Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה לשייף עם כזה הרבה ניירות שיוף?

הלכה מתיישבת על שטח משוייף והפנס נהיה שקוף לא משנה אם הוא משוייף 1200 או 2500. אני אומר מהיגיון-לא ככה? אני שייפתי 3 ניירות במספרים שונים ויצא מעולה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 27.8.2023 בשעה 14:15, cohen motor 377 כתב:

אחרי שזה מתייבש לשייף אותו? באיזה רמה(מספר כאילו)? ולמה?

אם הרי הוא/אני יישמנו את הפוליש פלסטיקx, זה יוצר שכוות הגנה, לא?!

כי יש הרבה מקרים שגם לקה אחרי ריסוס לא מתייבשת חלק לגמרי וכשאתה תעביר את היד אחרי שהיא התייבשה אתה ממש תוכל להרגיש חיספוס וזה לא יהיה "CLEAR" - שקוף לגמרי.

 

ואז עושים את הטעות הכי גדולה - מתיזים עוד שכבה כי חושבים שזה כיסוי לא מספק... ואז בעצם "מקבעים" את השכבה הקודמת במצב שלה. 

 

אחרי ריסוס של לקה - תמתין עד שהיא תתייבש ואז תיקח נייר 3000 - תרטיב אותו במי סבון וגם את הפנס וממש בלי שום לחץ פשוט תרחף איתו מעל המשטח - ותראה אחרי זה את ההבדל. 

 

בתאריך 27.8.2023 בשעה 16:12, Adani כתב:

 

 

 

מניסיון על פנסים? 

מניסיוני עם ספריי לכה על פנסים זה ״מתפוצץ״ מתישהו, ב-2x זה לא קורה?

עדיף על יאכט ורניש?

 

כן, אני מדבר על פנסים. 

אני ריססתי עם 2X וזה החזיק לי מעל שנה כמו כלום - רק הטעות היחידה שעשיתי זה ששמתי MATT ולא CLEAR - מה שקרה זה שבטסט שנה לאחר מכן טענו שהפנסים לא מפזרים את האור כמו שצריך ואז הייתי צריך ללטש את הדבר הזה - וזה נגמר אצל בעל מקצוע שהוציא לקסיקון של קללות. 

 

זה לא התפוצץ, זה לא הצהיב אבל זה היה MATT - טעות נוראית אבל חייב לאמר שיש לזה SHICK :-P

לפני 17 שעות, דובצע כתב:

למה לשייף עם כזה הרבה ניירות שיוף?

הלכה מתיישבת על שטח משוייף והפנס נהיה שקוף לא משנה אם הוא משוייף 1200 או 2500. אני אומר מהיגיון-לא ככה? אני שייפתי 3 ניירות במספרים שונים ויצא מעולה

 

זה תלוי מאוד במידת ההרס של הפנס ועד כמה עמוק כל חתך בו. 

 

כמו בכל תחום DIY - אנשים פשוט אוהבים OVERKILLING IT - אנשים בהרבה מקרים פשוט נהנים לזרוק על נמלה פצצת אטום. 

 

וגם תלוי מה המטרה שלך בליטוש פנס - אם אתה רוצה להוריד נזק כבד של שנים והפנס במצב "גמור" אתה כנראה תתקוף אותו בליטוש יבש שמתחיל בגריט 400 ונכנס לרטובים רק ב1500 

 

אבל אם הפנס כבר עבר ליטוש או שהמצב שלו טוב - יכול להיות שאפילו ליטוש רטוב ב1500 יהיה מוגזם ולא נחוץ... 

בתאריך 27.8.2023 בשעה 20:07, Supertigre כתב:

 

יש לא מעט סרטונים שמסבירים את ההבדל בין 2X לבין לכה 2K

בחיי מגניב, תודה!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

אחרי ריסוס של לקה - תמתין עד שהיא תתייבש ואז תיקח נייר 3000 - תרטיב אותו במי סבון וגם את הפנס וממש בלי שום לחץ פשוט תרחף איתו מעל המשטח - ותראה אחרי זה את ההבדל.

ואז ליישם את הפוליש הרגיל?

ואני שואל שוב, אם אחרי השיוף הסופי יישמתי פלסטיקס, צריך גם לכה? או די לפנס בפלסטיקס?

בתודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הראסטאליום הזה פשוט פח, קניתי ומזל שלא שמתי.  לאחר חוות דעת של אנשים בפייסבוק מתברר כמה זה לא מתאים לפלסטיק למרות שרשום שזה כן מתאים..

לאחר תהליך השיוף והפלסטיק X של מגויירס פשוט איישם הגנה קרמית של ceramic spray coating turtle wax.

