Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה 1.2 TSI או 1.6?


aviv91
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5011 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לכולם :)

אני מעוניין לקנות סיאט איביזה חדשה ונראה לי שזה יהיה בימי המכירה הקרובות (6-8.7).

אני מתלבט בין אם לקנות עם מנוע 1.2 TSI ותיבת הילוכים DSG או מנוע 1.6 (DSG או ידני).

עשיתי כמה חיפושים על ה 1.2, ידעתי שזה חזק יותר וחסכוני יותר מה 1.6.. אבל מה לגבי האמינות? הוא לא מתבלא מהר יותר? האם יש חשש שבכמה שנות שימוש ידרש הרבה תיקונים?

האם ההבדלים בין שני המנועים הם כה מהותיים לדרגה שיהיה כדאי לקחת סיכון (אם יש) ולהעדיף את ה 1.2 על ה 1.6?

ולגבי צריכת דלק.. אני לא מאמין שהTSI עושה 4.5 לכל 100 ק"מ! מישהו יכול להגיד לי כמה במציאות צורכים שני המנועים בנהיגה סבירה?

 

שאלה אחרונה..

מישהו יודע מה יהיו המחירים בימי המכירות האלה לדגמי: ידניSPORT 1.6 DSG, SPORT 1.6 ו STYLE 1.2TSI DSG?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובתי מורכבת מכמה שיקולים. (דרך אגב ברשותי SC 1.6 ידנית - מרוצה מאוד).

 

ברור שלמנוע חדש עדיפות על הישן בביצועים, גמישות וצריכת דלק. עדיין גם מנוע 1.6 חזק ומוצלח ובנהיגה מתונה חסכוני מאוד.

 

האם היתרון שווה את תוספת המחיר ? שיקול שלך.

 

אין ספק שהמנוע הגדול וה"ישן" 1.6 מוכח בוודאות כאמין מאוד ועמיד , וגם שורד התעללות והזנחה מסויימת. אם בכוונתך להחזיק

 

ברכב שנים רבות - לך עליו - מקדם סיכון אפסי בנוגע לאמינות .

 

מצד שני המנוע המתקדם 1.2 יותר משוכלל אבל יותר מורכב ורגיש להתעללויות והזנחה , בעיקר בגלל הטורבו.

 

במנוע 1.2 חשיבות רבה לשימוש בשמן ראוי , טיפולים ברמה חסרת פשרות , דלק איכותי , שימוש נכון בטורבו (רצוי לא לאמץ

 

מייד לאחר התנעה קרה, לאחר נהיגה מאומצת לתת לרכב להתקרר דקה-שתיים לפני דימום מנוע).

 

אם תחזיק את הרכב לזמן קצר-בינוני רב הסיכויים שלא יהיו בעיות , וגם האחריות תכסה. אם תחזיק לטווח ארוך - עדיין רב הסיכויים

 

שלא תחווה קריסת מכלולים יקרים , אבל בסטטיסטיקה גם מי שנופל באחוז בודד של תקלה כבדה "אכל" אותה ב - 100% !

 

לגבי DSG או ידני : אם אתה אוהב ידני - עדיף . בוודאי שאמינות הגיר עדיפה על מערכת מורכבת ויקרה של DSG (בוודאי

 

לטווח שימוש ארוך). אם רגיל/מעדיף אוטומט אין מה להתלבט. גיר DSG מצויין כשלעצמו.

 

לגבי צריכת דלק אמיתית - צפה ב1.6 לליטר לכל 10 -11 ק"מ בעיר ובבינעירוני 1:14-16. ב TSI הנתונים טובים ב 15%

 

בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובתי מורכבת מכמה שיקולים. (דרך אגב ברשותי SC 1.6 ידנית - מרוצה מאוד).

 

ברור שלמנוע חדש עדיפות על הישן בביצועים, גמישות וצריכת דלק. עדיין גם מנוע 1.6 חזק ומוצלח ובנהיגה מתונה חסכוני מאוד.

 

האם היתרון שווה את תוספת המחיר ? שיקול שלך.

 

אין ספק שהמנוע הגדול וה"ישן" 1.6 מוכח בוודאות כאמין מאוד ועמיד , וגם שורד התעללות והזנחה מסויימת. אם בכוונתך להחזיק

 

ברכב שנים רבות - לך עליו - מקדם סיכון אפסי בנוגע לאמינות .

 

מצד שני המנוע המתקדם 1.2 יותר משוכלל אבל יותר מורכב ורגיש להתעללויות והזנחה , בעיקר בגלל הטורבו.

