בעלי ערכים יותר ריאליים למציאות, ובכאלה שלא ניתן, להחליף למחשב שעבר פירוק וצריבה של הצ'יפ.

בארץ, מכיוון שהיבואן לא רוצה להפסיד כסף, ומכיוון שזו לא נחשבת לתקלת בטיחות, לא הוכרז ריקול, והפרוטוקול הוא להחליף ממיר קטליטי, ובמידה והלקוח "מתעקש", להחליף מחשב רכב לאחד שפורק ועודכנה התוכנה בצ'יפ.

 

3. במסגרת לימודיי ועבודתי אני מתעסק עם חיישנים, שבבים ובקרים הדומים לסוג זה, ורק לאחר עימות טלפוני עם מנהל מוסך מורשה בארץ קיבלתי הודאה בע"פ על המחדל, שזה ידוע ליבואן והוא, מנהל המוסך, מחוייב להצימד לפרוטוקול שלו.

 

בכל אופן, שכל אחד יבחר את דרך פעולתו הנוחה לו.

 

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

עדכון:

לפני כ10K ק"מ הוחלף המחשב רכב לאחד אחר שעבר צריבה של עדכון תוכנה, ממיר קטליטי לא הוחלף ולא נוקה. התקלה לא חזרה.

הרכב חובר לסורק והערכים של חיישני החמצן היו תקינים ונתנו גרפים יפים.

הרכב עבר טסט. ערכי הבדיקה היו דומים לערכים שהיו בשנים האחרונות (עד 3 ספרות אחרי הנק') והיו הרבה מתחת לסף המותר, כאשר הרכב בן 9(!).

 

יום טוב!

אהוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו מה עשית בזה?

 

לפי דעתי:

 

החלפת מחשב שעלתה לך,תן לי לנחש ....2000 שקל וצפונה.

התקלה כיוויכול נשארה רק שהערכים בתוכנה השתנו ולכן הנורה לא דולקת לך, אך על פניו בעצם כלום לא השתנה ,לא בהתנהגות הרכב,ולא בצריכת הדלק.

לא מבין מה עשית בזה?!

זה בדיוק כמו לנתק את הנורה ובזה לסגור את העניין הזה, ובכלל איך אתה בטוח שאכן החליפו לך את המחשב בטויוטה?

 

את הטסט היית עובר עם אותם הנתונים בדיוק גם אם הרכב הזה ספציפית בן 9! גם אם לא היית מחליף כלום.

ואם כבר משקיעים בדבר הזה : החלפת ממיר למקורי חדש הייתה פותרת לך את הבעיה ולא בשיטת הקומבינה.

 

אבל...במדינת הקומבינות הכל אפשרי!

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...