מגווירס היחידים בשוק עם ספרי לכה יעודית לפנסים, ברגע שאתקל בו פשוט אקנה  Meguiar's Keep Clear Headlight Coating The Track Ahead | arnoticias.tv

  • אהבתי 1

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ציפוי קרמי של cerakote מעולה, הבעיה היא שהם מוכרים את זה רק עם הערכה שלהם. זו למעשה חברה שזה תחום ההתמחות שלה, ציפוי קרמי, ועיקר העיסוק שלה הוא בציפוי קרמי לתעשייה, את הערכה לפנסים זה משהו שהם הוציאו על הדרך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שם CG JET SEAL נכון לעכשיו - לא שם לב שזה ממש עוזר לפנסים. אנסה להשיג את המגוואיירס שיהיה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: התחלתי עם 600 800 1000 1500 2500 ו3000 ואפילו 5000 לסיום מעבר 2 פעמים בפלסטיקX עם מברגת פוליש, 3 פעמים פוליש פחחים M3, לסיום ceramic spray coating turtle wax.

לא מבסוט בכלל, יש שריטות קטנות שחדרו לעומק הפלסטיק והלכה המקורית קשה מאוד להורדה מפחד לנסות שוב שלא יהרס הפנס.. 

מתכנן לשייף שוב בפעם הבאה עם לכה יעודית ולהשקיע עם ה-600 יותר חזק, היו לי מהם 2 ל2 הפנסים..
 

371151102_1092414185458917_3141194034364179240_n.jpg

371164446_1048579273171412_3357321074597421646_n.jpg

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות מהתמונות כאן, יצא לך לא רע בכלל, הבעיה היא בך שאתה מחפש שלמות :-) מבין אותך לגמרי.

יש הבדל גדול מאוד בין להוריד סדקים קטנים בפנס לבין סתם עכירות, שזה מה שיש אצל רוב האנשים. בתחום הזה, אין ברירה אלא להיות אגרסיביים מאוד והכל תלוי כמובן בשלב השיוף הראשון שכן כל שאר השלבים בהמשך הם בסך הכל תהליך תיקון לנזק שעשה השלב הראשון ומה שלא ירד בו לא ירד עם משהו אחר. 

 

זה פי 10 יותר גרוע ממה שיש אצלך אבל זה רק להמחיש את האגרסיביות הנדרשת. אצלי בפנסים לדוגמה מתחיל להתפתח משהו כזה (הבנתי שזה תוצאה של נוזל שמשות מתחנות דלק בשילוב עם מערכת שטיפת פנסים) ואני יודע שאני אאלץ לבצע משהו כזה בהמשך, או פשוט להחליף פנסים. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אז מה המסקנה? 2x זה רע? 2k זה טוב? יאכט ורניש זה עדיין אופציה?

מה שבטוח מבחינתי ליישם אוטם כל פעם לא עובד, שוב מצהיב אצלי.

מה עם מדבקה שקופה נגד UV?

  • מעניין 1

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט צריך לכה ייעודית לפוליקרבונט. תרכוש את הספריי הזה ויחזיק לך שנים. שים לב שזה המוצר החדש שלהם (מק"ט 684068), הייתה להם בעבר לכה 2K לפנסים שהצריכה שימוש מקדים בפרמייר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Supertigre כתב:

פשוט צריך לכה ייעודית לפוליקרבונט. תרכוש את הספריי הזה ויחזיק לך שנים. שים לב שזה המוצר החדש שלהם (מק"ט 684068), הייתה להם בעבר לכה 2K לפנסים שהצריכה שימוש מקדים בפרמייר. 

מומלץ לצפות.. ה2K גורם לפנס לאבד תאורה ממרחק בגלל השכבה העבה, ולהוריד אותה זה סיוט.
הפתרון הוא מגויירס.

 

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם ראיתי המון סרטוני fails של ה 2k אבל האמת שלא התעמקתי.

איפה קונים את המגויירס? הייתי אצל אבי חלקי חילוף והוא אמר שאין את זה בנפרד רק בקיט וגם באמזון לא מצאתי.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא בלכה 2K, שזה בסך הכל תאור של לכה דו רכיבית עם מקשה, הבעיה היא בחוסר התאמה של הלכה למשטח היישום. תסתכל כמה סוגים של ספייר לכה יש ליצרן הזה, אבל רק 2 מתוך הרשימה מתאימים לפלסטיק ורק אחד ייעודי לפנסים. זה ציפוי לכה שלוקח בחשבון שפלסטיק מתרחב ומתכווץ משמעותית יותר מהמתכת של הרכב וזה מה שגורם ללכה לצבע של הרכב להיסדק ולהשבר לאחר הייבוש. לצד זה יש גם תוספת של מסנן קרינת UV מה שאין בכל לכה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Supertigre כתב:

הבעיה היא לא בלכה 2K, שזה בסך הכל תאור של לכה דו רכיבית עם מקשה, הבעיה היא בחוסר התאמה של הלכה למשטח היישום. תסתכל כמה סוגים של ספייר לכה יש ליצרן הזה, אבל רק 2 מתוך הרשימה מתאימים לפלסטיק ורק אחד ייעודי לפנסים. זה ציפוי לכה שלוקח בחשבון שפלסטיק מתרחב ומתכווץ משמעותית יותר מהמתכת של הרכב וזה מה שגורם ללכה לצבע של הרכב להיסדק ולהשבר לאחר הייבוש. לצד זה יש גם תוספת של מסנן קרינת UV מה שאין בכל לכה. 

 

 

לא נתקלתי בחברה הזאת מעולם בארץ, גם לא מצאתי באינרנט. כנראה שאין יבוא..

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...