Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עושים עם רכב ישן ?


truejoker
שימו לב! השרשור הזה בן 4818 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע אם זה הפורום המתאים , ואם לא אשמח אם אחד המנהלים יעביר את זה לפורום המתאים .

יש לי מכונית מרצדס c220D מונית לשעבר שנת 1997 . עקב מרמה של מוסכניק ששילמנו לו על מנוע חליפי והוא נתן לנו מנוע מודבק , המכונית אינה כשירה לנסיעה . עקב מצב פיסי שלי ועקב העובדה שבעקבותיו יש לי קשיים בנגישות , והמכון ברחוב הארבעה שלל לי את הרשיון , לא הקפאתי את הרשיונות .

יצא שיש היום כ5-6 שנים שאני חייב טסט , המשפט נגד המוסכניק לא נערך עדיין , וכרגע היגיע בן אדם ורוצה לקנות את המכונית ב2500 לחלקים .

רציתי לדעת האם זה מחיר הוגן למכונית שחוץ מהמנוע היא במצב כמעט מושלם , (היא חונה מתחת לביית )?

כמו כן איך אני מוודא שזה יהיה לחלפים ולא שיקח ויתקן ואני אהיה חשוף לתביעות עתידיות ?

אשמח לכול עזרה ממי שיודע

בתודה מראש

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למשרד הרישוי והורד את הרכב מהכביש.

תקבל רשיון אדום "מבוטל-לפירוק"

תחזיר את המספרים. וזהו.

יותר הרכב לא יוכל לגרום לך צרות. מי שינהג בו צפוי להסתבך, אך זה כבר לא יהיה ענינך.

 

המחיר נראה לי הוגן בהתחשב בחובות למשרד הרשוי ,בעברו כמונית ובכך שהוא אינו במצב נסיעה.

 

רצוי לוודא שהאיש אכן רוכש את הרכב, מכיון שהתהליך שהצעתי אינו הפיך. אם הוא יתחרט, אולי יבוא במקומו מישהו שדווקא ירצה להשמיש את הרכב.

משוגעים לא חסר, לך תדע...

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר הרכב לא יוכל לגרום לך צרות. מי שינהג בו צפוי להסתבך, אך זה כבר לא יהיה ענינך

ואם הבן אדם ישלם טסטים, יתקן את הרכב, וייסע בו, אז?

גם אם אתה מוכר את הרכב בלי הורדה מהכביש, אחרי שאתה מעביר בעלות, הוא כבר לא בעיה שלך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

natco תודה .

יש למישהו רעיון איך אני מונע ממנו להתחרט אחרי שהורדתי את הרכב ?

שמעתי משהו על גריטה , האם שם יש לי פתרון יותר טוב ?

ותודה על התשובות

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכרון דברים בו הוא מתחייב לשלם את הסכום ימנע ממנו להתחרט וממך עגמת נפש.

כדי להגרט הוא אמור להיות עם טסט בתוקף ולפחות 20 שנה מיום עלייתו לכביש הישראלי. שני דברים שלא קיימים אצלך ולכן גריטה לא באה בחשבון.

 

פט בסטרד-לאחר העברת בעלות מסודרת אכן מצבך המשפטי די טוב. לא זו היתה השאלה. במכירה לחלקים/ברזל לא מבצעים העברת בעלות.

עם זאת, רכב כזה שיתוקן ע"י סוחר/נוכל ויושב לכביש כשימכר ע"י יפוי כח או אפילו העברת בעלות עם תו סוחר- יכול לגרום נזק לבעליו הקודמים, כשהקונה בייאושו יחפש את מי לתבוע כשיגלה את האמת על הרכב, או אפילו ע"י רישום דו"חות/עבירות ע"ש הנהג הקודם כשלא בוצעה העברת הבעלות כחוק.

אין כרגע מניעה חוקית להחזיר את הרכב לכביש. זה פשוט לא הגיוני כלכלית ולכן הסיכוי שנוכל זריז יבצע כאן מחטף הוא גבוה.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצג לפני הקונה את שתי האפשרויות:

1. העברת בעלות במשרד הרישוי, כאשר הוא לוקח עליו את תשלום החובות + מה שמגיע לך.

2. קניית גרוטאת רכב ללא רשיונות, כאשר הוא מודע לכך שבוצעה הורדה. ליתר בטחון החתם אותו על זיכרון דברים.