 

במנוע 1.2 חשיבות רבה לשימוש בשמן ראוי , טיפולים ברמה חסרת פשרות , דלק איכותי , שימוש נכון בטורבו (רצוי לא לאמץ

 

מייד לאחר התנעה קרה, לאחר נהיגה מאומצת לתת לרכב להתקרר דקה-שתיים לפני דימום מנוע).

 

אם תחזיק את הרכב לזמן קצר-בינוני רב הסיכויים שלא יהיו בעיות , וגם האחריות תכסה. אם תחזיק לטווח ארוך - עדיין רב הסיכויים

 

שלא תחווה קריסת מכלולים יקרים , אבל בסטטיסטיקה גם מי שנופל באחוז בודד של תקלה כבדה "אכל" אותה ב - 100% !

 

לגבי DSG או ידני : אם אתה אוהב ידני - עדיף . בוודאי שאמינות הגיר עדיפה על מערכת מורכבת ויקרה של DSG (בוודאי

 

לטווח שימוש ארוך). אם רגיל/מעדיף אוטומט אין מה להתלבט. גיר DSG מצויין כשלעצמו.

 

לגבי צריכת דלק אמיתית - צפה ב1.6 לליטר לכל 10 -11 ק"מ בעיר ובבינעירוני 1:14-16. ב TSI הנתונים טובים ב 15%

 

בערך.

 

אחלה תשובה :) תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למגיב שמעליי, לא נראה לי שנשארו מנועי 1.6 לדגם המדובר.

אולי (עם דגש על אולי) נשארו 1.4 מהמבצע האחרון (86,600 ש"ח), אבל אני בספק גדול.

 

בכל אופן, ברשותי הדגם המדובר עם מנוע 1.4 ידני (מהשנה שעברה), מבסוט ממנו עד השמיים.

האוטו שירת אותי עד עכשיו נאמנה כ-33 אלף קילומטרים, ובציפייה לעוד קילומטרים רבים.

 

ממליץ בחום.

Kia Niro, 1.6 (141), Hybrid Crossover, Rich Espresso, 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובתי מורכבת מכמה שיקולים. (דרך אגב ברשותי SC 1.6 ידנית - מרוצה מאוד).

 

ברור שלמנוע חדש עדיפות על הישן בביצועים, גמישות וצריכת דלק. עדיין גם מנוע 1.6 חזק ומוצלח ובנהיגה מתונה חסכוני מאוד.

 

האם היתרון שווה את תוספת המחיר ? שיקול שלך.

 

אין ספק שהמנוע הגדול וה"ישן" 1.6 מוכח בוודאות כאמין מאוד ועמיד , וגם שורד התעללות והזנחה מסויימת. אם בכוונתך להחזיק

 

ברכב שנים רבות - לך עליו - מקדם סיכון אפסי בנוגע לאמינות .

 

מצד שני המנוע המתקדם 1.2 יותר משוכלל אבל יותר מורכב ורגיש להתעללויות והזנחה , בעיקר בגלל הטורבו.

 

במנוע 1.2 חשיבות רבה לשימוש בשמן ראוי , טיפולים ברמה חסרת פשרות , דלק איכותי , שימוש נכון בטורבו (רצוי לא לאמץ

 

מייד לאחר התנעה קרה, לאחר נהיגה מאומצת לתת לרכב להתקרר דקה-שתיים לפני דימום מנוע).

 

אם תחזיק את הרכב לזמן קצר-בינוני רב הסיכויים שלא יהיו בעיות , וגם האחריות תכסה. אם תחזיק לטווח ארוך - עדיין רב הסיכויים

 

שלא תחווה קריסת מכלולים יקרים , אבל בסטטיסטיקה גם מי שנופל באחוז בודד של תקלה כבדה "אכל" אותה ב - 100% !

 

לגבי DSG או ידני : אם אתה אוהב ידני - עדיף . בוודאי שאמינות הגיר עדיפה על מערכת מורכבת ויקרה של DSG (בוודאי

 

לטווח שימוש ארוך). אם רגיל/מעדיף אוטומט אין מה להתלבט. גיר DSG מצויין כשלעצמו.

 

לגבי צריכת דלק אמיתית - צפה ב1.6 לליטר לכל 10 -11 ק"מ בעיר ובבינעירוני 1:14-16. ב TSI הנתונים טובים ב 15%

 

בערך.

 

מנוע ה TSI לא דורש שום המתנה לפני כיבוי. לאחר כיבוי ישנה משאבה נוספת שמזרימה שמן לטורבו. המתנה לאחר הנעה מומלצת בכל רכב וגם ב TSI - לא משהו מיוחד.

 

ולפי התיאור שלך, VW צריכים לזנוח את ה TSI ולחזור למנוע 1.6 המיושן (והמרעיש לא מעט, בייחוד באיביזה).

