Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - התקנת בקרת שיוט בטויטוה קורולה 2008 רובוטית


uzbek40
שימו לב! השרשור הזה בן 2828 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לכולם.

למרות שהמידע שיופיע מטה הוא לא בלעדי וקיימים פרוייקטים כאלה במרחבי האינטרנט האנגלי (והרוסי), החלטתי לשתף אותכם בעבודה שעשיתי.

לפני הרכישה של הרכב ובזמן ההתלבטויות לגבי הגיר הרובוטי חרשתי על כל מני אתרים בעולם הקשורים לטויוטה בכלל והגיר הרובוטי בפרט. את הפרוייקט הזה לראשונה ראיתי בפורום אנגלי של בעלי האוריסים ושם מצאתי קישור לשירשור מקורי בפורום רוסי של בעלי קורולות.

 

למי זה מתאים.

בשלושת הדגמים של הקורולות הרובוטיות ששווקו בארץ ב2008 (SUN, GLI, GLI Plus) מערכת בקרת שיוט לא הייתה מותקנת, לפחות לא כסטנדרט. אולי ניתן היה להזמינה בנפרד. אני יכול להגיד בוודאות שבדגם GLI Plus קיימת כל התשתית הדרושה להתקנת המערכת: קיים מחבר בהגה ומחשב הרכב מכיר את המערכת. בשאר הדגמים אני לא יודע, שכן שני הדגמים האחרים יוצרו בטורקיה ולא ביפן (כמו הGLI Plus). בפורומים שקראתי היו תגובות מעורבות לגבי התשתית של בקרת שיוט ברכבים תוצרת טורקיה. חלק מאנשים אמרו שקיימת וחלקם טענו שלא קיים פלג יעודי בהגה והיה צורך להחליף מחבר סיבובי בהגה (מחבר שיוצר קשר בין לחצנים מסתובבים בהגה לבין הכבלים הקבועים בקולונת ההיגוי). הדרך הכי פשוטה לדעת זה לבדוק ואני אסביר בהמשך איך לבדוק.

 

מאיפה קונים?

כמובן אפשר לקנות מיבואן רשמי אני אפילו לא בדקתי כמה זה יכול לעלות. מי שרוצה מוזמן לעדכן את כולנו כמה זה אמור לעלת דרכם. אני קניתי מאיביי.

 

http://www.ebay.com/itm/170728219429?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_5128wt_1163

 

הסטיק עצמו עלה 20 דולר ומשלוח עוד 12 דולר. סביר ביותר לטעמי. תוך 10 ימים זה הגיע אליי. תמונה 1, ו2.

 

מה צריך להרכבה

על מנת לחזק את הסטיק עצמו על ההגה צריכים שני ברגים M5 באורך 10ממ עם דיסקיות מתאימות.

כדי לפרק את כרית האוויר יש צורך במברג כוכב (טורקס) T30.

 

קודם בטיחות

לפני שניגשים לפרק את כרית האוויר מנתקים את ההדק השלילי מהמצבר וממתינים לפחות 90 שניות (לפי המלצת היצרן), אני גם בידדתי את הקוטב השלילי של המצבר על ידי איזולירבנד (תמונה 3)

 

לעבודה

משני צידי ההגה ניתן למצוא מכסים פלסטיים כפי שמופיע בתמונה 4. בעדינות מפרקים אותם ורואים בורג טורקס כפי שניתן לראות בתמונה מספר 5.

לאחר פירוק כרית האוויר אנו מניחים אותה על בית ההגה בלי לנתק את הכבלים.

בתמונה 6 ניתן לראות את הפלג אליו יתחבר הסטיק ושני חורים מוברזים לברגים.

בעצם בשלב הזה ניתן להבין האם קיימת תשתית מתאימה לבקרת שיוט. לכן לפני שמזמינים סטיק בקרת שיוט מהאינטרנט רצוי להגיע עד לשלב הזה ולהבין האם שווה בכלל להזמין.

כצעד הבא יש להתקין את הסטיק עצמו ולחברו לפלג המתאים ולהדקו אל ידי הברגים. כמו כן את הכבל של הסטיק יש להעביר בתופס כבלים כפי שמסומן באדום בתמונה 7.

עכשיו הקטע הטריקי - איך עושים חור מתאים בכיסוי פלסטיק. לאט ובזהירות. את החור הבסיסי (שהוא היה קטן משמעותית מהחור הדרוש) עשיתי עם סכין חום המיועדת לחיתוך פלסטיקים (יש לי מלחם גז שאחד הראשים שלו זה סכין). את התיקונים הקטנים עשיתי עם סכין מנתחים, לאט ובעדינות. ראיתי באינטרנט אתרים אשר מוכרים סטיקים של בקרת שיוט עם מכשיר יעודי אשר אמור לעשות חור מדוייק לפי דגם הרכב. ערכות כאלה עלו בסביבות ה-150-160 דולר. ניראה לי קצת יקר לכן וויתרתי על זה.