 

במקרה של הורדה, דאג להוריד את הלוחיות מראש, כדי שהקונה לא ידע מה מספרי הרישוי.

אם אתה עושה זיכרון דברים, רשום רק מספר שילדה.

אל תתן למוכר את רשיון הביטול, אחרת הוא ידע מה מספר הרישוי.

סוחרים יגידו לך שהם צריכים את רשיון הביטול כדי להוכיח שקנו ממך - זה קישקוש.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. העברת בעלות במשרד הרישוי, כאשר הוא לוקח עליו את תשלום החובות + מה שמגיע לך.

 

זו לא אפשרות, יותר נכון זו לא אפשרות שמישהו הולך לממש.

 

מניסיוני ניתן להעביר בעלות במשרד הרישוי כשאין טסט בתוקף (לא משנה כמה זמן) אבל לא ניתן להעביר בעלות כשיש חוב אגרות.

כלומר חייבים לשלם הכל ואז אפשר להעביר בעלות.

 

רכב דיזל מקבוצת רישוי גבוהה, אין טסט 6 שנים - לפני 6 שנים אגרת רישוי לדיזל עדיין הייתה גבוהה, תוספת של 1500 או 2000 שקל על האגרה של בנזין. בהערכה גסה החוב על האוטו הזה יכול להיות כ 15 אלף שקל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצג לפני הקונה את שתי האפשרויות:

1. העברת בעלות במשרד הרישוי, כאשר הוא לוקח עליו את תשלום החובות + מה שמגיע לך.

2. קניית גרוטאת רכב ללא רשיונות, כאשר הוא מודע לכך שבוצעה הורדה. ליתר בטחון החתם אותו על זיכרון דברים.

 

במקרה של הורדה, דאג להוריד את הלוחיות מראש, כדי שהקונה לא ידע מה מספרי הרישוי.

אם אתה עושה זיכרון דברים, רשום רק מספר שילדה.

אל תתן למוכר את רשיון הביטול, אחרת הוא ידע מה מספר הרישוי.

סוחרים יגידו לך שהם צריכים את רשיון הביטול כדי להוכיח שקנו ממך - זה קישקוש.

.

 

אמיר, למרות שאני מבין את המקום ממנו מגיעות עצותיך (הטובות לקונה בלי שום קשר)

ולמרות שמבחינת החוק היבש אתה צודק לחלוטין-רשיון מבוטל נשאר אצל הבעלים האחרונים כהוכחה:

 

לסוחר חלקי החילוף הישר (יש רבים כאלה למרות הסטיגמה והחזות) יהיה מאד קשה להסביר לקצין נחוש מיחידת אתג"ר איך עומדת אצלו במגרש מרצדס יפיפיה, ללא שום סימני פגיעה ניכרים לעין, בלי לוחיות רישוי, בלי העתק של רשיון "מבוטל" כשכל מה שיש לו ביד זה זכרון דברים שנערך על מפית בית קפה.

לא הייתי רוצה להיות במקומו בזמן תשאול כזה (אחד מחברי הטובים ביותר הוא קצין כנ"ל, האמן לי, לא היית רוצה להתקל בו בסביבה רוויית ברזלים חדים וחלודים:lol: ) וסביר להניח שהסוחר מספיק מנוסה כדי לסרב בנימוס להצעה כמו שלך.

ושוב, זאת למרות שדי במס' השלדה כדי לספק פתרון למצב כזה בדיוק.

 

כמו בכל דבר בחיים חשוב לחוש מול מי אתה עומד, חשוב להגן על עצמך מנסיונות עוקץ ככל האפשר, אבל גם להתכופף קצת לטובת הצד שמולך, כמו בכל מהלך עסקי.

 

לדעתי, אם המספרי הרישוי נמסרו כדין לרשות הרישוי, רשיון הרכב בוטל ויש עותק ממנו בידיו של המוכר + זכרון דברים + פרטי זיהוי מלאים של רוכש הנבלה, לא יהיו למוכר בעיות, גם אם הרכב ישמש בעתיד למעשה מרמה/עברינות.

סביר שאפילו לא יפנו אליו, וגם אם כן, במקרה הגרוע מכל זה יסתכם במסירת עדות קצרה, בלווי שתיה קרה, אצל החוקר התורן.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם על העזרה , אני קיבלתי ממכם עיצות טבות , אני אנסה לראות מה קורה ואספר לכם מה יצא

שיהיה לכולכם הרבה טוב

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נטקו, מה שאתה אומר לא הכי ממולץ.