בכל אופן צריכת הדלק שרשמת ל 1.6 ליטר אופטימית להחריד. מנוע ה 1.4 הישן והטוב לא מצליח לספק נתונים טובים כמו שה 1.6 שלך עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק שאורן רשם לגבי מנוע 1.6 היא נכונה, 1 ל 11/12 משולב, מנוע 1.6 לאחר תקופה שברשותי לא מרעיש כמו בתקופת ההרצה שהרכב היה חדש. לגבי אמינות אין ספק שמנוע אטמוספרי רגיל יותר אמין מTSI ולא בבחינת תקלות אלא בבחינת בלאי טבעי ועלויות שיגיעו בהמשך. אם חצי דקה יותר מהר ב 0 ל100 וזמינות כוח בסל"ד נמוך יותר עושים לך את זה לך על ה TSI רק אל תשכח שזה לא קופרה או GTI. :-D

"אין ייאוש בעולם כלל" :lol:

פעם הונדה - היום סיאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לנהל דיון שלם עם מה שאין.

 

אין יותר איביזה עם מנוע לא TSI , אולי כמה 1.4 מהמבצע האחרון.

 

נושא הדיון זה לא האנשים שרכשו איביזה 1.6 בעבר ולא TSI ומנסים להצדיק את הקנייה שלהם.

 

נראה לי שאפשר לסגור את הדיון בכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מעניין אותך לשמוע נתונים של צריכת דלק אז לי יש את הפולו tsi ובמיכל הראשון שלי עשיתי 1:15 כאשר 50 אחוז מהזמן אני נוהג בפקקים ב30 קמ"ש בממוצע 40 אחוז בכביש פתוח יחסית ועוד איזה 10 אחוז בכבישים עירוניים.

כבר אני באמצע מיכל שני שלי וכבר יש שיפור בתצרוכת דלק לכיוון של 1:17 עם בדיוק אותם נתונים של כבישים רק שאני לוחץ כבר הרבה יותר

Polo 1.2 Tsi 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך.

אני רכשתי את האיביזה 1.2 TSI לאחרונה (גם בטנק דלק השני). מבחינת מנוע הרכב מדהים. אתה באמת צריך לעשות עליו נסיעת מבחן כדי להבין שזהו היתרון הכי גדול שיש לרכב הזה. אני בחרתי בתיבת הילוכים הידנית, היא לדעתי השימושית יותר והכי מתאימה לרכב זה. לא אהבתי כל כך את ההתנהלות של הגיר DSG בנסיעת מבחן (RS כבר טוען שהכל תוקן בעידכון תוכנה כלשהי) וגם לדעתי אין צורך לרכב ב-7 הילוכים אבל זה דעתי האישית.

בכל מקרה, לא קיימות יותר איביזות 1.6 למכירה (כשרכשתי בדקתי בסוכנות). יש גם את הגרסא של ה-1.4 היא אותו רכב בדיוק פרט למנוע שכמובן יותר חלש.

שוב, אני מציע שתבצע נסיעת מבחן על שניהם ותחליט. כמו כן, אשמח אם תודיע מה המחירים העדכניים של הרכבים במבצע מכירות.

תודה ובהצלחה.

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאני..בשיטת ה-למלא טנק דלק עד הסוף לנסוע ואז למלא שוב עד הסוף ואז לבדוק כמה ק"מ נסעתי ביחס לכמות הליטרים שתודלקו.

 

יפה !

 

צריכת דלק מעולה.

 

אני לקראת 3/4 הטנק הראשון בלאון 1.2TSI ידנית. מקווה לתוצאה טובה :)

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניינת אותי השאלהץ ברשותי איביזה 1.6 ידנית SC.

חדשה כלומר בת חצי שנה מהמבצע שהיה.

הרכב משמש את אמי בעיקר. אבל גם אני נוסע עליו לא מעט. אני משיג צריכת דלק משולבת של 1-13.5 שרוב הנסיעות הם לא בתוך העיר, כמו כן אני שומר על הרכב מאוד ומשתדל לא ללחוץ עליו.

לחבר שלי יש איביזה 1.2 TSI, הרכב עושה 1-12 אבל אני מאמין שזה בגלל שהוא לוחץ עליו המון, כמעט רוב הזמן, כשנסעתי עליו ראיתי שבנסיעות שיוט לפי המחשב דרך הוא חסכוני יותר משלי!

אבל גם כשהוא נוסע עליו וגם שאני נסעתי עליה לא הרגשתי שהרכב שלו יותר חזק, כלומר המנוע הקטן גם עם הטורבו הרגיש לי מאוד חלש על הגוף הכבד של האיביזה.

זה רק אני או שזה באמת ככה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...