בתמונה 8 ניתן לראות את התוצאה הסופית (לצערי איכות התמונה אינה מזהירה).

 

זהו, עכשיו מרכיבים הכל בסדר הפוך, מחברים מצבר ורואים כיתוב CRUISE בלוח שעונים לאחר לחיצה על לחצן ON/OFF.

עדיין לא יצאתי לנסיעת מבחן, כך שאני אעדכן בהמשך על פעילות המערכת.

 

נ.ב. לא פותח השירשור הזה ולא הנהלת הפורם אינם אחראים לנזק שייגרם לצד כל שהוא אפילו עם המדריך הזה בוצע: "בדיוק כמו שאמרת אחד לאחד". מי שיחליט להתקין בקרת שיוט בעצמו עושה זאת על אחריותו בלבד!!!

IMG_0482 (Large) (Custom).JPG

IMG_0483 (Large) (Custom).JPG

IMG_0500 (Large) (Custom).JPG

IMG_0504 (Large) (Custom).JPG

IMG_0506 (Large) (Custom).JPG

IMG_0517 (Large) (Custom).JPG

IMG_0524 (Large) (Custom).JPG

IMG_0533 (Large) (Custom).JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עובד אצלי כשנתיים מצויין, גם אני הזמנתי מ-ebay. דרך הגב לפני שנתיים בטויוטה רצו על התקנה קרוב ל-1200 שקל. זה תהליך של 30 דקות או פחות. עם מישהו רוצה פלסטיק/מחסה מקורי במקום לחתוך אפשר לרכוש אותו בטויוטה, בזמנו עלה 45 שקל. פשוט לקחת מק״ט של מחסה וללכת לכל מחסן חלפים שלהם. עם מישהו צריך מק״ט אני מוכן לעזור.

 

רק תשימו לב שלפי פורומים זה לא מתאים לכל הרכבים כלומר זה מתאים רק לgli אבל מניסיון בארצנו יש דגמים של sun שהתקנה אפשרית. מי רוצה להתקין את בקרת שיוט שיפרק את ההגה ויבדוק אם קיים מקום לחיבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי יודע את רשימת הרכבים שניתן בהם להתקין בקרת שיוט כתוספת ?

 

פרוייקט יפה , כמה פשוט , ככה גאוני .

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

LIKE

כל הכבוד על היוזמה ועל המדריך המצולם שלך.

לטעמי החור יצא מצויין, אין צורך להתעסק בזה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצוין, תודה רבה על השיתוף.

 

פשוט תמוהה בעיניי לראות את החסכנות של היבואן המקומי. אם אתה כלקוח פרטי יכול לקנות ידית כזאת ב-20 דולר ולהתקין אותה בפחות משעה, ליצרן ביפאן זה כנראה עולה חצי (וגם לוקח חמישית מהזמן). למה לא להציע את זה כחלק מהאבזור הסטנדרטי? :brickwall:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצוין, תודה רבה על השיתוף.

 

פשוט תמוהה בעיניי לראות את החסכנות של היבואן המקומי. אם אתה כלקוח פרטי יכול לקנות ידית כזאת ב-20 דולר ולהתקין אותה בפחות משעה, ליצרן ביפאן זה כנראה עולה חצי (וגם לוקח חמישית מהזמן). למה לא להציע את זה כחלק מהאבזור הסטנדרטי? :brickwall:

 

כנראה זה מעלה את ערך הרכב ויכול להקפיץ אותו לדרגת מס יותר גבוהה. ישראלים לא ירצו לשלם מס מוגדל רק בגלל בקרת שיוט.

יכול להיות שאני טועה, אבל עובדה, שרוב הרכבים שמגיעים לארצנו הקטנטונת ברמת אבזור הרבה יותר נמוכה מאחיהם האירופאיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט תמוהה בעיניי לראות את החסכנות של היבואן המקומי.

 

זה חדש לך הקמצנות של היבואנים? ככה זה שוק מונופולי. אני רק מחכה ליום שנראה סוכנויות רכב מיבואנים פרלליים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצרף את הפרוייקט הזה לאוסף הפרוייקטים הנבחרים של הפורום, תוכלו לראות אותם בשירשור הדביק בראש העמוד.

 

 

הערכה כללית-בהרבה רכבים החיוט החשמלי זהה בכל רמות האיבזור. לא משתלם לייצר ארכיטקטורות חיוט שונות עבור רמות איבזור נמוכות.

 

לדוגמא, יש חיוט לפנסי ערפל, למרות שהם לא מותקנים, יש חיוט לשקעי 12V נוספים, אבל אין שקעים ועוד.

 

דבר זה מאפשר בקלות יחסית להוסיף את האביזרים החסרים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובוא רק נזכיר שהגה זה חלק בטיחותי שכולל בין היתר כרית אוויר. פירוק או הרכבה לא נכונים עלולים להסתיים רע מאוד. מאוד מאוד לא מומלץ להתעסק בפירוק ההגה לבד, רק במסגרת מוסך מורשה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2828 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...