לפני 11 שנים חבר ביטל רשיון לקטנוע 50 ומכר אותו למגרש גרוטאות, אפילו זיכרון דברים הם עשו והוא נתן למגרש תרשיון האדום.

לפני שנתיים הוא מקבל דו"ח הביתה על מעבר באדום. הוא הלך למשרד הרישוי ושיחזר תרשיון ביטול אבל זה לא עזר לו לבטל תדו"ח אדום, ביקשו ממנו להביא תזיכרון דברים שהוא מכר את הקטנוע למגרש. מי שומר זיכרון דברים כל כך הרבה שנים ??

היה לו בבית תלוחית של מס' רישוי (הוא שמר תלוחית כי זה היה מזכרת מהרכב הראשון שלו). הראה להם שהלוחית אצלו וגם לא עזר.

ביקש צילום והראו לו תמונה עם קטנוע דומה. הלך למגרש ושם אמרו לו שלא זוכרים מה היה לפני חצי שנה, אז איך יזכרו לפני 11 שנים ?

בקיצור, אכל אותה ושילם תדו"ח.

לפני שנה הוא מקבל טלפון מהמשטרה שמצאו תקטנוע שלו זרוק באיזה מקום ושיבוא לפנות אותו. מהסקרנות הלך לראות וזה לא הקטנוע שלו אבל אותו דגם. בדקו מס' שילדה ובאמת לא שלו.

מה שאומר שאם אתה מוכר ונותן תרשיון, יכולים לשחזר פרטים עליך.

ודבר נוסף, כבר מזמן לא מחזירים לוחיות למשרד הרישוי. אתה רק צריך להוריד אותן.

אחרי שמצאו תקטנוע וברור שלא שלו, יש לו קייס לנסות לבטל את הדו"ח ששולם כי זה חשוב לרקורד, אבל אין לו סבלנות להתחרקש עם כל העולם ואחותו ואולי בסוף לא יעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... (הטובות לקונה בלי שום קשר) לקונה ?? קודם כל הן טובות למוכר - אם הן גם טובות לקונה, הרווחנו 2 ציפורים.

ולמרות שמבחינת החוק היבש אתה צודק לחלוטין-רשיון מבוטל נשאר אצל הבעלים האחרונים כהוכחה: אם מבחינת החוק אני צודק, אזי הקצין מאתג"ר מצפה שלא יפעלו כחוק ויספקו לסוחר מידע המהווה פוטנציאל לרמאות. אתג"ר ורמאות לא אמורים לדור בכפיפה אחת.

 

לא הייתי רוצה להיות במקומו בזמן תשאול כזה (אחד מחברי הטובים ביותר הוא קצין כנ"ל, האמן לי, לא היית רוצה להתקל בו בסביבה רוויית ברזלים חדים וחלודים:lol: ) אתה רוצה לרמוז שיש שוטרים אלימים ? וסביר להניח שהסוחר מספיק מנוסה כדי לסרב בנימוס להצעה כמו שלך.

ושוב, זאת למרות שדי במס' השלדה כדי לספק פתרון למצב כזה בדיוק. אם די במס' שילדה, יתאמץ קצת קצין אתג"ר לברר דברים עד תום ולא יבוא לביקורת רק לשם הפרוטוקול.

כתבתי בעבר - כשאני מוכר שאריות רכב שרשיונו בוטל, אני לא מוכר רכב, אני מוכר גוש ברזל ופלסטיק. אין הבדל בין זה שבהיסטוריה של הגוש הוא היה רכב או מחרטה ששבקה חיים ומוצעת למכירה במשקל הברזל.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מדוייק, רכב עם רישיון שבוטל זה עדיין רכב ולא גוש ברזל.

 

אם נניח ביטלתי את הרישיון של הרכב הפרטי שלי ואחר כך העמדתי אותו בחניה באדום לבן, או נסעתי איתו מעל המהירות המותרת - העובדה שביטלתי את הרישיון תעזור לי להמנע מתשלום הד"ח ?

 

ממש לא, כל המכוניות תמיד נשארות רשומות על שם הבעלים האחרון, בין אם רישיון בוטל ובין אם לא, והוא הכתובת הראשונה במקרים אלו. הוא צריך להוכיח, שבמועד ביצוע העבורה הרכב לא היה ברשותו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4818 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...